Lapland in februari (tips en locatie)
woensdag 6 oktober 2021 om 08:48
Samen met mijn man en kind van 6 wil ik in februari voor een week naar Lapland. Ik wil vooral sneeuw en een mooie omgeving, kans op noorderlicht zien.
Hebben jullie tips voor waar we het beste heen kunnen? Finland/Zweden/Noorwegen en specifieke locatie tips zijn ook zeer welkom.
Ik neig nu naar Finland en dan Rovaniemi, heb daar wat prima accomodaties gevonden en zag er mooi uit, maar sta ook open voor andere plekken! Zou het heel leuk vinden om ervaringen te lezen
Hebben jullie tips voor waar we het beste heen kunnen? Finland/Zweden/Noorwegen en specifieke locatie tips zijn ook zeer welkom.
Ik neig nu naar Finland en dan Rovaniemi, heb daar wat prima accomodaties gevonden en zag er mooi uit, maar sta ook open voor andere plekken! Zou het heel leuk vinden om ervaringen te lezen

zondag 24 oktober 2021 om 16:49
Wij zijn 2 jaar geleden naar Levi gegaan.
Heel mooie omgeving, daar. 20 minuten rijden vanaf het vliegveld.
Levi kun je inderdaad skiën, maar de meeste mensen gaan daar niet heen om te skiën. Als je echt wilt skiën, kun je beter naar een andere omgeving gaan, daar. Levi is goed genoeg voor beginners.
Heel mooie omgeving, daar. 20 minuten rijden vanaf het vliegveld.
Levi kun je inderdaad skiën, maar de meeste mensen gaan daar niet heen om te skiën. Als je echt wilt skiën, kun je beter naar een andere omgeving gaan, daar. Levi is goed genoeg voor beginners.
dinsdag 26 oktober 2021 om 13:10
Heb inmiddels al een beetje zitten zoeken naar mogelijkheden om in de kerstvakantie of voorjaarsvakantie te vertrekken, maar zie tot nu toe alleen mogelijkheden die daar net buiten vallen. Ik ben wel afhankelijk van de schoolvakanties. Heb voor pakketreizen gekeken. Wanneer ik alles los boek, lijk ik veel meer geld kwijt te zijn vanwege de los te boeken excursies. Heb even vlug gekeken bij die site die hierboven ergens werd benoemd. Misschien kijk ik niet goed? Iemand nog tips?
dinsdag 26 oktober 2021 om 15:45
Eerder boeken als je niet per se kerst 2021/voorjaar 2022 wil, veel betaalbaars zit nu al vol.blackandgold schreef: ↑26-10-2021 13:10Heb inmiddels al een beetje zitten zoeken naar mogelijkheden om in de kerstvakantie of voorjaarsvakantie te vertrekken, maar zie tot nu toe alleen mogelijkheden die daar net buiten vallen. Ik ben wel afhankelijk van de schoolvakanties. Heb voor pakketreizen gekeken. Wanneer ik alles los boek, lijk ik veel meer geld kwijt te zijn vanwege de los te boeken excursies. Heb even vlug gekeken bij die site die hierboven ergens werd benoemd. Misschien kijk ik niet goed? Iemand nog tips?
Ik vind Buro Scanbrit en BBI Travel vaak wat redelijker qua prijs dan bijvoorbeeld Voigt.
woensdag 27 oktober 2021 om 19:41
Beetje late reactie maar wij zaten toen in kukkolaforsen. De rendieren in Zweden vonden we overigens niet leuker, dat was ik Finland leuker.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
woensdag 27 oktober 2021 om 19:48
Tussen de 4500 en 5000 maar was wel georganiseerd, halfpension en wij hadden extra excursies gedaan (bij Zweden de ijsbreker extra gedaan en dat was 275 pp waardoor we duur uitkwamen). 8 dagen.blackandgold schreef: ↑23-10-2021 18:20Ik lees ook mee voor tips. Wat waren jullie ongeveer kwijt in totaal?
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
vrijdag 29 oktober 2021 om 13:04
Leuk, hoop dat het lukt nog, het is echt gaaf!blackandgold schreef: ↑29-10-2021 13:02Ik heb inmiddels contact gehad met buro scanbrit. Wie weet lukt het nog via hen en anders schuif ik het door naar volgende winter.