Leven in Frankrijk

01-09-2008 18:51 2972 berichten
Rubis (30)

Lente tussen Parijs en Rouen in 28

Siensien 06: Nice en omgeving

Hekate 3 jaar Montpellier, nu NL

Razzmatazz: bij Lyon

Choc_11 Allier (03).

Mayou zonder vaste woon- of verblijfplaats

Coucou Morbihan (56), Bretagne

Fransoise Provence

Robo Vosges

Anna_Julie Rambouillet (78)

Poussin Nantes (44)

Zenna (30)
quote:_lente_ schreef op 21 september 2008 @ 15:47:

hahaha Lente! wat een grappige oogjes

Donderdagavond kwamen schoonouders en schoonzus logeren, tot zondagochtend, dus ik was een tijdje uit beeld. Het leuke vind ik dat je dan weer allerlei 'toeristische' dingen gaat doen, die je al gedaan hebt, en voel je jezelf ook weer een beetje op vakantie. We moesten ze bijv. Carnac laten zien, waar rijen menhirs staan (jeweetwel van die zware grote stenen, heel mystiek).

Gisteren was het heerlijk weer en heb ik voor het eerst in zee gezwommen sinds we hier wonen. Zee is nl. heel koud en ik had er tot nu toe niet zo'n zin in... Maar ik zie steeds mensen in de zee en dan vind ik ze erg dapper, en op een gegeven moment dacht ik: dat moet ik toch ook kunnen?

En het was erggg lekker.

Wat hebben jullie verder gedaan het weekend?
Jaaa gaaf die Menhirs, ik heb ze ook gezien toen ik bij mn schoonouders was in Bretagne. Ik hou daar heel erg van.

Ik heb ook een leuk weekend gehad. Zaterdags dus paardrijden, en het ging weer lekker. Kreeg complimenten van de lerares, altijd leuk. Waar ik wel moete mee heb is dat ik me op 2 dingen moet concentreren. Dus en het luisteren naar het frans, en het berijden van het peerd :-) Dan komt het dus wel eens voor dat ik iets net te laat begrijp en dan staat het paard voor me ineens stil! ARCH, das wel beetje jammer. Maar ik begrijp steeds meer. Dat teugels reine zijn en dat ik eerst dacht dat ze het over nieren had... mja...

(weet overigens niet hoe je het schrijft he.. reine... zou zomaar eens heel anders kunnen zijn haha)

Maar goed, gister weer een aperitief met buurtjes. Voor mij is een aperitief om een uur of 4, maar hier begint het om 18:30, dan komen ze om 18:45 en dan vertrekken ze om 12 uur... hmm, zal wel... moet daar nog even aan wennen.

Vandaag dochter weer op de fiets naar school gebracht, ik sta daar al bekend om heb ik gehoord. Ben ook de enige die op de fiets komt :-) Vanmiddag gezwommen, dus ik verveel me niet.

Heb waarschijnlijk weer een klus in Nl dus nu ga ik even een offerte maken. Lekker als alles lekker loopt!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja Lente, een apéro dinatoire! De eerste keer was ik ook verbijsterd, had nog allemaal eten in huis voor ná het aperitief (wij waren bij kennissen uitgenodigd en ik dacht dat we na een uurtje wel weer thuis zouden zijn).

Ik heb dit weekeind in volledige ledigheid doorgebracht. Gelezen, beetje huisgehouden en boodschappen gedaan (toch niet helemaal ledig dus), en even het centrum in geweest vanwege les journées de patrimoine. Het was zo giga druk overal (alles gratis) dat ik héél snel weer naar huis ben gegaan. Dan maar betalen voor een bezoekje aan een museum of kasteeltje!

Herkenbaar Coucou, dat je met gasten weer helemaal zelf toerist wordt.
Wees blij!
Die hele journées de patrimoine zijn aan me voorbij gegaan. Niets over gehoord en/of gelezen. Ben goed geintegreerd merk ik wel.

Wél een leuk weekend gehad. Beste vrienden van mijn ouders waren een dagje hier, hun cruise deed een dagje de Cote d'Azur aan dus heb ik ze opgehaald en hebben we de middag samen doorgebracht. Was leuk om ze eens zonder mijn ouders te zien en over bepaalde dingen met hun te praten. Niet écht roddelen, maar toch wel een beetje, zeg maar.

In zee zwemmen??? Zelfs hier ga ik het water niet meer in. Het regent ook veel de laatste dagen, behalve zaterdag niet, dus het is sowieso geen strandweer meer. Jammer. Van mij had de zomer nog wel even mogen duren. Is tenslotte pas eind juni begonnen!

Fransoise, hoe is het in je nieuwe baan? En Razzmatazz (schrijf ik dat goed?) hoe is het met jou?

Mayou alweer onderweg? Moest vanmiddag aan je verloofde denken want in 'mijn' fitness-club hebben ze dezelfde apparaten als in die van hem. Zelfde merk in ieder geval. Vind je het goed als ik het adres van zijn/jullie blog aan vrienden geef? Vind het zelf ontzettend leuk om te lezen en sommige van mijn vrienden ook denk ik.
ja nou wordt ik weer nieuwsgierig naar dat blog haha. Mayou had het mij gegeven, en ik had het even bekeken en weer weggegooid hihi. Dacht dat zehet misschien wel vervelend zou vinden als er veel mensen meelazen... maar nu ben ik toch weer nieuwsgierig hoe het met hem gaat
Hoe gaat het met iedereen?

Hier helaas beetje regen, na daaaagen lang heerlijk weer. Verder is het woensdag (joh!), dus gezellig (soms niet) die blurkjes om me heen, gelukkig spelen ze heel lief samen nu.
Tuurlijk mag je het weblogadres geven, vindt'ie alleen maar leuk, helemaal als je een berichtje achterlaat. Had hem net weer even op de msn, lekker. Ikzelf kom net terug uit Paramaribo. Net 2 uur geleden geland en ben moehoe. Zometeen lekker de hele middag slapen, dan een poosje buizen en dan om een uur of 8 weer mijn bedstee in dan ben ik morgen weer als nieuw. Mochten jullie nog een leuke vakantiebestemming zoeken, ga naar Suriname. Het is daar zo leuk (en goedkoop).

Truste
Joie de vivre....

http://www.youtube.com/watch?v=yscXkuJC8iQ

als ik dit op de radio in de auto hoor, gaat ie heeeel hard

Een goedemorgen allemaal!
Goedemorgen allemaal, tis bijna middag trouwens.

Zal zo even luisteren coucou.

Zag gisteren weer een leuke:

Een bord waarop staat: GEPEL. Mogen jullie raden wat dat is.
haha ik denk dat ik het weet!

we hadden het laatst al over 'courriel' geloof ik, en ik weet niet of deze al genoemd is:

op de belastingpapieren staat hoe je de belastingdienst kunt bereiken:

Tél:

Mél:
Gewoon hardop uitspreken. G-P-L. Het grappige is dat het bord bedoeld is voor buitenlanders. Die rijden immers op GPL. De fransen (nog) niet veel. Die vinden het levensgevaarlijk.

Die mel heb ik ook al ergens gezien. Heerlijk frans.
helloooo

zo ik had het zo vresenlijk druk dat ik echt geen intenet heb gezien deze week. ik werk nu twee banen... ik heb npog niet alles van jullie verhalen, maar eerst ecven een update van de depri aixer. Het werk wat ik doe is niet heel erg uitdagend, maar wél een leuk team ( allemaal reizende mensen) dus daar ben ik erg blij mee. en daarbij het geeft me energie om mn bedje uit te komen in de morgen; ik had een concert weekend en dat was goed verlopen. ik zing in een "franse" rockgroep lekkere oude nummers, maar ik trad op met alleen een accoustische guitaar en een trommel. hehe het was dus heel kaal en rete eng! maar zeer geslaagd!

Ik had graag dit weekend naar Marsatack gegaan, maar ik ben bang dat dat niet doorgaat. ik denk dat ik me verstop in mn bed en heerlijk aan mn tenen ga plukken of zo. gewoon niets.

Gaaf Mayou Suriname! ik heb op Curacao gewoond en ik vond de local surinamers altijd van die heerlijke mensen en de prachtigste verhalen! geen slecht idee...

bisous
ben wél gegaan.. met een leuke nl vriend.. wat een leuk feestje...
'T is wel stil hier he?!
ja, erg stilletjes... jammer!

Ik heb echt super lekker weekend gehad! Paardrijden, lekker weer, rommelmarkt leuke dingetjes gekocht, heel relaxed.

Vandaag hele dag het huis opruimen, dan kan het er weer een week tegenaan. Heb absoluut geen zin maar ik ga even wat leuke muziek op zoeken en dan gaat het vast wel.

Oja dat frans-engels... hebben jullie ooit wel eens Dora in het frans bekeken? ( ik zet hem altijd nog op NL)

Dat engels is gewoon niet te verstaan. Zhe Goeldne Butenfaai ( the golden butterfly) Niet normaal! Als het zo jong al begint hahaha, geen wonder dat de meeste fransen gewoon 0.0 engels praten.

Jammer dat het mooie weer een beetje over is... we hebben nog wel wat werkzaamheden voor de winter. In 2 benedenkamers staan 2 kachels die het voor geen meter doen. We hebben van die extra petroleumdingen en dat werkt wel heel goed, maar een vaste kachel die het doet zou wel fijn zijn... ja en dan moet de vloer ook nog vervangen.... anders komt de kou gewoon door de kieren... ieuw moet er nu nog even niet aan denken. Ik wil zon!

Is Marsattack een feest? Ik dacht een film loop denk ik beetje achter hier haha
Daar ben ik ook weer eens! Dat frans-engels is echt hilarisch. Ik heb altijd de neiging om ook zo te gaan terugpraten, omdat ik mij eigenlijk niet kan voorstellen dat zij echt zo'n vreselijk accent hebben

Hier is het gelukkig nog lekker weer. 's Morgens en 's avonds wel fris, maar overdag stralende zon en zo'n 22 graden. Goed uit te houden!

Haha Lente, ik dacht ook dat Marsattack een sience fiction film was!
Wees blij!
Nou hier is het K met P weer! Hele weekend super geweest en nu zit ik hier met het licht aan. Had gisteren 3 vriendinnen te eten en er staat me toch een baal afwas op me te wachten...zucht, zometeen maar aan beginnen, maar het was wel heel gezellig.

Nou ga afwassen, later
mayou... ik wil meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
In mijn self storage rugzak???
Hoe groot is die rugzak precies Mayou?
Wees blij!
Maakt niet uit hoe, ik ga ook wel in dat kluisje zitten

Ik ben de keuken aan het opruimen nadat ik 20 gezonde muffins heb gemaakt voor de 'gouter' ( hopelijk worden ze gegeten ghegeh)

Ik vond toen het recept wat mijn schoonmoeder me telefonisch had gegeven. Omdat die dus frans is, is het hele recept zo half NL half Frans opgeschreven... met 1 klein dingetje... 100 ml zonnebrandolie!

Hahaha, misschien dat recept maar even veranderen voordat ik het uitleen Ik vind dat dan toch wel weer lastig, frans praten en dan NL opschrijven... krijg je dit soort dingen
Lekkere zonnige muffins Lente!

Ja, lastig is dat soms. Dan gaat het te snel om alles in het frans op te schrijven, maar ergens gaat de vertaling toch de mist in.

Ik heb vandaag 10 uitdrukkingen met "chat" geleerd en eentje (avoir un chat dans sa gorge) kende ik al uit de Idiomatics dat jij ons had aangeraden (of was jij dat niet? Ik ga opeens twijfelen).
Wees blij!
jaaaaaaa dat was ik! Heb je hem gekocht? Leuk is ie he?

Heb je zeker ook: 'Je donne ma langue au chat' geleerd? Vind ik ook wel een grappige. ( neem aan dat jullie wel weten wat het inhoudt... vind het weer zo stom om er bij te schrijven wat het is haha, maar goed, hoe maak ik van een mug... etc)
Ja, hij is héél leuk! En ja, die heb ik ook geleerd van die langue. En nog een hele vreemde (vind ik en de docente slaagde er ook niet echt in de beeldspraak uit te leggen), ik leg hem hier even voor:

"un chat échaudé craint l'eau froide"
Wees blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven