Klappertandend kamperen
woensdag 16 mei 2012 om 14:13
Jippie
Morgen gaan we (man, ik, zoons van 7, 5 en bijna 1) voor het eerst sinds lange tijd weer eens kamperen. Nieuwe tent, camping op tien kilometer afstand en de hele schoonfamilie gaat mee.
Ik heb er echt wel zin, de fleecetruien, winterjassen etc liggen klaar. Ik maak me alleen wel zorgen over de nacht. Hoe gaan we het in vredesnaam warm krijgen als het 's nachts 5 graden is en overdag 13 graden?
Tips zijn welkom.
Morgen gaan we (man, ik, zoons van 7, 5 en bijna 1) voor het eerst sinds lange tijd weer eens kamperen. Nieuwe tent, camping op tien kilometer afstand en de hele schoonfamilie gaat mee.
Ik heb er echt wel zin, de fleecetruien, winterjassen etc liggen klaar. Ik maak me alleen wel zorgen over de nacht. Hoe gaan we het in vredesnaam warm krijgen als het 's nachts 5 graden is en overdag 13 graden?
Tips zijn welkom.
woensdag 16 mei 2012 om 16:15
Even warm drinken 's nachts en bij je nemen, dan is hij zo weer warm als het nodig is. Wij zaten afgelopen zomer met Ko veel verder van huis en hij heeft het dus ook 1 keer koud gehad. Als je genoeg dekens bij je hebt dan komt het helemaal goed hoor. En campingbedje van de grond af is inderdaad beter dan Deryan tentje. Dat trekt minder koud op. En zijn eigen matrasje er in is helemaal fijn!
woensdag 16 mei 2012 om 16:26
donderdag 17 mei 2012 om 10:37
Wij gaan ook zo!
Voor mij is kamperen in NL (kou dus) laaaang geleden, mijn vriend is een doorgewinterde kampeerder. Noorwegen, Ierland, regen, afzien. Dat is helemaal zijn ding.. Mooi, heb ik in elk geval geen zeikerd bij me! (Is de eerste keer samen).
En inderdaad, je kindje van de grond houden.
Ik las pas ook een tip dat je een omgekeerde bloempot op je gasbrandertje kan doen voor een verwarming. Maar dat lijkt me toch wel tricky...
Voor mij is kamperen in NL (kou dus) laaaang geleden, mijn vriend is een doorgewinterde kampeerder. Noorwegen, Ierland, regen, afzien. Dat is helemaal zijn ding.. Mooi, heb ik in elk geval geen zeikerd bij me! (Is de eerste keer samen).
En inderdaad, je kindje van de grond houden.
Ik las pas ook een tip dat je een omgekeerde bloempot op je gasbrandertje kan doen voor een verwarming. Maar dat lijkt me toch wel tricky...
dinsdag 22 mei 2012 om 12:35
Update:
Het was heerlijk!
We hebben veel van jullie tips gebruikt. Isolatiedeken onder het luchtbed, pyama, joggingpak, sokken in de opgevouwen slaapzak gelegd, naar bed gaan als je nog niet helemaal afgekoeld bent...
De jongste heeft daar beter geslapen dan thuis en de oudste twee hebben het niet koud gehad!
Het was heerlijk!
We hebben veel van jullie tips gebruikt. Isolatiedeken onder het luchtbed, pyama, joggingpak, sokken in de opgevouwen slaapzak gelegd, naar bed gaan als je nog niet helemaal afgekoeld bent...
De jongste heeft daar beter geslapen dan thuis en de oudste twee hebben het niet koud gehad!
dinsdag 22 mei 2012 om 14:56
Mosterd na de maaltijd, maar wij hebben ook een keer gekampeerd in de kou, niet helemaal zo gepland, maar het was kouder dan we dachten. Dochter van 1 lag toen in Deryan tent. Die heeft het echt niet koud gehad. Ze stookte het tentje warm en heeft heerlijk geslapen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin