Madeira tips?

28-06-2022 15:46 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij willen eind juli/begin augustus iets op Madeira boeken (als dit nog zou lukken). Hebben jullie tips? Over hotels? welk deel van het eiland?
Vanaf start forum hier actief. Lang dus....
Wij hadden hier een authentiek huisje, prachtig was het. https://www.booking.com/hotel/pt/quinta-do-arco.nl.html
Wij zijn 2x in hotel Porta Santa Maria geweest.
Wat een superfijn hotel en wat een geweldige ligging.

Wij gaan nooit 2x naar eenzelfde plek maar hier wil ik ook nog wel een derde keer heen :-D

https://www.booking.com/hotel/pt/porto- ... #hotelTmpl

Het ligt aan de zee, naast de kabelbaan en net voor het oude centrum van Funchal.

edit: bij Primavera, Tui én Sunweb al uitverkocht voor juli/aug.
anoniem_404887 wijzigde dit bericht op 28-06-2022 16:06
57.89% gewijzigd
Wij verbleven jaren geleden hier: www.quintamaedoshomens.com
Een hele fijne plek. Dichtbij de stad maar wel rustig.

Madeira is zo mooi!
Ik zou in ieder geval het oude deel van Funchal kiezen.
Zo gezellig daar in de avond.

En een ritje met de Toboggan ook zeker doen.

En goede wandelschoenen mee voor naar de Levada's (levada das 25 fontes!, echt heel mooi, wel vroeg gaan ivm drukte)

En de zee op om te zwemmen (aan de boot hangen en niet storen) tussen de wilde dolfijnen. En met een beetje mazzel zie je ook een walvis.
Bedankt voor alle tips zover!!!
Wat ontzettend leuk, ik ben er vorig jaar geweest! Wij verbleven in Funchal, Hotel Panoramico en dat was goed bevallen, maar ik denk dat er genoeg leuks te vinden is. Een auto huren is wel een aanrader, en dan kun je het hele eiland zien aangezien het niet zo groot is. Wat ik heel leuk vond:
- Monte Palace
- Pico Ruivo - Pico do areeiro
- Ponta de Sao Lourenco
- Fanal
- 25 fontes
- Natuurbaden in Porto Moniz
Bedankt!!!
Madeira is een prachtig eiland. We zijn daar al 3 keer geweest. Ik zou in Funchal gaan logeren. We sliepen toen in een Hotel verder boven met zwembad (Monumental Lido,denk dat het nu anders heet) en naast het hotel is er een shopping-center. S´avonds is er vaak entertainment in het hotel. Het klimaat in Madeira is erg prettig en in juli/augustus is het overdag rond de 27/28 graden en niet benauwd. Het centrum is erg gezellig. Je kunt daar shoppen,maar ook uitgebreid uit eten en uitgaan. Leuk zijn ook dagreisjes naar de andere kant van het eiland zoals de Noordelijke kant en kleine dorpjes bezoeken etc... Als je van wandelen houdt dan kan je een Levada wandeling met gids boeken. Neem goede wandelschoenen mee! Ook de kabelbaan en in de buurt de botanische tuin (boven als je uitstat uit de kabelbaan)) in het centrum van Funchal kan ik je aanraden. We hebben ook de hoogste berg van Madeira bezocht. Als je met de kabelbaan gaat dan kan je later met een soort slee,de Toboggan,naar beneden. Je kunt ook met de boot een dag naar Porto Santo gaan. Ik hoop dat je daar iets aan hebt. :)
madamebijoux wijzigde dit bericht op 28-06-2022 20:15
11.35% gewijzigd
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Birdie schreef:
28-06-2022 16:12
Ik zou in ieder geval het oude deel van Funchal kiezen.
Zo gezellig daar in de avond.

En een ritje met de Toboggan ook zeker doen.

En goede wandelschoenen mee voor naar de Levada's (levada das 25 fontes!, echt heel mooi, wel vroeg gaan ivm drukte)

En de zee op om te zwemmen (aan de boot hangen en niet storen) tussen de wilde dolfijnen. En met een beetje mazzel zie je ook een walvis.
Leuk hoor! In de zee hebben we ook gezwommen en dolfijnen en walvissen gezien. Madeira is echt mooi,een prachtig bloemeneiland.
Wij zaten in hotel Allegro (adult only). Wij hadde zeezicht en hoog in het hotel geboekt. Superleuke vakantie geweest. We gaan dit najaar weer.
MadameBijoux schreef:
28-06-2022 20:06
Ik hoop dat je daar iets aan hebt. :)
Zeker!!! Bedankt!
Marijne schreef:
29-06-2022 08:43
Zeker!!! Bedankt!
Graag gedaan! Ik wil zelf ook nog een keer naar Madeira,misschien volgend jaar. Ik weet niet of je van kalfsvlees houdt,maar in Madeira worden er vaak ´Espetadas´ gegeten. Dat zijn vleesspiesjes. En de vis specialiteiten zijn ook lekker. Madeirawijn wordt ook veel gedronken,een soort Port en Poncha is een sinaslikeur (een lokaal drankje) als ik het me goed herinner. Je moet natuurlijk ervan houden.
Espada vis met gebakken banaan :heart:
Rosalind* schreef:
29-06-2022 09:47
Espada vis met gebakken banaan :heart:
Lekkere combinatie! :) In Funchal heb ik ook vaak lekkere fruitcocktails op. In de buurt van ons hotel zat een fruitzaak die deze maakte,heerlijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven