Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
vrijdag 6 september 2019 om 11:20
Ik ben echt blij dat ik niet de enige ben die dit vreemd vindPoppy_del_Rio schreef: ↑06-09-2019 09:54![]()
![]()
Dit zou je als klacht moeten melden bij NS: https://www.ns.nl/klantenservice/overig ... eling.html

zondag 8 september 2019 om 12:37
Gisteren sinds lange tijd weer eens in de trein gezeten.
Op het terugreis was mijn batterij van mijn telefoon leeg. Balen, want ik moest nog appen hoe laat ik aan zou komen zodat ik opgepikt kon worden en ik had een digitaal kaartje waarmee ik uit moest checken.
Trof een aardige conducteur van wie ik in de eerste klas mocht gaan zitten zodat ik mijn telefoon op kon laden. Zo lief.
Ook nog gelachen om een puber die zat te bellen met zijn vader. Hij was wezen shoppen bij de Bijenkorf en had een nieuwe jas gekocht. Van hetzelfde merk als waar zijn vader een jas van had. Maar deze was geen 900 euro, maar veeeeel goedkoper. Hij was maar 300 euro
Op het terugreis was mijn batterij van mijn telefoon leeg. Balen, want ik moest nog appen hoe laat ik aan zou komen zodat ik opgepikt kon worden en ik had een digitaal kaartje waarmee ik uit moest checken.
Trof een aardige conducteur van wie ik in de eerste klas mocht gaan zitten zodat ik mijn telefoon op kon laden. Zo lief.
Ook nog gelachen om een puber die zat te bellen met zijn vader. Hij was wezen shoppen bij de Bijenkorf en had een nieuwe jas gekocht. Van hetzelfde merk als waar zijn vader een jas van had. Maar deze was geen 900 euro, maar veeeeel goedkoper. Hij was maar 300 euro

maandag 9 september 2019 om 12:53
Gewoon vriendelijk vragen of jij op de lege plek mag zitten.FadeToBlack schreef: ↑09-09-2019 12:37De bus instappen, en zien dat heel veel mensen op de stoelen aan het gangpad zitten met hun spullen pontificaal op de stoel naast hen. Zo vreselijk kinderachtig en asociaal.
maandag 9 september 2019 om 12:57
Mochten de 2 passagiers voor jou wel instappen?
Ik zou er in ieder geval een klacht over indienen.

maandag 9 september 2019 om 18:10
Ik wel. Althans niet om te claimen maar omdat er amper ruimte is om mijn spullen kwijt te kunnen en ik niet met een tas op schoot ga zitten als het niet nodig is.FadeToBlack schreef: ↑09-09-2019 16:29Ja, dat snap ik, maar ik heb er gewoon een gloeiende hekel aan als mensen zo opzichtig twee stoelen claimen. Doe ik zelf nooit.
Seriously?

maandag 9 september 2019 om 18:13
FadeToBlack schreef: ↑09-09-2019 12:37De bus instappen, en zien dat heel veel mensen op de stoelen aan het gangpad zitten met hun spullen pontificaal op de stoel naast hen. Zo vreselijk kinderachtig en asociaal.
In de trein is dat schering en inslag. Gewoon aanschuiven bij degene die het asociaalst zit

maandag 9 september 2019 om 18:20
Ik ook. Vind het dan ook zonde om je daar over te ergeren. Je mag er gewoon zitten hoor, denk bij de meeste mensen die hun tas naast zich hebben staan.MeredithGrey schreef: ↑09-09-2019 18:10Ik wel. Althans niet om te claimen maar omdat er amper ruimte is om mijn spullen kwijt te kunnen en ik niet met een tas op schoot ga zitten als het niet nodig is.
Er zijn mensen die hun ergernis erover uiten door bijna op je tas te gaan zitten en je geen kans geven hem even weg te halen. Moet er dan echt om lachen, sneu vind ik dat.
Ik zit soms erg lang in de trein, en eind van de rit wordt het pas druk. Heb het niet altijd zo gauw in de gaten (verdiept in muziek/boek/laptop). Neem m'n tas met liefde op schoot bij drukte.
maandag 9 september 2019 om 18:33
Oh, ik doe dat ook. Maar haal wel m’n tas weg als ik zie dat het druk is/wordt en schuif een plekje op.FadeToBlack schreef: ↑09-09-2019 12:37De bus instappen, en zien dat heel veel mensen op de stoelen aan het gangpad zitten met hun spullen pontificaal op de stoel naast hen. Zo vreselijk kinderachtig en asociaal.
Maar wat is er mis met gewoon vragen of je er mag zitten? De meeste mensen bijten niet, hoor

¡Apagando las luces!

maandag 9 september 2019 om 18:41
SombraOnline schreef: ↑09-09-2019 18:33Oh, ik doe dat ook. Maar haal wel m’n tas weg als ik zie dat het druk is/wordt en schuif een plekje op.
Maar wat is er mis met gewoon vragen of je er mag zitten? De meeste mensen bijten niet, hoor![]()
In een rustige bus/trein kan ik me best voorstellen dat mensen zich wat breder installeren. Maar in de spits, waar (in ieder geval in de trein) letterlijk altijd veel te weinig zitplaatsen zijn snap ik werkelijk niet waarom mensen dit doen.
maandag 9 september 2019 om 18:55
Nee, ik ook niet, hoor. Haal altijd meteen m’n tas weg dan.Poppy_del_Rio schreef: ↑09-09-2019 18:41In een rustige bus/trein kan ik me best voorstellen dat mensen zich wat breder installeren. Maar in de spits, waar (in ieder geval in de trein) letterlijk altijd veel te weinig zitplaatsen zijn snap ik werkelijk niet waarom mensen dit doen.
En ik ben ook wel eens op iemands tas gaan zitten. Vroeg beleefd aan die vrouw of ze haar tas wilde verplaatsen zodat ik er kon zitten, kreeg alleen een zucht en oogrol terug. Geen aanstalten om die tas te verplaatsen. Tja, dan heb je aan mij een verkeerde.
Niet netjes van mij, maar ja. Spits inderdaad en amper zitplek te vinden, was allang blij dat ik kon zitten.
Is ook de enige keer dat ik dat heb gedaan. Gelukkig zijn de meeste mensen in het ov wel gewoon aardig.

¡Apagando las luces!
maandag 9 september 2019 om 19:03
In de trein die ik neem kan het bijna altijd. Hetzelfde geldt voor de bus, maar als iemand er bij wil zitten mag dat uiteraard gewoon.SombraOnline schreef: ↑09-09-2019 18:55Nee, ik ook niet, hoor. Haal altijd meteen m’n tas weg dan.
En ik ben ook wel eens op iemands tas gaan zitten. Vroeg beleefd aan die vrouw of ze haar tas wilde verplaatsen zodat ik er kon zitten, kreeg alleen een zucht en oogrol terug. Geen aanstalten om die tas te verplaatsen. Tja, dan heb je aan mij een verkeerde.
Niet netjes van mij, maar ja. Spits inderdaad en amper zitplek te vinden, was allang blij dat ik kon zitten.
Is ook de enige keer dat ik dat heb gedaan. Gelukkig zijn de meeste mensen in het ov wel gewoon aardig.![]()
Ik let alleen niet altijd even goed op dus heb het niet meteen door en ben dus ook niet zo attent om mijn tas vast weg te halen..
Seriously?
maandag 9 september 2019 om 19:04
Ik reis niet vaak met het ov en als ik al met het ov reis, dan probeer ik de spits te mijden. Scheelt me zoveel ergernis en irritatie.
Als ik de kans krijg, zet ik mijn tas / bagage ook naast me neer op de stoel. In de spits en als ik doorkrijg dat er iemand wil zitten, dan gaat m'n tas aan de kant (alleen als het kan, soms is er gewoon weinig opbergruimte voor bijvoorbeeld bagage).
Mij irriteert het als mensen - in een overduidelijk bijna lege bus / tram / metro / trein - koste wat kost naast me willen gaan zitten en verbouwereerd zijn als ik niet (snel genoeg) mijn tas / bagage weg haal.
Ik vind het mateloos irritant als mensen ongevraagd tegen me aan zitten te wauwelen, vaak ouderen over een voor mij onbelangrijk onderwerp. Vaak heb ik oordopjes (muziek) in en / of een boek bij me en probeer ik zo te zitten dat duidelijk is dat ik niet zit te wachten op een gesprek. En toch zijn er dikwijls mensen die toch door tetteren. En soms nog beledigd zijn ook nog zodra ze doorhebben dat ik oordopjes in heb.
Als ik de kans krijg, zet ik mijn tas / bagage ook naast me neer op de stoel. In de spits en als ik doorkrijg dat er iemand wil zitten, dan gaat m'n tas aan de kant (alleen als het kan, soms is er gewoon weinig opbergruimte voor bijvoorbeeld bagage).
Mij irriteert het als mensen - in een overduidelijk bijna lege bus / tram / metro / trein - koste wat kost naast me willen gaan zitten en verbouwereerd zijn als ik niet (snel genoeg) mijn tas / bagage weg haal.
Ik vind het mateloos irritant als mensen ongevraagd tegen me aan zitten te wauwelen, vaak ouderen over een voor mij onbelangrijk onderwerp. Vaak heb ik oordopjes (muziek) in en / of een boek bij me en probeer ik zo te zitten dat duidelijk is dat ik niet zit te wachten op een gesprek. En toch zijn er dikwijls mensen die toch door tetteren. En soms nog beledigd zijn ook nog zodra ze doorhebben dat ik oordopjes in heb.
In this mad house we must all survive
maandag 9 september 2019 om 19:43
Erachter komen dat je door een of andere mafklapper een halte door moet rijden, omdat het sporenonderzoek na een steekpartij nog in volle gang is.
Ja, dit is cynisch bedoeld, maar geeft wel aan hoe diep wij gezonken zijn. Dit soort gedrag heeft spijtig genoeg iemand zijn leven gekost. Hopelijk vinden zij deze eikel snel.
Ja, dit is cynisch bedoeld, maar geeft wel aan hoe diep wij gezonken zijn. Dit soort gedrag heeft spijtig genoeg iemand zijn leven gekost. Hopelijk vinden zij deze eikel snel.

dinsdag 10 september 2019 om 10:10
Inmiddels is de dader opgepakt gelukkig!Rubella schreef: ↑09-09-2019 19:43Erachter komen dat je door een of andere mafklapper een halte door moet rijden, omdat het sporenonderzoek na een steekpartij nog in volle gang is.
Ja, dit is cynisch bedoeld, maar geeft wel aan hoe diep wij gezonken zijn. Dit soort gedrag heeft spijtig genoeg iemand zijn leven gekost. Hopelijk vinden zij deze eikel snel.![]()
dinsdag 10 september 2019 om 10:12
Ik snap niet dat je dit hier neer kunt zetten..Rubella schreef: ↑09-09-2019 19:43Erachter komen dat je door een of andere mafklapper een halte door moet rijden, omdat het sporenonderzoek na een steekpartij nog in volle gang is.
Ja, dit is cynisch bedoeld, maar geeft wel aan hoe diep wij gezonken zijn. Dit soort gedrag heeft spijtig genoeg iemand zijn leven gekost. Hopelijk vinden zij deze eikel snel.![]()
Seriously?
dinsdag 10 september 2019 om 10:19
Of.AnAppleADay schreef: ↑10-09-2019 09:50Ik ben er klaar mee dat mijn 4G nooit werkt in de trein in de spits. Ik snap dat het druk is op het netwerk maar het is niet alsof ik in the middle of nowhere rijdt.
Maar goed, zullen wel weer millenial-problemen zijn![]()
De.
Wifi.

Het is 2019 en nog steeds minstens 50% van de tijd geen fatsoenlijke Wifi verbinding, om nog maar te zwijgen over de totale afwezigheid van Wifi in de sprinters.
dinsdag 10 september 2019 om 10:57
Hopelijk zat er iets breekbaars / pletbaars in! Haar boterhammen voor die dag ofzo.SombraOnline schreef: ↑09-09-2019 18:55Nee, ik ook niet, hoor. Haal altijd meteen m’n tas weg dan.
Is ook de enige keer dat ik dat heb gedaan. Gelukkig zijn de meeste mensen in het ov wel gewoon aardig.![]()

Volgende keer vragen of ze ook extra betaald heeft voor die tas.
You can never have too many hats, gloves and shoes
dinsdag 10 september 2019 om 11:17
Laatst weer een paar meiden achteruit terug het perron op geduwd die al wilden instappen terwijl een bomvolle trein nog aan het leeglopen was op het eindstation... "eerst mensen laten uitstappen!"
Een kopstation waar de trein dan sowieso nog vele minuten stilstaat voordat 'ie wegrijdt, dus waarom zij zo'n haast hadden en het de uitstappers extra moeilijk wilden maken?...

Een kopstation waar de trein dan sowieso nog vele minuten stilstaat voordat 'ie wegrijdt, dus waarom zij zo'n haast hadden en het de uitstappers extra moeilijk wilden maken?...

You can never have too many hats, gloves and shoes
dinsdag 10 september 2019 om 11:23
Ik heb weleens een paar schooltassen verder de bus in geschopt omdat ik er overheen moest stappen bij de uitgang en de eigenaars niet reageerden op mijn verzoek ze even te verplaatsen/plaats te maken. Ze hadden een koptelefoon op en waren druk met hun telefoon. Ook kon ik niet uitchecken omdat ze met hun rug tegen de apparaten stonden.
Er werden me toen vanuit de wegrijdende bus nare ziektes toegewenst maar dat kan me niets schelen. Ik heb vriendelijk naar de heren gezwaaid.
Er werden me toen vanuit de wegrijdende bus nare ziektes toegewenst maar dat kan me niets schelen. Ik heb vriendelijk naar de heren gezwaaid.