Kindvriendelijke camping in Normandië?

04-01-2009 20:14 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk zijn we eruit en hebben we besloten om in augustus/september met onze kids van dan 4 en 1 jaar naar Normandië te rijden. We willen daar dan een stacaravan huren. Nu ben ik dus op zoek naar leuke, kindvriendelijke campings in die omgeving. Wie heeft tips?
Ik zou zeggen: Google even! Campings met een ANWB keurmerk zijn sowieso goed. Maar het ligt er wel een beetje aan wat jij onder kindvriendelijk verstaat. Volgens mij zijn de meeste campings dat wel, toch?
Nou....eindelijk..... Ik vind dat je behoorlijk vroeg al besloten hebt, zeker omdat je het over september, dus naseizoen hebt. Maar vooruit, als fervente Frankrijk-ganger even wat tips:

Normandië is prachtig, maar bepaald geen zonzekere bestemming. Houdt dat dus in je achterhoofd. Verder is volgens mij vrijwel elke camping kindvriendelijk, en is het verder maar precies wat je leuk vindt'. Sommigen bieden zwembad en animatieteam, bij anderen bestaat de kindvriendelijkheid simpelweg uit een grasveld om te spelen.

Voor wat betreft het seizoen: alle Fransen gaan 1 september weer naar school en aan het werk, dus het toerisme stort dan ineens in. In plaatsen waar dus weinig Nederlanders komen, kan dat beteken dat er veel dicht is, en dat bijvoorbeeld winkels op campings of activiteiten voor de kinderen gesloten zijn. Check dat als je boekt.

Over precieze campings kan ik je niet adviseren (probeer zelf de campings met huuraccomodaties te mijden) maar kijk eens op www.allecampingsinfrankrijk.nl

Succes met zoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven