Labyrinth outdoor&travel

18-07-2010 00:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Via de googel-machine had ik al wel een heel oud topic gevonden over ervaringen met Labyrinth-reizen, maar zou graag ook, indien mogelijk, up-to-date ervaringen hebben over deze organisatie.

Ik wil zeer last minute mogelijk met Labyrinth naar Zweden (vertrek aankomende vrijdag al), maar wil graag weten hoe andere mensen reizen met deze organisatie hebben ervaren. Op internet heb ik wat ervaringen gelezen en deze waren oud en ook niet al te positief. Nu weet ik dat mensen vaak alleen slechte ervaringen op internet zetten, goede ervaringen zijn altijd lastig te vinden.

de vakantie zelf lijkt me onwijs leuk. wilde altijd al wel een keer richting één van de scandinavische landen en ook zo'n doe-vakantie lijkt mij leuk (nooit gedaan, maar lijkt me wel gaaf!).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want dan kan ik eventueel boeken en de laatste zaken in orde maken.

~Danseresje
Ik ben met Labyrinth naar Frankrijk geweest. Een leuke vakantie, alles was goed geregeld, begeleiding was ook goed.
Zelf nooit bij Layrinth geboekt, maar een vriendin wel en zij is er enthousiast over.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Bedankt voor jullie reacties!

Missmuppet, wat voor soort vakantie heb jij via hen gedaan als ik vragen mag?

~Danseresje
Eh deze reis staat volgens mij niet meer in de gids, was in de buurt van Grenoble Cambery (dacht ik). Vaste camping, alles was goed verzorgd (eten/drinken). Activiteiten: canyoing, raften, abseilen, mountainbiken, kano-tocht, activiteitentocht, spelletjes op de camping. De reisleiders zijn ervaren en weten wat ze doen. Als je iets niet durft hoef je het ook niet te doen. Je moet het niet erg vinden om wat blauwe plekken/schrammen op te lopen. Ik had de keus een tent delen of alleen in een tent, toch gekozen voor delen is wat gezelliger.

Ik heb alleen geboekt, vond het wel spannend.Je weet maar nooit wat je aantreft. Vanaf het moment dat ik in de bus stapte was er meteen aanspraak..

Als ik niet zo fanatiek op appartementen-jacht was dan had ik ook nog zo een reis geboekt, maar je kan het geld maar een keer uitgeven.
missmuppet, onwijs bedankt weer voor je antwoord.

ga morgen nog met labyrinth bellen voor wat laatste vragen, maar ip ga ik wel boeken voor de reis. dan vertrek ik vrijdag naar zweden. ga daar kano'en, wandelen, vlotten bouwen, mountainbiken en weet ik nog wat niet meer.

Ik ga ook alleen en vind het ook heel spannend. Ga waarschijnlijk wel voor alleen in tent liggen. Maar fijn dat je meteen in de bus al aanspraak had. Waren er bij jou veel mensen die alleen geboekt hadden?

Nog een vraagje: wat doe je met je waardevolle spullen? Zijn er kluisjes op die campings? of neem je het altijd mee? Camera mee tijdens kano'en lijkt me niet zo handig.....maar kan aan mij liggen!

het lijkt mij onwijs gaaf om eens zo'n actieve vakantie te doen, ondanks dat ik veel van de activiteiten nooit gedaan heb. maar het doet me een beetje denken aan 70/71 graden noord (hoe heette dat nou precies) toen met xander en die judoka!

Nog een vraag.....hoe ging dat met die maaltijdenpot? Lees op de site dat iedereen vast bedrag kan inleggen voor ontbijt/lunch/diner, maar als je dan toch een keer besluit ergens te gaan eten met een paar anderen? Is het dan jammer van het geld wat je hebt ingelegd? Misschien domme vragen hoor, maar ben gewoon heel benieuwd!

Als ik ga, moet ik nog wel het eea aanschaffen, dus dat zou dan morgenmiddag een enkeltje perrysport worden :D!

Hoop dat je mijn vragen nog wilt beantwoorden. Wil het verder een beetje lukken met appartementenjacht? Ik snap precies wat je bedoelt. Bovendien ben je er ook nog niet met alleen appartementje vinden, maar ook opknappen en inrichten kost geld. Daarom zou ik ook eigenlijk niet op vakantie gaan.

~Danseresje
Hallo danseresje!

Ben zelf 4 (!) keer meegegaan met Labyrinth en is altijd goed bevallen! Daarna een keer met een andere organisatie was een stuk minder goed geregeld...

Er zijn altijd wel mensen bij die alleen boeken en zoals al gezegd is er vaak direct aanspraak! Heb zelfs van een vakantie een jaar of 6 geleden nog een groep vrienden overgehouden :-).

Waardevolle spullen kan je soms wel kwijt op de camping in een kluisje maar ik nam het eigenlijk meestal mee (met de activiteiten wil je ook wel eens een foto maken, geld en paspoort, mobiel en verder gewoon niets waardevols meenemen). Heb ook nog nooit meegemaakt dat er iets uit een tent gestolen wordt...

Met kano-en hebben ze meestal van die waterdichte tonnetjes voor spullen die niet nat mogen worden. In de sportzaak kun je zelf ook waterdichte zakjes kopen voor bijvoorbeeld medicijnen die je dichtbij wilt bewaren. Waterdichte wegwerpcamera's geen goede ervaringen mee btw...

Maaltijdpot hebben we 1* gedaan geloof ik, de rest van de keren toch zelf/in kleine groepjes gekookt. Hangt van de groep af, als je allemaal dezelfde activiteiten doet en de groep is niet al te groot dan is het wel te doen. Maar mijn ervaring is dat niet iedereen op dezelfde dag dezelfde activiteit doet en dus niet allemaal op precies hetzelfde moment eet en dan is een maaltijdpot ook niet zo'n goed idee. Ook wordt er meestal wel een keertje uit eten ingepland met de groep. Hangt ervan af dus, maar dat merk je vanzelf als je daar komt hoe het geregeld wordt!

Heel veel plezier op je vakantie het wordt vast erg leuk!
Berggeitje, dank je wel voor je antwoord! heb ondertussen gebeld vanochtend voor wat vragen en ook geboekt. zit nu op de e-mail te wachten voor de betaling en dan krijg ik alles verder per mail opgestuurd omdat ik dus vrijdag al vertrek!

ga nu richting de perrysport om maar wat inkopen te doen, idd waterdichte zakjes, wandelschoenen, een kussen en een klein oprolbare slaapzak (heb zelf een huge slaapzak uit de prehistorie!).

vind het erg spannend. zit nog te twijfelen of ik wat zweedse kronen bij de bank ga halen, maar je schijnt daar ook te kunnen pinnen. neem ook wat euro's mee voor evt. andere activiteiten. op de dag waarop er niets ingepland is, staat dat je ook kan gaan paardrijden.....lijkt me erg gaaf weer eens te doen en dan helemaal in de mooie natuur van zweden!

ik wacht idd wel af hoe het gaat met die eetpot. komt vast allemaal op z'n pootjes terecht! vraag me wel af, jij schrijft dat niet iedereen dezelfde activiteiten doet en op dezelfde dag....maar bij 'mijn' reis staat eigenlijk al per dag ingedeeld wat er gedaan gaat worden........was dat dan bij jou niet zo?

Ben benieuwd hoe groot de groep is en wat voor samenstelling!

~Danseresje
Hoi Danseresje,

Zie dat je vragen zijn beantwoord.

Fijne vakantie. Geniet ervan!

Gr.
Missmuppet & Berggeitje, ik heb misschien nog een gekke vraag, maar ga hem toch stellen.

omdat je natuurlijk bij de meeste vakanties bij labyrinth op een camping zit en ik gewend ben van 'normaal kamperen' dat je zelf toiletpapier meeneemt.......is dat bij hun vakanties ook nodig? is namelijk wel handig om te weten ivm inpakken ;)!

~Danseresje
Zou ik wel meenemen ja is gewoon een camping-vakantie

Labyrinth heeft verschillende reizen, ik heb inderdaad 1* iets gedaan met een geheel 'vast' rooster (toen was ook die maaltijdpot) en de andere vakanties waren meer vrij, je kon een 'basispakket' met activiteiten boeken, die hadden de meesten dan wel, maar daarnaast waren er ook veel optionele activiteiten.

Omdat ik ook 2 jaren 2 weken achter elkaar ben gegaan kon ik lekker veel activiteiten doen en die dan over 2 weken 'uitsmeren' naar dan doe je dus zelfs niet alle activiteiten uit het 'basispakket' in 1 week. Als je 1 week gaat doe je wel meer dingen samen!

Fijne vakantie ook vanuit hier!
Een wc-rol zou ik wel meenemen voor de zekerheid. Wij gooiden alle rollen bij elkaar en als je "moest" dat pakte je een rol van de stapel. (Klinkt beetje raar)
Hoe was je vakantie?
Ben vandaag teruggekomen! Heb een superleuke vakantie gehad! Hadden een kleine groep in vergelijking met de groep voor en na ons (voor was 16 en na was 21, wij 8p). Leuke dingen gedaan. Wel een paar kanttekeningen voor mezelf bij Labyrinth, maar had geen afbreuk op de reis!

~Danseresje
Danseresje, goed om te horen dat je ene leuke vakantie hebt gehad. Ik vond je topic toen ik op Labyrinth zocht toen ik via hun website ook geïnteresseerd was geraakt in de reis naar Zweden. Waren er minder prettige ervaringen(op andere fora zijn er voor sommige bestemmingen erg slechte ervaringen) of heb je misschien nog handige tips ??
De_Concurrentie, er waren wel een aantal kleine dingen vanuit Labyrinth waar ik niet heel tevreden over was. Dit ging over de moeizame boeking die toch best wel last-minute was.

De camping in Zweden is prima te doen. Er is geen reisleiding van Labyrinth, maar op zich ook niet echt nodig. Bij de activiteiten weinig/geen begeleiding, maar dat heb ik ook niet echt gemist. Een aantal activiteiten zoals beschreven op de site worden niet gedaan, dit omdat de reis voorheen naar een andere camping ging en op deze locatie kennelijk voor bepaalde activiteiten geen mogelijkheden zijn (kaart&kompas opdracht, wildwandeling met gids is de gps-tocht en dan zonder gids, maar die heb je ook niet nodig bij die tocht).

Ook over vertrek en aankomsttijden is er nog wat 'onenigheid' tussen Labyrinth en de camping. Je komt TE vroeg aan op de camping in Zweden (als de buschauffeur niet heel langzaam rijdt het laatste stuk, kan je gerust om 4.00u/4.30u op de camping staan en de campingeigenaren worden ip pas rond 6.00u wakker. Bij ons konden we pas tegen 7.00u/7.30u naar binnen nadat we om 5.30u waren aangekomen). Labyrinth zegt dat ze de bussen niet meer later kunnen laten vertrekken, de campingeigenaren (overigens heel aardige mensen) gaan er niet voor om 4.00u uit hun bed (op zich heel begrijpelijk). Vertrekdag is ook beetje apart. Wij kregen te horen 17.00u vertrek, maar buschauffeur had liever al om 15.00u vertrokken, want moest 2u in eigen tijd wachten. Nu waren we om 7.30u al in Groningen, dus ik denk dat het voor de uitstappers op Groningen niet heel erg is om pas om 17.00u te vertrekken, maar je zit dus wel de hele dag te wachten, want om 10.00u moet je je tent uit.

Ik weet niet wanneer je van plan bent om te gaan, maar neem genoeg droge spullen mee!!!! In de 8 dagen (want 10 minus 2 reisdagen) dat ik er was, was de aankomstdag zonnig, de vertrekdag droog en nog 1 dag met superweer, verder alleen maar regen! Dat is dan voornamelijk een hele dag miezerregen! Bij het kampvuur hadden we soms een hele uitdragerij met natte schoenen en/of sokken om deze weer wat te laten drogen.

Mocht je een goed matje hebben, kan je overwegen deze mee te nemen. Kan ook goed mee op de kano-tocht, maar ook in de tent prettig. Het luchtbed is vrij dik en daarom veel lucht. Aangezien het vrij koud kan worden 's nachts, wordt de lucht in het luchtbed ook koud en sommigen van ons hebben hier best veel last van gehad!

Als je nog meer vragen hebt, stel ze en ik wil ze graag proberen te beantwoorden!

~Danseresje
Hoi danseresje!

Fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt!

... dat van het vroege aankomen op de camping was ik helemaal vergeten! Dat hebben wij ook een keer gehad. Zijn toen met z'n allen op een groot zeil in de buitenlucht gaan liggen, was wel goed voor het groepsgevoel vond ik :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven