leuke regio/camping Noorwegen

06-03-2016 16:58 4 berichten
Deze zomer maken wij een rondreis door Noorwegen. Tussenovernachtingen voor de heenweg hebben we al geregeld, we hebben twee accomodaties in Noorwegen al geboekt en nu zijn we op zoek naar een leuke afsluitende bestemming. Onze laatste camping is in de omgeving van Stryn. We willen dan het liefst afzakken. Ik vind het alleen een behoorlijk pittig karwei iets te vinden, ik ben het reizen in landen met een andere infrastructuur gewend

Een idee is: van Stryn naar Bergen, daar een paar nachten blijven, van daar met de nachtboot naar Denemarken, dan terug naar huis. Maar er zijn maar weinig campings in de omgeving van Bergen

Een ander idee is: van Stryn alvast naar Zweden. Ik ken bepaalde gebieden van Noorwegen goed, maar Zweden ken ik helemaal niet. Is er op de terugweg van de fjorden naar Malmo een leuke regio?

Een nog ander idee is: hier op het forum zijn allerlei reislustigen, die misschien nog iets weten waar ik nooit aan gedacht heb.

Het voelt ook als ongelooflijk kieskeurig, maar ik ben er al achter dat 150 kilometer van je route afwijken je soms wel 3 uur kan kosten. Ik snap dat het vakantie is, maar misschien hebben jullie de gouden tip?
Wij gaan altijd via de kust van Noorwegen omhoog tot odda, vanaf daar steken wij (horizontaal op de kaart) over naar Zweden en dan gaan wij meestal tot de hoogte van Söderköping en vanaf daar via de kust terug naar Malmö. Het is wel een lange reis maar de steden en de omgeving die je onderweg tegen komt is erg mooi.

Ik zie nu dat stryn hoger ligt dan odda in Noorwegen. In Zweden heb je een mooi gebied aan de kust bij Söderköping. Mora is ook erg mooi.
Arvika is ook erg mooi in zweden en ligt op de route naar Malmö. Verder zijn de gebieden boven de twee meren erg mooi, dus zou ik vis daar reizen als ik jullie was
Alle reacties Link kopieren
De kust bij Strømstad, net in Zweden, vinden wij ook erg mooi. Daar zijn ook nette mooie campings.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven