Marokko

30-06-2012 22:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
wie heeft er zelfstandig rondgereist door marokko?

Welke plaatsen zijn aan te raden?

Hoe is het om als vrouw alleen in dit land rond te reizen?
Alleen als vrouw zou ik er niet alleen reizen, het kan wel mijn vriendin heeft het gedaan. Maar dan moet je wel goed de taal machtig zijn.

Het zuiden van Marokko is heel mooi, de koningssteden.
Meknes en Fes liggen meer in het Noorden. Marrakech ligt wel in het Zuiden.

Zou het niet doen als vrouw alleen. Heb er geen goeie ervaring mee in Marokko.
Heb dat gedaan met mijn jongste van 12, van Agadir naar Essaouira (per bus) van Essaouira ook per bus naar Marrakech en vervolgens weer terug naar Agadir. Was leuk, absoluut geen enkel probleem gehad in het kader van alleenstaande vrouw met kind, maar dat heb ik sowieso nog nooit ergens gehad. Rondgereisd is overigens met een d en in niet met een t, je reiste nl.niet maar je reisde, dus dan is het vervolgens ook gereisd
En de taal machtig, meeste toeristen spreken geen Arabisch of Berbers, maar Frans was tot niet heel lang geleden officieel de staatstaal, dus spreken veel mensen en Engels spreken steeds meer mensen, vooral jongeren.
Ik heb meerdere keren alleen rondgereisd in Marokko. Het is mij prima bevallen en als je eerder alleen hebt gereisd en een paar woorden Frans spreekt, zou ik het je zeker aanraden.

De moeite waard zijn de koningssteden, Chefchaouen, Asilah, Essaouira, Dades- en Todrakloof, een nacht in de woestijn. Er is zoveel te zien!
twinkle, wat voor een negatieve ervaringen heb je dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven