Lelijkste stad ter wereld

06-10-2018 23:06 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic ben ik hier ook wel benieuwd naar! Wat vinden jullie de lelijkste stad ter wereld? TO trapt af: ik nomineer Chisinau en Pyongyang als grote kanshebbers.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
09-10-2018 18:17
Mijn zoon is deels naar Rotterdam vernoemd!!

Rot? Rotte? Rotter? Knor? Otter? Dam?
Such fun!1
Westerpaviljoen schreef:
09-10-2018 18:18
Weet iemand trouwens hoe het komt dat den haag zo ongelofelijk kut is qua verkeer? Ben erg benieuwd hoe dat komt.
Sowieso doordat er veel afsluitingen zijn (geweest).
Ik vind sommige delen van Den Haag prachtig
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
09-10-2018 18:17
Mijn zoon is deels naar Rotterdam vernoemd!!
Hier kan ik dus een hele avond over nadenken....
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
09-10-2018 20:06
Rot? Rotte? Rotter? Knor? Otter? Dam?
Of misschien heet alleen zijn been zo.. ;-)
óu sont les neiges d'antan

Ik denk dat ik Charkov Oekraïne de lelijkste stad vond. Cairo is ook lelijk.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
09-10-2018 21:04
Of misschien heet alleen zijn been zo.. ;-)
Ik denk eerder aan dingen als Rutger, Roy, Rogier, Roderick, Otto. Ik weet niet of ik de naam van je zoon hier mag zeggen WP? ;) Hoe is het met hem?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Roffa.
Ik vond hurghada echt vreselijk.

En lelystad.
Alle reacties Link kopieren
Er is maar één stad die ik zo afschuwelijk vond dat ik direct rechtsomkeert heb gemaakt nadat ik er in reed: Las Vegas.

Verschrikkelijk!
Alle reacties Link kopieren
Buitenland: iedere stad in Taiwan is verschrikkelijk lelijk, grauw en vervuild. Toch heb ik me er prima vermaakt. Super vriendelijke mensen, heerlijk eten en toffe design musea.

In Nederland: Cruquius: Lelijke huizen ingeklemt tussen een woonboulevard en Schiphol.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in Tilburg, het is inderdaad niet echt een mooie stad en er wonen best veel Tokkie's, maar wij wonen lekker rustig in een mooie nieuwbouwwijk, dus het is prima.

Ik vind de Belgische steden prachtig; Antwerpen, Brussel, Gent, Luik, Charleroi, Namen ... prachtig. De Waalse steden zijn vaak mooi van lelijkheid, maar ik hou wel van dat grauwe.

Russische steden en dorpen vind ik vaak erg lelijk, net zoals Aziatische.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
09-10-2018 20:06
Rot? Rotte? Rotter? Knor? Otter? Dam?


Rotjoch, Roland of Adam ;-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben we het eigenlijk nog niet over stinkgat Roosendaal gehad?
Omdat ze nog steeds geen stadsrechten hebben? :proud:
668, the neighbour of the Beast
Interessant topic. Eindhoven en Tilburg worden hier een paar keer genoemd, maar dat vind ik best interessante steden die op hun manier ook wel weer mooi zijn door hun industriele erfgoed dat vaak weer een nieuwe bestemming heeft gekregen. Eindhoven heeft een aantal prachtige, ruim opgezette wijken rondom het centrum waar je volgens mij heel aangenaam kunt wonen.

Ik heb een aantal Indiase steden gezien die ik heftig vind, maar ergens in de chaos en drukte zit ook wel weer een charme.

Hurghada vond ik vrij deprimerend, daar kun je beter in je resort blijven zitten. Er is gewoon niks dat leuk of gezellig is.

Ik denk er verder nog eens over na..
Alle reacties Link kopieren
In Nederland: Lelystad, Almere, Tilburg. Rotterdam varieert het heel erg per wijk.
Europa: Luik, grote delen van Brussel.
Wereldwijd: ik vond grote delen van Kuala Lumpur echt een zielloze bouwput.
Taipei is helemaal een grauwe boel. Oh en in Rusland heb ik ook wel een paar stadjes gezien waar je spontaan gedeprimeerd van raakte.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
09-10-2018 21:53
Er is maar één stad die ik zo afschuwelijk vond dat ik direct rechtsomkeert heb gemaakt nadat ik er in reed: Las Vegas.

Verschrikkelijk!
Ik had verwacht dat ik Las Vegas vreselijk zou vinden maar vond het er juist erg leuk!
Leuk van lelijkheid. Zo bizar en kitsch.
Een culture shock na het rustige Utah, maar heb me er prima vermaakt, met name in de malls. En na 3 dagen pretstad de natuur weer in. Inmiddels 3 x 3 dagen in LV geweest.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
09-10-2018 21:04
Hier kan ik dus een hele avond over nadenken....
Ik hoorde laatst van iemand dat die weer iemand kende die zijn kind Feye heeft genoemd. Dat is dan misschien geen letterlijke vernoeming naar Rotterdam maar ik vraag me af of dat de naam is? :-D
Nog even nagedacht. Los Angeles vind ik echt lelijk. Een eindeloze platte pannenkoek van deprimerende laagbouw. Alles is ingericht op auto’s waardoor de menselijke maat ontbreekt. Zelfs goede wijken als Beverly Hills vind ik tamelijk sfeerloos.
Westerpaviljoen schreef:
09-10-2018 18:18
Weet iemand trouwens hoe het komt dat den haag zo ongelofelijk kut is qua verkeer? Ben erg benieuwd hoe dat komt.
Omdat aan de ene kant zee ligt en er dus maar aan één kant snelwegen omheen liggen.

Rotterdam, ik snap best dat die af en toe genoemd wordt maar vind het zelf een prachtige stad waar ik ook trots op ben. Fijne sfeer en modern, eens wat anders dan die oerhollandse grachtjes en poppenhuisjes erlangs.
Alle reacties Link kopieren
tokyo schreef:
09-10-2018 22:39
Buitenland: iedere stad in Taiwan is verschrikkelijk lelijk, grauw en vervuild. Toch heb ik me er prima vermaakt. Super vriendelijke mensen, heerlijk eten en toffe design musea.

O dat ben ik echt helemaal niet met je eens. Hualien is om te janken inderdaad, maar Kaohsiung vond ik dan wel weer mooi.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Al genoemd.

Calcutta.
anoniem_281113 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 08:57
91.78% gewijzigd
Vervelend werk en gekke kleren en likdoorns en inkomensbelasting
Marels schreef:
10-10-2018 19:47
Waarom hebben we het eigenlijk nog niet over stinkgat Roosendaal gehad?
Omdat ze nog steeds geen stadsrechten hebben? :proud:
Heeft dat geen stadsrechten? Zelfs Steenbergen heeft dat!
Steden kunnen wel 'n leuk/mooi centrum hebben, maar velen hebben daarnaast achterbuurten, overbevolking en meestal niet de plezierigste mensen hangen er rond. Ik ben dus over 't algemeen gewoon geen fan van steden en ga er liefst met 'n grote boog omheen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
11-10-2018 08:52
Heeft dat geen stadsrechten? Zelfs Steenbergen heeft dat!
Maar Den Haag dan weer niet :proud:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Ik heb het hier al gehoord: Playa del Ingles
Het schijnt overigens wel het walhalla te zijn voor homo's en lesbieënes.
Geen idee waarom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven