Lang weekend Rome en corona virus

01-02-2020 20:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,
volgende week ga ik een lang weekend met mijn schoonzus naar Rome.
Nu is er een zogenaamde noodtoestand uitgeroepen in Italië vanwege het welbekende virus en Rome is natuurlijk een toeristenstad per uitstek dus druk zal het zijn, Chinezen inclusief.
Ik wil absoluut gaan, tijd terug geboekt, en heb er gewoon zin in, maar zouden jullie een mondkapje halen voor op het vliegveld/drukke plekken?
En welke andere voorzorgsmaatregelen eventueel?
Of gewoon verstand op 0 en gaan....
maak je niet druk, de kans dat iets veel ergers je overkomt is nog vele malen groter
een mondkapje helpt niet
zo’n beschermend pak wel!
Nee zou ik nu niet doen in Italie. En volgens sommigen ben ik al een paniekzaaiert...
.
Krijg je bij annuleren je geld nog terug? Ik zou het daar aan laten afhangen.
Heb je een goede gezondheid?
impala schreef:
01-02-2020 20:25
Nee zou ik nu niet doen in Italie. En volgens sommigen ben ik al een paniekzaaiert...
Ja een beetje wel. Want hier lopen misschien (!!!) ook teruggekeerde Chinezen op universiteiten.

Naar Wuhan zou ik nu niet gaan. Maar anders kun je ook niet meer naar buiten straks.
S-Meds schreef:
Zo'n plastic waterfles op je hoofd, dat vond ik heel inventief.
Er zijn 2 mensen besmet in Rome en die zijn in quarantaine, alsmede hun 18 reisgenoten. De kans dat je gerold wordt is een stuk groter dan dat je besmet wordt lijkt me zo.
Bruintjedebeer schreef:
01-02-2020 20:37
Ja een beetje wel. Want hier lopen misschien (!!!) ook teruggekeerde Chinezen op universiteiten.

Naar Wuhan zou ik nu niet gaan. Maar anders kun je ook niet meer naar buiten straks.
Ik zou ook op de nederlandse uni nog geen mondkapje dragen, maar vind wél dat het beleid te laks is. Mijn persoonlijke risico is iets anders dan het risico en de verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid in het algemeen.
.
Zou wel desinfecterende handgel mee nemen.
Gezondheid is prima, geen gekkigheden op zich...
Qua annuleringsverzekering weet ik niet, heb niet geboekt, maar dat is te verwaarlozen.
Ben alleen een moeder en dan ga je al snel “anders” denken. Maar idd, zoals sommige zeggen; anders gebeurd er wel wat ergers en om nu thuis te blijven met de deur dicht... dan kom je nergens meer :-D
Handhygiëne is belangrijker en effectiever dan een mondkapjes.

Dus elke keer als je buiten bent geweest je handen en onderarmen minimaal 10 seconden wassen en goed drogen, en hoesten en niezen in je elleboog.
S-Meds schreef:
:rofl:

Ik zie nu duizenden toeristen in zo 'n pak.
En Maar naar elkaar zoeken..

Maar TO... Gewoon gaan!
Mondkapje is onzin.

Gewoon een flesje desinfecterende handgel mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Rome ? Lekker gaan hoor.. zorgen voor de normale hygiene , dus handen wassen etc.. en dat is het wel.

Ik zou daar geen seconde van wakker liggen. Ik ben net terug van een citytrip... en ja.. daar waren bergen chinezen.. Fijn voor hen.. ik leef nog..
whitewolves schreef:
01-02-2020 20:29
Krijg je bij annuleren je geld nog terug? Ik zou het daar aan laten afhangen.

Het lijkt mij niet dat je om deze reden je geld terugkrijgt, al heb je een annuleringsverzekering, tenzij er tussen nu en volgende week echt een uitbraak is in Rome.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Draaf je niet een beetje door nu? Ik zag vandaag een item in het nieuws waar Chinese mensen in Nederland werden ondervraagd over het virus en ze vertelden dat ze nu vaak allerlei opmerkingen naar hun hoofd geslingerd kregen over het virus puur omdat ze Chinees zijn. Maakt niet uit of ze hier geboren zijn of zelfs ook maar ooit naar China zijn geweest etc., sommige mensen op straat doen net of ze allemaal een of andere enge ziekte hebben en ontwijken die mensen.

Als je echt ala minuut dood neer had kunnen vallen waren er al veel meer mensen overleden en dergelijke.
Het zou eigenlijk niet eens in me opkomen om vanwege het Coronavirus niet te gaan. De kans op besmetting lijkt me niet groot en als je toch besmet raakt dan verloopt het bij de meerderheid van de mensen ook mild.
Als jij je beter voelt met een mondkapje zou ik het dragen. Het kan in elk geval geen kwaad.
Desinfecterende handgel inderdaad mee en verder gewoon uitkijken. Geen eten op straat kopen enzo, maar dat zou ik sowieso niet doen.
Ik ben momenteel op citytrip in een Europese stad en heb er geen maatregelen voor getroffen. Op Schiphol liepen er veel met mondkapjes. Hier nog niemand gezien. Ook al lopen er bergen Chinezen. Ik maak me niet zo’n zorgen eerlijk gezegd..
Ik ben net terug van Rome. Chinezen lopen zelf met een mondkapje op, maar of het echt effectief is weet ik niet. Ik zou gewoon gaan en genieten.
Mondkapjes helpen overigens toch niet (aldus rivm) mits je ze regelmatig wisselt, speciale gebruikt die sluiten over neus en mond en ze continu ophoudt. Vanmiddag zag ik veel Chinezen met mondkapjes en die ze af doen om te eten en te praten. Conclusie: schijnveiligheid. Helpt dus helemaal niks.
Ik woon in een stad waar er 2 gevallen bekend zijn. Niemand loopt hier met een mondkapje en er is ook geen onrust of iets :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven