Lang weekend Rome en corona virus
zaterdag 1 februari 2020 om 20:21
Hoi hoi,
volgende week ga ik een lang weekend met mijn schoonzus naar Rome.
Nu is er een zogenaamde noodtoestand uitgeroepen in Italië vanwege het welbekende virus en Rome is natuurlijk een toeristenstad per uitstek dus druk zal het zijn, Chinezen inclusief.
Ik wil absoluut gaan, tijd terug geboekt, en heb er gewoon zin in, maar zouden jullie een mondkapje halen voor op het vliegveld/drukke plekken?
En welke andere voorzorgsmaatregelen eventueel?
Of gewoon verstand op 0 en gaan....
volgende week ga ik een lang weekend met mijn schoonzus naar Rome.
Nu is er een zogenaamde noodtoestand uitgeroepen in Italië vanwege het welbekende virus en Rome is natuurlijk een toeristenstad per uitstek dus druk zal het zijn, Chinezen inclusief.
Ik wil absoluut gaan, tijd terug geboekt, en heb er gewoon zin in, maar zouden jullie een mondkapje halen voor op het vliegveld/drukke plekken?
En welke andere voorzorgsmaatregelen eventueel?
Of gewoon verstand op 0 en gaan....
zaterdag 1 februari 2020 om 20:37
Ja een beetje wel. Want hier lopen misschien (!!!) ook teruggekeerde Chinezen op universiteiten.
Naar Wuhan zou ik nu niet gaan. Maar anders kun je ook niet meer naar buiten straks.
zaterdag 1 februari 2020 om 20:40
Ik zou ook op de nederlandse uni nog geen mondkapje dragen, maar vind wél dat het beleid te laks is. Mijn persoonlijke risico is iets anders dan het risico en de verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid in het algemeen.Bruintjedebeer schreef: ↑01-02-2020 20:37Ja een beetje wel. Want hier lopen misschien (!!!) ook teruggekeerde Chinezen op universiteiten.
Naar Wuhan zou ik nu niet gaan. Maar anders kun je ook niet meer naar buiten straks.
.
zaterdag 1 februari 2020 om 20:42
Gezondheid is prima, geen gekkigheden op zich...
Qua annuleringsverzekering weet ik niet, heb niet geboekt, maar dat is te verwaarlozen.
Ben alleen een moeder en dan ga je al snel “anders” denken. Maar idd, zoals sommige zeggen; anders gebeurd er wel wat ergers en om nu thuis te blijven met de deur dicht... dan kom je nergens meer
Qua annuleringsverzekering weet ik niet, heb niet geboekt, maar dat is te verwaarlozen.
Ben alleen een moeder en dan ga je al snel “anders” denken. Maar idd, zoals sommige zeggen; anders gebeurd er wel wat ergers en om nu thuis te blijven met de deur dicht... dan kom je nergens meer
zaterdag 1 februari 2020 om 21:01
zaterdag 1 februari 2020 om 21:03
whitewolves schreef: ↑01-02-2020 20:29Krijg je bij annuleren je geld nog terug? Ik zou het daar aan laten afhangen.
Het lijkt mij niet dat je om deze reden je geld terugkrijgt, al heb je een annuleringsverzekering, tenzij er tussen nu en volgende week echt een uitbraak is in Rome.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 1 februari 2020 om 21:07
Draaf je niet een beetje door nu? Ik zag vandaag een item in het nieuws waar Chinese mensen in Nederland werden ondervraagd over het virus en ze vertelden dat ze nu vaak allerlei opmerkingen naar hun hoofd geslingerd kregen over het virus puur omdat ze Chinees zijn. Maakt niet uit of ze hier geboren zijn of zelfs ook maar ooit naar China zijn geweest etc., sommige mensen op straat doen net of ze allemaal een of andere enge ziekte hebben en ontwijken die mensen.
Als je echt ala minuut dood neer had kunnen vallen waren er al veel meer mensen overleden en dergelijke.
Als je echt ala minuut dood neer had kunnen vallen waren er al veel meer mensen overleden en dergelijke.
zaterdag 1 februari 2020 om 21:50