kerst op de NL eilanden? Is dat leuk?
zondag 25 september 2011 om 13:31
We willen eens een keer wat anders met de kerst. Bij ons gebeurd er nooit zo heel veel (buiten oneindig vaak rummicub
), niet dat dat erg is, maar we zijn eens aan het kijken of het leuk is om met de kerst een paar dagen weg te gaan.
Mijn zus stelde Ameland of Vlieland voor.
Ik weet eigenlijk of dat nou zo leuk is. Volgens mij kan het daar erg koud zijn en waaien, dus wandelen lijkt mij een uitdaging
En verder is er volgens mij ook niet heel veel te doen. En 2 dagen in een hotel zitten zie ik ook niet echt gebeuren.
Heeft iemand ervaring met kerst ( of winter) op een van de eilanden? Is het dan echt de moeite waard om er heen te gaan?
Ik heb een beetje mn twijfels...
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Mijn zus stelde Ameland of Vlieland voor.
Ik weet eigenlijk of dat nou zo leuk is. Volgens mij kan het daar erg koud zijn en waaien, dus wandelen lijkt mij een uitdaging
En verder is er volgens mij ook niet heel veel te doen. En 2 dagen in een hotel zitten zie ik ook niet echt gebeuren.
Heeft iemand ervaring met kerst ( of winter) op een van de eilanden? Is het dan echt de moeite waard om er heen te gaan?
Ik heb een beetje mn twijfels...
Ik hoor graag jullie ervaringen!
zondag 25 september 2011 om 13:42
Ik dacht dus ook meteen aan de abc-eilanden en niet aan vlieland ofzo 
De toegevoegde waarde van naar een eiland gaan zie ik niet zo. Denl dat het miet zo heel veel anders word als kerst thuis vieren eerlk gezegt. Ook daar is niks te doen met de kerst, doordat alles gesloten is. Dus tja, weet niet of het nou zo'n verschil zal uitmaken.
De toegevoegde waarde van naar een eiland gaan zie ik niet zo. Denl dat het miet zo heel veel anders word als kerst thuis vieren eerlk gezegt. Ook daar is niks te doen met de kerst, doordat alles gesloten is. Dus tja, weet niet of het nou zo'n verschil zal uitmaken.
zondag 25 september 2011 om 13:46
mij lijkt het ook leuk maar ik ben dan ook nog nooit op een van die eilanden geweest, zou zelf dus er wel voor tekenen.
snap de angst ook wel weer dat het dan rummikuppen op een andere lokatie wordt in verband met de kou en dat veel gesloten is, wandelen kan echter altijd en dikke kleren neem je toch al mee gezien de tijd van het jaar.
snap de angst ook wel weer dat het dan rummikuppen op een andere lokatie wordt in verband met de kou en dat veel gesloten is, wandelen kan echter altijd en dikke kleren neem je toch al mee gezien de tijd van het jaar.
zondag 25 september 2011 om 14:00
Ik ben zelf een keer in de winter ( niet met kerst) op een van de eilanden geweest. Ik vond het eerlijk gezegd nogal triestig en doods daar. Geen kop op straat, het waait vaak als een gek en echt toegevoegde waarde vond ik het niet. Inderdaad denk ik dat je daar dan zit te rummikubben met z'n allen haha.
zondag 25 september 2011 om 14:25
Oooop zeg dat nou niet, nu wil ik naar de ABC eilanden! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht
Zucht, ik zou niets liever willen maar dat zal niet gaan.
Duitsland had ik zelf ook nooit aan gedacht, en misschien is 2 nachten in een grote stad (zoals bv Berlijn) ook wel leuk.
Ik merkte alleen bij mn moeder dat die het liefste thuis zit dus dan is 'lekker weg in eigen land' waarschijnlijk al 'een brug te ver'...
Anders is een suggestie voor een ander spel ook welkom
Zucht, ik zou niets liever willen maar dat zal niet gaan.
Duitsland had ik zelf ook nooit aan gedacht, en misschien is 2 nachten in een grote stad (zoals bv Berlijn) ook wel leuk.
Ik merkte alleen bij mn moeder dat die het liefste thuis zit dus dan is 'lekker weg in eigen land' waarschijnlijk al 'een brug te ver'...
Anders is een suggestie voor een ander spel ook welkom
zondag 25 september 2011 om 14:28
quote:himalaya schreef op 25 september 2011 @ 13:46:
Misschien moet je eerst bedenken wat je wél wilt doen, en daar dan een bestemming bij zoeken?Nu ik daar over nadenk is het voornamelijk dat ik e even uit wil ipv met zn allen rond de tafel. We zitten met zo'n beetje alle leeftijden en de meerderheid is puber. Misschien anders zelf op stap met de pubers voor een rondje karten ofzo. Of een strandwandeling. Dan kan mn moeder leuk met mn dochter rummikub spelen want die vind het nog erg leuk gheghe.
Misschien moet je eerst bedenken wat je wél wilt doen, en daar dan een bestemming bij zoeken?Nu ik daar over nadenk is het voornamelijk dat ik e even uit wil ipv met zn allen rond de tafel. We zitten met zo'n beetje alle leeftijden en de meerderheid is puber. Misschien anders zelf op stap met de pubers voor een rondje karten ofzo. Of een strandwandeling. Dan kan mn moeder leuk met mn dochter rummikub spelen want die vind het nog erg leuk gheghe.
zondag 25 september 2011 om 14:44
zondag 25 september 2011 om 16:14
van de Werf (op Schier) is nu al volgeboekt voor kerst. Dus blijkbaar is het erg gewild. Zelf geen ervaring mee. Ik ga meestal in de zomer/voor jaar/herfst. Qua activiteiten ben ik bang dat het op de eilanden juits minder is dan thuis. Misschien dat ze op Texel een kartbaan hebben, maar op de andere eilanden geef ik je weinig kans.
zondag 25 september 2011 om 16:19
quote:elninjoo schreef op 25 september 2011 @ 14:44:
Een dvd-serie marathon houden. Lekker in makkelijke kleren op de bank met vanalles te snaaien (stokbroodjes met franse kaasjes o.a.) en lekkere wijntjes en biertjes erbij.
Of idd naar 'n bestemming waar het lekker is hele dagen buiten te zijn, met 'n boekje op het strand en 's avonds lekker bbq-en.Goeie tip, gaan wij ook zo doen, op het programma staat water with elephants, is het wat?
Een dvd-serie marathon houden. Lekker in makkelijke kleren op de bank met vanalles te snaaien (stokbroodjes met franse kaasjes o.a.) en lekkere wijntjes en biertjes erbij.
Of idd naar 'n bestemming waar het lekker is hele dagen buiten te zijn, met 'n boekje op het strand en 's avonds lekker bbq-en.Goeie tip, gaan wij ook zo doen, op het programma staat water with elephants, is het wat?
zondag 25 september 2011 om 16:26
quote:Erwt schreef op 25 september 2011 @ 16:23:
Jaaaa wel leuk! Ik ging als kind vroeger altijd met kerst naar Vlieland, met familie in een huisje. Ik herinner me dat als hele knusse weken en een eiland vol met mooie lichtjes en gezelligheid en sfeer!
Met de hele familie klinkt wel erg gezellig ja! En kerst is ook weer anders dan oud en nieuw natuurlijk.
Mij lijkt het eigenlijk heerlijk. Lekker rustig.
Jaaaa wel leuk! Ik ging als kind vroeger altijd met kerst naar Vlieland, met familie in een huisje. Ik herinner me dat als hele knusse weken en een eiland vol met mooie lichtjes en gezelligheid en sfeer!
Met de hele familie klinkt wel erg gezellig ja! En kerst is ook weer anders dan oud en nieuw natuurlijk.
Mij lijkt het eigenlijk heerlijk. Lekker rustig.
zondag 25 september 2011 om 16:27
zondag 25 september 2011 om 16:30
quote:nesbojofan schreef op 25 september 2011 @ 16:19:
[...]
Goeie tip, gaan wij ook zo doen, op het programma staat water with elephants, is het wat?
geen idee, die serie ken ik niet
zou voor 'n marathon wel iets pakken met 'n vervolg ipv met losse afgesloten afleveringen: Dexter of Desperate Housewives
lijkt me trouwens vreselijk in 'n huisje te moeten zitten met familie met feestdagen, je hebt daar toch geen sfeer zoals je kerstboom en kerstverlichting thuis?
eigen bank en eigen dvd-collectie is tijdens zulke dagen goud waard
[...]
Goeie tip, gaan wij ook zo doen, op het programma staat water with elephants, is het wat?
geen idee, die serie ken ik niet
zou voor 'n marathon wel iets pakken met 'n vervolg ipv met losse afgesloten afleveringen: Dexter of Desperate Housewives
lijkt me trouwens vreselijk in 'n huisje te moeten zitten met familie met feestdagen, je hebt daar toch geen sfeer zoals je kerstboom en kerstverlichting thuis?
eigen bank en eigen dvd-collectie is tijdens zulke dagen goud waard
zondag 25 september 2011 om 18:26
Wij hebben vorig jaar vlak voor de kerst in Port Zélande gezeten (is van Center Parcs). Net toen het zo sneeuwde. Zo'n park kleden ze wel leuk aan in de kerstsfeer en je zit vlakbij zee. En je kan nog eens wat doen, bowlen enzo. Oma kan rummicubben met je dochter in de bungalow en je hebt toch een beetje eiland gevoel.