Maleisië Topic

18-04-2012 06:12 1319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die geïnteresseerd is in, op vakantie gaat naar, vragen heeft over of woont in dit mooie land (en Singapore hoort daar natuurlijk ook bij )
Tja, vooraf zou ik het misschien met kinderen ook niet doen, maar achteraf zeg ik: waarom niet. Of ga op z'n minst naar Sepilok. Ik heb mensen gesproken die in Kuching geen aap gezien hebben, in Sepilok stikte het ervan.

Qua snorkelen/chillen op het strand kan ik Mañana Borneo bij Kota Belud aanraden. Technisch gezien geen eiland, maar je kunt er wel alleen met een bootje komen. Het is er dus heerlijk rustig en ze hebben genoeg activiteiten. En ze hebben geloof ik ook een familiekamer.
Hmm ik ga nu twijfelen... Hebben jullie enig idee hoe we het risico rondom kinabatanang kunnen volgen. Mulu en kinabatanang waren de hoogtepunten van onze oorspronkelijke plannen... Ik neig nu naar wel boeken en als er een dreigendere situatie ontstaat ons verlies nemen en het alsnog overslaan. Maar we lezen geen lokale kranten en buza staat al op negatief. Moet ook wel even uitzoeken of een negatief reisadvies nog gevolgen heeft voor de reisverzekering.

Ik zit nu te denken om vanuit Mulu te vliegen naar Sandakan (via KK). Overnachten bij Sepilok, ochtend naar apenopvang, middag en dag 2 bij de rivier. Dag 3 in de loop van de dag naar KK vliegen en daar zijn we dan 1,5 dag. Stad even bekijken, eilandhoppen en dan de laatste 3 dagen op het strand.

@ Minime, leuke tip van het hotel, ik ga aanvragen of ze nog plek hebben! Prijstechnisch ook veel beter dan het resort dat wij hadden.... Die is echt wel duur...

Hebben jullie nog tips voor een lokale touroperator of hotel bij Kinabatanang om dat al vast te leggen.

Fijn zo'n forum! Reis wordt steeds beter!
Volgens mij is er geen dreiging. Er is 1 ontvoering geweest in Sandakan een jaar geleden en die was doelgericht op een (rijke) Chinees. Ik geloof dat er in totaal iets van 4 ontvoeringen zijn geweest verspreid over 4 jaar en verder gebeurt er geen bal op Borneo qua criminaliteit. Nederland is gevaarlijker.
Het reisadvies op buza klinkt een stuk ernstiger... daar wordt IS genoemd. Dat was wat bij mij de alarmbellen af liet gaan. Ga vanavond nog maar eens googelen voor de aanvulling op het reisprogramma en met mijn man bespreken of het verantwoord voelt.
Eerlijk gezegd neem ik de info van Buza altijd met een korrel zout.
Maar je moet op je eigen gevoel afgaan. Als het niet goed voelt, niet doen.
Haha ja vroeger... Voor de kinderen ik ook. We hebben nog eens in Nicaragua gezeten toen de grenzen dichtgingen vanweg onrust. Vonden we vooral een grappig verhaal. Maar met kinderen verander je toch en voel ik toch dat ik voor hen de beslissing neem hoe veilig ze zijn. Maar ik neig naar wel gaan. Vanavond mijn man even peilen.
Oh jaa dan ben ik al jaloers dat jij naar Mañana Borneo gaat. Ik was daar een halve dag en moest toen helaas naar een dokter. Ze hebben me wel super goed geholpen daarbij.

Ik ben daar trouwens naartoe gegaan via Sticky Rice Travel. Die kan ik je echt super hard aanbevelen. Ze hebben geregeld dat ik midden in de nacht terug naar de stad kon, ze regelden een hotel voor me midden in de nacht, en gingen de volgende dag mee naar het ziekenhuis. Echt hele goede en vriendelijke, professionele service. Spreken allemaal supergoed Engels. Sommige tours op hun site vind ik wel duur, maar ik ben dus naar Mañana met ze geweest en ook naar Danum Valley. Heel goed geregeld allemaal. Hun Kinabatangan tour sprak mij niet zo aan (te duur of te basic). Uiteindelijk heb ik last minute in Sepilok wat geboekt via het hotel daar (Paganakan Dii, ook al zo'n enorme aanrader, neem vooral de duurste kamer (heb ik iets van 30 euro voor betaald), super vet uitzicht). The Last Frontier Resort leek mij heel gaaf, maar ik kreeg ze niet te pakken. Maar die schijn je ook wel via Paganakan Dii te kunnen boeken.

Tja en Minbuza.... er is wel iets met je reisverzekering idd bij een negatief reisadvies, maar hij staat niet op rood, dus dat zou ik bij m'n verzekering navragen als ik jou was. Zelf had ik zoiets van "in Parijs ben je ook niet meer veilig tegenwoordig", dus moet je dan ook niet meer naar Parijs gaan? De berichten over de ontvoeringen vond ik tijdens de vakantie wel erg wisselen. Van idd die ene Chinees 4 jaar geleden tot 'vorige maand nog'. Ik heb me helemaal niet onveilig gevoeld, maar goed, er hoeft maar één incident te zijn natuurlijk. Maak idd zelf die afweging. De terroristen winnen natuurlijk ook nog eens als je niet gaat.
Vandaag bericht gehad dat manana borneo de familiekamer nog vrij had! Heb hier een veel beter gevoel bij dan het hotel op Manukan. Hou meer van de backpackers sfeer. Heb ook wat hotels in Kinabatanang aangeschreven, maar die hebben nog niet gereageerd.
Ohhhh super zeg!! Jaloers . Mocht je daar zijn en een foto kunnen schieten van de prachtige sterren daar, dan hou ik me aanbevolen. Ik was nogal ziek, dus niet in de stemming om foto's te maken, maar men oh men wat was 't mooi!!
Er zit een Nederlander met een resort die veel regelt bij Kinabatangan. Weet z'n naam niet meer maar staat goed bekend.
Ik heb aan de kinabatangan in deze lodge geslapen: Nature lodge kinabatangan

In de ochtend om 6 uur en in de middag om 16 uur kon je een boottocht maken over de rivier. In de middag en avond een wandeltocht.

Heel mooi daar. Veel dieren gezien met name tijdens de boottochten.
Ik heb inmiddels van Kinabatang van Stickyrice travel en op de site van de Nederlander (van de tip van Mayou, thanks, ziet er ook goed uit die site) wat prijzen om georganiseerd 3 dagen, 2 nachten te boeken. Dan komt rond 1000 euro voor een bezoek aan de Oerang Oetangs, jungletochten over de rivier ev overnachtingen all in voor 4 personen.

Best veel geld, vraag me af of het veel goedkoper kan als je alleen een hotel boekt en dan ter plaatse de tochten enz. regelt. Dit is wel makkelijk, maar makkelijk is me geen prijsverschil van 500 euro waard.
Dali78, ik ben vorig jaar naar het last frontier resort geweest met mijn zoon. Ik heb een emailadres van de Belg die het runt, als je wilt. Het emailadres op hun website werkt niet zo goed, maar met het emailadres dat ik heb kreeg ik heel makkelijk contact.

Mulu was ook echt een hoogtepunt vorig jaar, daar hadden we wel veel langer willen blijven.
Hmm ik vind 1000 euro wel duur klinken. Ik heb voor de Kinabatangan tour zo'n 480 RM betaald (dit is wel een prijs pp) en in Sepilok bij Paganakan Dii 130RM per nacht voor vier persoons kamer (in m'n eentje). De orang oetans heb ik los gedaan, en dat was niet zo duur. Het hotel had een gratis pendelbus dus betaalde alleen de toegang. De neusapen kun je dan ook nog los doen, of de beertjes.
Bedankt voor alle tips en reacties weer! Ik ga nog eens even googelen op alle tips en afwegen of ik voor gemak en zekerheid ga of dat we de gok nemen dat we daar ter plaatse de tourtjes regelen.

@ Daantje, wil je het adres doorgeven. Ik krijg op het mailadres van de site inderdaad geen reactie.
Dali78, ik kan je geen pb sturen. Wil je de pb-functie aanzetten?
Ik kan niet vinden waar de pb functie zit. Ik vrees ook dat ik het mailadres waar ik me ooit mee heb aangemeld ook niet meer in gebruik heb. Weet niet pb dan uberhaubt werkt. Ik heb ze geprobeerd te bellen en heb een appje gestuurd. Maar nog niets...
Iemannd wel eens met de jungle trein van het dorpje vlakbij Kuala lumpur naar Khotu baru (vlakbij perhentians) gereisd? Is het de moeite waard?
I haven't been everywhere, but it's on my list
Anders zet je het adres toch gewoon hier neer.
Oke, laat ik het adres dan maar hier neer zetten. Ik heb hem vorig jaar geadviseerd het emailadres op hun website te veranderen, omdat ze zo slecht bereikbaar zijn. Dit adres kreeg ik via een ander forum en daarop werd direct gereageerd.

Succes Dali!
daantje75 wijzigde dit bericht op 16-03-2016 07:57
Reden: Emailadres verwijderd
% gewijzigd
Thanks! Ik heb het adres. Je kan hem evt. weer weghalen.

Op de whatsapp zijn ze ook niet bereikbaar, bericht is wel bezorgd, maar de app is 24-2 voor het laatst bekeken
Maf dat ze zo slecht bereikbaar zijn zeg!
Iemand een hoteltip voor Kuala Lumpur? Geschikt voor kinderen (familiekamers) en met zwembad. We gaan er een nacht of 5 doorbrengen, dus enig comfort is wenselijk :-)

Richtprijs 60 euro per nacht
Traders? Kijk anders even op Agoda, daar staan er genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven