kerst op de NL eilanden? Is dat leuk?

25-09-2011 13:31 29 berichten
We willen eens een keer wat anders met de kerst. Bij ons gebeurd er nooit zo heel veel (buiten oneindig vaak rummicub ;-D), niet dat dat erg is, maar we zijn eens aan het kijken of het leuk is om met de kerst een paar dagen weg te gaan.

Mijn zus stelde Ameland of Vlieland voor.

Ik weet eigenlijk of dat nou zo leuk is. Volgens mij kan het daar erg koud zijn en waaien, dus wandelen lijkt mij een uitdaging :-)

En verder is er volgens mij ook niet heel veel te doen. En 2 dagen in een hotel zitten zie ik ook niet echt gebeuren.

Heeft iemand ervaring met kerst ( of winter) op een van de eilanden? Is het dan echt de moeite waard om er heen te gaan?

Ik heb een beetje mn twijfels...

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Als je van de eilanden houdt, is het altijd leuk om er heen te gaan. Mij lokt altijd de totale stilte (ik bedoel dan: geen verkeersgeluiden) van Schiermonnikoog. Helaas kom ik er bijna nooit, maar ik zou er elke dag wel naartoe willen. Alleen al daarom.

xYella.
Op Ameland kan je spelletjes gaan spelen in Nes Café. Nobeltje erbij, prima!

Ik vind Ameland heel leuk! Zou gewoon lekker uit eten gaan ergens en daarna kan je altijd ergens nog wat gaan drinken.

Wat je overdag kunt doen ligt natuurlijk ook een beetje aan het weer, maar wandelen/fietsen en daarna bij een strandtent warme chocomelk met Nobeltje drinken hoort er wel een beetje bij in de winter natuurlijk!

(Oh en gebruik even de zoekfunctie, er zijn wel al meer topics over de waddeneilanden, misschien heb je daar nog wat aan.)
quote:princessetamtam schreef op 25 september 2011 @ 13:46:

snap de angst ook wel weer dat het dan rummikuppen op een andere lokatie wordt in verband met de kou en dat veel gesloten isHoe kom je daar nou bij. Ondernemers moeten het hebben van toeristen, die zijn echt niet gesloten met de kerst
Wij zitten ieder jaar met vrienden (4 volwassenen en 4 kleine kinderen) met oud en nieuw in een huisje van Landal. Echt heel leuk. (en ik hou eigenlijk helemaal niet van die vakantieparken) Land van Bartje is heel leuk, prachtige huisjes met rieten kappen etc. Rabbit Hill is ook zo leuk tussen de bossen, met de eekhoorntjes voor de ramen.

Als spel zijn wij helemaal weg van Kolonisten van Catan en de betoverende Doolhof is ook leuk.

Dit jaar zitten we in een huisje van de efteling..ik heb er nu al zin in. (we nemen altijd zelf ons gourmetstel mee)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven