Leuke stad Friesland
vrijdag 3 februari 2012 om 22:26
Binnenkort gaan de kinderen een nachtje naar opa en oma en wil ik mijn man verrassen op een nachtje hotel in een leuke stad.
Opa en oma wonen in de buurt van Alkmaar, daar zetten wij ze af en willen dan gelijk door. Nou zat ik te denken aan Friesland. Eigenlijk ken ik dat helemaal niet (schande). , maar dat leek mij qua afstand nog wel te doen voor een nachtje.
Maar wat is nou een leuke Friese stad? We houden van een gezellig centrum, leuke eetcafe's, restaurantjes, iets van een stadswandeling etc.
Als iemand een leuke aanbieding kent, houd ik mij natuurlijk ook aanbevolen.
Tja als het wel een elfstedentocht gaat worden, moeten de plannen misschien aangepast worden, want dan zit alles natuurlijk hutjemutje vol met schaatsers. Hoewel dat natuurlijk ook wel een heel bijzonder sfeertje geeft.
Opa en oma wonen in de buurt van Alkmaar, daar zetten wij ze af en willen dan gelijk door. Nou zat ik te denken aan Friesland. Eigenlijk ken ik dat helemaal niet (schande). , maar dat leek mij qua afstand nog wel te doen voor een nachtje.
Maar wat is nou een leuke Friese stad? We houden van een gezellig centrum, leuke eetcafe's, restaurantjes, iets van een stadswandeling etc.
Als iemand een leuke aanbieding kent, houd ik mij natuurlijk ook aanbevolen.
Tja als het wel een elfstedentocht gaat worden, moeten de plannen misschien aangepast worden, want dan zit alles natuurlijk hutjemutje vol met schaatsers. Hoewel dat natuurlijk ook wel een heel bijzonder sfeertje geeft.
vrijdag 3 februari 2012 om 22:33
Ha,wat een snelle reacties.
Dokkum is idd iets verder,(ik heb de kaart er even bij gepakt. ) nog even kijken hoever ver is. Als het echt heel leuk is, misschien de moeite waard.
Balk zegt mij niets, maar leuk dus, Enne wat is er zo leuk aan Balk? Of woon je er toevallig,
Eigenlijk had ik een polletje moeten maken.
Dokkum is idd iets verder,(ik heb de kaart er even bij gepakt. ) nog even kijken hoever ver is. Als het echt heel leuk is, misschien de moeite waard.
Balk zegt mij niets, maar leuk dus, Enne wat is er zo leuk aan Balk? Of woon je er toevallig,
Eigenlijk had ik een polletje moeten maken.
vrijdag 3 februari 2012 om 22:36
Leeuwarden is inderdaad erg leuk, inderdaad genoeg leuke plekken om even te zitten, best leuke winkels, centrum waren ze mee bezig maar weet niet hoever dat is. Mooi stadspark. Kun je je best een dagje vermaken.
Harlingen is inderdaad ook leuk. Kun je ook even de zee zien, altijd goed. En maar een half uurtje van Leeuwarden.
Harlingen is inderdaad ook leuk. Kun je ook even de zee zien, altijd goed. En maar een half uurtje van Leeuwarden.
vrijdag 3 februari 2012 om 22:37
Als je voor een weekendje gaat, dan kun je wel wat steden combineren. Harlingen is erg leuk, maar op zondag niet zo veel te doen. Leeuwarden is ook erg leuk en daar kun je op zondag nog naar een paar musea. Het is maar ong 25 minuten rijden van elkaar.
Maar ook Sneek is erg leuk (maar daar kom ik eerder in de zomer, wanneer er veel toeristen komen, dan is er veel te doen in Sneek)
En als je een hotel boekt voor de komende weken, dan is bijna alles onder voorbehoud (vooral Leeuwarden). Dit ivm een evt elfstedentocht.
Maar ook Sneek is erg leuk (maar daar kom ik eerder in de zomer, wanneer er veel toeristen komen, dan is er veel te doen in Sneek)
En als je een hotel boekt voor de komende weken, dan is bijna alles onder voorbehoud (vooral Leeuwarden). Dit ivm een evt elfstedentocht.
vrijdag 3 februari 2012 om 22:38
In Leeuwarden heb je de meeste keus qua eetcafe's en restaurants. Ook kun je een stadswandeling doen of een rondvaart. En natuurlijk de 2 mooiste winkelstraatjes van NL, De kleine kerkstraat en de st. Jacobsstraat.
En heerlijk eten en gezellig borrelen bij de Walrus.
Sneek en Harlingen is ook leuk! Succes met je keuze...
En heerlijk eten en gezellig borrelen bij de Walrus.
Sneek en Harlingen is ook leuk! Succes met je keuze...
vrijdag 3 februari 2012 om 22:39
vrijdag 3 februari 2012 om 22:42
Leuk zoveel reacties!
Als er wel een 11 stedentoch zou komen, wordt dan mijn kamer aan een schaatser gegeven ofzo? Snap ik op zich wel hoor, en wil ik ook wel plaats voor maken.
Ik ga even kijken naar je tip zonnestraaltje. Alvast bedankt
We gaan van zaterdagochtend tot zondagmiddag. Dus meerdere steden is niet echt een optie, we houden het graag een beetje relaxed.
Als er wel een 11 stedentoch zou komen, wordt dan mijn kamer aan een schaatser gegeven ofzo? Snap ik op zich wel hoor, en wil ik ook wel plaats voor maken.
Ik ga even kijken naar je tip zonnestraaltje. Alvast bedankt
We gaan van zaterdagochtend tot zondagmiddag. Dus meerdere steden is niet echt een optie, we houden het graag een beetje relaxed.