Korte rondreis Spanje (augustus)
vrijdag 27 april 2012 om 19:34
Deze zomer ga ik waarschijnlijk in augustus ong. 2 weken naar Spanje.
Waarbij ik een paar dagen in Vilajoyosa bij mijn nicht zal verblijven. Zij woont daar al jaren samen met haar man en twee kinderen.
Verder weet ik nog niet wat ik precies ga doen en daarom heb ik tips nodig.
Ik wil denk ik rond de 2 weken en dan ergens 10/11/12 augustus vertrekken en eind augustus weer terug.
Barcelona zou ik erg graag meenemen en verder nog niet echt ideetjes.
Vilajoyoso ligt bij Alicante/Benidorm in de buurt en daar kan ik dus ook meteen wat strand meepakken.
Ik ben nog nooit in Spanje geweest dus alles is leuk om te zien.
Wie heeft leuke tips voor een leuke route?
Waarheen vliegen en van waar weer terug?
Leuke hostels?
Bezienswaardigheden?
Alles! haha.
Waarbij ik een paar dagen in Vilajoyosa bij mijn nicht zal verblijven. Zij woont daar al jaren samen met haar man en twee kinderen.
Verder weet ik nog niet wat ik precies ga doen en daarom heb ik tips nodig.
Ik wil denk ik rond de 2 weken en dan ergens 10/11/12 augustus vertrekken en eind augustus weer terug.
Barcelona zou ik erg graag meenemen en verder nog niet echt ideetjes.
Vilajoyoso ligt bij Alicante/Benidorm in de buurt en daar kan ik dus ook meteen wat strand meepakken.
Ik ben nog nooit in Spanje geweest dus alles is leuk om te zien.
Wie heeft leuke tips voor een leuke route?
Waarheen vliegen en van waar weer terug?
Leuke hostels?
Bezienswaardigheden?
Alles! haha.
vrijdag 27 april 2012 om 20:10
Je kunt eventueel aanvliegen op Barcelona. Barca bezoeken 3 á 4 dagen, door reizen per trein (3 uur) of auto naar Valencia, dan doorreizen (evt per trein of auto) naar de Costa Blanca waar je Murcia (mooie oude stad), Alicante en/of Cartegena kunt bezoeken, naast de plaats waar je nicht woont. Retour vlucht via Alicante of Murcia.
Goedkope accomodaties kun je bijv. vinden via www.wimdu.nl (verhuur van kamer/appartementen van particulieren). Veilig en verzekerd, heb zelf ook appartement gehuurd in Barca. Of www.booking.com of www.agoda.nl
Ik houd zelf in Spanje je van het televisie programma este es mi barrio waar gewone mensen vertellen over hun buurt of stad. Als je Spaans verstaat kun je eens kijken op:
http://www.lasexta.com/sextatv/esteesmibarrio
Veel plezier, Spanje is een top land, wellicht heeft je nicht nog tips.
Hasta luego, Amber
Goedkope accomodaties kun je bijv. vinden via www.wimdu.nl (verhuur van kamer/appartementen van particulieren). Veilig en verzekerd, heb zelf ook appartement gehuurd in Barca. Of www.booking.com of www.agoda.nl
Ik houd zelf in Spanje je van het televisie programma este es mi barrio waar gewone mensen vertellen over hun buurt of stad. Als je Spaans verstaat kun je eens kijken op:
http://www.lasexta.com/sextatv/esteesmibarrio
Veel plezier, Spanje is een top land, wellicht heeft je nicht nog tips.
Hasta luego, Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 28 april 2012 om 11:02
Dankjewel.
Ik zit zelf ook wel nog wat meer te denken aan Granada, Malaga, Sevilla.
Al ligt dat nog wel een stukje verder, dat lijkt mij wel een heel mooi gdeelte.
Ik heb geen auto dus het zal de trein of bus moeten worden maar zo op het eerste gezicht is dat allemaal wel goed geregeld.
Qua accomodatie ga ik toch wel voor hostels, want dan heb ik meer aanspraak aangezien ik alleen zal reizen.
Ik zit zelf ook wel nog wat meer te denken aan Granada, Malaga, Sevilla.
Al ligt dat nog wel een stukje verder, dat lijkt mij wel een heel mooi gdeelte.
Ik heb geen auto dus het zal de trein of bus moeten worden maar zo op het eerste gezicht is dat allemaal wel goed geregeld.
Qua accomodatie ga ik toch wel voor hostels, want dan heb ik meer aanspraak aangezien ik alleen zal reizen.
zaterdag 28 april 2012 om 11:13
zaterdag 28 april 2012 om 11:16
zaterdag 28 april 2012 om 15:57
@Moosey: Dankjewel? Wat zou je aanraden in noord/baskenland?
Ik zat zelf te kijken naar San Sebastian als begin of afsluiting, alleen zijn er niet echt goede vluchten te vinden (Voor zo ver ik nu kon vinden) vanuit daar.
Ik denk dat ik Andalusie maar over moet slaan en dat een keer in april/mei moet bezoeken.
Ik zou ook bij mijn nicht kunnen starten of eindigen..had het nu steeds in mijn hoofd als middenstuk maar dat slaat eigenlijk nergens op, haha.
Ik zat zelf te kijken naar San Sebastian als begin of afsluiting, alleen zijn er niet echt goede vluchten te vinden (Voor zo ver ik nu kon vinden) vanuit daar.
Ik denk dat ik Andalusie maar over moet slaan en dat een keer in april/mei moet bezoeken.
Ik zou ook bij mijn nicht kunnen starten of eindigen..had het nu steeds in mijn hoofd als middenstuk maar dat slaat eigenlijk nergens op, haha.
zondag 29 april 2012 om 08:28
Heb in Malaga op school gezeten en Andalusië is super en ook te doen met trein en bus, inderdaad wel heel warm in Augustus.
Baskenland San sebastian zou je eventueel kunnen combineren met Biarritz (50 km). Buslijn:
http://gospain.about.com/ ... ritz_to_san_sebastian.htm
Dit is trouwens een leuk hostel in Biarritz: http://www.surfhostelbiarritz.com/
Vluchten naar Biarritz zijn heel goedkoop vanaf rotterdam met transavia (65 euro).Voor San Sebastian zou je ook kunnen vliegen op Bilbao (ook leuke plaats, studenten stad).
Van Bilbao kun je met de bus of trein naar Madrid (5 uur, 30 euro). http://gospain.about.com/od/inaroundmad ... bilbao.htm
Van Madrid kun je in 3,5 uur per trein naar Alicante.
(Route Biarritz, San Sebastian, Bilbao, Madrid, Alicante
of Bilbao, San Sebastian, Bilbao, Madrid, Alicante)
Andersom, eerst naar Alicante kan natuurlijk ook.
Baskenland San sebastian zou je eventueel kunnen combineren met Biarritz (50 km). Buslijn:
http://gospain.about.com/ ... ritz_to_san_sebastian.htm
Dit is trouwens een leuk hostel in Biarritz: http://www.surfhostelbiarritz.com/
Vluchten naar Biarritz zijn heel goedkoop vanaf rotterdam met transavia (65 euro).Voor San Sebastian zou je ook kunnen vliegen op Bilbao (ook leuke plaats, studenten stad).
Van Bilbao kun je met de bus of trein naar Madrid (5 uur, 30 euro). http://gospain.about.com/od/inaroundmad ... bilbao.htm
Van Madrid kun je in 3,5 uur per trein naar Alicante.
(Route Biarritz, San Sebastian, Bilbao, Madrid, Alicante
of Bilbao, San Sebastian, Bilbao, Madrid, Alicante)
Andersom, eerst naar Alicante kan natuurlijk ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 29 april 2012 om 11:48
Dankjewel.
Maar had eigenlijk al besloten om Madrid niet te doen vanwege mogelijk Smog alarm in Augustus en de hitte.
Daarbij wil ik heel graag wel naar Barcelona.
Jou rondje klinkt wel super leuk dus misschien een keer in een wat minder warme periode.
San Sebastian had ik wel naar gekeken maar met vliegen was dat wel wat onhandiger.
Ik denk dat ik ga vliegen op Malaga en vanuit daar naar Barcelona doorreis en dan terugvlieg.
Ik stop dan tussendoor in elk geval in Vilajoyosa en verder denk ik dat het Valencia gaat worden.
Nog tips voor een andere leuke plek tussendoor? Liefste misschien wat rustiger dan een grote stad. Gezellig dorpje met wat strand ofzo..
Maar had eigenlijk al besloten om Madrid niet te doen vanwege mogelijk Smog alarm in Augustus en de hitte.
Daarbij wil ik heel graag wel naar Barcelona.
Jou rondje klinkt wel super leuk dus misschien een keer in een wat minder warme periode.
San Sebastian had ik wel naar gekeken maar met vliegen was dat wel wat onhandiger.
Ik denk dat ik ga vliegen op Malaga en vanuit daar naar Barcelona doorreis en dan terugvlieg.
Ik stop dan tussendoor in elk geval in Vilajoyosa en verder denk ik dat het Valencia gaat worden.
Nog tips voor een andere leuke plek tussendoor? Liefste misschien wat rustiger dan een grote stad. Gezellig dorpje met wat strand ofzo..
zondag 29 april 2012 om 13:29
quote:Adeline schreef op 29 april 2012 @ 11:48:
Nog tips voor een andere leuke plek tussendoor? Liefste misschien wat rustiger dan een grote stad. Gezellig dorpje met wat strand ofzo..Jammer dat je inmiddels hebt besloten niet naar Noord-west Spanje te gaan, want dat gezellige dorpje met strand, niet te heet, ligt daar nu juist: Gijon! Leuk stadje, veel te zien in de omgeving, interessante plaatsen onderweg: Santander, Bilbao, Vitoria, Pamplona. En dan niet via Madrid naar het zuiden (ik vind zelf Madrid sowieso 3 x niks) maar via Salamanca!
Nog tips voor een andere leuke plek tussendoor? Liefste misschien wat rustiger dan een grote stad. Gezellig dorpje met wat strand ofzo..Jammer dat je inmiddels hebt besloten niet naar Noord-west Spanje te gaan, want dat gezellige dorpje met strand, niet te heet, ligt daar nu juist: Gijon! Leuk stadje, veel te zien in de omgeving, interessante plaatsen onderweg: Santander, Bilbao, Vitoria, Pamplona. En dan niet via Madrid naar het zuiden (ik vind zelf Madrid sowieso 3 x niks) maar via Salamanca!
zondag 29 april 2012 om 15:34
Ja..klinkt wel super leuk.
Alleen wil ik in elk geval Barcelona meepakken en ga ik naar mijn nicht in Villajoyosa en dan is die kant iets minder logisch.
Tenzij jij nog een ultieme tip voor een leuke route hebt waarbij dan eindigen in Vilajoyosa (Alicante) een goede optie zou kunnen zijn.
Die kant van Spanje lijkt me wel erg leuk en Gijon ziet er ook heel erg gezellig uit!
Alleen wil ik in elk geval Barcelona meepakken en ga ik naar mijn nicht in Villajoyosa en dan is die kant iets minder logisch.
Tenzij jij nog een ultieme tip voor een leuke route hebt waarbij dan eindigen in Vilajoyosa (Alicante) een goede optie zou kunnen zijn.
Die kant van Spanje lijkt me wel erg leuk en Gijon ziet er ook heel erg gezellig uit!
zondag 29 april 2012 om 16:57
Gijon is vervelend om op te vliegen.
Het snelste is geloof ik 6 uur met een overstap maar je hebt zelfs verbindingen van 21 uur.
Wat ik wel zat te bekijken is de mogelijkheid om goedkoop te vliegen op Biarritz.
Daar dan even blijven en vervolgens naar San Sebastian.
Vanuit daar kan ik dan richting Barcelona reizen misschien via Pamplona?
Dan vanaf Barcelona via Valencia naar villajoyosa waar ik dan terugvlieg vanaf Alicante.
Het snelste is geloof ik 6 uur met een overstap maar je hebt zelfs verbindingen van 21 uur.
Wat ik wel zat te bekijken is de mogelijkheid om goedkoop te vliegen op Biarritz.
Dan vanaf Barcelona via Valencia naar villajoyosa waar ik dan terugvlieg vanaf Alicante.
zondag 29 april 2012 om 18:48
Oh ik dacht dat je plan was van Malaga, dan naar je nicht (buurt van Alicant) en dan door naar Barcelona om terug te vliegen met een tussenstop in Valencia.
Het lijkt me dan handiger dan je dan naar Alicante vliegt (of ervan terug vliegt) dan naar/vanaf Malaga. Want dat lijkt mij zo zonde van de tijd.
Tenzij je in die hoek wil blijven (Cordoba, Granada, Ronda) en dan eindigen in Alicante. Maar volgens anderen is dat in augustus te warm (zelf geen ervaring mee) en jij wil graag naar Barcelona
Het lijkt me dan handiger dan je dan naar Alicante vliegt (of ervan terug vliegt) dan naar/vanaf Malaga. Want dat lijkt mij zo zonde van de tijd.
Tenzij je in die hoek wil blijven (Cordoba, Granada, Ronda) en dan eindigen in Alicante. Maar volgens anderen is dat in augustus te warm (zelf geen ervaring mee) en jij wil graag naar Barcelona
zondag 29 april 2012 om 22:46
Ja dat was mijn eerste optie inderdaad.
Net boven jouw berichtje staat mijn tweede optie;
"Wat ik wel zat te bekijken is de mogelijkheid om goedkoop te vliegen op Biarritz.
Dan vanaf Barcelona via Valencia naar villajoyosa waar ik dan terugvlieg vanaf Alicante."
Misschien hebben we elkaar gekruisd?
Lijkt jou dat een leuke route?
Net boven jouw berichtje staat mijn tweede optie;
"Wat ik wel zat te bekijken is de mogelijkheid om goedkoop te vliegen op Biarritz.
Dan vanaf Barcelona via Valencia naar villajoyosa waar ik dan terugvlieg vanaf Alicante."
Misschien hebben we elkaar gekruisd?
Lijkt jou dat een leuke route?
maandag 30 april 2012 om 09:19
Die had ik ook gelezen inderdaad. Kan je niet zo goed helpen met die route, heb zelf ook niet zo veel Spanje ervaring (1x Barcelona en vorig jaar Tarifa en omgeving).
We gaan dit jaar helemaal naar het zuidelijkste puntje rijden (en daar blijven we dan een paar maand). Dus ik zit zelf ook te kijken naar leuke plekken onderweg, maar wij nemen dan waarschijnlijk de route Bordeaux, Bilbao, Madrid, Merida en dan Tarifa. Maar bij ons is het echt een doorreis met onderweg wat leuke stops.
Heb net even op googlemaps gekeken en de route die jij wil doen is 1100 km. Ik vind dat best ver voor 2 weken. Aan de andere kant zijn het maar 2 echte reisdagen (van Pamplona naar Barcelona en van Barcelona naar Alicante).
We gaan dit jaar helemaal naar het zuidelijkste puntje rijden (en daar blijven we dan een paar maand). Dus ik zit zelf ook te kijken naar leuke plekken onderweg, maar wij nemen dan waarschijnlijk de route Bordeaux, Bilbao, Madrid, Merida en dan Tarifa. Maar bij ons is het echt een doorreis met onderweg wat leuke stops.
Heb net even op googlemaps gekeken en de route die jij wil doen is 1100 km. Ik vind dat best ver voor 2 weken. Aan de andere kant zijn het maar 2 echte reisdagen (van Pamplona naar Barcelona en van Barcelona naar Alicante).
maandag 30 april 2012 om 09:24
Kun je trouwens niet in september weg? Dan zijn de meeste dingen goedkoper en veel plekker ook minder heet (nog wel warm). Wij waren vorig jaar ook in Sevilla en dat was wel warm, maar goed te doen (denk 28 a 30 graden ofzo).
Overigens heb ik wel van veel mensen de tip gekregen om te stoppen bij San Sebastian/Bilbao, dus ik ga er vanuit dat het leuke plekken zijn
In minder hete tijden kan ik Sevilla (zelf geweest, ontzettend mooi), Cordoba (horen zeggen), Ronda (zelf geweest), Granada (horen zeggen) en daarna doorrijden richting Alicante.
Hoop deze zomer al deze steden ook aan te kunnen doen.
Overigens heb ik wel van veel mensen de tip gekregen om te stoppen bij San Sebastian/Bilbao, dus ik ga er vanuit dat het leuke plekken zijn
In minder hete tijden kan ik Sevilla (zelf geweest, ontzettend mooi), Cordoba (horen zeggen), Ronda (zelf geweest), Granada (horen zeggen) en daarna doorrijden richting Alicante.
Hoop deze zomer al deze steden ook aan te kunnen doen.
maandag 30 april 2012 om 10:45
Jaa...ik ben helaas echt gebonden aan Augustus.
In september start ik weer met studie dus dat gaat hem niet worden.
Eerste week september heb ik een trainingsdag dus kan ook dan niet nog wat langer wegblijven.
Qua dagen kom ik niet helemaal uit met 2 weken, haha.
Niet op die route die ik nu in mijn hoofd heb in elk geval.
Even kijken voor een opzetje en ik denk dat ik dan pamplona toch maar moet skippen of anders Valencia.
Welke zouden jullie eruit gooien?
Biarritz - 2 nachten (Aankomstdag en een hele dag).
San Sebastian - 3 nachten (Aankomstdag + 2 dagen).
Barcelona - 4 nachten (aankomstdag + 3 dagen).
Valencia - 3 nachten ( aankomstdag + 2 dagen).
Alicante/Vilajoyosa - 3 of 4 nachten ( aankomstdag + 2/3 dagen).
In september start ik weer met studie dus dat gaat hem niet worden.
Eerste week september heb ik een trainingsdag dus kan ook dan niet nog wat langer wegblijven.
Qua dagen kom ik niet helemaal uit met 2 weken, haha.
Niet op die route die ik nu in mijn hoofd heb in elk geval.
Even kijken voor een opzetje en ik denk dat ik dan pamplona toch maar moet skippen of anders Valencia.
Welke zouden jullie eruit gooien?
Biarritz - 2 nachten (Aankomstdag en een hele dag).
San Sebastian - 3 nachten (Aankomstdag + 2 dagen).
Barcelona - 4 nachten (aankomstdag + 3 dagen).
Valencia - 3 nachten ( aankomstdag + 2 dagen).
Alicante/Vilajoyosa - 3 of 4 nachten ( aankomstdag + 2/3 dagen).
maandag 30 april 2012 om 15:19
Ik zou ook wat minder steden aandoen en dan overal wat langer blijven, maar ja, welke steden dan he
Biarritz ken ik niet, maar ik hoor dat het echt zo'n typisch surfersdorpje is, lijkt me vooral leuk als je gaat surfen (en dan een paar dagen langer blijven), maar dat ben je volgens mij niet van plan, dus dan zou ik dat overslaan (weet niet hoe laat je aankomt en of je direct door kunt naar San Sebastian?)
En ik zou dan inderdaad kiezen tussen Valencia en Pamplona (maar geen advies over welke)
Biarritz ken ik niet, maar ik hoor dat het echt zo'n typisch surfersdorpje is, lijkt me vooral leuk als je gaat surfen (en dan een paar dagen langer blijven), maar dat ben je volgens mij niet van plan, dus dan zou ik dat overslaan (weet niet hoe laat je aankomt en of je direct door kunt naar San Sebastian?)
En ik zou dan inderdaad kiezen tussen Valencia en Pamplona (maar geen advies over welke)
maandag 30 april 2012 om 16:09
maandag 30 april 2012 om 16:22
Ik zou voor die laatste optie gaan er zullen vast genoeg gezellige dorpjes zijn tussen Alicante en Barcelona, vind namelijk dat Spanje stikt van de gezellige dorpjes/steden.
Zo heb je niet teveel reistijd en kun je overal goed van genieten, anders ben je elke keer zo druk met alles maar bekijken (omdat je zo weinig tijd hebt overal).
Zo heb je niet teveel reistijd en kun je overal goed van genieten, anders ben je elke keer zo druk met alles maar bekijken (omdat je zo weinig tijd hebt overal).