Leuke, niet-toeristische, restaurantjes Londen

29-10-2025 11:40 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort ga ik een paar weken huiszitten in Londen. Superveel zin in! Ik ben al een paar keer eerder er geweest, maar alleen in de toeristische gebieden. Dus niet echt lekker eten, voor wel veel geld.

Zijn hier Londen-experts met off-the-beaten-track tips voor lekker eten? Hoeft niet heel chique of sterrenkwaliteit te zijn hoor, gewoon fatsoenlijke, no nonsense en lekker restaurantjes of pubs zijn goed. Misschien handig om te weten: ik hou voornamelijk van vegetarisch eten.

Ik had sowieso de tip gekregen voor de food stalletjes in Spitalfields Market.
Leuk TO! Heeft degene op wiens huis je gaat passen geen tips?

Mijn ervaring (in het algemeen, niet per se Londen) is dat het al veel scheelt als je gewoon naar een niet-toeristische buurt gaat. En dan daarbinnen de Google Reviews bekijken om een leuk en betaalbaar restaurant te vinden. Voor vegetarische restaurants/restaurants met vega(n) opties gebruik ik de app Happy Cow. Via die app heb ik regelmatig ergens gegeten waar ons gezelschap de enige (Westerse) toeristen waren.
Londen is heel erg groot he :-D ? Welke buurt zit je ongeveer? Heb er een paar jaar gewoond (en ben vegetariër), dus misschien heb ik nog wat leuke tips
Ja, ik vermoed dat de huiseigenaar ook wel een mapje ofzo heeft. Goed punt.

Die app kende ik vooral van veganistisch eten, maar ik hou wel heel erg van zuivel. Ik zal eens kijken wat zij aanraden.

Ik zit in Marylebone
in de dichtstbijzijnde pub eten
Pubs zijn idd leuk.

Verder zijn heel veel restaurants die leuk en uniek lijken in Londen stiekem toch een keten. Zoals Bill's, Rosa Thai, The Ivy, of Dishoom. Maar je kunt bij allemaal heel lekker eten. En het ligt ook aan waar je bent of het toeristisch is of niet. Hoe dichter bij Oxford street, hoe meer toeristen je tussen je eten zult vinden.

Wat ik verder graag eet als ik in Londen ben:
- bij een Japan Centre
- afhaalchinees
- Shake Shack (maar dat is als vegetariër wellicht minder interessant)
- Chipotle
- Chinese hotpot
- en bovenstaande restaurants
Oh! En Wahaca. Yum yum.
Wij hebben er 5 jaar geleden lekker Libanees gegeten bij Hiba Street. Het lag vrij ver uit het toeristische gebied (lees; tentjes met daklozen bij een winkel) en de eigenaar was erg verbaast dat we hem gevonden hadden haha. Wel echt een aanrader voor vegetarisch eten.

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... gland.html

ow wat jammer mijn andere optie blijkt permanent gesloten... :-(
Plants by Deliciously Ella. Hier hebben we ontbeten/geluncht.
Plan een tripje naar Southall! Traditioneel Indiaas eten en je kijkt er je ogen uit. Saravanaa Bhavan is een vegetarische restaurantketen, maar echt heel goed, de dosa's zijn echt fantastisch. De Sikh tempel bezoeken is ook interessant! Indiaas eten is heerlijk en uiteraard met zeer veel vegetarische opties. Toen ik in Londen woonde was Southall een vaste prik met visite. Laat je trouwens niet afschrikken door de soms afzichtelijke buitenkant van de restaurants :).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven