Indian Summer in Amerika

10-08-2009 17:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Ik heb plannen om met mijn vriend in oktober 3 weken naar Amerika te gaan. Een collegaatje riep:" Okterber!! Dan moet je met Indian Summer naar Florida gaan!"

Wie is er rond oktober wel eens geweest en hoe was dat? Waar ben je geweest? Is het goed te doen om alleen een vlucht en een auto te boeken en dan 'we zien wel waar we uitkomen'?
Wat is Indian Summer? Klinkt iig wel heel leuk :-).
Wat ik heb begrepen is dat het dan overdag lekker warm is en met de eerste nachtvorst gebeurd er dit:

Ik dacht dat het een festival was haha ..
Is het ook, in NL
Heb ik nu net twee hele mooie, maar verschillende bomen gezien?

Ziet er in ieder geval prachtig uit.

Veel plezier!
Indian Summer is inderdaad wat jij omschrijft Pilous: lekker warm, en de natuur in prachtige herfstkleuren.

Op een verjaardag ooit met iemand gesproken die met Indian Summer in Amerika was (ik weet niet of het Florida was), en het schijnt inderdaad prachtig te zijn!

Veel plezier!
Amerika is ontzettend goed te doen op de bonnefooi. Ik weet niet of je wilt kamperen of hotelletjes wilt boeken maar beide is goed te doen. Juist het kamperen is in de Indian Summer periode heel erg de moeite waard. Je hebt voldoende campings in de parken etc waar je niet hutje mutje bij elkaar staat maar je alleen in het bos voelt.

Ik heb zelf in ruim 3 weken van NY naar de Florida Key's gereden, afwiselend kamperen en hotelletjes.

Sla Louisiana niet over zou ik zeggen. De moerassen daar zijn zeer de moeite waard. De kleuren met Indian Summer maakt het alleen nog maar aantrekkelijker. Huur een bootje (met of zonder gids) en geniet.

Zelf ben ik geen grote fan van Florida maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk.
Ik ben in oktober in Colorado en Utah geweest en het was mooooi. Ik bleef foto's maken!

Hoe het in Florida is weet ik niet. Het lijkt me dat het klimaat daar toch behoorlijk anders (tropischer) is en misschien niet zo'n heftige Indian Summer als in wat noordelijker staten, ook door andere vegetatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, in New Mexico is er ook Indian Summer en als je er dan toch bent kun je het Balloon Fiesta meemaken:

http://www.balloonfiesta.com/

Errug leuk met honderden kleurrijke heteluchtballonnen!!
Thanx Himalaya en Lunax

Waar zijn jullie heen gevlogen? Via dezelfde luchthaven weer terug?
Ja, vanuit Denver een rondreis gemaakt. Er zijn veel mooie plekken te bezichtingen in de omgeving, national parks etc.
Eens met Himalaya trouwens. Ik zou ook eerder kiezen voor Colarado/Utah/New Mexico ipv Florida

Ik ben toen (is wel al een jaar of 10 terug) naar JFK-NY heen gevlogen en terug vanuit Miami. Een one-way autohuur scheelt qua prijs niet zoveel als je huurt bij de grotere verhuurders. Alleen je vlucht is wel iets duurder. Wij vonden dat toen echter wel de moeite waard omdat je meer kan zien als je niet weer terug hoeft naar de plaats waar je begonnen bent.
Als je met Indian Summer de prachtige herfstkleuren bedoelt, moet je een stuk noordelijker zijn, zie het kaartje op deze wikipagina.

Ik heb het vorig jaar gezien in Massachusetts en New York, en het was inderdaad prachtig!

Sowieso is de noordoosthoek een heel mooi deel van de VS. Veel historie en natuurschoon. Maar voor de meest adembenemende natuurverschijnselen moet je weer in het westen zijn (Yellowstone, Bryce canyon, Zion).

En in Florida is het niet heel mooi, maar wel superfijn vakantie vieren, ik vond de Keys heerlijk!
Oh, fijn, dan kan ik er weer op los googlen
Niks zo leuk als voorpret voor een vakantie!

*tot je door de bomen het bos indian summer niet meer zien*
Ooit gevlogen op Boston en vanuit daar naar Vermont, New England en Massachusetts dan kan je echt van de Indian Summer genieten. Persoonlijk vind ik dit niet mooi in Florida, en daar beneden is dan ook de hurricane season begonnen!!
Boston, Denver en Colarado. Ik ga vanavond eens lekker spitten...
Ik ga ook in het najaar. Van 26 september tot en met 17 oktober. Drie weken. Op de bonnefooi.

Maar even voor de duidelijkheid: voor de echte Indian Summer moet je toch echt noordelijker zijn: in New England (staten: Massachussets, Vermont, Maine, Connecticut) om precies te zijn!

Zelf vlieg ik op Boston. Wat ik verder nog ga doen, bekijk ik daar. In ieder geval naar NY en naar de Amish in Penssylvania. Verder wil ik een hele tijd doorbrengen in Vermont. De Indian Summer moet daar prachtig zijn.

Oktober geeft nog geen nachtvorst in Florida, dus daar zou ik het niet zoeken.
Wat ik een paar jaar geleden heb gedaan is eind september naar NY gevlogen, daar een paar dagen doorgebracht en daarna een auto gehuurd naar Canada gereden. Eerst naar Niagara Falls, en daarna via Quebec en Montreal (of komen die andersom?) verder naar het oosten van Canada. Vervolgens langs het oosten van de VS weer terug naar NY.

We hebben er zo'n 4 weken over gedaan en veel natuurparken bezocht en daar gekampeerd (we hadden onze tent mee genomen). De natuur en mn de bomen waren echt prachtig!!

Op de 'terugweg' was onze laatste stop in de White Mountains en dat was ook heel mooi.

Zoals anderen hier al zeggen, volgens mij is er in Florida echt geen indian summer te vinden..

Veel plezier alvast! (Wil ook nog wel een keertje terug.)
Er is een site waar je kunt zien wanneer de bladeren waar op z'n mooist zijn: http://www.foliagenetwork ... ew=section&id=6&Itemid=53 .

Leuke trip heb je in het vooruitzicht! Veel plezier met plannen.
quote:Ka32 schreef op 11 augustus 2009 @ 13:26:

Wat ik een paar jaar geleden heb gedaan is eind september naar NY gevlogen, daar een paar dagen doorgebracht en daarna een auto gehuurd naar Canada gereden. Eerst naar Niagara Falls, en daarna via Quebec en Montreal (of komen die andersom?) verder naar het oosten van Canada. Vervolgens langs het oosten van de VS weer terug naar NY.

We hebben er zo'n 4 weken over gedaan en veel natuurparken bezocht en daar gekampeerd (we hadden onze tent mee genomen). De natuur en mn de bomen waren echt prachtig!!

Op de 'terugweg' was onze laatste stop in de White Mountains en dat was ook heel mooi.

Zoals anderen hier al zeggen, volgens mij is er in Florida echt geen indian summer te vinden..

Veel plezier alvast! (Wil ook nog wel een keertje terug.)Kun je iets meer over die White Mountains vertellen? Zou daar ook graag heen willen om de blaadjes te zien vallen.
De White Mountains liggen in New Hampshire en ik heb gelezen dat dit een erg populaire plek is onder 'leafpeepers'.

Ik weet niet meer zo goed hoe we erbij kwamen hier heen te gaan. Volgens mij hadden we een goede kaart gekocht en het gebied daarop gevonden. Je hebt er verschillende dorpjes omheen liggen, waar je kan overnachten. Wij zijn op een camping gaan staan (volgens mij had je er meerdere). Toevallig waren we er net het laatste weekend dat het open was (die camping).

Ik weet niet of jij wilt gaan kamperen, maar in oktober zijn er wel minder campings open.

Er loopt ook een treintje doorheen, herinner ik me.

Vreemd genoeg kan ik het op google maps niet echt goed vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven