Last minute naar de zon

24-06-2014 13:57 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend(25) en ik(22) hebben onverwachts toch nog 2 weken vrij kunnen krijgen in de zomer. Dit zijn de laatste 2 weken van juli(week 29,week 30).

Vanaf 14 juli.

We willen graag goedkoop vliegen naar een zonnige bestemming waar ook nog wat te zien is(dus niet alleen aan het strand liggen de hele dag). Het liefst willen we een appartementje in een leuke omgeving. Wij dachten zelf aan Kreta of Turkije.

Wat is de beste manier om zo goedkoop mogelijk uit te zijn? Vliegreis en appartement apart boeken of juist als pakket?

En wat zijn goede websites?

Opzich maakt de bestemming niet zoveel uit. Als het er maar mooi weer is en er wat te beleven valt. Qua hotel ook weinig eisen.

Heeft iemand van jullie ook ervaring met gewoon naar schiphol gaan en dan op de bonnevooi een goedkope lastminute boeken?

Tips en ervaringen zijn van harte welkom!

Alvast bedankt,

Groetjes Anne
Op de bonnefooi naar Schiphol is volgens mij niet heel gunstig. Beter nu vast iets zoeken en vergelijken en boeken.

En vliegreis en app los of als pakket boeken moet je gewoon vergelijken. De ene keer is het los voordeliger maar soms zijn pakketreizen goedkoper.

Turkije is goedkoper dan Griekenland dacht ik.
Volgens mij is tunesie wel voordelig, een goed hotel is ff zoeken en het is er vaak heet. Maar als je niet teveel wilt betalen en je hebt weinig wensen is het een optie.
Daar is niks te zien, lemonpie
Ik ging eind juli nog niet naar Kreta of Turkije als ik geld toe kreeg. Véél te druk en te heet.

Hoogzomer vind ik mijn last-minute zon in de achtertuin of aan een Noordzeestrand.

En als ik wat wil zien is dat het uitgelezen moment om iets in Noord of Midden Europa te gaan doen.
.
Dat wilde ik vroeger graag! Met de koffers naar Schiphol en daar een goedkope vakantieboeken. Volgens mij is dat échte last minute nix meer... Vroeger was dat goedkoop.

Een vriendin vindt wel vaak goedkope cruises last minute. Weet alleen niet waar.

Ik boek vlucht altijd bij wegolo en hotel bij booking.
Zeker als pakket boeken

Als je hotel en vlucht apart gaat boeken, kan wel maar dat is een hoop gedoe om te kijken of alle tijden dan precies aansluiten, niet dat je dadelijk 3 uur op het vliegveld moet wachten voordat je naar hotel kunt, of dat afstand erg ver is.

Gewoon als pakket boeken en dan week vantevoren gaan zoeken je komt dan echt hele goedkope dingen tegen.

Kreeg net in mijn mailbox

349 Euro P.P appartement in Rhodos voor 8 dagen, dat is weinig geld natuurlijk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Je had beter kunnen wachten met vakantie nemen tot na het hoogseizoen. Dan zullen er weer aanbiedingen komen naar allerlei zonnige oorden, nu zit je volgens mij niet alleen in de kindervakantie maar ook nog in de bouwvak, dus extra druk en dus duur.
Naar Schiphol gaan is een illusie.. er bestaat niet zoiets als een lastminutebalie terwijl bijna iedereen dat denkt.. het heeft echt een romantisch idee..

Wij boeken het liefste los, maar dat komt omdat we een beetje allergisch zijn voor vliegtuig, transferbus, hotel en dan een bijeenkomst van de hostess.. maar dat is persoonlijk. Wij boeken vaak via www.skyscanner.nl een vliegticket (je kan dan ook per maand kijken op welke dagen het goedkoper is) en dan via www.easyterra.nl een huurauto'tje om vervolgens via www.airbnb.nl een appartementje te boeken. Daar maak je zelf je ontbijtje en ben je lekker goedkoop uit. En niet eens zo toeristisch vaak!

Mocht je wel voor de lastminutepakketreis gaan, kijk dan op www.ticketspy.nl De meest fantastische lastminutes komen hier voorbij, er zit vast iets tussen. Have fun
Kids, cats & dogs
Pfff Turkije en Kreta zijn inderdaad wel erg heet hoor, eind juli! Weet je zeker dat je dat wilt?

Verder heb ik nog wel wat tips voor aanbiedingen. Ik zou trouwens wel voor een pakketreis gaan, daar zit de vlucht en de accommodatie bij inbegrepen, maar ook de transfer en dat is wel zo handig. Ook kopen reisaanbieders vaak vluchten en hotels massaal in waardoor het een stuk goedkoper is als je een pakketreis boekt.

Mijn tips:

- Ticketspy. Kan je ook op Facebook volgen als je dat hebt, zie je elke keer aanbiedingen voorbij komen, o.a. van pakketreizen

- Boekvandaag.nl, krijg je steeds een mailtje. Zitten vakanties in NL tussen maar ook pakketreizen

- Sunweb.nl, sunweb is nog steeds wel de goedkoopste als je het aan mij vraagt. Ben afgelopen maand 2 weken naar Menorca geweest en heb allerlei reizen vergeleken op verschillende websites, maar Sunweb kwam er het voordeligste uit. Je hebt ook een Sunweb Outlet Store waar je je voor kunt aanmelden, dan krijg je steeds aanbiedingen per mail verstuurd die je dan dezelfde dag nog (volgens mij) moet boeken.

Veel succes en vakantieplezier! Laat je ons nog even weten wat je uiteindelijk hebt geboekt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven