Lange busreis
dinsdag 6 september 2016 om 13:23
dinsdag 6 september 2016 om 14:28
quote:Corona67 schreef op 06 september 2016 @ 14:23:
Dit is het eerste couplet
Ik heb een potje met vet
Al op de tafel gezet
Ik heb een potje, potje, potje, potje vet
Al op de tafel gezet
Dit is het tweede couplet
Ik heb een potje met vet
Al op de tafel gezet
Al op de tafel gezet
Dit is het derde couplet
et cetera…
Of een E-reader
Hoe lang duurt de rit?Volgens maps 14 uur. Maar dit is met de auto. Bus zou er wel iets langer over doen.
Dit is het eerste couplet
Ik heb een potje met vet
Al op de tafel gezet
Al op de tafel gezet
Dit is het tweede couplet
Ik heb een potje met vet
Al op de tafel gezet
Al op de tafel gezet
Dit is het derde couplet
et cetera…
Of een E-reader
Hoe lang duurt de rit?Volgens maps 14 uur. Maar dit is met de auto. Bus zou er wel iets langer over doen.
dinsdag 6 september 2016 om 14:34
dinsdag 6 september 2016 om 14:47
quote:nephthys schreef op 06 september 2016 @ 14:34:
[...]
Ooh, pff, ik moet er niet aan denken. Je zou nog kunnen proberen om een half slaappilletje te nemen, zodat je bijvoorbeeld de eerste 5 uur nog goed kan slapen op de bus.
+1
Gelukkig is dat voor iedereen anders. Ik ben 1x heeeeellll lang geleden met de bus naar Spanje gegaan. Nooit meer.
En eens, ik zou ook proberen wat te slapen.'
Verder bepaalde verslaafde spelletjes spelen. Dan gaat de tijd ook sneller
[...]
Ooh, pff, ik moet er niet aan denken. Je zou nog kunnen proberen om een half slaappilletje te nemen, zodat je bijvoorbeeld de eerste 5 uur nog goed kan slapen op de bus.
+1
Gelukkig is dat voor iedereen anders. Ik ben 1x heeeeellll lang geleden met de bus naar Spanje gegaan. Nooit meer.
En eens, ik zou ook proberen wat te slapen.'
Verder bepaalde verslaafde spelletjes spelen. Dan gaat de tijd ook sneller
dinsdag 6 september 2016 om 14:54
Busreis skippen en 't vliegtuig boeken lijkt mij de simpelste .
Gele of rode auto's gaan tellen (of eender welke andere kleur die zelden voorkomt).
Tot 1.000.000 tellen.
Mini cd-speler mee.
Reisspelletje kopen en hopen dat je mede-passagiers vindt die willen meedoen.
Boek kaarten mee en kaartspelletjes spelen.
Lezen.
Slapen. (Al doe ik zelf op zo'n bus geen oog dicht.)
Afritten tellen op d'autostrade.
Gele of rode auto's gaan tellen (of eender welke andere kleur die zelden voorkomt).
Tot 1.000.000 tellen.
Mini cd-speler mee.
Lezen.
Afritten tellen op d'autostrade.
dinsdag 6 september 2016 om 15:01
Heerlijk een lange busreis. Wat roddelbladen mee in zo,n goedkoop pakket. Zelf heb ik een goedkope telefoon naast mijn gewone telefoon en powerbank zoals wanneer je accu leeg is je altijd nog bereikbaar bent en als reservecamera. Offline GPS erop zodat je onderweg af en toe kan zien waar je bent, eventueel appguide over je plaats/regio van bestemming downloaden en idd muziekje, dan ben ik helemaal zen.
dinsdag 6 september 2016 om 15:22
quote:brennwert schreef op 06 september 2016 @ 15:01:
Heerlijk een lange busreis. Wat roddelbladen mee in zo,n goedkoop pakket. Zelf heb ik een goedkope telefoon naast mijn gewone telefoon en powerbank zoals wanneer je accu leeg is je altijd nog bereikbaar bent en als reservecamera. Offline GPS erop zodat je onderweg af en toe kan zien waar je bent, eventueel appguide over je plaats/regio van bestemming downloaden en idd muziekje, dan ben ik helemaal zen.Dat vind ik een goede tip van een oude telefoon.
Heerlijk een lange busreis. Wat roddelbladen mee in zo,n goedkoop pakket. Zelf heb ik een goedkope telefoon naast mijn gewone telefoon en powerbank zoals wanneer je accu leeg is je altijd nog bereikbaar bent en als reservecamera. Offline GPS erop zodat je onderweg af en toe kan zien waar je bent, eventueel appguide over je plaats/regio van bestemming downloaden en idd muziekje, dan ben ik helemaal zen.Dat vind ik een goede tip van een oude telefoon.
dinsdag 6 september 2016 om 15:24
quote:viva1966 schreef op 06 september 2016 @ 14:52:
Is dit een serieus onderwerp?
Ja is dat zo gek dan. Ik heb geen ervaring met lange busreizen. En aangezien ik goed voorbereid op reis wil wou ik hier wat informatie vragen.
En dat ik niet weet hoe je een film op een tablet zit is omdat ik dat nooit doe. En ik meer te doen heb als me daar in verdiepen.
Is dit een serieus onderwerp?
Ja is dat zo gek dan. Ik heb geen ervaring met lange busreizen. En aangezien ik goed voorbereid op reis wil wou ik hier wat informatie vragen.
En dat ik niet weet hoe je een film op een tablet zit is omdat ik dat nooit doe. En ik meer te doen heb als me daar in verdiepen.
dinsdag 6 september 2016 om 15:25
quote:Mietrot schreef op 06 september 2016 @ 14:54:
Tot 1.000.000 tellen.
Mini cd-speler mee.
Lezen.
Afritten tellen op d'autostrade.Ik ga ook liever vliegen maar voor het prijsverschil kan ik me daar een week vermaken.
Tot 1.000.000 tellen.
Mini cd-speler mee.
Lezen.
Afritten tellen op d'autostrade.Ik ga ook liever vliegen maar voor het prijsverschil kan ik me daar een week vermaken.
dinsdag 6 september 2016 om 15:29
Boeken, tijdschriften, puzzelboekjes (sudoku, kruiswoordpuzzels) etc.
CD-speler, telefoontje en/of iPad doen het ook altijd goed, incl. oplader en vergeet niet een (wereld)stekker mee te nemen die straks in Italië werkt.
Een beetje uit het raam staren of wegdutten.
Ze zullen wel een paar pauzes inlassen, dan kun je even de benen strekken en wat eten.
Volgens mij ben je zo over, hoor.
Veel plezier!
CD-speler, telefoontje en/of iPad doen het ook altijd goed, incl. oplader en vergeet niet een (wereld)stekker mee te nemen die straks in Italië werkt.
Een beetje uit het raam staren of wegdutten.
Ze zullen wel een paar pauzes inlassen, dan kun je even de benen strekken en wat eten.
Volgens mij ben je zo over, hoor.
Veel plezier!
dinsdag 6 september 2016 om 17:02
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 15:25:
[...]
Ik ga ook liever vliegen maar voor het prijsverschil kan ik me daar een week vermaken.Ik ben laatst voor 59€ retour naar malaga (jaaha ik weet het dat is spanje, vorig jaar ging ik voor 67€ naar Riva) gevlogen. Hoe goedkoop is die bus dan wel niet? Plus het wordt wel een goedkoop weekje met het verschil van 59-buskaart
[...]
Ik ga ook liever vliegen maar voor het prijsverschil kan ik me daar een week vermaken.Ik ben laatst voor 59€ retour naar malaga (jaaha ik weet het dat is spanje, vorig jaar ging ik voor 67€ naar Riva) gevlogen. Hoe goedkoop is die bus dan wel niet? Plus het wordt wel een goedkoop weekje met het verschil van 59-buskaart
dinsdag 6 september 2016 om 17:10
quote:Gooloib schreef op 06 september 2016 @ 17:02:
[...]
Ik ben laatst voor 59€ retour naar malaga (jaaha ik weet het dat is spanje, vorig jaar ging ik voor 67€ naar Riva) gevlogen. Hoe goedkoop is die bus dan wel niet? Plus het wordt wel een goedkoop weekje met het verschil van 59-buskaartDeze reis en dan vliegen was ruim €300 duurder.
[...]
Ik ben laatst voor 59€ retour naar malaga (jaaha ik weet het dat is spanje, vorig jaar ging ik voor 67€ naar Riva) gevlogen. Hoe goedkoop is die bus dan wel niet? Plus het wordt wel een goedkoop weekje met het verschil van 59-buskaartDeze reis en dan vliegen was ruim €300 duurder.
dinsdag 6 september 2016 om 17:45
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 13:39:
Mijn mp3 speler kon je met een usb zo aan de laptop hangen alleen heb ik dat ding niet meer. Laatste jaren geen lange reizen meer gemaakt. Of met de auto ja dan heb je altijd een radio.
Boeken lezen onderweg word ik misselijk van dus dat is geen opties. Heb een tablet waar wat spelletjes op staan maar me nooit verdiept hoe je daar een film opzet.
Wat de boeken betreft, luisterboeken/audiobooks En wat de tweede betreft. SD kaartje kopen met flink wat gig, die in de computer/laptop douwen en meuk er op zetten.
Als je dat zelf niet kan bedenken is het best wel een tikkie triest in deze tijd.
Mijn mp3 speler kon je met een usb zo aan de laptop hangen alleen heb ik dat ding niet meer. Laatste jaren geen lange reizen meer gemaakt. Of met de auto ja dan heb je altijd een radio.
Boeken lezen onderweg word ik misselijk van dus dat is geen opties. Heb een tablet waar wat spelletjes op staan maar me nooit verdiept hoe je daar een film opzet.
Wat de boeken betreft, luisterboeken/audiobooks En wat de tweede betreft. SD kaartje kopen met flink wat gig, die in de computer/laptop douwen en meuk er op zetten.
Als je dat zelf niet kan bedenken is het best wel een tikkie triest in deze tijd.
dinsdag 6 september 2016 om 17:49
Busreis is als je een beetje flexibel bent vaak duurder dan vliegen. Ik ging toen met de bus omdat mijn hond echt niet in een bench kon. Ze was verder keurig heropgevoed , zeer lief en zeer sociaal maar de angst voor hokken en kooien heb ik er nooit uit kunnen krijgen.
Busmensen vonden het gezellig (en voerden stiekem hun niet lekkere eten aan haar )
Busmensen vonden het gezellig (en voerden stiekem hun niet lekkere eten aan haar )
dinsdag 6 september 2016 om 20:22
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 14:51:
Dit is voor het eerst dat ik met de bus ga. Maar scheelt zoveel geld op een vliegticket. Normaal zou ik dit ook niet zo snel doen vandaar ook mijn topic om wat tips te krijgen wat ik onderweg kan gaan doen.Ik zou het op een zuipen zetten.
Dit is voor het eerst dat ik met de bus ga. Maar scheelt zoveel geld op een vliegticket. Normaal zou ik dit ook niet zo snel doen vandaar ook mijn topic om wat tips te krijgen wat ik onderweg kan gaan doen.Ik zou het op een zuipen zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.