kampeerzeurpiet

26-06-2014 21:12 147 berichten
Waarschijnlijk ben ik een enorme zeurkont, maar ik weet nu opeens weer waarom ik nooit ga kamperen:(

Door vriendlief overgehaald om te gaan kamperen. Overdag was prima. Alleen nu snap ik waarom ik kamperen ook alweer niet leuk vond.

1. Muntjessysteem; 3 sec douchen. Met halve schuimtoef nog op mijn hoofd bijna op m'n bek gaan en je kleding zeiknat.

2. Alles wordt klam.

3. Ik heb het nu al koud.

4. Al een half legioen aan muggen doorgeslikt.

5. Je gesprekken kunnen door halve campinggrasveld meegeluisterd worden.

Dit is nog maar 2 dagen. Ik trek dit van het zomer echt geen 3 weken.

Oooo wat kan ik zeuren, maar ik HAAT kamperen. Heb ik medestanders?
Ik hou echt van kamperen, ben er dan ook mee opgevoed. Ja het is rottig als je veel regen hebt, maar dat is pech hebben. Wij kiezen er dan voor om naar een andere plek te verkassen.

Ik ben heel blij dat ik mijn vriend er ook wel enthousiast voor heb gekregen, hij heeft als kind ook wel eens gekampeerd maar niet vaak. We kramperen trouwens ook niet hoor: vorig jaar hebben we een goede tent gekocht van technisch katoen (een flink grote met veel staruimte en plek om binnen te zitten) en een hele goede koelbox op electriciteit. We hebben ook fatsoenlijke stoelen en ik heb een opvouwkeukentje zodat ik op normale hoogte kan koken. En we staan op kleine campings, met zo weinig mogelijk vertier, want we hebben geen kinderen en houden van rust.

Komend jaar kamperen we trouwens ook, maar dan in de VS. Dat wordt wel weer kramperen, met een klein (polyester) tentje en weinig spullen (maar veel dekens, want in het najaar). Maar dat wordt maar een deel van de tijd (want ook motels) en op campings in geweldige National en State Parks (van die, waar de herten om je heen dartelen in de schemering en waar je op moet passen voor beren. Nu al zin in! )
Maar dat wat jouw vriend doet Deedot, dat zou ik nooit willen. Vorig jaar voor de tweede keer naar dezelfde camping geweest in Zuid-Frankrijk (omdat die het jaar ervoor zo goed was bevallen), maar daar gaan we dus nu niet meer naartoe. Bovendien wil ik elke vakantie meerdere bestemmingen.
quote:elninjoo schreef op 27 juni 2014 @ 13:40:

Ik zou die verstokte campingganger als compromis een camperrondreis door zuidwest Amerika aanpraten. In elk geval wat boeiender dan weken lang op dezelfde plek hangen en voor zijn plezier nog steeds 'n camping.Daar moet dan wel geld voor zijn natuurlijk. Die reis maak ik ook het liefst elk jaar, maar ik zit nu toch in de ardennen...
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 juni 2014 @ 13:54:

[...]

Daar moet dan wel geld voor zijn natuurlijk. Die reis maak ik ook het liefst elk jaar, maar ik zit nu toch in de ardennen...Blijf liever een jaartje of 2 thuis en dan in een huisje ofzo dan dat ik ga kamperen
Alle reacties Link kopieren
Het is mijn ding ook niet hoor, elk jaar naar hetzelfde. En als je hem soms hoort over de eigenaresse... Maar ja, eerst ging hij mee met zijn ouders. Verstokte kampeerders. Uiteindelijk daar beland en nooit meer weggegaan. Eerst was het 'het is zo leuk voor de kinderen'. Dat klopt, dochter wil er nog steeds heen en is ondertussen 18.

Ik snap het ook echt niet hoor, de wereld is zo groot en er zijn zoveel mooie plekken. Ik probeer het elk jaar weer maar helaas. Gelukkig is hij nu wel zo ver dat hij al het werk aan de caravan te veel vindt worden.

Vriend is ècht een schat maar zo honkvast... Ik hoop dus ooit toch wel eens in de Ardennen terecht te komen. Of waar dan ook. Kamperen an sich vind ik niet zo erg. Ik ga zelf vaak naar Turkije op vakantie. Heerlijk land, maar niet altijd naar dezelfde plek. Altijd ergens anders heen.

Verder is het nog wel een zeur met landen hoor. Frankrijk valt al af vanwege de Fransen. België omdat het België is... en zo kan ik nog wel even door gaan. Gelukkig vind ik thuisblijven ook niet erg. Ik verveel me nooit.
Oh ja, nog een reden om daar altijd heen te gaan,het is echt spotgoedkoop. Gezien het feit dat hij vroeger erg weinig geld had was het wel handig om daar weer heen te gaan. Kon hij zich iig veroorloven.
Dh. Ja Nederland is duur. We zijn wel met 5 en twee honden. In Frankrijk zit ik zeker 10¤ voordeliger . Maar goed. Is even niet anders
O en vergeet niet. We gaan midden in de bouwvak. Dus dure periode
Ik heb ook een hekel aan kamperen. De enige keren dat ik wil kamperen, is het voor een festival.

Ik wil gewoon graag slapen in een bed, ik wil een douche hebben, ik wil niet moeilijk moeten doen met gedeelde wc's, en ik wil op vakantie gewoon lekker m'n eigen ding doen en niet sociaal hoeven doen met de buren of zo. (wat je om campings wel vaak ziet.)

Overig heb ik als jong kind wel veel gekampeerd (wel in een caravan, stacaravan of bungalow) en voor kinderen is het echt geweldig. Veel kinderen, lekker samen fietsen/voetballen/volleyballen/wat-dan-ook.
In sommige landen heb je een leuke tussenvorm: een simpele kamer met badkamer op een grasveld en in de buurt een gedeelde keuken. Comfortabel, maar wel sfeervol.
quote:Annapalona schreef op 27 juni 2014 @ 15:28:

[...]

Blijf liever een jaartje of 2 thuis en dan in een huisje ofzo dan dat ik ga kamperen Ow nee, jaar niet weg trek ik niet. Dan heb ik het gevoel dat ik 2 jaar lang continu gewerkt heb. Ik moet echt ff weg van huis, voor een break
Ik vond een hotel ook wel lekker, maar mijn man verveelt zich dan te pletter. Hij is altijd aan het rommelen en dat gaat niet goed in een hotel en al helemaal niet om 6.00 uur 's ochtends als hij wakker wordt.

Op de camping stast hij dan op gast douchen, zet koffie, wandelt naar het dorp voor broodjes en ik en de kinderen slapen nog lekker even uit.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 juni 2014 @ 16:31:

[...]

Ow nee, jaar niet weg trek ik niet. Dan heb ik het gevoel dat ik 2 jaar lang continu gewerkt heb. Ik moet echt ff weg van huis, voor een break Werk je thuis dan? Wij werken allebei fulltime en onregelmatig, dus we zijn al blij als we eens langer dan 2 dagen tegelijk thuis zijn en niets hoeven.
tip: kijk omhoog savonds! vaak prachtige sterren die je normaal niet ziet, daar wordt je stil van. En lekker wegdromen in dikke truien en dekens, kan ook heerlijk zijn.

maak er wat van
quote:reisa1978 schreef op 27 juni 2014 @ 16:33:

Ik vond een hotel ook wel lekker, maar mijn man verveelt zich dan te pletter. Hij is altijd aan het rommelen en dat gaat niet goed in een hotel en al helemaal niet om 6.00 uur 's ochtends als hij wakker wordt.

Op de camping stast hij dan op gast douchen, zet koffie, wandelt naar het dorp voor broodjes en ik en de kinderen slapen nog lekker even uit.Kan in 'n hotel ook prima hoor! Ben zelf ook vaak vroeg wakker en ga dan al ergens wandelen. Of lig gewoon lekker op bed tv te kijken of 'n dvdtje op m'n laptop, of te forummen.
quote:nerdopviva schreef op 27 juni 2014 @ 16:35:

[...]

Werk je thuis dan? Wij werken allebei fulltime en onregelmatig, dus we zijn al blij als we eens langer dan 2 dagen tegelijk thuis zijn en niets hoeven.Ik werk niet thuis, maar werk maar 3 dagen dus ben sowieso al 2 dagen thuis. Thuis zitten is voor mij geen vakantiegevoel
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 juni 2014 @ 17:23:

[...]

Ik werk niet thuis, maar werk maar 3 dagen dus ben sowieso al 2 dagen thuis. Thuis zitten is voor mij geen vakantiegevoel Haha, dat is kamperen nou niet voor mij.
Ik vond kamperen altijd heerlijk, liefst met zo weinig mogelijk zooi en een klein tentje, dat maakte rondtrekken een stuk makkelijker, tegenwoordig nemen we hotelletjes.
verba volant, scripta manent.
quote:elninjoo schreef op 27 juni 2014 @ 16:41:

[...]

Kan in 'n hotel ook prima hoor! Ben zelf ook vaak vroeg wakker en ga dan al ergens wandelen. Of lig gewoon lekker op bed tv te kijken of 'n dvdtje op m'n laptop, of te forummen.Als hij in de kamer blijft word ik wakker en ik ben niet gezellig om 6.00 uur 's ochtends op vakantie.
quote:reisa1978 schreef op 27 juni 2014 @ 16:33:

Op de camping stast hij dan op gast douchen, zet koffie, wandelt naar het dorp voor broodjes en ik en de kinderen slapen nog lekker even uit.In een hotel heb ik pas echt het gevoel dat andere mensen boven op mijn lip zitten. Behalve je kamer, heb je nergens een plekje voor jezelf.
Kamperen is juist heerlijk. Even lekker simpel, met alleen het hoognodige mee. Ik verbaas me er altijd over dat we thuis zoveel spullen nodig denken te hebben. Ik hou niet van grote massale campings maar oom weer niet te klein. De kinderen moeten er wel lekker vooruit kunnen met vakantievriendjes en de ruimte hebben. Animatie wil ik niet, en liefst ook geen vermaak voor volwassenen ' s avonds. Hebben we een keer gehad, zat de hele camping bin de karaoke in het restaurant. Mij niet gezien. Vreselijk. Vroeger gingen we met de tent, maar nu we kinderen hebben, met de caravan en een tentje. Mijn enige voorwaarde is altijd wel dat we naar de zon gaan. Kamperen in de kou en regen daar pas ik voor, word ik bloedchagarijnig van.
Ik vind kamperen top, maar dan bij voorkeur in de wildernis, en niet in een rijtje met een nummer tussen twee caravans in. En dat wordt steeds lastiger, door de komst van campers en andere luxe vakantievehikels...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven