Kenia
donderdag 12 mei 2011 om 16:15
Ik en mijn vriend zijn aan het kijken voor een vakantie, er zijn al veel dingen langsgekomen zoals thailand, bali etc. We willen graag een combinatie van strand en cultuur.
Nu ben ik op het idee gekomen om naar Kenia te gaan en om een hotel te boeken aan de kust bij Mombasa, Diani beach lijkt dan het mooist. En om van daaruit excursies te boeken oa safari.
Dit lijkt ons een mooie afwisseling!!
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De stranden lijken heel mooi, welke zijn aan te raden? En ik heb gelezen dat je een safari gewoon daar kunt boeken, iemand hier ervaring mee? Wat kost dit gemiddeld?!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nu ben ik op het idee gekomen om naar Kenia te gaan en om een hotel te boeken aan de kust bij Mombasa, Diani beach lijkt dan het mooist. En om van daaruit excursies te boeken oa safari.
Dit lijkt ons een mooie afwisseling!!
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? De stranden lijken heel mooi, welke zijn aan te raden? En ik heb gelezen dat je een safari gewoon daar kunt boeken, iemand hier ervaring mee? Wat kost dit gemiddeld?!
Alvast bedankt voor jullie reacties!
donderdag 12 mei 2011 om 16:34
vrienden van ons zijn geweest.. hebben via een reisbureau van nederlanders daar (in Kenia dus) alles geregeld voor safari. Ze zijn met een gehuurde auto incl. gids op safari gegaan.. onderweg in lodges etc. geslapen.. harstikke leuk. Geeindigd in een badplaats (weet niet meer zo gauw precies waar).. maar ksoten vielen mee omdat het allemaal daar is geregeld.. dus niets vanuit nederland..
donderdag 12 mei 2011 om 16:45
Hoi!
Ik ben een paar maanden geleden in Kenia geweest. Was super!
Ben drie weken geweest waarvan de eerste 6 dagen op safari Van Nairobi tot Mombasa en in Mombasa nog twee weken een strandvakantie gehad.
Alles gezien en gedaan was fantastisch!
De kosten liggen echt aan jezelf. Wij zaten in een 5 sterren resort met Spa en dat is gewoon erg duur.
Ben benieuwd wat je uitzoekt!
Ik ben een paar maanden geleden in Kenia geweest. Was super!
Ben drie weken geweest waarvan de eerste 6 dagen op safari Van Nairobi tot Mombasa en in Mombasa nog twee weken een strandvakantie gehad.
Alles gezien en gedaan was fantastisch!
De kosten liggen echt aan jezelf. Wij zaten in een 5 sterren resort met Spa en dat is gewoon erg duur.
Ben benieuwd wat je uitzoekt!
donderdag 12 mei 2011 om 16:47
donderdag 12 mei 2011 om 17:08
Vind je het een probleem om halverwege van plek te wisselen? Anders zou je Kenia met Zanzibar kunnen combineren. Zanzibar ligt voor de kust van Tanzania. Daar heb je echt zulke mooie stranden! Ik heb door Kenia en Tanzania rondgereisd. In Kenia heb ik voornamelijk safari's gedaan en in Tanzania ben ik met de veerboot naar Zanzibar gevaren. Mombasa was oké, Zanzibar was geweldig! Qua strand, snorkelen, etc. dan. Ik ben geen type om echt alleen maar 3 weken op het strand te liggen, dus het is ook maar net waar je van houdt.
donderdag 12 mei 2011 om 17:53
donderdag 12 mei 2011 om 18:31
Hoi Sunnysunshine
ben een paar jaar geleden in Kenia geweest voor vrijwilligerswerk (bij Diani beach). Het is een mooie omgeving voor een vakantie. Anderzijds natuurlijk ook wel dubbel omdat er zoveel armoede is. Een safari is natuurlijk helemaal geweldig om te doen; en is gemakkelijk te boeken vanuit daar. Is vaak stukken goedkoper dan vanuit Nederland. Er zijn verschillende goede hotels. Je geeft echter aan dat jullie geen strandtypes zijn; naast safari is er echter relatief weinig te doen; je kunt wel naar Mombasa, en daar wat dingen bekijken. En verder zijn er verschillende vrijwilligersprojecten te vinden.
Als je echter alleen een paar dagen safari wilt en verder niet echt van het strand bent, is twee weken wel lang denk ik. Ik zou dan eerder combineren met inderdaad Zanzibar ofzo. Of je moet via Nairobi reizen en een tocht door het land maken (kijk wel uit het kan s nachts gevaarlijk zijn; ook locals gaan daar vaak niet over straat in het donker!)
ben een paar jaar geleden in Kenia geweest voor vrijwilligerswerk (bij Diani beach). Het is een mooie omgeving voor een vakantie. Anderzijds natuurlijk ook wel dubbel omdat er zoveel armoede is. Een safari is natuurlijk helemaal geweldig om te doen; en is gemakkelijk te boeken vanuit daar. Is vaak stukken goedkoper dan vanuit Nederland. Er zijn verschillende goede hotels. Je geeft echter aan dat jullie geen strandtypes zijn; naast safari is er echter relatief weinig te doen; je kunt wel naar Mombasa, en daar wat dingen bekijken. En verder zijn er verschillende vrijwilligersprojecten te vinden.
Als je echter alleen een paar dagen safari wilt en verder niet echt van het strand bent, is twee weken wel lang denk ik. Ik zou dan eerder combineren met inderdaad Zanzibar ofzo. Of je moet via Nairobi reizen en een tocht door het land maken (kijk wel uit het kan s nachts gevaarlijk zijn; ook locals gaan daar vaak niet over straat in het donker!)
donderdag 12 mei 2011 om 19:45
Ik ben 3.5 week in kenya geweest. 10 dagen safari en daarna in een report aan Diani beach. Van beachboys geen enkele last gehad. Ze worden door de hotels op hun strand geduld zolang ze de toeristen met rust laten als die daarom vragen. Een vriendelijk verzoek om alleen gelaten te worden is voldoende dus. Verder is er buiten de safari genoeg te doen natuurlijk. Mombasa is leuk, maar vraag bij het hotel wel om een gids, vooral als je moeite hebt met oriënteren in vreemde steden. Verder kun je bij het hotel altijd leuke en betaalbare excursies boeken. Aanraders vind ik de dolphin dow, waarbij je met een beetje geluk onder professionele begeleiding kunt zwemmen tussen de dolfijnen, een snorkel trip (vaak te combineren met een dolphin dow) een village tour en een excursie naar een school. Tanzania en zanzibar ken ik niet maar schijnt ook heel mooi te zijn.
Erger u niet, verwonder u slechts!
vrijdag 13 mei 2011 om 09:41
De beachboys bij ons waren echt heel vervelend. Je kwam er haast niet vanaf. Was ook vergeten te vertellen dat het strand ook vol lag met zeewier en dat het vroeg vloed werd. Ik heb serieus in twee weken nooit iemand zien liggen op het strand.
Ik heb ook een dag gedoken was supermooi om te doen daar.
Ik heb ook een dag gedoken was supermooi om te doen daar.
vrijdag 13 mei 2011 om 13:06
Heb 6 weken door Kenya en Tanzania gebackpacked (hoe schrijf je dat...?). Heb een mooie safari gedaan in Kenia (Lake Nakuru N.P. is ook echt supermooi, en volgens mij goed te combineren met Masai Mara, maar je gaat dan nog wel iets verder naar het westen), en dat daar geregeld. Ik geloof dat het toen zo'n 60e per dag was. Het is al een paar jaar geleden en best basic accommodatie, maar ik vond het prima, en de safari was er niet minder op: uiteindelijk zie je dezelfde dieren als mensen uit een 5-sterren arrangement...
Ik ben daarna naar het westen gereisd van Kenia (Victoria meer is ook erg mooi) en Tanzania; daar zijn we naar Gombe Stream N.P.: het chimpanseereservaat van Jane Goodall: super, maar duur!
Uiteindelijk in Zanzibar geeindigd: een prachtig eiland, waar je meer kunt doen dan op het strand liggen: je kunt een spice-tour doen, waarbij je allerlei boerderijen bezoekt waar kruiden worden verbouwd en overal mag je lekker proeven, je kunt met dolfijnen zwemmen, en Stone Town, het oude deel van Zanzibar City is prachtig: alsof je door het oude MiddenOosten loopt! Daar vermaak je je wel even dus! Ik heb niets vanuit NL geregeld, en alles ter plekke georganiseerd, geen probleem!
Ik ben daarna naar het westen gereisd van Kenia (Victoria meer is ook erg mooi) en Tanzania; daar zijn we naar Gombe Stream N.P.: het chimpanseereservaat van Jane Goodall: super, maar duur!
Uiteindelijk in Zanzibar geeindigd: een prachtig eiland, waar je meer kunt doen dan op het strand liggen: je kunt een spice-tour doen, waarbij je allerlei boerderijen bezoekt waar kruiden worden verbouwd en overal mag je lekker proeven, je kunt met dolfijnen zwemmen, en Stone Town, het oude deel van Zanzibar City is prachtig: alsof je door het oude MiddenOosten loopt! Daar vermaak je je wel even dus! Ik heb niets vanuit NL geregeld, en alles ter plekke georganiseerd, geen probleem!