Kerkjes in Zuid Limburg

17-08-2019 18:59 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was niet helemaal zeker over de pijler maar omdat ik vooral tips van locals zoek toch maar voor reizen gegaan.
Vriend en ik gaan volgend jaar trouwen en we hebben onze pijlen gericht op Zuid Limburg.
We komen zelf niet uit de buurt maar hebben beiden in Maastricht gestudeerd (en elkaar daar ontmoet) en het is er natuurlijk super mooi!
Maar omdat wij ook voor de (katholieke) kerk willen trouwen is het best moeilijk om daar de goede locatie voor te vinden.
De kerk heeft namelijk niet zulke makkelijke zoekfuncties als voor commerciele trouwlocaties :proud:

Wie o wie heeft de gouden tip voor leuke schattige, niet te grote (+/- 50 gasten) kerkjes in Zuid Limburg?
Het hoeft dus geen wettelijke trouwlocatie te zijn, dat doen we eerder die week in onze eigen woonplaats.
Alle reacties Link kopieren
We gaan nu Sweikhuizen en Eckelrade benaderen over de mogelijkheden met Holset en Eys ook nog als back up.

Bedankt voor alle tips! Maakte het een stuk makkelijker om onze route te bepalen!
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
13-10-2019 21:51
We gaan nu Sweikhuizen en Eckelrade benaderen over de mogelijkheden met Holset en Eys ook nog als back up.

Bedankt voor alle tips! Maakte het een stuk makkelijker om onze route te bepalen!
Leuk !
Het is hier mooi he.
( Ja ik ben een chauvinische Zuid-Limburgse 😊)
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
14-10-2019 22:06
Leuk !
Het is hier mooi he.
( Ja ik ben een chauvinische Zuid-Limburgse 😊)
Jazeker! Ik ben gek op Zuid Limburg!

Dit weekend hadden we het weer over verhuizen maar ik denk niet dat we het doen. Qua banen en sociaal leven is het op het moment niet zo handig.
Maar misschien op een later moment van ons leven wel.
https://www.kerkgronsveld.nl/geschiedenis.html
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het leuk vindt om te weten: we hebben Sweikhuizen vastgelegd!
Bedankt Delicious, LAgirl en Darkcrystal, door jullie hebben we deze mooie kerk gevonden!
Het is een prachtig kerkje he!

Heb je een feestzaal nodig in de buurt dan kan je eens kijken bij de Biezenhof in Sweikhuizen.
En ook een prachtige omgeving om foto's te maken.

Gefeliciteerd! Wanneer is de grote dag?
Alle reacties Link kopieren
Goede keuze, heel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Trouwen doe je toch gewoon in de eigen parochie, met de geestelijke die jullie kennen van jullie regelmatige kerkbezoek? En kom je nóóit in de kerk, waarom dan ineens de drang hebben voor de kerk te willen trouwen? Vanwege het leuke fotootje van jullie vóór de kerk in een pittoresk heuvellandschap? Rij dan gewoon met de fotograaf die kant op en laat een paar leuke plaatjes schieten bij dat kerkje, zou ik zeggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-11-2019 19:03
Het is een prachtig kerkje he!

Heb je een feestzaal nodig in de buurt dan kan je eens kijken bij de Biezenhof in Sweikhuizen.
En ook een prachtige omgeving om foto's te maken.

Gefeliciteerd! Wanneer is de grote dag?
Feestzaal etc hebben we allemaal al :-)
En de grote dag is in mei, dus we moeten nog even wachten ;-)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-11-2019 19:46
Trouwen doe je toch gewoon in de eigen parochie, met de geestelijke die jullie kennen van jullie regelmatige kerkbezoek? En kom je nóóit in de kerk, waarom dan ineens de drang hebben voor de kerk te willen trouwen? Vanwege het leuke fotootje van jullie vóór de kerk in een pittoresk heuvellandschap? Rij dan gewoon met de fotograaf die kant op en laat een paar leuke plaatjes schieten bij dat kerkje, zou ik zeggen.
Onze eigen pastoor komt gewoon mee.
Hoezo mogen we niet ergens trouwen waar we het mooi vinden?
Moet iedereen die alleen voor de wet trouwt ook in zijn eigen stadhuis trouwen? Of mag dat wel op een mooie locatie?

Trouwens, onze eigen kerk is gigantisch. Zoveel vrienden hebben we niet.
Alle reacties Link kopieren
(Jammer hè, dacht je me te hebben dat ik normaal nooit in de kerk kom)
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-11-2019 19:46
Trouwen doe je toch gewoon in de eigen parochie, met de geestelijke die jullie kennen van jullie regelmatige kerkbezoek? En kom je nóóit in de kerk, waarom dan ineens de drang hebben voor de kerk te willen trouwen? Vanwege het leuke fotootje van jullie vóór de kerk in een pittoresk heuvellandschap? Rij dan gewoon met de fotograaf die kant op en laat een paar leuke plaatjes schieten bij dat kerkje, zou ik zeggen.
Doe toch niet zo zuur zeg.
Moeten ze helemaal zelf weten.
Wij zijn niet voor de kerk getrouwd, maar wel in een gemeente waar we in principe niks te zoeken hadden. We zijn getrouwd in het stadhuis van Den Bosch omdat we het een prachtige stad vinden.
Niks van aantrekken Apple, gewoon doen hoe jullie het willen. Jullie dag. Jullie keuze.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
16-11-2019 19:51
Doe toch niet zo zuur zeg.
Moeten ze helemaal zelf weten.
Wij zijn niet voor de kerk getrouwd, maar wel in een gemeente waar we in principe niks te zoeken hadden. We zijn getrouwd in het stadhuis van Den Bosch omdat we het een prachtige stad vinden.
Hele mooie stad inderdaad ;-)
Daar is dan weer ons burgerlijk huwelijk, want wij hebben daar wel wat te zoeken :proud:

Weet je meteen waarom onze ‘normale’ kerk veel te groot is ;-)
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-11-2019 19:47
Feestzaal etc hebben we allemaal al :-)
En de grote dag is in mei, dus we moeten nog even wachten ;-)
Dat denk je maar, voor je het weet is het zover! Geniet vooral nog ff lekker van de voorpret!
whateverever schreef:
14-10-2019 22:06
Leuk !
Het is hier mooi he.
( Ja ik ben een chauvinische Zuid-Limburgse 😊)
Ik ben er een geworden :)

TO, leuk dat jullie in ons mooie Zuid-Limburg willen gaan trouwen! Leuk dat de keus is gevallen op Sweikhuizen.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 20:03
7.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Coconuts12 schreef:
16-11-2019 20:01
Ik ben er een geworden :)

TO, leuk dat jullie in ons mooie Zuid-Limburg willen gaan trouwen! Laat je weten welke het is geworden?
Lees even verder ;-)
AnAppleADay schreef:
16-11-2019 20:02
Lees even verder ;-)
Haha, net aangepast.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-11-2019 19:54
Hele mooie stad inderdaad ;-)
Daar is dan weer ons burgerlijk huwelijk, want wij hebben daar wel wat te zoeken :proud:

Weet je meteen waarom onze ‘normale’ kerk veel te groot is ;-)
Leuk!
Hele mooie zaal. Toen wij trouwden was het heel druk op de markt. We leken wel BN’ers want iedereen bleef kijken, stond letterlijk 3 rijen dik :rofl:
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
16-11-2019 19:49
(Jammer hè, dacht je me te hebben dat ik normaal nooit in de kerk kom)
Ja wat een aannames hè.
Mooi afgeserveerd!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven