Internetten op vakantie

01-07-2013 17:24 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een week lekker voor het eerst een weekje naar de zon met m'n vriend. Wat doet meneer... Een internet bundel afsluiten voor het buitenland zodat ie lekker z'n spelletje kan spelen en z'n aandachtpraatjes via whatsapp kan houden. Ik vind dit wel echt ZO TRIEST!

Zo dit moest er even uit. Dankje!
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2013 @ 17:43:

Het lezen van boeken op 'n strandbed is algemeen geaccepteerd, je kunt volgens mij net zo goed internetten als je toch niets anders van plan bent dan aan strand of zwembad hangen.Precies, waarom mag iemand wel uren lezen en niet een tijdje gamen of internetten?
Pfff wat een gezeur. Inderdaad, waarom mag boek lezen op vakantie wel maar is internet not done? Welkom in 2013. En ik ben heel blij dat ik met m'n smartabbo 60 dagen in het buitenland vanuit m'n bundel internet en bel. En man en kind blij dat ik kan hotspotten
Wie wind zaait zal storm oogsten
Ik was gister nog een hotel aan het boeken in een Europese hoofdstad en wilde ook graag gratis wifi. (vooral om 's avond op de hotelkamer even de dag van morgen te 'researchen') Maar in de budgetcategorie een beetje tussen hostel en hotel in zijn er echt nog nog best veel hotels waar je moet betalen of er wel gratis wifi is, maar dan alleen op de benedenverdieping.

@TO Je gaat met hem op vakantie, dus ik neem aan dat vriend normaal gesproken 'leuk' is en jou niet negeert als er een whatsappje binnen komt. Dan neem ik aan dat hij op vakantie ook niet continu aan zijn telefoon zit vastgeplakt. Zoveel mensen internetten graag even op vakantie.
Ik houd ook niet van het mail checken en maar blijven forummen en appen tijdens de vakantie, we zijn er niet voor niets uit. Maar mijn man denkt daar gelukkig net zo over dus de afspraak is dat we 's avonds even 10 minuten onze telefoons vasthouden om te checken of er bericht van het thuisfront is over iets belangrijks en dat dat het dan is. Zijn we dus meestal in 2 minuten mee klaar (aanzetten duurt het langst).

Maar als je gewoon een spelletje oid op je mobiel wil doen ipv een boek lezen zie ik niet zo'n probleem. Al zou ik daar geen internetbundel voor afsluiten. Bijkletsen met vrienden of (nog erger) werkdingen doen die via de mail binnenkomen zou ik echt niet waarderen.

En wij zijn allebei thuis altijd online bereikbaar en op het werk vaak ook, als het werk het toelaat. We vinden onszelf behoorlijke internetjunks, maar als we op vakantie zijn kunnen we dat dus prima loslaten.
Life is too short to waste time matching socks
wat een kinderachtige OP zeg.... Wat wil TO dat de vriend de hele week allemaal doet? Laat je vriend toch lekker genieten van zn vakantie !

Ben benieuwd of TO nog reageert?!
Oh, loepje zegt dat TO haar vriend een aandachtsgeile flirt vindt, en nu gaan ze samen romantisch op vakantie naar Chersonissos. Daar valt gelukkig niks te zien voor hem, dus laat 'm dan maar appen
Oh jee, da's wel de kat op 't spek binden dan om naar 'n strandbestemming te gaan met 'n man die in 't rond flirt. Had ze beter kunnen gaan roadtrippen in Canada ofzo.
Romantisch op vakantie naar Cherso, omg.
Is dat Cherso echt?
quote:thee schreef op 01 juli 2013 @ 18:01:

Weet niet of we TO nog terug gaan zien...

Och, dat geldt voor de meeste topics

Soms erger ik me eraan, vaak vind ik de discussie nav dat topic leuk en leerzaam.
Je bent zelf een theepot
Ik leef nog hoor! Had niet gedacht dat er zoveel op gereageerd zou worden.

Maar nee ik ga niet naar chersonisos. Ik ga naar Portugal. En we hebben al lang doorgesproken wat we er gaan doen dus dat is niet alleen maar bakken aan het strand.

En er is gewoon in het appartement wifi dus vandaar dat ik het triest vind. Ik snap het gewoon niet. Waarom moet je altijd contact houden met het thuisfront? Wat is er mis met een kaart en een internet cafe opzoeken? Kan toch?

Ik hoefde niet bepaald iets te bereiken met dit topic wilde gewoon m'n verhaal kwijt. Jammer dat je gelijk de grond in wordt gestampt

Meneer is gewoon mijn praattaaltje. Haha!
quote:Annasophia schreef op 01 juli 2013 @ 18:15:

Bijkletsen met vrienden of (nog erger) werkdingen doen die via de mail binnenkomen zou ik echt niet waarderen.

Maar waarom niet dan? Wat is het verschil tussen een boek lezen aan het strand of liggen internetten aan het strand?
Praattaaltje? Wat is dat nou weer?
quote:borderwalk schreef op 01 juli 2013 @ 18:12:

Ik was gister nog een hotel aan het boeken in een Europese hoofdstad en wilde ook graag gratis wifi. (vooral om 's avond op de hotelkamer even de dag van morgen te 'researchen') Maar in de budgetcategorie een beetje tussen hostel en hotel in zijn er echt nog nog best veel hotels waar je moet betalen of er wel gratis wifi is, maar dan alleen op de benedenverdieping.

@TO Je gaat met hem op vakantie, dus ik neem aan dat vriend normaal gesproken 'leuk' is en jou niet negeert als er een whatsappje binnen komt. Dan neem ik aan dat hij op vakantie ook niet continu aan zijn telefoon zit vastgeplakt. Zoveel mensen internetten graag even op vakantie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
wij nemen zelfs de laptop mee. Handig om op te zoeken waar we heen gaan en wat we kunnen gaan doen.

Verder inderdaad niet de bedoeling om de hele dag te internetten. Even voor je naar bed gaat, smorgens als je wakker bent of als de ander aan t douchen is moet kunnen
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:Wat is er mis met een kaart en een internet cafe opzoeken? Kan toch?

Internet is geen vervanging voor 'n kaartje sturen.

Verder moet ik er niet meer aan denken nog naar internetcafé's te moeten. Ben juist blij dat ik gewoon lekker vanaf m'n hotelbed kan internetten. En zolang jouw vriend ook alleen maar internet tijdens de momenten dat jij bijv. een boek leest of met je ogen dicht van de zon ligt te genieten, mag dat toch geen probleem zijn?

Als hij tijdens uitstapjes van jullie om de 10 minuten op zijn telefoon kijkt zou ik me ook ergeren uiteraard.
quote:beauuu schreef op 01 juli 2013 @ 18:41:

Ik leef nog hoor! Had niet gedacht dat er zoveel op gereageerd zou worden.

Maar nee ik ga niet naar chersonisos. Ik ga naar Portugal. En we hebben al lang doorgesproken wat we er gaan doen dus dat is niet alleen maar bakken aan het strand.

En er is gewoon in het appartement wifi dus vandaar dat ik het triest vind. Ik snap het gewoon niet. Waarom moet je altijd contact houden met het thuisfront? Wat is er mis met een kaart en een internet cafe opzoeken? Kan toch?

Ik hoefde niet bepaald iets te bereiken met dit topic wilde gewoon m'n verhaal kwijt. Jammer dat je gelijk de grond in wordt gestampt

Meneer is gewoon mijn praattaaltje. Haha!Waarom een internetcafé opzoeken? Is dat romantischer?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik sluit altijd een internetbundel af in het buitenland, erg praktisch en binnen Europa zeer goed betaalbaar. Dat betekent niet dat ik steeds zit te appen, vind het wel fijn om bereikbaar te zijn, mail te lezen, maps te gebruiken en nieuws te lezen. Maar goed ik lees ook rustig mijn werkmail tijdens mijn vakantie en dat schijnt ook no-go te zijn hier.
Heb ik gezegd dat het romantisch moet zijn?

En over dat soms internetten. Het is zo'n spelletje dat je om de zoveel tijd het moet spelen anders ben je geld/ levens kwijt en dat is natuurlijk een drama als je 26 bent.

En blaadje84 je hebt helemaal gelijk maar onbewust ga ik me er toch aan irriteren.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik zie wel hoe het loopt!
Een internetcafé? Ben je er weleens geweest? Die hebben nog nooit bijgedragen aan mijn vakantieplezier.

Verder als je alleen even ongenuanceerd stoom wil afblazen kun je beter foeteren tegen je kat of je koelkast. Als je dan op een internetforum doet, dan kan je reacties verwachten.
quote:elninjoo schreef op 01 juli 2013 @ 17:36:

Niet in elk land bieden hotels wifi gratis aan...Da's volgens mij alleen in de USA.Hoe kom je erbij? tegenwoordig overal.
Op langere reizen ver weg neem ik altijd mijn iPad mee, op korte tripjes niet.
quote:toiletjuffrouw schreef op 01 juli 2013 @ 19:07:

[...]

Hoe kom je erbij? tegenwoordig overal.Ik ben dit jaar in Australie geweest en op 'n Caribisch eiland en in alle hotels moest ik gewoon betalen voor m'n wifi hoor.
Ik was afgelopen jaar in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Spanje, Jordanie en Israel en overal gratis wifi.
Hotels zonder wifi op de kamer worden hier al niet meer geboekt, hier worden ook de ipads meegenomen op vakantie. ' S ochtends rustig met een kop koffie krant lezen, of om wat op te zoeken. En in sommige hotels is wifi niet gratis, vorig jaar mog meegemaakt in Portugal 45 euro voor een week .Ja of het zit bij de prijs in berekend. Maar niks mis mee om een uurtje op het internet te gaan tijdens de vakantie, of om je boek te lezen op je ipad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven