Maleisie, tips / route

31-10-2012 10:04 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben druk bezig met het lezen van de topics hier en de Lonely Planet maar hoop op wat nog specifieke hulp vwb onze route door Maleisie in maart met een kindje van dan 8 maanden.

De eerste paar nachten blijven we in KL om wat te wennen. Daarna willen we zelf gaan rijden. Wat we in gedachten hebben is Langkawi en de oostkust (eilanden). We hebben drie weken de tijd en willen het rustig aan doen. Wat ik me afvraag, kunnen we met een baby veilig naar bv Lake Keyir ? Belum ? TamanNegra? We zouden ook wel graag iets van het binnenland zien als dat kan.

Iemand nog tips qua handige autoroute ? Hotels ? Do's en dont's ?

Bedankt!
Leuk!

Belum ga ik waarschijnlijk dit weekend heen: ik laat het je weten. Verder heb ik van veel mensen begrepen dat Langkawi niet het mooiste eiland is, wel het meest toeristische. Wat erg mooi is, zijn de eilanden aan de oostkust (Perhantioan, Rendang). De cameron Highlands zijn ook erg mooi. Verder vind ik Penang fantastisch en is Pangkor erg mooi voor een weekend: schitterend eiland, maar klein.

Zijn jullie gewend in Azië te rijden? Neem in elk je eigen autostoel mee en zorg voor een rugdrager.

Qua hotels: neem minstens 3 sterren hotels. De hotels in Maleisie staan namelijk niet bekend om hun schoonheid (op KL na) en neem een eigen babybedje mee.
Perhantian, that is...

En Melaka, is ook leuk om te bezoeken!
Thanks! Rugdrager hebben we. Autostoeltje:check! Is het aan te raden met een kleine naar Belum te gaan ? Ik ben eerder op Langkawi geweest , willen ook liever naar de oostkust maar twijfelden of het wel oke was qua hotels ivm de kleine. (ik las slechte reviews over hotels op de Perhantians). Is het dan overigens al goed weer daar (maart) ?

Nee, we zijn niet gewend te rijden in Azie. Heb gelezen dat het niet lastig is ?

Bedankt!!!
Niet echt lastig, maar de rijstijl is absoluut anders. Ten eerste rijden ze links, ten tweede hebben ze lak aan elke regel die er is, behalve rood licht. Op een driebaansweg passen ook 4 auto's, inhalen kun je aan beide kanten en inhalen is heel gewoon, ook vlak voor een bocht of bij doorgetrokken streep. Dat soort werk. Maar de snelwegen zijn prima :-) .

Perhentian in maart... Kan net denk ik. Dan zal het regenseizoen tegen z'n einde aanlopen. Of net niet. Ik zal even zoeken.

Ik heb goede verhalen gehoord over "mama's place": simpel, maar leuk en schoon. En er was nog een ander hotel. zal even voor je kijken.
Volgens mij heb ik hier ook wel goede verhalen over gehoord:

http://www.agoda.com/asia ... entian_island_resort.html
Ik heb bij Mama's gezeten op Perhentian Besar, is wel heel erg basic hoor. Coral Beach en Perhentian Island Resort hebben allebei prima hutten (met name die van Coral Beach aan de kant van de duikschool zijn heel erg mooi) . Die van PIR zijn dit jaar helemaal opgeknapt en ze hebben nu ook douches op het strand. In maart is het prima, wel iedere dag een bui natuurlijk, maar ja dat heb je overal.

Pulau Kapas is ook mooi, maar minder mooi dan Perhentian.

Wat ook leuk is, trouwens, is Cherating. Aan de oostkust, een uur of 3 van KL. Heel mooi strand aan de ene kant, van de weg en aan de andere kant een rivier waar je met een bootje door de mangrove kunt varen. En de zee is heel kindvriendelijk, want het blijft heel lang ondiep.

Belum met een baby is ook goed te doen, afhankelijk van welk resort je gaat zitten. Rainforest Lodge heeft echt superkamers (met regendouche) en je kunt een boottocht maken over het meer. Ik zou alleen niet de jungle ingaan met die kleine want er zitten wel bloedzuigers. Als je naar Belum gaat en je rijdt door naar de oostkust, stop dan op het hoogste punt van de berg en geniet ff van het uitzicht, echt zo mooi!

Als je naar Taman Negara gaat, zou ik dus ook niet echt de jungle in gaan met de baby, maar je kunt wel gewoon in het dorpje blijven en aan de rivier zitten.

En bij Ipoh in de buurt schijnt een Oerang Oetang opvang te zitten, maar daar weet Roque waarschijnlijk meer van.

En Penang is natuurlijk leuk...er zijn een heleboel mooie hotels bijgekomen in de stad, allemaal in shophouse style, met zwembad.
Onwijs bedankt voor jullie tips!

Ik twijfel nu of we Langkawi moeten overslaan en ons moeten concentreren op de oostkust. We hebben drie weken de tijd maar willen niet gaan rennen en vliegen. Georgetown vond ik destijds helemaal geweldig en zou ik misschien nog wel een keer willen zien...

Wat lijkt jullie goed te doen ? We blijven 4 nachten in KL. Dan via Cameron highlands naar ofwel Langkawi (via Penang) en dan oversteken naar de oostkust. (en dan tussendoor Belum of lake kenyir?) . Of de westkust helemaal overslaan ?

We gaan zelf rijden. Kun je de auto veilig achterlaten wanneer je naar een eiland gaat ?

Iemand bekend met Lake Kenyir ?

Heel erg bedankt nogmaals !
Je kunt het ook andersom doen en van KL via Cherating naar Kuala Besut rijden. Daar kun je de auto op een betaalde parking achterlaten en naar Perhentian gaan ( het is trouwens Coral View resort ipv Coral Beach) en daarna doorsteken naar de westkust via Belum. Als je dan te weinig tijd hebt, kun je altijd nog Langkawi skippen en doorgaan naar Penang of Cameron Highlands. Lake Kenyir ken ik niet, maar lijkt me dubbelop als je ook naar Belum gaat.
Wij zijn vorig jaar naar de oerang oetang opvang geweest bij ipoh, dochter (bijna 2) vond het heel leuk, opvang was ook leuk gelegen op een eilandje in het meer, maar de rest eromheen (toeristisch centrumpje, waterpark en hotels) wat een vergane glorie... verschrikkelijk. Blij dat we er maar 1 nacht waren, du ik zou d opvang als tussenstop aanrad maar er niet overnachten.
Wat erg! Nooit geweten dat hier een opvang voor oerang oetangs zit ! Zit dat dan bij the lost world of tambun, teuntje? Ik kan best een paar goede hotels aanraden in Ipoh, mocht je dat willen :-)
Bedolen jullie Bukit merah lakeview? Dat is een uur van ipoh en een hlf uur van Penang....

http://www.malaysiasite.nl/bukitmeraheng.htm

Ziet er wel leuk uit!
Ja die bedoelde ik inderdaad. Schijnt leuk te zijn, de apen dan...

Roque, ik ga maandag al naar kl, dus we lopen elkaar mis. Succes met je tentamen!
die bedoelde ik ook, apen zijn idd leuk, rest vond ik echt vergane glorie
Jarige jetske, langkawi is echt toeristisch. De oostkust is zoveel mooier en netter . laat ons weten hoe het gegaan is met de baby. Ik wil in april weer gaan met onze baby ( 8 maanden dan).
Rijden vond ik echt niet lastig. Gewoon even wennen dat je alles links doet. Hygiëne op pherhentians was prima. Je hebt wel verschillende hutten dus ja als je de goedkoopste neemt hoef je ook geen chique bedoening te verwachten.
quote:mayou schreef op 03 november 2012 @ 09:50:

Ja die bedoelde ik inderdaad. Schijnt leuk te zijn, de apen dan...

Roque, ik ga maandag al naar kl, dus we lopen elkaar mis. Succes met je tentamen!Dank je! Jij heel erg veel plezier in Myamar! En volgende keer dan maar :-)
We hebben inmiddels 4 nachten op Langkawi geboekt. En een vlucht vanaf KL naar Langkawi. Ik hoorde om me heen dat het weer aan de oostkust nog niet zo goed is begin maart dus dacht toch maar beter eerst naar de west kust te gaan en dan vervolgens naar oost. Alles zat vol ! Elke acco die me bekeken , van basic tot luxe was het : no rooms available. Nu een 5* iets geboekt waarvan we later hele slechte recencies lazen.

Nu de vraag : rijden we na Langkawi naar de oostkust via Belum of eerst naar Georgetown ? En waar kun je , na Langkawi, handig een auto huren ?

Gosh, wij zijn best gewend te reizen maar met baby komt er toch meer bij kijken.

Leuk dat jullie ook met en baby gaan Faracha!

Bedankt allemaal!
Je kunt ook met de boot van Langkawi naar Penang (2 uurtjes) en dan in Georgetown een auto huren, die je dan in KL weer inlevert. Naar Belum is sneller vanaf Penang. Via Baling en Gerik en dan daarna door via Jeli naar Kota Bahru.
Als je in Penang aan het strand wilt zitten: wij waren erg te spreken over hotel "lone pine" in Batu Ferringhi. Simpel zwembad, maar mooie en rustig hotel met mooie, schone kamers. Verder schijnt het Hard Rock Hotel erg kindvriendelijk te zijn.

Aan het eind van Batu Ferringhi kun je (met rugdrager) nog een stuk door natuurpark lopen. Erg mooi! Bij vertrek kun je een bootje regelen, zodat je de terugweg per boot kan afleggen.
De planning is nu :

- 4 nachten KL . Even bijkomen, kleine laten wennen.

- 4 nachten Langkawi (vliegen van KL naar Langkawi)

- 2 nachten Georgetown.

Verdere plan : vanuit GT een auto huren en dan rijden naar Belum. Is dat te doen op 1 dag ?

Vervolgens twee nachten in Belum blijven en dan naar Perhenthian Besar. Hier maak ik me wat zorgen om. Ik hoor toch wel van veel mensen dat het halverwege maart nog allemaal dicht is daar ivm de Monssoon. Is het wel te doen op 1 dag van Belum naar Besar ?

Plan is om 4 nachten op Besar te blijven . Daarna hebben we nog 7 nachten over en nog geen plannen. Tips ??

bedankt weer!
Van GT naar Belum is 2.5 uur rijden en van Belum naar Kuala Besut ook en dan nog een half uur met de boot naar Besar. Er is wel al van alles open op Perhentian in maart hoor. Stuur een email naar wat resorts daar en vraag het ze, dan heb je zekerheid. En na Perentian kun je nog naar de Cameron Highlands of als het strand je bevalt naar Kapas, Tioman of Cherating (zie eerdere reacties).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven