Mallorca augustus Corona

15-07-2020 22:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!
Wij hebben bij prijsvrij geboekt 🙁 in december ofzo toen er nog niks aan de hand was.
Maar nu hebben we het Corona virus..
Ik heb een aantal maanden geleden al gemaild over annuleren, maar ‘Corona’ is geen geldige reden dus betaal je annuleringskosten van 1400 euro.
Inmiddels komt eind augustus wat dichterbij en moeten we kiezen.
Annuleren of afwachten.
Mijn vraag; zijn er mensen onlangs nog in Mallorca geweest? Anderen die bij prijsvrij geboekt hebben?
En wat zouden jullie doen...
even meningen vragen 😚😊
Alle reacties Link kopieren
Annuleren kost 1400. En wat kost de hele vakantie?
Alle reacties Link kopieren
2500 all in. We zijn met 2p en 2kids
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin is er nu, as we speak. We hebben vanmiddag gebeld en ze geniet met volle teugen. Hotels zitten voor 1/3e vol. Lekker rustig.
Lekker gaan dus! Waarom niet.
Jullie hebben Corona? Dan heb je dat in augustus toch niet meer, normaal gesproken? Of heb je dan wellicht nog zoveel longproblemen dat je beter niet kunt vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
15-07-2020 23:22
Jullie hebben Corona? Dan heb je dat in augustus toch niet meer, normaal gesproken? Of heb je dan wellicht nog zoveel longproblemen dat je beter niet kunt vliegen?
Ik lees uit de post niet dat zij zelf Corona hebben. Wat ik eruit begrijp is dat ze doelt op hetgeen er in de wereld speelt. “Nu is er Corona”.
Hou er rekening mee dat als er weer een opleving komt van besmettingsgevallen je daar vast kunt komen te zitten. Met kinderen. En de overheid zal je niet meer tegemoet komen.

Ik zou dit jaar in elk geval echt niet meer met een vliegtuig gaan. Met een auto kun je nog vrij makkelijk al je troep achterin gooien en wegwezen als het moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van Mallorca, maar zou ook niet gaan ivm dat je echt niet terug kunt als er weer een uitbraak is en het gebied waar je zit in lockdown gaat, vooral met 2 jonge kinderen. Toevallig zelf ook de vakantie geannuleerd maar ik kreeg geld terug, snap wel dat die 1400 euro erg zuur is.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het gebied "geel" is kan je gaan. Wel opletten op je hygiëne en afstand houden. Risico is dan "gelijk" aan hier in Nederland.
Als je alsnog uit eigen beweging wil annuleren dan gaat dat inderdaad volgens de afspraken die je daarover had gemaakt bij het boeken.

Ik zou gaan en er een rustigevakantie van maken. Goed opletten bij uitstapjes. Handen goed en vaak wassen.
Alle reacties Link kopieren
Mallorca is geel. Je hebt geen geldige reden om re annuleren. waarom zou het daar gevaarlijker zijn dan hier?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Je moet een risicoanalyse maken. Niet eens zozeer op het krijgen of verspreiden van corona, al is het niet verkeerd om daar rekening mee te houden, maar hoeveel kost het je als ze in lockdown gaan als je daar bent?
Dat betekent dat je nu niet naar huis kunt en dat je zeer waarschijnlijk ook geen salaris krijgt als je niet kunt werken.
Is dat risico het je waard?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja het is dubbel. Anders hadden we maanden geleden destijds geannuleerd als dat kosteloos kan.,
Ik lees in de voorwaarden wel;
Word ik teruggehaald als er een nieuwe uitbraak komt?
Ja! Zoals wij hebben laten zien bij de eerste uitbraak van COVID-19 in maart, garanderen wij dat wij al onze klanten weer veilig thuis brengen. Er wordt niemand in het vakantieland achtergelaten.
Alle reacties Link kopieren
sanneennas schreef:
16-07-2020 07:47
Ja het is dubbel. Anders hadden we maanden geleden destijds geannuleerd als dat kosteloos kan.,
Ik lees in de voorwaarden wel;
Word ik teruggehaald als er een nieuwe uitbraak komt?
Ja! Zoals wij hebben laten zien bij de eerste uitbraak van COVID-19 in maart, garanderen wij dat wij al onze klanten weer veilig thuis brengen. Er wordt niemand in het vakantieland achtergelaten.
Ik zou dat voor de zekerheid navragen. Aangezien in maart niemand voorbereid was hierop en nu weet je het risico. Daar komt bij dat als het luchtruim dicht gaat zij heel veel kunnen willen, maar het knap lastig wordt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad even navragen wat de risico’s zijn, bij pakketreizen zit je volgens mij wel goed.

Zelf zou ik gaan, ik zie om me heen best veel mensen alsnog met het vliegtuig op vakantie gaan en ben best wel jaloers.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er geen zin in hebben. Vooral niet nu je op de balearen overal een mondkapje moet dragen. Alleen bij het eten en zwemmen niet.
Maar goed, je enigste keuze is dus: gaan óf €1400 weggooien.
Moeilijk.
Ik kan je geen advies geven.
Mensen die naar spanje/ frankrijk/ griekenland gaan geven aan dat het best mee valt allemaal.
de wereld wacht om ontdekt te worden
viva-amber schreef:
16-07-2020 07:39
Mallorca is geel. Je hebt geen geldige reden om re annuleren. waarom zou het daar gevaarlijker zijn dan hier?


Als het daar wel oranje wordt, zit je vast, omdat je niet zelfstandig terug kunt. De kans daarop is klein, maar ik wil persoonlijk dit jaar niet vliegen, vanwege deze reden.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een pakketreis hebt dat is de maatschappij verplicht om je naar huis te brengen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zou eind juli naar Mallorca gaan. Het reisbureau zelf heeft hen benaderd met een omboekregeling. En dat hebben ze gedaan. Zelfde periode volgend jaar. Zoon en vrienden zagen de beelden van Albufera en hebben gewoon geen zin in gedoe.
Nu is zo'n jongerenreis heel wat anders dan een vakantie met gezin, maar ik ben blij dat hij niet gaat. Is omboeken geen mogelijkheid?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-07-2020 08:24
Wanneer je een pakketreis hebt dat is de maatschappij verplicht om je naar huis te brengen.

Ja hebben pakketreis

Nou vooral de reisorganisatie is onbereikbaar. Wegens drukte reageren ze nu op volgorde van boeking en bij ons duurt het natuurlijk nog ruim een maand.
Het is inderdaad dus nu 1400 betalen of gaan. Of afwachten en dan wordt die 1400 wel duurder.
Normaal gesproken bij negatief reisadvies kan je kosten weer wèl vergoed krijgen. Ze vinden nu indd Balearen hetzelfde als NL dus geen reden.
Ik probeer van de week nog we eens te bellen.

Dus tip: niet gaan boeken bij prijsvrij 🤭
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet verzetten naar volgend jaar?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je veel plannen had om buiten het hotel dingen te gaan doen (of gewoon aan strand te liggen) maar houdt er rekening mee dat je overal in de openbare ruimte (muv strand en zee zelf) een mondkapje op moet voor iedereen ouder dan 6 jaar. Een boete kan oplopen tot 1000 euro.
Opzich hoeft dit dus geen probleem te zijn maar wel iets om rekening mee te houden

https://inspanje.nl/spanje/13955/balear ... e-ruimten/

https://nl.metrotime.be/2020/07/13/must ... et-strand/
sanneennas schreef:
16-07-2020 09:09


Dus tip: niet gaan boeken bij prijsvrij 🤭

Dit is niet alleen bij Prijsvrij hoor.
Ook bij TUI, Corendon, Sunweb enz.


En on topic. Ik zou gewoon gaan.

Wij gaan volgende week naar Italië. Zal wel anders zijn maar waarschijnlijk rustiger dan thuis. Lijkt wel of half Nederland in mijn woonplaats op vakantie is.
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
16-07-2020 08:20
Als het daar wel oranje wordt, zit je vast, omdat je niet zelfstandig terug kunt. De kans daarop is klein, maar ik wil persoonlijk dit jaar niet vliegen, vanwege deze reden.
mwaoh, je kan altijd nog ene auto huren en een veerboot nemen hoor.

Ik zou gewoon gaan, je vakantie zal vast anders zijn dan normaal maar lekker relaxen, eten en drinken kan altijd ;-)
sanneennas schreef:
16-07-2020 07:47
Ja het is dubbel. Anders hadden we maanden geleden destijds geannuleerd als dat kosteloos kan.,
Ik lees in de voorwaarden wel;
Word ik teruggehaald als er een nieuwe uitbraak komt?
Ja! Zoals wij hebben laten zien bij de eerste uitbraak van COVID-19 in maart, garanderen wij dat wij al onze klanten weer veilig thuis brengen. Er wordt niemand in het vakantieland achtergelaten.
Dit klinkt leuk en zal ook best waar zijn. Maar als er bv een uitbraak in jullie hotel is, zul je toch echt niet meteen naar huis mogen.
Dat gezegd hebbende, de hotels doen hun uiterste best dit te voorkomen. Helaas ben je ook afhankelijk van andere toeristen, met name in een hotel. Het is dus aan jullie of je er zin in hebt en het aandurft.
Vergeet niet dat het dragen van een mondmasker verplicht is, behalve op het strand en in het zwembad.
Als de boel op slot gaat is er geen reisorganisatie die daar ook maar iets aan gaat veranderen. Dan zit je daar gewoon je tijd uit te zitten. Wat men hier ook beweert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven