Macedonië, wah kost dah?

05-03-2019 17:26 56 berichten
Mijn man en ik overwegen de eerste 2 weken naar Macedonië te gaan en willen daar zowel lunch en diner buiter de deur gebruiken. Gewone lunch dus salade met wat brood of zo en 's avonds hoofd en nagerecht en een paar alcoholishe versnaperingen.
Ook zullen we wel eens een ijsje eten of een fruit smoothie oid.

Weet iemand ongeveer wat dat kost?

En is het voor een vegatarier een beetje te doen daar (ook geen vis)?
Daarvoor hoef je toch niet naar Macedonië? Dat heb je overal in NL ook!
Helaas staan wij in NL op veel plekken waar dit zou kunnen op de zogenaamde 'zwarte lijst' daarom wijken wij uit naar Macedonië.
Is er een zwarte lijst voor Nederlandse horeca? Wat moet je doen om daar op te komen?
Alle reacties Link kopieren
Huh, wat?
Life is short. Eat dessert first.
Dat was als reactie op de niets toevoegende reactie van murmur.
Het was éénzelfde niets toevoegende reactie ;)
Een grapje dus.
Ongeveer 7,50 per maaltijd (was onze ervaring), geen idee wat we telkens bestelden, want de menukaart begrijp je niet (of ik niet) en ik wees altijd maar wat willekeurig aan.

Mooi land
Vergeet de omgeving Ohrid niet, en ook Lake Matka bij Skopje is fantastisch.
doornroosje9 schreef:
05-03-2019 17:35
Huh, wat?
Een grapje Roos of doen ze dat daar bij jou niet? :there:
I like being a mess. It's who I am.
Utakar schreef:
05-03-2019 17:38
Ongeveer 7,50 per maaltijd (was onze ervaring), geen idee wat we telkens bestelden, want de menukaart begrijp je niet (of ik niet) en ik wees altijd maar wat willekeurig aan.

Mooi land
Vergeet de omgeving Ohrid niet, en ook Lake Matka bij Skopje is fantastisch.
Bedankt!
http://hikersbay.com/prices/macedonia?l ... estaurants
AllyMcBeal schreef:
05-03-2019 17:38
Een grapje Roos of doen ze dat daar bij jou niet? :there:
Jij krijgt geen chocolade de volgende keer! :puh:
Life is short. Eat dessert first.
Oh wat handig, bedankt :thumbsup:
chocho schreef:
05-03-2019 17:31
Helaas staan wij in NL op veel plekken waar dit zou kunnen op de zogenaamde 'zwarte lijst' daarom wijken wij uit naar Macedonië.
:proud:
Ben in september '17 geweest, hele leuke (en goedkope) vakantie. We gingen bijna elke avond uiteten, eten en drinken is daar echt heel goedkoop.

Ohrid is leuk om een paar keer heen te gaan, makkelijk om heen te gaan met een taxi, die zijn ook goedkoop. De bussen daar zijn niet aan te raden, levert alleen maar stress op aangezien die komen en gaan wanneer die daar zin in hebben.

Uitstapjes hebben we gedaan via Lale Tours in Ohrid, een Nederlandse organisatie, superleuke dagen met hen gehad. Een boottocht over het meer is een aanrader, net als St. Naum bezoeken, prachtig badplaatsje met kloosters en watervalletjes. Ook zijn wij gaan paragliden van een berg af, dat was een onvergetelijke ervaring!
collision wijzigde dit bericht op 05-03-2019 17:59
0.79% gewijzigd
https://www.numbeo.com/cost-of-living/i ... rrency=EUR
Spotgoedkoop. Vergeet niet ORS mee te nemen...
Collision, bedankt ook!
We denken er over om naar Ohrid zelf te gaan en vanuit daar wat uistapjes/excursies te doen. Ik zag dat je ook een dag trip naar Albanië kan maken, ook gaaf.
chocho schreef:
05-03-2019 18:01
Collision, bedankt ook!
We denken er over om naar Ohrid zelf te gaan en vanuit daar wat uistapjes/excursies te doen. Ik zag dat je ook een dag trip naar Albanië kan maken, ook gaaf.
Dan zou ik me even inlezen in de situatie in het grensgebied.
thistle schreef:
05-03-2019 18:03
Dan zou ik me even inlezen in de situatie in het grensgebied.
Oow, dat zie ik nu idd. Maar ja als je diarree hebt, heb je wrs toch geen zin.
Collision schreef:
05-03-2019 17:59
Ben in september '17 geweest, hele leuke (en goedkope) vakantie. We gingen bijna elke avond uiteten, eten en drinken is daar echt heel goedkoop.

Ohrid is leuk om een paar keer heen te gaan, makkelijk om heen te gaan met een taxi, die zijn ook goedkoop. De bussen daar zijn niet aan te raden, levert alleen maar stress op aangezien die komen en gaan wanneer die daar zin in hebben.

Uitstapjes hebben we gedaan via Lale Tours in Ohrid, een Nederlandse organisatie, superleuke dagen met hen gehad. Een boottocht over het meer is een aanrader, net als St. Naum bezoeken, prachtig badplaatsje met kloosters en watervalletjes. Ook zijn wij gaan paragliden van een berg af, dat was een onvergetelijke ervaring!
Ja wij zijn met vader en een van de zoons naar Albanië geweest en hebben gevaren op het meer.
Heel hartelijk gezin die je echt de mooiheid van macedonie wil laten zien.
chocho schreef:
05-03-2019 18:15
Oow, dat zie ik nu idd. Maar ja als je diarree hebt, heb je wrs toch geen zin.
lale tours kent alle douaniers, en leidt je over de grens. En ja je ziet wel dat daarvoor betaald word, mij wij hebben ons geen moment in gevaar gevoelt.
anoniem_651321ff337ba wijzigde dit bericht op 05-03-2019 18:47
Reden: Dyslact sorry
0.33% gewijzigd
Mmm, lijdend over de grens.. weet niet of ik daar nou zo'n zin in heb ;-)
Wat is een vegatarier?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nieh veul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven