Low budget vakantie

21-08-2013 16:15 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben dit jaar wegens omstandigheden niet heel veel geld om op vakantie te gaan. Eerst hebben we besloten om niet te gaan of hooguit een weekendje weg te doen in NL of iets verder weg. Maar nu snakken we allebei toch wel naar een weekje lekker op vakantie samen.

Nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die leuke tips hebben voor een low budget vakantie. We kunnen weg in een van de laaste 3 weken van september en hebben voor ons samen voor alles (inclusief eten) een budget van ¤700. We staan open voor citytripjes of zonvakanties. Kamperen kan, maar ben er niet specifiek een fan van.

Iemand leuke ideeën voor ons?
Kijk op skyscanner.net wat de allergoedkoopste vlucht is. Gewoon van 'nederland' naar 'overal' ingeven. Wij zijn zo in april voor 47 euro heen en terug naar Sardinië gevlogen,

Voor een logeeradresje (waar dan ook ter wereld) is een site als airbnb een aanrader.

Veel vakantieplezier!
350 euro per persoon voor één week dus?

Dat is niet veel. Ik denk dat je met dat budget een weekje in Nederland of Belgie blijft, of je zoekt een spotgoedkope last-minute naar Turkije of onrustig Egypte.

Een dag of 4 naar een mooie Europese stad past beter in jullie budget. Boek voor 50 euro bij Ryanair/Wizzair een retourtje naar waar je heen wilt, zoek er zelf een voordelig hotel bij en klaar. Ik ga geen specifieke suggesties doen, want je kunt eigenlijk overal heen met dat budget.
Zou proberen 'n spotgoedkope lastminute naar 'n all-in in Turkije te scoren. In 'n Europese stad ben je meer dan 100 euro per dag kwijt aan eten, drinken, entrees, vervoer etc.
Wat al gezegd is, boek een goedkoop retourtje bij Ryanair. Dan heb je heel europa tot je beschikking.

Skyscanner.nl of chaser.nl zijn ook goede opties. Die kijken ook naar goedkope vluchten van andere aanbieders. Kan nog wel eens schelen, want Ryanair is vaak niet goedkoop als je lastminute boekt.

Verder zijn hotels/hostels in Oost-Europa erg goedkoop. Zuid-Spanje zijn ze ook goed te doen. Italië schijnt weer duurder te zijn, maar daar heb ik geen ervaring in.

Zelf ben ik helemaal weg van Sevilla. Geweldige stad en prima uitvalsbasis om dagtripjes te maken. Het leven daar is ook niet duur.

Portugal - Lissabon/Faro/Porto, ook erg leuk en betaalbaar.

Met ¤700 kom je een heel eind!
Huisje/appartement in Europa huren op rij-afstand. Hou je de rest van de kosten in de hand, omdat je selfsupporting bent.

Kijk eens op gites.nl, Belvilla, Happyhome etc. buiten hoogseizoen heb je soms voor ¤200,- al een huisje.
Met de trein naar Parijs of Berlijn kan natuurlijk ook. Voor 70 of 80 euro heb je een retourtje. Berlijn is wat goedkoper met overnachtingen.
Misschien kun je hier iets vinden:

http://www.corendon.nl/va ... KrnuIDhjrkCFbHKtAodwF0AFw
bungalows.nl bieden vaak goedkope huisjes aan, prima uitvalsbasis voor een weekje weg.

Let wel op de beschrijvingen van de parken, en lees een beetje tussen de regels door. Maar als je dat goed aanpakt heb je zo een goede aanbieding te pakken!
Of kijk eens naar huizenruil. Scheelt veel in de kosten als je niet voor verblijf hoeft te betalen.
quote:elninjoo schreef op 21 augustus 2013 @ 16:33:

Zou proberen 'n spotgoedkope lastminute naar 'n all-in in Turkije te scoren. In 'n Europese stad ben je meer dan 100 euro per dag kwijt aan eten, drinken, entrees, vervoer etc.Dit inderdaad, verkijk je daar niet op! Tenzij je naar Boedapest gaat of een andere Oost-Europese stad waar alles spotgoedkoop is.
Ik zag op tv dat 5 sterren resorts in Turkije enzo die normaal ¤1000 waren nu voor ¤500 weggingen. Dus een 3/4 sterren zou dan in principe wel moeten kunnen voor dat budget.
Ze lijken hier nog plek te hebben in september en dan houd je 400 euro over om een week lang te eten, drinken en leuke dingen te doen. Gewoon in Nederland, dat wel, maar wij hebben hier twee jaar geleden in september een heeeeerlijke midweek vakantie gehad (we hadden toen wel veel geluk met het weer).

Ik vind 700 euro eigenlijk helemaal niet zo low budget...
quote:Kastanjez schreef op 21 augustus 2013 @ 16:55:

Ik vind 700 euro eigenlijk helemaal niet zo low budget...Ik ook niet, maar dat komt vast omdat ik kamperen in Nederland met twee fietsen en een tent als referentiekader heb
Wij zijn een poos terug, in het hoogseizoen, een paar dagen in Europa op stedentrip geweest. Totale kosten inclusief reis: 400 euro.

Kijk eens op Vakantieveiling.nl. kan je soms heel goedkoop weg... is wel ff mazzel hebben.
Kijk eens op rent a tent. Wij hebben eind september een tent voor een week voor 180 euro. Zelf boodschappen meenemen en met de auto, maar dan zit je al heel leuk en goedkoop!
Oke bedankt voor de tips alvast! Ik weet dat het niet veel geld is voor een week, 5 of 6 dagen (citytrip dan) zou ook goed zijn.

Turkije is een optie, wij zijn er alleen beiden al meerdere keren geweest en geven momenteel de voorkeur aan niet-moslimlanden. Maar ik weet dat we niet teveel moeten eisen voor dit geld dus ik zal eens kijken welke aanbiedingen er zijn.
quote:Penelopeia schreef op 21 augustus 2013 @ 16:58:

[...]

Ik ook niet, maar dat komt vast omdat ik kamperen in Nederland met twee fietsen en een tent als referentiekader heb Ja begrijp ik, het is inderdaad maar net wat je gewend bent.. Wij gaan normaal weg voor zo'n ¤600-¤700 per persoon. En vorig jaar hebben we een paar duizend euro besteed om in Azië rond te reizen. Dus voor ons is dit behoorlijk low-budget.
Wij zitten nu en de Eifel voor 150 euro voor een midweek!

In september

Het is het hier prachtig vooral als de herfstkleuren opkomen. Heerlijk eten zelf maken of goedkoop uit eten.
700 euro is toch niet zo low budget? Het zou me verbazen als je daar niet redelijk luxe voor kunt slagen.
quote:schouderklopje schreef op 21 augustus 2013 @ 18:32:

700 euro is toch niet zo low budget? Het zou me verbazen als je daar niet redelijk luxe voor kunt slagen.Nouja het is voor 2 personen he, inclusief eten. En we willen graag een week weg naar het buitenland. Echt luxe zal dat niet worden..
Een paar dagen Berlijn. Geweldige stad, goedkoop eten en overnachten kan ook voor een goede prijs (bijvoorbeeld in Grand City Hotel Berlin East). Waar je keuze uiteindelijk ook op valt, veel plezier!
Kijk eens bij de vakantiediscounter of daar niet wat tussen zit,zeker als je nog wat kan schuiven in die 3 weken kan je denk ik voor onder dat bedrag wel wat vinden.

Wij zijn ooit eens een week naar Egypte(ok daar wil je nu niet zijn) l geweest voor 150 euro pp(zonder eten wel vlucht en hotel).Je weet dan niet welk hotel maar wel welk land en welke plaats je terecht komt.

Zoiets is er vast wel te vinden,heette toen bingoreis oid.
Schrijf je in op boekvandaag.nl, elke dag een mail met nieuwe aanbiedingen en soms zitten er hele leuke dingen bij. Enige nadeel is dus dat je vrij snel moet beslissen.. Bebsy is ook een goeie trouwens!
Je zit buiten het hoogseizoen.

Ik denk als je op Google zoekt er veel goedkope aanbiedingen zijn

Bedenk een 1-2 en 3 waar je naar toe zou willen. Echt, ga een avond zitten en het lukt.

Wel rekenen, een goedkope vlucht naar een warm gebied wil niet zeggen dat daar de accommodatie goedkoop is en of het leuk is

Goedkope accommodatie kan dure reis geven

Midden Duitsland, eiffel? De waddeneilanden, zuid Limburg, Ardennen?
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven