Kamperen Sicilië
donderdag 31 maart 2011 om 14:54
Mijn vriend en ik waren aan het bedenken waar we dit jaar heengaan met vakantie (eerste twee weken van september). Nu leek Sicilië ons erg mooi om heen te gaan en het liefst gaan we kamperen. Ik vroeg me af of iemand er ooit is geweest en welke plekken mooi zijn om te bezoeken. Zelf zijn we vrij ondernemend en sportief (wandelen/hiken, watersporten, alle dingen als klimmen, canyoning, etc.). En mooie stadjes bekijken doen we ook graag.
Ben benieuwd!
Ben benieuwd!
donderdag 31 maart 2011 om 15:31
Wij zijn er in juni 2007 geweest, erg mooi, ook erg warm, het was 42 graden toen.
Campings waar wij hebben gestaan: la zigara, vlakbij de etna en nausicaa in castellamare. Op de eerste sta je tussen de citroenbomen en op de tweede heb je een super uitzicht vanuit je tent.
Wat niet te missen: de Etna, Agrigento (de valle dei templi), Palermo, Erice.
Campings waar wij hebben gestaan: la zigara, vlakbij de etna en nausicaa in castellamare. Op de eerste sta je tussen de citroenbomen en op de tweede heb je een super uitzicht vanuit je tent.
Wat niet te missen: de Etna, Agrigento (de valle dei templi), Palermo, Erice.
donderdag 31 maart 2011 om 18:06
Oja, periode was ook wel een goede geweest om erbij te zetten: we gaan de eerste twee weken van september. We zijn beiden vrij actief (lange hikes/wandelingen, zwemmen, watersporten uitproberen), maar vinden het ook leuk om door mooie stadjes rond te slenteren. Waarschijnlijk willen we nog een auto o.i.d. huren om het eiland mee rond te hoppen. Zal het even in de openingspost erbij zetten
.
Bedankt Soley voor je tips!
Bedankt Soley voor je tips!
donderdag 31 maart 2011 om 19:06
Ik denk dat je op Sicilië vooral wat betreft cultuur en geschiedenis aan je trekken komt. Ik heb er zelf een cultuurreis gemaakt, dus kan over het 'actieve' deel weinig tips geven. Voor wat betreft de steden:
* Catania: deels oud en erg schilderachtig, mooi tegen de Etna (kun je ook beklimmen), bezoek de vismarkt!
* Palermo; chaotisch, veel verkeer, maar wel erg charmant. arabieren, noormannen, romeinen.. prachtige mengeling van culturen maar stelt je wel op de proef. Go with the flow..
* Siracusa; schilderachtig wit stadje, prachtige kustlijn. De antieke resten zijn een dagje waard.
* Agrigento; vooral de tempelvallei erg prachtig (wel warm), ook het stadje zelf wel aardig.
* Taormina; mooie stranden en kusten, prachtig blauw water, wel een beetje posh soms en behoorlijk toeristisch.
En oh ja, het eten! Mamma mia! Allerlei soorten vis, cannoli, ijs, couscous, pasta alla norma.. héél erg lekker en betaalbaar!
Je snapt dat Sicilië mij goed bevallen is..
* Catania: deels oud en erg schilderachtig, mooi tegen de Etna (kun je ook beklimmen), bezoek de vismarkt!
* Palermo; chaotisch, veel verkeer, maar wel erg charmant. arabieren, noormannen, romeinen.. prachtige mengeling van culturen maar stelt je wel op de proef. Go with the flow..
* Siracusa; schilderachtig wit stadje, prachtige kustlijn. De antieke resten zijn een dagje waard.
* Agrigento; vooral de tempelvallei erg prachtig (wel warm), ook het stadje zelf wel aardig.
* Taormina; mooie stranden en kusten, prachtig blauw water, wel een beetje posh soms en behoorlijk toeristisch.
En oh ja, het eten! Mamma mia! Allerlei soorten vis, cannoli, ijs, couscous, pasta alla norma.. héél erg lekker en betaalbaar!
Je snapt dat Sicilië mij goed bevallen is..
vrijdag 1 april 2011 om 10:17
LilStar, als je wilt wandelen en hiken kun je veel beter naar Sardinië gaan.
Wij wandelen graag, zijn op zowel Sicilië geweest als Sardinië en vonden Sardinië echt veel geschikter voor actieve vakanties. Daarnaast vinden wij het een vele mooier en schoner eiland. Met schitterende kustlijnen, mooie wandelgebieden e.d.. Met de Gids "Rother Wandrführer" kom je echt op de mooiste plekjes.Op Sardinië kun je ook aan bergbeklimmen doen en watersporten is ook goed mogelijk. Campings zijn er genoeg, vooral langs de kust. Het binnenland is minder voorzien.
Wij wandelen graag, zijn op zowel Sicilië geweest als Sardinië en vonden Sardinië echt veel geschikter voor actieve vakanties. Daarnaast vinden wij het een vele mooier en schoner eiland. Met schitterende kustlijnen, mooie wandelgebieden e.d.. Met de Gids "Rother Wandrführer" kom je echt op de mooiste plekjes.Op Sardinië kun je ook aan bergbeklimmen doen en watersporten is ook goed mogelijk. Campings zijn er genoeg, vooral langs de kust. Het binnenland is minder voorzien.