Lange busreis

06-09-2016 13:23 57 berichten
Donderdag vertrek ik met de bus naar Italië. Nu vraag ik me alleen af wat ik allemaal zou kunnen doen onderweg. In mijn schooltijd had ik een mp3 speler voor onderweg. Maar hoe doen jullie dit eigenlijk tegenwoordig. Ik heb onderweg geen internet alleen in het hotel.
quote:Corona67 schreef op 06 september 2016 @ 14:23:

Dit is het eerste couplet

Ik heb een potje met vet

Al op de tafel gezet

Ik heb een potje, potje, potje, potje vet

Al op de tafel gezet

Dit is het tweede couplet

Ik heb een potje met vet

Al op de tafel gezet

Ik heb een potje, potje, potje, potje vet

Al op de tafel gezet

Dit is het derde couplet

et cetera…

Of een E-reader

Hoe lang duurt de rit?Volgens maps 14 uur. Maar dit is met de auto. Bus zou er wel iets langer over doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 14:28:

[...]

Volgens maps 14 uur. Maar dit is met de auto. Bus zou er wel iets langer over doen.En hoeveel daarvan slaap je? Of is het geen nachtbus?
quote:nephthys schreef op 06 september 2016 @ 14:30:

[...]

En hoeveel daarvan slaap je? Of is het geen nachtbus?Nee vertrek is 's morgens om 7uur.
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 14:33:

[...]

Nee vertrek is 's morgens om 7uur.Ooh, pff, ik moet er niet aan denken. Je zou nog kunnen proberen om een half slaappilletje te nemen, zodat je bijvoorbeeld de eerste 5 uur nog goed kan slapen op de bus.
quote:nephthys schreef op 06 september 2016 @ 14:34:

[...]

Ooh, pff, ik moet er niet aan denken. Je zou nog kunnen proberen om een half slaappilletje te nemen, zodat je bijvoorbeeld de eerste 5 uur nog goed kan slapen op de bus.

+1

Gelukkig is dat voor iedereen anders. Ik ben 1x heeeeellll lang geleden met de bus naar Spanje gegaan. Nooit meer.

En eens, ik zou ook proberen wat te slapen.'

Verder bepaalde verslaafde spelletjes spelen. Dan gaat de tijd ook sneller
Dit is voor het eerst dat ik met de bus ga. Maar scheelt zoveel geld op een vliegticket. Normaal zou ik dit ook niet zo snel doen vandaar ook mijn topic om wat tips te krijgen wat ik onderweg kan gaan doen.
Is dit een serieus onderwerp?
Busreis skippen en 't vliegtuig boeken lijkt mij de simpelste .

Gele of rode auto's gaan tellen (of eender welke andere kleur die zelden voorkomt).

Tot 1.000.000 tellen.

Mini cd-speler mee.

Reisspelletje kopen en hopen dat je mede-passagiers vindt die willen meedoen.

Boek kaarten mee en kaartspelletjes spelen.

Lezen.

Slapen. (Al doe ik zelf op zo'n bus geen oog dicht.)

Afritten tellen op d'autostrade.
quote:viva1966 schreef op 06 september 2016 @ 14:52:

Waarom niet?

Ik heb hier op vief veel vreemdere onderwerpen gezien
Heerlijk een lange busreis. Wat roddelbladen mee in zo,n goedkoop pakket. Zelf heb ik een goedkope telefoon naast mijn gewone telefoon en powerbank zoals wanneer je accu leeg is je altijd nog bereikbaar bent en als reservecamera. Offline GPS erop zodat je onderweg af en toe kan zien waar je bent, eventueel appguide over je plaats/regio van bestemming downloaden en idd muziekje, dan ben ik helemaal zen.
quote:brennwert schreef op 06 september 2016 @ 15:01:

Heerlijk een lange busreis. Wat roddelbladen mee in zo,n goedkoop pakket. Zelf heb ik een goedkope telefoon naast mijn gewone telefoon en powerbank zoals wanneer je accu leeg is je altijd nog bereikbaar bent en als reservecamera. Offline GPS erop zodat je onderweg af en toe kan zien waar je bent, eventueel appguide over je plaats/regio van bestemming downloaden en idd muziekje, dan ben ik helemaal zen.Dat vind ik een goede tip van een oude telefoon.
quote:viva1966 schreef op 06 september 2016 @ 14:52:

Ja is dat zo gek dan. Ik heb geen ervaring met lange busreizen. En aangezien ik goed voorbereid op reis wil wou ik hier wat informatie vragen.

En dat ik niet weet hoe je een film op een tablet zit is omdat ik dat nooit doe. En ik meer te doen heb als me daar in verdiepen.
quote:Mietrot schreef op 06 september 2016 @ 14:54:

Busreis skippen en 't vliegtuig boeken lijkt mij de simpelste .

Gele of rode auto's gaan tellen (of eender welke andere kleur die zelden voorkomt).

Tot 1.000.000 tellen.

Mini cd-speler mee.

Reisspelletje kopen en hopen dat je mede-passagiers vindt die willen meedoen.

Boek kaarten mee en kaartspelletjes spelen.

Lezen.

Slapen. (Al doe ik zelf op zo'n bus geen oog dicht.)

Afritten tellen op d'autostrade.Ik ga ook liever vliegen maar voor het prijsverschil kan ik me daar een week vermaken.
Stap ook bij elke stop uit.

Kwestie van je benen es fatsoenlijk te kunnen strekken.

En frisse lucht op te snuiven.

Het geeft ook weer nieuwe moed voor de volgende uren.
Boeken, tijdschriften, puzzelboekjes (sudoku, kruiswoordpuzzels) etc.

CD-speler, telefoontje en/of iPad doen het ook altijd goed, incl. oplader en vergeet niet een (wereld)stekker mee te nemen die straks in Italië werkt.

Een beetje uit het raam staren of wegdutten.

Ze zullen wel een paar pauzes inlassen, dan kun je even de benen strekken en wat eten.

Volgens mij ben je zo over, hoor.

Veel plezier!
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 15:25:

[...]

Ik ga ook liever vliegen maar voor het prijsverschil kan ik me daar een week vermaken.Ik ben laatst voor 59€ retour naar malaga (jaaha ik weet het dat is spanje, vorig jaar ging ik voor 67€ naar Riva) gevlogen. Hoe goedkoop is die bus dan wel niet? Plus het wordt wel een goedkoop weekje met het verschil van 59-buskaart
quote:Gooloib schreef op 06 september 2016 @ 17:02:

[...]

Ik ben laatst voor 59€ retour naar malaga (jaaha ik weet het dat is spanje, vorig jaar ging ik voor 67€ naar Riva) gevlogen. Hoe goedkoop is die bus dan wel niet? Plus het wordt wel een goedkoop weekje met het verschil van 59-buskaartDeze reis en dan vliegen was ruim €300 duurder.
Spotify abonnement nemen, 1 maand gratis en dan muziek downloaden en button offline aanzetten zodat je het (na downloaden) zonder WiFi kunt afspelen.
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 13:39:

Mijn mp3 speler kon je met een usb zo aan de laptop hangen alleen heb ik dat ding niet meer. Laatste jaren geen lange reizen meer gemaakt. Of met de auto ja dan heb je altijd een radio.

Boeken lezen onderweg word ik misselijk van dus dat is geen opties. Heb een tablet waar wat spelletjes op staan maar me nooit verdiept hoe je daar een film opzet.

Wat de boeken betreft, luisterboeken/audiobooks En wat de tweede betreft. SD kaartje kopen met flink wat gig, die in de computer/laptop douwen en meuk er op zetten.

Als je dat zelf niet kan bedenken is het best wel een tikkie triest in deze tijd.
Busreis is als je een beetje flexibel bent vaak duurder dan vliegen. Ik ging toen met de bus omdat mijn hond echt niet in een bench kon. Ze was verder keurig heropgevoed , zeer lief en zeer sociaal maar de angst voor hokken en kooien heb ik er nooit uit kunnen krijgen.

Busmensen vonden het gezellig (en voerden stiekem hun niet lekkere eten aan haar )
Wat kost dat, zo'n busreis? Vroeger kon je voor 300 gulden tien dagen naar Spanje, met de bus.
Een ander weekend was niet mogelijk vanwege een bepaald evenement. Dat zal waarschijnlijk dan ook meespelen.
Als je van lezen houdt is een e-reader heel fijn en vergeet niet af en toe even uit het raam te kijken
quote:woeffie schreef op 06 september 2016 @ 14:51:

Dit is voor het eerst dat ik met de bus ga. Maar scheelt zoveel geld op een vliegticket. Normaal zou ik dit ook niet zo snel doen vandaar ook mijn topic om wat tips te krijgen wat ik onderweg kan gaan doen.Ik zou het op een zuipen zetten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 september 2016 @ 20:22:

[...]

Ik zou het op een zuipen zetten.Dat deden wij in 1990 toen we met de bus naar Spanje gingen toen zat er zelfs nog een hostess in de bus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven