Lang weekend Rome en corona virus

01-02-2020 20:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,
volgende week ga ik een lang weekend met mijn schoonzus naar Rome.
Nu is er een zogenaamde noodtoestand uitgeroepen in Italië vanwege het welbekende virus en Rome is natuurlijk een toeristenstad per uitstek dus druk zal het zijn, Chinezen inclusief.
Ik wil absoluut gaan, tijd terug geboekt, en heb er gewoon zin in, maar zouden jullie een mondkapje halen voor op het vliegveld/drukke plekken?
En welke andere voorzorgsmaatregelen eventueel?
Of gewoon verstand op 0 en gaan....
Treurniet12 schreef:
01-02-2020 21:50
Mondkapjes helpen overigens toch niet (aldus rivm) mits je ze regelmatig wisselt,
Dan maar niet wisselen!

(Ik denk dat je mits schrijft, maar tenzij bedoelt. Hulpje: mits = als. tenzij = als niet)
Treurniet12 schreef:
01-02-2020 21:50
Mondkapjes helpen overigens toch niet (aldus rivm) mits je ze regelmatig wisselt, speciale gebruikt die sluiten over neus en mond en ze continu ophoudt. Vanmiddag zag ik veel Chinezen met mondkapjes en die ze af doen om te eten en te praten. Conclusie: schijnveiligheid. Helpt dus helemaal niks.
En dan ook dat kapje af doen om eens goed te rochelen en op straat te spuwen . Of doen ze dat niet meer? toen ik in China was wel, jaren geleden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
TsumTsum schreef:
01-02-2020 21:07
Draaf je niet een beetje door nu? Ik zag vandaag een item in het nieuws waar Chinese mensen in Nederland werden ondervraagd over het virus en ze vertelden dat ze nu vaak allerlei opmerkingen naar hun hoofd geslingerd kregen over het virus puur omdat ze Chinees zijn. Maakt niet uit of ze hier geboren zijn of zelfs ook maar ooit naar China zijn geweest etc., sommige mensen op straat doen net of ze allemaal een of andere enge ziekte hebben en ontwijken die mensen.

Als je echt ala minuut dood neer had kunnen vallen waren er al veel meer mensen overleden en dergelijke.
Ik zag het ook wat een vreemde mensen heb je toch. Omdat die mensen dan toevallig roots hebben in China zouden ze hier een soort landelijk gevaar zijn ofzo? Echt enorm dom om mensen daarop aan te spreken idd, we weten niet eens of ze ooit naar China zijn geweest en zelfs als ze dat wel waren is dat echt geen probleem.

TO,
Ik ben naar Parijs gegaan vlak na de aanslagen daar en toen waren er ook mensen die twijfelde of ze wel zouden gaan maar persoonlijk achtte ik de kans groter dat we een auto ongeluk kregen op weg naar schiphol dan dat we daar gevaar liepen en zo denk ik er nu weer over.
Het leven bestaat nu eenmaal uit (minimale) risico's. En zeker als je gewoon al gezond bent kun je overal heen. Ikzelf zou denk ik zelfs gewoon naar China gaan als dat op de planning stond zolang ze er heen zouden vliegen.
Dood ga je toch wel dan wil ik wel geleefd hebben.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
nlies schreef:
01-02-2020 23:05
En dan ook dat kapje af doen om eens goed te rochelen en op straat te spuwen . Of doen ze dat niet meer? toen ik in China was wel, jaren geleden
Toen ik in China was deed een enkeling dat nog en dat betrof dan altijd een bejaarde man.
De gaten in die standaard mondkapjes zijn te groot voor een virus, die werken alleen tegen bacteriën. (Bacteriën zijn groter dan virussen)

https://www.dvhn.nl/groningen/Hoogleraa ... ogle.nl%2F
Als je mondkapje wilt dragen kan het virus nog altijd via de ogen binnen dringen. Een skibril, duikbril of dergelijke kan wel nuttig zijn. Ik zou er overigens niet eens over nagedacht hebben dat er daar besmette mensen rondlopen.

Ik vind het verschrikkelijke dat mensen met Chinese roots nu zou worden aangekeken, wat een hysterie.
Nee, vreselijk dat discriminerende gedrag ineens tegenover Chinezen.
Zo kortzichtig! Zegt wel wat over de intelligentie van de mens.
Ik ga lekker naar Rome hoor, was alleen benieuwd hoe jullie erover dachten.
Of er moet binnen nu en vrijdag een mega uitbraak plaatsvinden, maar anders zit ik volgende week deze tijd lekker aan een espressootje. Haha.
Voordeel is wel dat als je het nu krijgt je met alle zorg wordt omgeven in een ziekenhuis en dat je daarna resistent bent voor het virus. Als het een pandemie wordt en we het allemaal hebben dan sta je in een dikke rij voor het ziekenhuis en krijg je minimale aandacht, dus ik zou gewoon gaan.
Gewoon in je astronauten-pak gaan, voor de zekerheid.
Je wil toch niet 'door iets anders' verkouden worden dan door het bekende 'huis tuin en keuken' verkoudheidsvirus?
De meeste mondkapjes zijn echt niet beschermend genoeg en zijn binnen een half uur verzadigd en werken dan steeds minder. Verder als je wel een goed afsluitbare heb, moet hem opdoen en niet meer afdoen. Dus niet meer eten en drinken. Raak je hem verkeerd met je handen aan als je hem opdoet dan als nog kans op besmetting.
Heeft dus weinig nut, gewoon gaan en genieten.
WholeLottaLove schreef:
01-02-2020 20:42
Gezondheid is prima, geen gekkigheden op zich...
Qua annuleringsverzekering weet ik niet, heb niet geboekt, maar dat is te verwaarlozen.
Ben alleen een moeder en dan ga je al snel “anders” denken. Maar idd, zoals sommige zeggen; anders gebeurd er wel wat ergers en om nu thuis te blijven met de deur dicht... dan kom je nergens meer :-D
Mhaw, niet echt hoor. Je ben bang aangelegd of niet.
In Finland zit nu een Nederlands stel in quarantaine nadat ze met een Chinese vrouw die het virus bleek te hebben in een toeristenbusje hadden gezeten.

Verwacht je toch ook niet als je naar Finland gaat.
Ik zou gewoon gaan: met desinfecterende gel en gewoon goed je handen wassen kom je vast 'n heel eind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven