London Pass

31-01-2013 14:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei wil ik graag naar Londen en nu twijfel ik over de London Pass. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb kunnen vinden dat je bij een aantal attracties dan niet in de rij hoeft te staan (tussen de mensen die nog een kaartje moeten kopen) maar vraag mij af of dit het geld waard is. Wij zijn er 3 dagen (reistijd reeds afgetrokken) en willen ook "open lucht" attracties bezoeken als de wisseling van de wacht, the Big Ben enz. Graag jullie advies!
Nog nooit gebruikt en niet gemist. Zo lang zijn de wachtrijen vaak niet en de korting kunnen je ook uit de toeristenkrantjes halen.
Klik

Heel snel bestellen, de actie loopt tot en met vandaag!

Hoeveel attracties ben je van plan te gaan bezoeken? Dan weet je hoeveel je bespaart en of dat het waard is.

Als je genoeg dingen gaat bezoeken bespaar je echt veel geld.

Als je maar 1 attractie per dag bezoekt, dan is het het geld niet waard.

Als je de "openlucht" dingen nou op 1 dag plant en een London Pass voor 2 dagen neemt, dan is dat voordelig.
Weet je zeker dat je die dingen wil bezoeken?

Zoo is natuurlijk 'gewoon' een dierentuin, die zou ik zelf niet zo snel bezoeken. St Pauls en Westminster zijn wel leuk om te doen, maar ik werk in Londen en ben bij de rest nog nooit geweest.

Meeste musea zijn gratis, veel dingen die je in de omgeving doet zijn ook gratis. London Eye zit er ook niet bij in. Als je die bezienswaardigheden doet is het het wel waard, maar ik weet niet of je die dingen ook echt wil zien. Camden, West-End, Soho, Covent Garden, Canary Wharf etc. heb je allemaal geen kaart voor nodig.
Je moet wel heel hard precies die attracties afrennen om de aanschafprijs er uberhaupt weer uit te halen.

Naast wat Stripes al noemt zijn de meeste en mooiste musea ook gratis. Zelf zou ik het er nooit uithalen. Het is heel makkelijk om je drie dagen fantastisch in Londen te vermaken en heel veel te zien zonder ook maar 1 pond of euro aan een attractie uit te geven.
Ik heb het voor NY eerst wel overwogen maar uiteindelijk niet gedaan om de reden die Anna37 zegt dat je echt moet haasten om alles te doen.

Zou het voor Londen dus ook niet doen als ik nu zou gaan.

Ik zou een lijstje maken met wat je precies wilt zien en doen en kijken of je voor de dingen waar je voor moet betalen niet via internet korting vouchers kunt bestellen.
Eens met de rest. In Parijs hebben wij het wel gedaan, maar daar sta je echt lang aan te schuiven. In Londen heb ik eigenlijk nog nooit rijen gezien (tenzij bij the London eye en the London Dungeon, maar die zitten er ook niet bij).

Overigens zie ik dat Hampton Court in de lijst staat. We waren al vaak in Londen geweest, maar afgelopen zomer voor het eerst een dagje naar Hampton Court (buiten de stad) geweest en als je van geschiedenis houdt, is het een echte aanrader. Het is heel leuk uitgewerkt.
Dank jullie wel voor de reacties! Ik geloof niet dat ik een London Pass moet doen. Ik ben overtuigd

@ Stripes: inderdaad, ik ga niet naar Londen om een dierentuin te bezoeken en verder thankx voor alle tips!
Wij hebben hem wel genomen,. Het lijkt in eerste instantie erg prijzig, maar we hebben het voorgerekend en het kon wel uit. Wij hebben bijvoorbeeld bezocht: Wimbledon, Westminster Abbey, The Tower (bij die twee scheelde het echt ook nog eens behoorlijk qua wachtrij), Buckingham Palace (Queen's Gallery en de stallen (die zijn overigens heel leuk om te bezoeken, je ziet er bijvoorbeeld de koets en trouwauto van William en Kate, vonden wij tenminste erg leuk)).

Een goede tip is inderdaad om de gratis dingen op één dag te plannen en dat zijn er best veel in Londen. Wisseling van de wacht is heel leuk, maar vaak ook heel druk. Dus als je echt iets wilt zien: zorg dat je op tijd bent! Volgens mij is ook het Natural History Museum gratis. Aanrader daar: de nagebouwde Japanse winkel die een aardbeving simuleert. Heel aparte ervaring!

En Harrods, je weet niet wat je ziet! Sommige delen zijn erg kitsch (het Diana en Dodi monument, brrrr), maar vooral de food-department is heel bijzonder.

O ja, nog een tip: wij hadden een Oyster card voor het openbaar vervoer. Kun je zelf geld op zetten en als je aan het eind teveel tegoed hebt, lever je de kaart weer in en krijg je het terug. Neem ook regelmatig eens de bus, zie je veel meer dan in de metro. Kwamen wij pas op de laatste dag achter, maar toen waren we dan ook niet meer uit die bus te slaan, haha.

Hmm... het wordt nodig tijd dat we er weer eens heengaan. In Londen is nog zo veel te zien en te doen. Hampton Court is al eerder genoemd, maar staat ook op ons lijstje.
quote:the4ofus schreef op 31 januari 2013 @ 21:12:

... In Londen heb ik eigenlijk nog nooit rijen gezien (tenzij bij the London eye en the London Dungeon, maar die zitten er ook niet bij)...

Off topic: ohhh the London Dungeon. Had jaren terug via via kaartjes daarvoor gekregen. Wist ik veel wat de Dungeon voor attractie was... Heb daarbinnen een paar keer mijn vriendin bij haar mouw beetgepakt uit spanning. Totdat op een gegeven moment de man voor me omkeek: bleek ik zijn jas gepakt te hebben

Op kermissen houd ik ook helemaal niet van spookhuizen. Wat was ik blij toen we weer buiten stonden!

Maar nu weer on topic: ik zou helemaal geen geld aan dat soort kaarten besteden. Wat mijn voorgangers hier ook al zeiden: in drie dagen tijd kun je je zó goed in de buitenlucht vermaken, zonder ook maar een pond uit te geven! Ik ben inmiddels zo rond de tien keer in Londen geweest, en ik kan het aantal betaalde attracties op één hand tellen. Sterker nog: ik denk wel op twee vingers.

PS: shoppen telt hierin uiteraard niet mee
Beste Shine73,

Ook ik ben aan het zoeken geweest en ik zeg niet doen. Het is goed koper om alleen daarvoor te betalen wat je ook echt wil zien en er zijn daarnaast genoeg gratis mogelijkheden in Londen.

Nu is het zo dat ik wel graag een aantal dingen wil bezoeken, maar ik wil er niet aan vast zitten (verplichting, ik heb al betaal dus moet ik ook gaan ook). Ik kwam na wat zoek op het volgende wat ook al een wat euro's kan opleveren. Koop bij een van de National Rail treinstation een travelcard (geen oystercard) (let op wel die met het logo van twee tegenovergestelde pijlen) of voor meer dagen (wij nemen er 4 voor elke dag 1) en je krijgt bij veel attractie 2 kaartje voor de prijs van 1 als de voucher bij je hebt. Deze vouchers kan je vinden op de volgende website en downloaden voor je naar Londen vertrekt! Op deze manier heb je toch nog korting, maar zit je nergens aan vast :)!

Veel plezier in Londen

Groetjes,

Marleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven