Jordanie/Syrie/Libanon/Israel

17-11-2010 19:04 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar wil ik op vakantie naar Jordanie / Syrie / Libanon en/of Israel. Ik twijfel tussen een combi van deze landen of tussen twee aparte reizen en ik vind het ook lastig om een landenkeuze te maken. Over Jordanie heb ik hier al wat gelezen, maar de rest? Heeft iemand ervaring / tips?
Fortis et liber
Libanon is veilig zolang je maar in de gaten houdt waar je heen gaat. Het uiterste zuiden en de vluchtelingen kampen worden afgeraden. Zelfs mijn man gaat geen vluchtelingenkamp in (hebben we ook niets te zoeken).

Daarnaast een beetje het nieuws in de gaten houden en demonstraties en schermutselingen vermijden.

Als er nog specifieke vragen zijn omtrent Libanon, dan laat maar weten (kan zijn dat ik m'n man moet vragen, weet ook niet alles *grijns*).
Libanon is inderdaad prachtig! Ben vorig jaar geweest toen buitenlandse zaken zelfs niet essentiële reizen afraadde, maar heb echt niks gemerkt. Niet naar het zuiden gaan en naar vluchtelingenkampen, zoals Biebel al schrijft.

Je kan geweldig stappen in Beirut. Er zijn ook speciale vrouwen taxi's (die zijn roze).
quote:Ruza schreef op 17 november 2010 @ 20:17:

[...]

Voor zover ik weet kan dit wel gewoon hoor!! Het is wat gedoe, maar het zou moeten kunnen. Eerst naar Israel en dan naar Syrie kan idd niet.Israel staat ook op mijn lijstje, maar daarom ga ik er pas heen als mijn paspoort bijna verlopen is. (En dat duurt nog wel even, heb net de smaak van het reizen te pakken en dit jaar voor het eerst een paspoort aangeschaft.)
Ik ben driftig aan het nadenken of Libanon wat is op dit moment ivm veiligheid. Zoals ik jullie lees is het alleen het zuiden, maar ik vind het wel wat eng. Dadelijk breidt de onveiligheid ineens uit. Waarschijnlijk is het gewoon een soort gevolg van de negatieve media, maar het spookt wel door mijn hoofd.
Fortis et liber
Thaisweetchili, volgens mijn man is de veiligheid op het moment "crap".

Ze zijn bijna zover om een uitspraak te doen in het Hariri tribunaal, waarbij Hezbollah waarschijnlijk veroordeeld gaat worden. (als ik manlief goed begrepen heb, hij was druk bezig lunch te maken).

Het kan dus op ieder moment omslaan.

Dat is een beetje het nadeel met Libanon. De meeste tijd is het er rustig en is er weinig aan de hand. Maar het kan ineens omslaan door iets wat er gebeurt.
Ga naar israel, redelijk veilig, nadat ze die "verboden" muur hebben gebouwd maar goed je kan ook gewoon naar Griekenland of zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven