Lelijkste stad ter wereld

06-10-2018 23:06 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van het andere topic ben ik hier ook wel benieuwd naar! Wat vinden jullie de lelijkste stad ter wereld? TO trapt af: ik nomineer Chisinau en Pyongyang als grote kanshebbers.
*Toos* schreef:
29-10-2018 09:56
Ik hou het even bij Nederlandse steden!

Met stip op 1: Rotterdam. Het heeft best een paar aardige stukken (Hilligersberg en Kralingen bijvoorbeeld), maar het centrum vind ik vreselijk. Het zal vooral de sfeer zijn die ik onprettig vind denk ik. Gister was ik er nog en ik vind er altijd zo'n opgefokte, nare sfeer hangen.

Delft. Ik ben er opgegroeid en gelukkig al jaren weg. Het centrum is klein, maar heeft leuke grachten. De rest is drama! Ik moest er laatst zijn en de stad is in tien jaar bijna onherkenbaar veranderd. Overal waar ik reed zag ik huizen of huizen in aanbouw. Ik denk dat er geen stukje groen meer te vinden is in die hele stad. Delft-Zuid is nog lelijker en naarder dan toen ik er woonde. Bah.

Utrecht. Het centrum is leuk, maar veel te druk. De rest van de stad vind ik verschrikkelijk.

Amsterdam. Veel en veel te druk. Helaas moet ik er regelmatig zijn voor werk, maar vrolijk word ik er niet van.
Ik vind delft daarentegen wel prachtig. Wel het oude centrum en de oude straten eromheen. De nieuwbouw is inderdaad lelijk.

Amsterdam staat bij mij op nr 1. Gevolgd door Rotterdam en Leeuwarden.
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam - alleen dan in een wat vervormde mening van lelijk. De gebouwen zijn mooi en er is leuks te zien, maar het totaal plaatje met de mensen, toerisme, wietstad etc, vind ik het maar een lelijke bende.
FiIee schreef:
29-10-2018 15:32
Ik vind delft daarentegen wel prachtig. Wel het oude centrum en de oude straten eromheen. De nieuwbouw is inderdaad lelijk.

Amsterdam staat bij mij op nr 1. Gevolgd door Rotterdam en Leeuwarden.
Ik schrok me dus echt een hoedje toen ik het station uitstapte. Voorheen kwam ik aan op een oud stationnetje. Nu zoefde de trein door een tunnel en stapte ik een enorm groot, glazen gebouw uit waar het oude stationnetje wat klein tegenaan schurkte. Volgens mij gaan ze het afbreken. Zonde!

Tegenover het nieuwe station is een nieuwbouwwijk waar de huizen op elkaar gepropt staan. De Hoven was altijd al een gribus, maar nu is het een hoge nieuwbouwgribus.

Voorlopig was dit mijn laatste keer Delft. Als tiener vond ik het er erg leuk met al die grachten en kroegen, maar ik vond het er nu sfeerloos.
Raflesia schreef:
29-10-2018 16:13
Amsterdam - alleen dan in een wat vervormde mening van lelijk. De gebouwen zijn mooi en er is leuks te zien, maar het totaal plaatje met de mensen, toerisme, wietstad etc, vind ik het maar een lelijke bende.
De gebouwen en de grachten zijn inderdaad mooi, maar de sfeer die in de stad hangt maakt het een lelijke, nare plek om te zijn. Toeristisch was het altijd al, maar de laatste jaren vind ik dat er zo'n opgefokte sfeer hangt. 't Zal wel komen omdat het er zo idioot druk is.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
07-10-2018 09:25
Ik vind het trouwens bijzonder dat hele (grote) steden worden afgeserveerd als ‘lelijk’.
Ik zal dan wel een rasoptimist zijn, maar weet vrijwel overal wel ergens iets moois te vinden.
Ik ook eigenlijk altijd wel. Je moet het alleen weten te vinden en sommige dingen leren waarderen.
Ik woon in Eindhoven en het is geen pittoreske stad dat klopt maar ik vind StrijpS dus echt ontzettend leuk en ooit eens in Tilburg een leuke en interessante stadswandeling met gids gedaan dat was ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
*Toos* schreef:
29-10-2018 16:51
De gebouwen en de grachten zijn inderdaad mooi, maar de sfeer die in de stad hangt maakt het een lelijke, nare plek om te zijn. Toeristisch was het altijd al, maar de laatste jaren vind ik dat er zo'n opgefokte sfeer hangt. 't Zal wel komen omdat het er zo idioot druk is.
Duhh, je moet ook niet op het Damrak blijven hangen....
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven