kosten vakantie

12-07-2013 12:14 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Lees al een tijdje mee met jullie, Maar dit keer plaats ik zelf ook iets.

Het is namelijk zo dat ik graag met mijn vriend op vakantie zou willen.

Ben in 6 jaar tijd dat ik bij hem ben nog nooit samen op vakantie geweest en hebben hier ook nooit geen geld voor gehad. Nu zou ik graag willen sparen voor een vakantie volgend jaar naar een warm land (denk aan Spanje, Italië of Frankrijk) We hebben dit al wel samen besproken dat we er heen zullen gaan met de auto + tent.

Alleen hebben totaal geen idee van hoeveel dit kost? Een weekje naar het buitenland. Waar moet ik aan denken?

Ik weet je kunt een vakantie zo duur maken als je zelf wilt. Maar wat zouden wij kwijt zijn aan een redelijke goedkope camping? Liefst wel dichtbij zee.
Kijk eens rond op internet waar je zou willen zitten en wat de prijzen doen. Als je Monaco pakt, dan ben je heel vele meer kwijt per nacht dan wanneer je aan de golf van Biskaje zit.

En tel ook de kosten van de benzine erbij op. Ik zou inzetten op 500 euro pp, je kan ook je eigen boodschappen meenemen.
Wat betreft reiskosten is het een kwestie van berekenen hoeveel je auto rijdt op 1 liter benzine en kijken hoeveel kilometers je gaat rijden. Afhankelijk van je locatie kan het soms voordeliger zijn te gaan vliegen of met de bus te gaan.

Wat een camping je kost hangt heel erg af van de plaats waar je zit en welk seizoen je gaat.

Soms is het ook gewoon voordeliger om bijvoorbeeld via jiba een volledige reis te boeken.

Vooral goed zoeken en ruim op tijd boeken.
Oh en probeer vakantieveilingen ook!
Soms is een pakketreis met vliegtuig naar Spanje of Griekenland of Turkije goedkoper dan met de auto naar Frankrijk.

Denk aan tol benzine etc.

Het is in voor en na seizoen ook goedkoper dan in juli/ augustus
Ik denk voor een week iets van 300 pp, als je een eenvoudige camping zoekt. Maar kampeerspullen kosten ook een hoop.

Als je niet per se naar het buitenland wil: via bungalows.nl kun je center parcs mystery boeken. Dan bepalen zij op welk park je komt. Daarvoor betaal je buiten het seizoen maar ongeveer 160 euro voor een midweek

Je kunt ook voor Duitsland kiezen met mystery, Frankrijk volgens mij niet meer.
Probeer anders eens via een veiling een camping te scoren. bijv via vakantieveilingen.nl. Wel letten op de beschikbaarheid en aanvullende kosten. Een collega heeft goede ervaring met El Delfin Verde aan de Costa Brava, maar die verhuren denk ik niet alleen een staan plaats. Je kunt er wel een volledig ingerichte tent huren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@olivia Van utrecht naar sevilla rijden kost volgens de ANWB al 330 euro aan benzine. Dan red je het denk ik niet voor 600 euro totaal als je tol, eten, camping etc ook nog meerekent.
Inderdaad, vergeet de tol niet. Zijn wij een keer vergeten in ons budget en dat was flink zuur.
Gewoon week vliegreis boeken.

Tolweg is al ruim 100 euro

Benzine ca 6 x tanken 300

Camping 200

Dan zit je al op 600 en heb je verder nog niks

Je hebt al all inclusive reizen voor 350 pp, en heb je ook eten en drinken erbij.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
nacht vlinder,

Het camping tarief in frankrijk verschilt van laag/hoogseizoen van 10euro op boeren /gemeente camping tot 100euro per nacht op 5 sterren camping met alles erop en eraan.

wat jullie willen is meer van toepassing

deze zomer zitten wij met onze vouwwagen in de dordonge (150km ten zuid-oosten van bordeaux)

simpel rekensommentje

verblijf voor in hoogseizoen incl elextriek en 2 kinderen +/-30 per nacht) voor onze 20 nachten dus 600euro

rijden is ongeveer 1000km enkele reis 2000 km totaal

rijden rekenen met 1-10 (met vouwwagen erachter meestal iets zuinisger)

2.000km *1.70 ongeveer 340 euro benzine

levensonderhoud is niet veel duurder als in NL (maar wij willen wle meer genieten ) dus wel wat duurder.

afgelopen jaar waren we voor 3 weken (hoogseizoen vergelijbare camping/km/tolgeld ongeveer 1800-2000 euro kwijt (en hebben we best veel gedaan) maar dat kan je zelf zo duur als goedkoop maken als je zelf wil.

ga je niet in het hoogseizoen hebben ze vaak leuke aanbiedingen (kant en klare tenten vacansoleil bijvoorbeeld)

We hebben een keer 4 weken voor het hoogseizoen wle al goed zomer)

Voor 2 weken 250 euro op een 4sterren camping gestaan in een 6 persoons vacansoleil tent last minute geboekt (zelf plaats huren was duurder geweest)

goed zoeken en kijken wat jullie zouden willen.

s6 buiten km plaats/verblijf kan je het zo duur of goedkoop maken als je het zelf wil.
Een vliegvakantie naar een zonnige bestemming kost je buiten het hoogseizoen ca. 400 per persoon (of minder als je naar Turkije gaat). Voor eten/drinken en excursies reken ik op 100 euro per dag, maar dat kan ook voor minder. Zit je op ca. 1300 voor een week. Met de auto en tent naar (zeg) Zuid-Frankrijk kost je aan vervoer ca. 450 euro incl. tol, en de camping kan al voor 20 euro per nacht. Als je eten en drinken meeneemt kun je dan voor minder dan 1000 euro uit en thuis zijn. Als je minder ver Frankrijk in gaat ben je natuurlijk goedkoper uit.

Ik sprak laatst iemand die voor 2000 euro drie weken kan kamperen in Italië, inclusief alles. Geen idee hoe hij dat doet, maar ik ben dan ook geen kampeerder
Op dit moment zie ik dat als je in augustus weg zou willen je al vanaf 350 pp een week in spanje zit (vliegreis+hotel). De eerste week van september is vaak al wat goedkoper en als je ruim op tijd boekt zit je vaak ook op een lagere prijs.
Voor 400/500 euro p.p. kun je ook 14 dagen lekker in een appartementje in Portugal/Algarve zitten. Met vliegreis.

Of in Turkije/Spanje....
Kamperen in Italië kan erg in de kosten lopen, zeker in het hoogseizoen. Frankrijk is doorgaans goedkoper, al hangt het natuurlijk af van het soort camping dat je kiest, hoe meer faciliteiten, hoe duurder het wordt.

De website van bv Acsi kan je een indicatie van de kosten geven (http://www.eurocampings.net/nl/europa/) Je kunt zelf selecteren waar je heen wilt e.d. Het aantal sterren en welke faciliteiten er zijn staat erbij.

Je hoeft geen pas te hebben om op deze campings te kamperen, als je er veel gebruik van maakt dan kan het soms uit om een pas aan te schaffen.

Succes!
Appartement is dan weer goedkoper dan een hotel, aangezien je dan je eigen boodschappen koopt en zelf kookt, dan hoef je niet elke avond uit eten te gaan.
quote:emma77emma schreef op 12 juli 2013 @ 12:32:

Appartement is dan weer goedkoper dan een hotel, aangezien je dan je eigen boodschappen koopt en zelf kookt, dan hoef je niet elke avond uit eten te gaan.En dat ligt er dan weer aan waar je zit. Op het eiland waar ik 2 jaar geleden was waren boodschappen zo duur dat je 's avonds net zo goed uit eten kon gaan.
Iedereen super bedankt voor de reacties en uitgebreide uitleg!

Daarbij had ik ook nooit er aan gedacht dat je ook tol zou

moeten betalen.

Wel hebben we het er over gehad om dan buiten het hoog seizoen te gaan aangezien dit goedkoper is.

Met het vliegtuig is geen mogelijkheid. Krijg m'n vriend er denk ik voor geen mogelijkheid in Haha.

Vandaar ook dat ik met de auto wil. Maar ik denk dat als ik nu per maand 150 euro opzij leg. hebben we over een jaar 1800 euro. daar van kunnen we toch wel een leuke vakantie kan hebben??

Waar we precies heen willen weten we nog niet. Maar we zullen wel moeten gaan sparen want z'n groot bedrag hebben we niet zo maar liggen.
quote:nacht_vlinder schreef op 12 juli 2013 @ 13:13:

Iedereen super bedankt voor de reacties en uitgebreide uitleg!

Daarbij had ik ook nooit er aan gedacht dat je ook tol zou

moeten betalen.

Wel hebben we het er over gehad om dan buiten het hoog seizoen te gaan aangezien dit goedkoper is.

Met het vliegtuig is geen mogelijkheid. Krijg m'n vriend er denk ik voor geen mogelijkheid in Haha.

Vandaar ook dat ik met de auto wil. Maar ik denk dat als ik nu per maand 150 euro opzij leg. hebben we over een jaar 1800 euro. daar van kunnen we toch wel een leuke vakantie kan hebben??

Waar we precies heen willen weten we nog niet. Maar we zullen wel moeten gaan sparen want z'n groot bedrag hebben we niet zo maar liggen.Vorig jaar zat ik voor 1500 5-sterren all-inclusive in egypte. Dus een weekje camperen in europa gaat je zeker lukken voor dat geld!!!
Heb je wel een goede auto? Als je pech krijgt, reparaties onderweg. Hebben wij vroeger wel gehad, heel vaak iets met de uitlaat. En je laat meestal de auto een vakantiebeurt geven.

Komt er allemaal bij.
quote:marcellav schreef op 12 juli 2013 @ 13:20:

Heb je wel een goede auto? Als je pech krijgt, reparaties onderweg. Hebben wij vroeger wel gehad, heel vaak iets met de uitlaat. En je laat meestal de auto een vakantiebeurt geven.

Komt er allemaal bij.

Ja wij hebben een goede betrouwbare auto.

Dat is wel een goeie om de auto een vakantiebeurt van te voren te geven.

Moet je trouwens nog een verzekering er bij nemen als je op vakantie gaat buiten Nederland ? Voor je auto of jezelf?

Sorry hoor ik heb er totaal geen verstand van. hihi
Ik heb ANWB europadekking en krijg gewoon een leenauto mee als mijn auto pech zou krijgen.
Wij hadden vorig jaar voor 2000,- in het hoogseizoen 2 fantastisch mooie weken in Frankrijk ( Ardeche en Verdon), beide campings 5 sterren en we hadden een chalet, dus niet eens met een eigen tentje. Wel ruim van tevoren geboekt. Zal met een eigen tent een stuk goedkoper zijn, zeker als je maar een weekje gaat.

We hebben een aantal snelwegen vermeden en zijn grotendeels over de Route de Napoleon richting Verdon gereden. Ging prima. Tol waren we zo'n 200,- voor kwijt, retour. We zijn beiden de 'mooie-route' rijders en hebben de Route de Soleil dan ook grotendeels vermeden ( en hebben daardoor langer over de reis gedaan + meer km's gereden)

Benzine was voor ons geen kostenpost, ivm lease-auto met buitenland rijden in het pakket. Maar goed ook, want we hebben ruim 4000km gereden die 2 weken. Daar moet je normaal gesproken tussen de 500 en 600,- voor meerekenen.

Auto kreeg vlak voor de vakantie de normale grote beurt en was goed nagekeken voordat we gingen. Wel iets om mee te nemen inderdaad, je auto van tevoren na laten kijken.

Dit jaar zijn we naar Curacao geweest, was goedkoper dan onze vakantie naar Frankrijk, maar totaal niet te vergelijken. Curacao was toch grotendeels een luier-vakantie, met af en toe een excursie, terwijl van in Frankrijk dagenlang erop trokken, kano-tochten van 2 dagen hebben gemaakt. Veel actiever.

Wel goedkoper als je moet letten op het geld en zeker als je last minutes boekt. Vriend en ik zijn redelijke luxepaarden als het om kamperen gaat, 2x bij het huisje gegeten en verder uit eten geweest. Je kunt daar allemaal op bezuinigen, maar ik denk al met al dat een last minute naar een Spanje, Griekenland ( en zelfs een Curacao) goedkoper is dan kamperen in Frankrijk, zeker als je benzine, tol etc. mee gaat rekenen.
Ik heb de meest uitgebreide ANWB-dekking met buitenland en vervangend vervoer. Dat is vast een beetje overbodig (althans volgens mijn vriend ) maar ik ben liever over- dan onderverzekerd.
Reisverzekering wel aan te raden.

Vervangend vervoer is dat je dus een auto krijgt om je vakantie verder af te maken, maar de reparaties van je eigen auto zijn niet gratis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven