kids in auto bezig houden

14-07-2011 10:02 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we op vakantie met onze kids (2,5 en 4,5 jr). We zullen zo'n 8 uur erover doen om op de plaats van bestemming te komen. Hebben jullie nog tips en ideeën qua speelgoed om de kids tevreden te houden?
Is het geen optie om 's nachts te gaan rijden?

Verdere tips zijn een dvd speler, liedjes zingen, luister cd's.
DVD speler, spelcomputer en een slaappilletje halen bij de dokter?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Rode (groene, gele, blauwe, witte enz.) auto's tellen? Regelmatig stoppen bij een grote parkeerplaats zodat ze even kunnen dollen, dan raken ze wat energie kwijt.
verba volant, scripta manent.
Gebruik je fantasie
wij hebben de dvd-spelers de deur weer uit gedaan. Kinderen werden strontziek (:puke:) van tv kijken.

We hebben nu al paar jaar luisterboeken, gaat veel beter. Kies een beetje leuke, dat is als ouder ook lang vol te houden. Roald Dahl, Annie MG, Rupsje Nooitgenoeg etcetc.
sprookjes laten luisteren
Slaappilletje????? Ik zou me kind nooit drugeren om lekker op vakantie te kunnen.

Zeurende kinderen horen er nu eenmaal bij, anders moet je thuisblijven.

Het is maar 8 uur rijden, dus om de paar uur stoppen, zelf even de benen strekken en hun hun energie er ff uit laten rennen.

Kan de oudste al zelf wat boekjes lezen? Mss wil hij de jongste ook wel als grote broer/zus voorlezen?

Spelletjes als: ik zie, ik zie wat jij niet ziet.

Portable dvd speler?

Ze zijn nog best wel klein, dus de hele tijd in die kinderstoel vastzitten is ook niet alles. Stop dus gewoon regelmatig!

Fijne vakantie!
Nope
genoeg autospelletjes hoor! google?

bert en ernie cd's (of weet ik wat nu hip is)

kleine (kleine!!) kadootjes die je in de loop van de reis pas geeft. dan is iets nieuw en zijn ze weer even bezig,

en je hebt ook die boederijplakplaatjes voor op het raam, daar konden wij vroeger heel lang mee bezig gehouden worden.
uiteraard gebruik ik mijn fantasie. Ik heb dat inmiddels al voor aardig wat vakantietochten gebruikt. Maar ik merk dat ik met name de leeftijd van 2,5 (=zoon) lastig vind. Daarnaast is het voor mij een sport om geen gebruik te maken van spelcomputers, dvd spelers ect. Er staat altijd een tas met speelgoed tussenin, met daarin oa boekjes, auto's, puzzels, kleurboek met potloden. S nachts rijden is geen optie aangezien we pas om 12.00 uur het huisje in kunnen.
Bij ons worden ze van kleuren en spelen weer snel wagenziek, maar DVD-kijken gaat gek genoeg dus wél heel goed.

Ideaal!
een slaappilletje halen? Dat is een grapje toch, neem ik aan?

Wij hebben de ds-sen mee met heel veel spelletjes, mp4 spelers, luister cd-s, de portable dvd speler en reisspelletjes, tekenspullen en leesboeken. Verder vaker een grote stop inlassen en dan komt het vast wel goed. Wij rijden overigens 2 keer 10 uur ongeveer incl stops. Veel plezier enne; gemak dient de mens hoor, en je vakantie begint op het moment dat de deur achter je in het slot valt.
quote:ellen2xl schreef op 14 juli 2011 @ 10:14:

S nachts rijden is geen optie aangezien we pas om 12.00 uur het huisje in kunnen.Dan ga je om middernacht rijden. Kinderen slapen het grootste stuk, je gaat uitgebreid ontbijten als ze wakker worden, boodschappen doen op de plaats van bestemming, het terrein verkennen en voor je het weet is het 12 uur en mag je je huisje in.
mijn moeder had een tas met verrassingen bij haar voeten staan. Daar haalde ze een klein cadeautje of speeltje uit als wij ons (en hen) echt begonnen te vervelen. Als we er om vroegen zei ze iets als, "na 7 tunnels" of "als we een veld vol koeien hebben gezien." Zo kregen we gedurende de reis af en toe iets nieuws waar we dan weer mee konden spelen, en het wachten er op was ook een spelletje.

Verder idd spelletjes onderweg als adem inhouden in een tunnel (dat werd nog knap moeilijk in oostenrijk), veel rond rennen in de stops...

Misschien van die dienbladen met een kussentje er onder, zodat ze een soort van tafeltje hebben?
ja en dan ben je zelf bekaf en dan zijn de kids wakker en willen spelen. Nou ammenooitniet dus. Ik begin graag uitgerust aan mijn vakantie.
's nachts rijden, een activiteit voor in de ochtend zoeken op locatie, en daar eerst heen? Daarna naar het huisje?
Vliegen?
je kunt ook in twee dagen rijden? dan hoef je maar 4 uur per dag, dat is vast te overzien.
ik heb ook een tas met verrassingen om de verveelmomenten weg te nemen. Maar welke verrassingen zijn leuk voor de leeftijd van deze kids (4,5 = meisje 2,5 = jongen) waarbij ze inderdaad alleen maar in de kinderstoel kunnen zitten??????
Ik weet dat mijn moeder vroeger een keer bij een lange autoreis de hoedeplank vol (kleine) cadeautjes had liggen. Om de paar uur kregen wij een cadeautje. Toen ik er laatst naar vroeg vertelde ze dat het de meest rustige reis was die ze ooit met ons had gemaakt. Ze had gewoon kleine cadeautjes van 1 gulden ofzo gekocht en tegen de tijd dat we genoeg van een cadeau hadden was het al weer tijd voor een nieuwe.... We waren zelf wel iets ouder denk ik. Ik denk er zelf in ieder geval aan terug als de meest geweldige reis ooit! Fijne vakantie.
quote:mariamena schreef op 14 juli 2011 @ 10:21:

ja en dan ben je zelf bekaf en dan zijn de kids wakker en willen spelen. Nou ammenooitniet dus. Ik begin graag uitgerust aan mijn vakantie.Oh, je komt natuurlijk wél uiterust aan na sowieso 8 uur rijden én een achterbank met jengelende kinderen.
Gewoon lekker in Nederland gaan kamperen joh
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:himalaya schreef op 14 juli 2011 @ 10:16:

[...]

Dan ga je om middernacht rijden. Kinderen slapen het grootste stuk, je gaat uitgebreid ontbijten als ze wakker worden, boodschappen doen op de plaats van bestemming, het terrein verkennen en voor je het weet is het 12 uur en mag je je huisje in.

Dat dachten wij ook. We vertrokken ooit om 22:00 uur 's avonds. Om 02:00 uur stonden we bij Maastricht koffie naar binnen te gieten, en luciferstokjes te zoeken om onze ogen open te houden. Snoezekind van bijna twee jaar had nog geen oog dicht gedaan, en rende vrolijk in het rond.

Dat was dus onze eerste en enige nachtrit.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:himalaya schreef op 14 juli 2011 @ 10:24:

[...]

Oh, je komt natuurlijk wél uiterust aan na sowieso 8 uur rijden én een achterbank met jengelende kinderen.Ksssst naar je eigen topic
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 14 juli 2011 @ 10:26:

[...]

Ksssst naar je eigen topic

Eh.. wie zegt dat ik geen ervaring heb met een achterbank met (al dan niet jengelende) kinderen?

Of mag je alleen meepraten als het je eigen vleesche ende bloedt is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven