Kind wordt altijd gecontroleerd op luchthaven
zondag 27 oktober 2019 om 21:33
Het is een vraag uit nieuwsgierigheid. Mijn oudste kind wordt altijd "random" uitgezocht voor een routinecontrole bij de beveiliging op luchthavens. Eelde, Düsseldorf, Almeria, Schiphol, Heraklion, het maakt niet uit, zij is aan de beurt.
De medewerkers op de luchthaven hebben geen tijd om vragen van zeurderige moeders te beantwoorden, maar misschien weet iemand hier het: waarom wordt zij altijd uitgezocht?
Ik had zelf al bedacht dat het is om jonge kinderen te laten wennen aan veiligheidscontroles, maar dat verklaart niet waarom haar zus nooit hoeft. Of dat het is omdat mensen geen zin hebben iemand te controleren die misschien echt iets fouts doet, maar dat zou toch al te triest zijn.
Iemand een idee?
De medewerkers op de luchthaven hebben geen tijd om vragen van zeurderige moeders te beantwoorden, maar misschien weet iemand hier het: waarom wordt zij altijd uitgezocht?
Ik had zelf al bedacht dat het is om jonge kinderen te laten wennen aan veiligheidscontroles, maar dat verklaart niet waarom haar zus nooit hoeft. Of dat het is omdat mensen geen zin hebben iemand te controleren die misschien echt iets fouts doet, maar dat zou toch al te triest zijn.
Iemand een idee?
zondag 27 oktober 2019 om 21:39
zondag 27 oktober 2019 om 21:40
Een collega van me (Hollandsch glorie) wordt er altijd, altijd uitgehaald.
Hij zegt dat het vanwege zijn boevige uitstraling is.
Een andere collega, die zelf zegt dat hij een 'zigeuner-uiterlijk' heeft (Nee, dit is geen discriminatie, je hoeft niet te staffen) wordt er vaak uitgepikt.
Ik word er af en toe uitgehaald. Vaker niet dan wel.
Hij zegt dat het vanwege zijn boevige uitstraling is.
Een andere collega, die zelf zegt dat hij een 'zigeuner-uiterlijk' heeft (Nee, dit is geen discriminatie, je hoeft niet te staffen) wordt er vaak uitgepikt.
Ik word er af en toe uitgehaald. Vaker niet dan wel.
zondag 27 oktober 2019 om 21:42
zondag 27 oktober 2019 om 21:42
Dat geloof ik best, maar ze controleren ons dus niet. Zowel mij niet (haar blonde moeder) als haar balkanachtige vader als haar balkanblondmix-zusje. Als ze ons niet zouden vertrouwen, dan zouden ze ons toch ook extra controleren? Ze controleren alleen mijn uitzonderlijk brave kind, dat zo langzamerhand begint te geloven dat ze een criminele uitstraling heeft.AngelEyes0192 schreef: ↑27-10-2019 21:40Ze zullen vast eens meemaken dat kinderen door ouders worden gebruikt om bepaalde dingen mee te smokkelen.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 27-10-2019 21:43
7.96% gewijzigd
zondag 27 oktober 2019 om 21:43
Oh ik zou dat wel een keer vragen. Als ze tijd hebben om een kind te fouilleren moeten ze ook tijd hebben de vraag van de moeder te beantwoorden lijkt me.
Zou die vraag bijvoorbeeld wel in NL stellen, weet je zeker dat je je verstaanbaar kan maken en dat je niet tegen culturele verschillen aanloopt.
Zou die vraag bijvoorbeeld wel in NL stellen, weet je zeker dat je je verstaanbaar kan maken en dat je niet tegen culturele verschillen aanloopt.
zondag 27 oktober 2019 om 21:44
Je kan ook overdrijven.Betty_Slocombe schreef: ↑27-10-2019 21:42Dat geloof ik best, maar ze controleren ons dus niet. Zowel mij niet (haar blonde moeder) als haar balkanachtige vader als haar balkanblondmix-zusje. Als ze ons niet zouden vertrouwen, dan zouden ze ons toch ook extra controleren? Ze controleren alleen mijn uitzonderlijk brave kind, dat zo langzamerhand begint te geloven dat ze een criminele uitstraling heeft.
Ze is nog een basisschoolkind, maar ze is erg groot dus in het buitenland denken ze vast dat ze 13, 14 is (je kunt aan haar gezicht wel zien dat ze jonger is). Ze wordt gefouilleerd, haar handen worden gecontroleerd op stoffen, ze moet haar schoenen uitdoen. Het is allemaal niet ernstig, ze wordt niet gevisiteerd ofzo en ik doe er in haar bijzijn altijd heel kalm over, maar het valt me gewoon op.Redballoon schreef: ↑27-10-2019 21:42Hoe oud is ze Betty? En wat voor controles? Alleen fouilleren?
zondag 27 oktober 2019 om 21:45
Dat moet je tegen een kind van 10 zeggen dat elke keer gecontroleerd wordt.
zondag 27 oktober 2019 om 21:47
Ja, dit vind ik dus ook sneu. In Zuid-Europa mag ik er bij blijven staan, maar in Duitsland (toen was ze nog jonger) begon een meneer heel hard Duits te roepen (en dat spreekt ze natuurlijk helemaal niet) en ik moest maar weg en dat was echt eng voor haar.Redballoon schreef: ↑27-10-2019 21:39Oh daar ben ik ook benieuwd naar.
Mijn dochter is 3 en werd laatst ook helemaal gefouilleerd in Eindhoven. Ze was hartstikke bang en durfde erna niet meer door de poortjes. Ik snap wel dat t nodig is hoor, maar ik vond het echt zielig, geraakte echt in paniek.
zondag 27 oktober 2019 om 21:47
Ik ben ook altijd de pineut. Ik heb zwart krullend haar en zie er niet uit als de typische Nederlander, terwijl ik dat wel gewoon ben (naast dat ik Turks bloed heb, alleen doe ik daar voor de rest niets mee). Ik denk dat het aan bepaalde gelaatstrekken ligt. De laatste keer ging er wel heel heftig aan toe, was in Madrid. M’n broek werd nog bijna niet van m’n onderlichaam getrokken.. tja, er valt denk ik niet veel aan te doen. Accepteren en weer door, die mensen doen ook maar hun werk.
zondag 27 oktober 2019 om 21:48
Zouden mensen schuldig kunnen kijken? Ik zie dan meer een hond voor me die stiekem aan de slagroomtaart gelikt heeft.
Dat angstig zou kunnen en op die manier versterkt het zichzelf natuurlijk ook: ze kijkt bang, dus wordt ze gecontroleerd, de volgende keer is ze al bang dat ze weer gecontroleerd wordt etc.
zondag 27 oktober 2019 om 21:48
Je maakt er zelf een heel groot punt van. Dit zal je kind ongetwijfeld aanvoelen.Betty_Slocombe schreef: ↑27-10-2019 21:45Dat moet je tegen een kind van 10 zeggen dat elke keer gecontroleerd wordt.
Je weet dat het erbij hoort als je gaat vliegen. Wees blij dat ze controleren. Als je er niet tegen kan dan ga je voortaan met de auto.
zondag 27 oktober 2019 om 21:49
Ik zeg net dat ik tegen haar juist heel kalm doe. Ik vraag het alleen hier. Zij vindt het zelf heel vervelend, ik maak er een grapje over en dan hebben we het over iets anders, maar ik ben wel nieuwsgierig.AngelEyes0192 schreef: ↑27-10-2019 21:48Je maakt er zelf een heel groot punt van. Dit zal je kind ongetwijfeld aanvoelen.
Je weet dat het erbij hoort als je gaat vliegen. Wees blij dat ze controleren. Als je er niet tegen kan dan ga je voortaan met de auto.
Wellicht heb jij nog een verklaring?
zondag 27 oktober 2019 om 21:52
Ik wordt ook alriid gecontroleerd.
Mijn man (die donker is) kan gewoon doorlopen waarom ze mij moeten hebben, geen idee.
Onze jongste dochter van 8 wordt er ook vaak uitgepikt voor een controle.
Zij vind het zelf niet erg, en ookal kan ik niet altijd naast de controle staan, 1 van ons is wel altijd in het zicht.
Mijn man (die donker is) kan gewoon doorlopen waarom ze mij moeten hebben, geen idee.
Onze jongste dochter van 8 wordt er ook vaak uitgepikt voor een controle.
Zij vind het zelf niet erg, en ookal kan ik niet altijd naast de controle staan, 1 van ons is wel altijd in het zicht.
zondag 27 oktober 2019 om 21:53
Ja echt niet leuk, snap je helemaal!Betty_Slocombe schreef: ↑27-10-2019 21:47Ja, dit vind ik dus ook sneu. In Zuid-Europa mag ik er bij blijven staan, maar in Duitsland (toen was ze nog jonger) begon een meneer heel hard Duits te roepen (en dat spreekt ze natuurlijk helemaal niet) en ik moest maar weg en dat was echt eng voor haar.
Je dochter zal het nu ook al wel aan zien komen waardoor ze misschien iets uitstraalt.
Ik zou het de volgende keer echt vragen hoor! Misschien voor je dochter ook fijn om te horen dat het niet aan haar persoonlijk ligt.