Leuke stad op ruim 500 kilometer

21-09-2020 11:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de herfstvakantie willen we een paar dagen met de auto naar een leuke stad op circa 5 a 600 km rijden. Ik zelf neig naar een Duitse stad. Welke steden zijn leuk voor een dag of 3? Wij wonen trouwens in Flevoland.
Bremen, Hamburg of Berlijn.
Alle drie fantastisch
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zat ook aan Berlijn, Frankfurt of Hamburg te denken. Maar welke is leuker?
Alle reacties Link kopieren
Berlijn vond ik echt fantastisch.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is verder toch? 6/700 km?
Hamburg is leuk!

je kunt ook aan een Vlaamse stad denken, Gent is erg leuk
Arizona15 schreef:
21-09-2020 11:07
Ja ik zat ook aan Berlijn, Frankfurt of Hamburg te denken. Maar welke is leuker?
Frankfurt niet, dat is oké, niet super leuk.
Alle reacties Link kopieren
Luxemburg-Stad
Luik (en omgeving)
Brussel
Antwerpen
Keulen
Alle reacties Link kopieren
Sorry, niet goed gelezen 🤓
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Het zou wel kunnen dat je dan niet naar Duitsland mag gaan he.
Dat ligt er aan waar je woont, maar als het in Nl zo op blijft lopen met de besmettingen dan heb je kans dat ze ons hele land op rood zetten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ja daarom plannen we nu nog niks. Ik kijk het pas op het laatste moment aan.
Gent is inderdaad erg leuk, maar zijn we al eerder geweest, net als Luxemburg, Brussel en Antwerpen.

Ik neig naar Hamburg of Berlijn. Berlijn is idd iets verder dan 500 km, maar op zich prima. Wat is leuker, Berlijn of Hamburg? dat is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik twijfel tussen die 2.
Alle reacties Link kopieren
Arizona15 schreef:
21-09-2020 11:54
Ja daarom plannen we nu nog niks. Ik kijk het pas op het laatste moment aan.
Gent is inderdaad erg leuk, maar zijn we al eerder geweest, net als Luxemburg, Brussel en Antwerpen.

Ik neig naar Hamburg of Berlijn. Berlijn is idd iets verder dan 500 km, maar op zich prima. Wat is leuker, Berlijn of Hamburg? dat is natuurlijk voor iedereen anders, maar ik twijfel tussen die 2.
berlijn
Alle reacties Link kopieren
Wat is ‘een paar dagen’? Hou rekening met de vele wegwerkzaamheden in Duitsland, en je bent zo maar vele uren onderweg naar Berlijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
We hebben in totaal 5 dagen inclusief rijden
Alle reacties Link kopieren
Trier of wellicht nog iets zuidelijkers.
Düsseldorf en Keulen zijn ook beide erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug ben ik in Fulda geweest, veel kleiner dan Berlijn of Hamburg natuurlijk maar wel een mooie stad waar je zeker ook 3 dagen goed kan doormaken.
Ligt wat meer in het midden van Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Hamburg is echt ontzettend leuk. Zeker een aanrader. Maar Berlijn ook. Als je de tijd hebt, zou ik die doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kunnen we nu zeggen wat leuker is als we je interesses niet kennen? Wil je vooral winkelen, museumbezoek, of iets een anders? Logischerwijs heeft een grote(re) stad meer te bieden maar kleinere steden hebben ook charme en soms een wandelgebied in de buurt. Houd er rekening mee dat in Duitsland in alle winkels een mondkapjesplicht hebt. Ik vond dat voor een dagje laatst wel t doden maar voor een stedentrip....mwa. Ik zou het uitstellen of iets zoeken in de buurt van een natuurgebied waar je lekker kunt lopen of fietsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven