Info over voucher
zondag 7 maart 2021 om 19:27
Help... Ik heb als Belg wat hulp nodig i.v.m. voucher die me eind deze maand wordt uitbetaald.
Een jaar geleden stond ik zogoed als vertrekkensklaar om een grote reis te maken maar covid-19 kwam ertussen.
Na wat discussie met de reisorganisator (kan je in een vorig topic bekijken) werd ons toch beloofd om de voucher eind maart uit te betalen.
Nu krijgen we echter een mail waarin een lager bedrag staat dan op de voucher en dat de afgesproken "coulance vergoeding" werd afgehouden.
Er wordt € 250 in mindering gebracht, wat ik best wel veel vind.
Maar wat is een coulance vergoeding ??
Nog nooit van gehoord... en "zoals afgesproken"... uh...
Een jaar geleden stond ik zogoed als vertrekkensklaar om een grote reis te maken maar covid-19 kwam ertussen.
Na wat discussie met de reisorganisator (kan je in een vorig topic bekijken) werd ons toch beloofd om de voucher eind maart uit te betalen.
Nu krijgen we echter een mail waarin een lager bedrag staat dan op de voucher en dat de afgesproken "coulance vergoeding" werd afgehouden.
Er wordt € 250 in mindering gebracht, wat ik best wel veel vind.
Maar wat is een coulance vergoeding ??
Nog nooit van gehoord... en "zoals afgesproken"... uh...
zondag 7 maart 2021 om 19:50
Ik gok dat zij al wat voorschotten ter plaatse betaald hadden.
En ervan uitgaan dat jullie die wel (al dan niet gedeeltelijk) betalen.
Uit goodwill en om hun tent recht te houden.
Of dat er nog wat administratiekosten tussen zitten.
Alleen mogen ze dus wel eens vertellen waarvoor dat geld precies dient* én was het inderdaad leuk geweest als hier afspraken rond gemaakt waren.
Ik zou dus vooral een sluitende uitleg willen.
En kijken welk percentage van 't reisbedrag dit omvat.
(Ik zou nog best 5 % willen laten vallen als admin-kosten of voorschot ofzo. Maar geen 25 %.)
*Stel je hebt 20 man op groepsreis dan heb je nu effe 5.000 euro gevangen als organisator.
En ervan uitgaan dat jullie die wel (al dan niet gedeeltelijk) betalen.
Uit goodwill en om hun tent recht te houden.
Of dat er nog wat administratiekosten tussen zitten.
Alleen mogen ze dus wel eens vertellen waarvoor dat geld precies dient* én was het inderdaad leuk geweest als hier afspraken rond gemaakt waren.
Ik zou dus vooral een sluitende uitleg willen.
En kijken welk percentage van 't reisbedrag dit omvat.
(Ik zou nog best 5 % willen laten vallen als admin-kosten of voorschot ofzo. Maar geen 25 %.)
*Stel je hebt 20 man op groepsreis dan heb je nu effe 5.000 euro gevangen als organisator.
wissewis wijzigde dit bericht op 07-03-2021 19:52
7.53% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 7 maart 2021 om 20:03
Er werd heel veel druk gezet om de reis te herboeken en het was ook onze bedoeling om die een jaar later te maken, dus nu ongeveer. Maar alles duurt veel langer dan verwacht.
We werden ook enkele keren opgebeld om die reis te boeken met vertrekdatum december 2021 en dan kosteloos te verplaatsen naar een datum in 2022.
Maar daar hebben we weinig vertrouwen in en dit zet ons ook in een zwakke positie. Wat als dan ineens blijkt dat we toch niet kunnen opschuiven met de datum ?
Er werd steeds gesproken over de voucher en het bedrag op de voucher. Nu het ogenblik van betaling nadert , komt die coulance ineens ter sprake...
Het totaalbedrag is rond de € 6000.
Ik begrijp niet waarom er een exact bedrag wordt toegekend met een voucher en je dan ineens toch een lager bedrag zou uitbetaald krijgen.
We werden ook enkele keren opgebeld om die reis te boeken met vertrekdatum december 2021 en dan kosteloos te verplaatsen naar een datum in 2022.
Maar daar hebben we weinig vertrouwen in en dit zet ons ook in een zwakke positie. Wat als dan ineens blijkt dat we toch niet kunnen opschuiven met de datum ?
Er werd steeds gesproken over de voucher en het bedrag op de voucher. Nu het ogenblik van betaling nadert , komt die coulance ineens ter sprake...
Het totaalbedrag is rond de € 6000.
Ik begrijp niet waarom er een exact bedrag wordt toegekend met een voucher en je dan ineens toch een lager bedrag zou uitbetaald krijgen.
zondag 7 maart 2021 om 20:05
Waarschijnlijk proberen ze het gewoon.
Ik zou morgen meteen bellen en zeggen dat je het hele bedrag terug verwacht omdat je daar recht op hebt en je van geen coulance bedrag en afspraak afweet.
zondag 7 maart 2021 om 20:07
Hier in Nederland heb je recht op alles terug. Er mogen geen reserveringskosten, administratiekosten, coulancekosten of wat dan ook in rekening gebracht worden. Dit thema is al een aantal keer bij kassa/radar etc ter sprake gekomen omdat touroperators het toch proberen..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
zondag 7 maart 2021 om 21:32
Het zou wel moeten. Bij ons lopen ze eind deze maand af. We hebben eind september een mail gestuurd om ze er nogmaals aan te herinneren dat we het geld terug willen. Daarop kregen we een mail terug dat het eind maart overgemaakt zou worden. Ik ben benieuwd moet ik zeggen. Eerst zien....
zondag 7 maart 2021 om 21:34
Ik heb er nog niet over gemaild, hoopte dat het automatisch zou gaan.Elizabethie schreef: ↑07-03-2021 21:32Het zou wel moeten. Bij ons lopen ze eind deze maand af. We hebben eind september een mail gestuurd om ze er nogmaals aan te herinneren dat we het geld terug willen. Daarop kregen we een mail terug dat het eind maart overgemaakt zou worden. Ik ben benieuwd moet ik zeggen. Eerst zien....
vrijdag 12 maart 2021 om 15:55
Wij kregen vandaag een mail van Corendon, ze "hopen zo spoedig mogelijk uit te betalen maar wachten op goedkeuring van het fonds door Europa".
De pest is dat de SGR garantie officieel ook binnenkort vervalt, dit willen ze nu 2 maanden verlengen. SGR zou vandaag met een persbericht komen. Nog niks gelezen.
Ik begin me zo langzamerhand zorg en te maken dat ik mn ruim tweeduizend euro kan vergeten...
De pest is dat de SGR garantie officieel ook binnenkort vervalt, dit willen ze nu 2 maanden verlengen. SGR zou vandaag met een persbericht komen. Nog niks gelezen.
Ik begin me zo langzamerhand zorg en te maken dat ik mn ruim tweeduizend euro kan vergeten...