kerst op de NL eilanden? Is dat leuk?

25-09-2011 13:31 29 berichten
We willen eens een keer wat anders met de kerst. Bij ons gebeurd er nooit zo heel veel (buiten oneindig vaak rummicub ;-D), niet dat dat erg is, maar we zijn eens aan het kijken of het leuk is om met de kerst een paar dagen weg te gaan.

Mijn zus stelde Ameland of Vlieland voor.

Ik weet eigenlijk of dat nou zo leuk is. Volgens mij kan het daar erg koud zijn en waaien, dus wandelen lijkt mij een uitdaging :-)

En verder is er volgens mij ook niet heel veel te doen. En 2 dagen in een hotel zitten zie ik ook niet echt gebeuren.

Heeft iemand ervaring met kerst ( of winter) op een van de eilanden? Is het dan echt de moeite waard om er heen te gaan?

Ik heb een beetje mn twijfels...

Ik hoor graag jullie ervaringen!
hm, ik denk dat je dan een paar dgaen in een huisje of hotel zit te rummikubben. Wandelen kan natuurlijk ook, maar dat kun je net zo goed in je eigen omgeving lijkt mij.

Ik zou eerder gaan voor kerst op Aruba of zo
Ik dacht dus ook meteen aan de abc-eilanden en niet aan vlieland ofzo :P

De toegevoegde waarde van naar een eiland gaan zie ik niet zo. Denl dat het miet zo heel veel anders word als kerst thuis vieren eerlk gezegt. Ook daar is niks te doen met de kerst, doordat alles gesloten is. Dus tja, weet niet of het nou zo'n verschil zal uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring maar lijkt me heel erg leuk! Lekker weg, inderdaad daar wandelen of fietsen, gezellig samen kokkerellen of kerstdiner ergens, eigen kerstboompje mee. Limburg lijkt me ook altijd leuk met kerst
Misschien moet je eerst bedenken wat je wél wilt doen, en daar dan een bestemming bij zoeken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
mij lijkt het ook leuk maar ik ben dan ook nog nooit op een van die eilanden geweest, zou zelf dus er wel voor tekenen.

snap de angst ook wel weer dat het dan rummikuppen op een andere lokatie wordt in verband met de kou en dat veel gesloten is, wandelen kan echter altijd en dikke kleren neem je toch al mee gezien de tijd van het jaar.
Het is niet zo ver weg en hartstikke leuk en gezellig: Duitsland.

Kijk even op het web wat de mogelijkheden zijn, er is vast heel veel te vinden. Dat wil zeggen, misschien niet nu al, maar in ieder geval in de loop van de tijd.
Ik ben zelf een keer in de winter ( niet met kerst) op een van de eilanden geweest. Ik vond het eerlijk gezegd nogal triestig en doods daar. Geen kop op straat, het waait vaak als een gek en echt toegevoegde waarde vond ik het niet. Inderdaad denk ik dat je daar dan zit te rummikubben met z'n allen haha.
http://www.feel2travel.nl ... ment_Kerst_Nieuwjaar.html
Oooop zeg dat nou niet, nu wil ik naar de ABC eilanden! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht

Zucht, ik zou niets liever willen maar dat zal niet gaan.

Duitsland had ik zelf ook nooit aan gedacht, en misschien is 2 nachten in een grote stad (zoals bv Berlijn) ook wel leuk.

Ik merkte alleen bij mn moeder dat die het liefste thuis zit dus dan is 'lekker weg in eigen land' waarschijnlijk al 'een brug te ver'...

Anders is een suggestie voor een ander spel ook welkom
///
Kijk me na, waar ik ga, ik ga mijn toekomst achterna
trivianten?
quote:himalaya schreef op 25 september 2011 @ 13:46:

Misschien moet je eerst bedenken wat je wél wilt doen, en daar dan een bestemming bij zoeken?Nu ik daar over nadenk is het voornamelijk dat ik e even uit wil ipv met zn allen rond de tafel. We zitten met zo'n beetje alle leeftijden en de meerderheid is puber. Misschien anders zelf op stap met de pubers voor een rondje karten ofzo. Of een strandwandeling. Dan kan mn moeder leuk met mn dochter rummikub spelen want die vind het nog erg leuk gheghe.
Normandie in de winter is wel heel leuk, gezellige dorpjes, lekker frans eten op kerst, mooie stranden om winters te wandelen of bossen, musea, leuke steden bijv in de buurt van honfleur of bayeux
Een dvd-serie marathon houden. Lekker in makkelijke kleren op de bank met vanalles te snaaien (stokbroodjes met franse kaasjes o.a.) en lekkere wijntjes en biertjes erbij.

Of idd naar 'n bestemming waar het lekker is hele dagen buiten te zijn, met 'n boekje op het strand en 's avonds lekker bbq-en.
van de Werf (op Schier) is nu al volgeboekt voor kerst. Dus blijkbaar is het erg gewild. Zelf geen ervaring mee. Ik ga meestal in de zomer/voor jaar/herfst. Qua activiteiten ben ik bang dat het op de eilanden juits minder is dan thuis. Misschien dat ze op Texel een kartbaan hebben, maar op de andere eilanden geef ik je weinig kans.
Mijn moeder heeft dat een keer gedaan. Weekendje Terschelling met oud en nieuw. Was niet veel aan.
quote:elninjoo schreef op 25 september 2011 @ 14:44:

Een dvd-serie marathon houden. Lekker in makkelijke kleren op de bank met vanalles te snaaien (stokbroodjes met franse kaasjes o.a.) en lekkere wijntjes en biertjes erbij.

Of idd naar 'n bestemming waar het lekker is hele dagen buiten te zijn, met 'n boekje op het strand en 's avonds lekker bbq-en.Goeie tip, gaan wij ook zo doen, op het programma staat water with elephants, is het wat?
Jaaaa wel leuk! Ik ging als kind vroeger altijd met kerst naar Vlieland, met familie in een huisje. Ik herinner me dat als hele knusse weken en een eiland vol met mooie lichtjes en gezelligheid en sfeer!
quote:Erwt schreef op 25 september 2011 @ 16:23:

Jaaaa wel leuk! Ik ging als kind vroeger altijd met kerst naar Vlieland, met familie in een huisje. Ik herinner me dat als hele knusse weken en een eiland vol met mooie lichtjes en gezelligheid en sfeer!

Met de hele familie klinkt wel erg gezellig ja! En kerst is ook weer anders dan oud en nieuw natuurlijk.

Mij lijkt het eigenlijk heerlijk. Lekker rustig.
Winter / kerst(vakantie) is erg leuk op de eilanden! Wij vieren het er ieder jaar. Er wordt dan ook van alles georganiseerd. Je kan ook heerlijk uit eten gaan, 's middags heerlijk wandelen en ergens gaan lunchen of een glas gluhwein drinken..

Wij gaan dit jaar zeker weer!
Ook zo leuk op Schier, kerstavond een midwinter fakkeloptocht. Met fakkels een prachtige wandeling door het bos/duinen met onderweg theater/muziek en aan het eind warme choco etc.
quote:nesbojofan schreef op 25 september 2011 @ 16:19:

[...]

Goeie tip, gaan wij ook zo doen, op het programma staat water with elephants, is het wat?

geen idee, die serie ken ik niet

zou voor 'n marathon wel iets pakken met 'n vervolg ipv met losse afgesloten afleveringen: Dexter of Desperate Housewives

lijkt me trouwens vreselijk in 'n huisje te moeten zitten met familie met feestdagen, je hebt daar toch geen sfeer zoals je kerstboom en kerstverlichting thuis?

eigen bank en eigen dvd-collectie is tijdens zulke dagen goud waard
Maar kies dan wel Ameland (daar woont familie van me, supermarkt *piep* is van hun )
Wij hebben vorig jaar vlak voor de kerst in Port Zélande gezeten (is van Center Parcs). Net toen het zo sneeuwde. Zo'n park kleden ze wel leuk aan in de kerstsfeer en je zit vlakbij zee. En je kan nog eens wat doen, bowlen enzo. Oma kan rummicubben met je dochter in de bungalow en je hebt toch een beetje eiland gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven