Marrakech geschikt voor stedentrip ?

26-02-2013 10:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een huwelijksweekend van vriendin ben ik op verzoek van haar partner (hij wil niet dat zij het weet en wil niet het risico lopen dat het ergens in de computer te voorschijn komt ) Dus ik heb de opdracht

stedentrip

vliegen

vrijdag heen, zondag terug

Geen 5 sterren hotel maar ook geen hostel.. dus er tussen in..

Ik kwam Marrakech tegen.. Is dat geschikt voor vrijdag-zondag (event maandag) ? Ziet er super uit en ik denk dat ze het daar erg leuk gaan vinden..
Heel geschikt!
Nu in de aanbieding op Groupon. Ben er nog nooit geweest maar staat hoog op mijn lijst. Alhoewel de dagen mij weinig lijken om daar rustig te genieten.
Veel positieve verhalen van vriendinnen over Marrakech gehoord!
Liesse.. ja daar zit ik mee.. het is een paar uur vliegen en ik denk dat het nét te kort is.. maar zag er zo sprookjes achtig uit

Zelf zou ik het niet doen iig.. maar het is mijn reis niet..

Barcelona lijkt me ook leuk voor ze (ze zijn half dertig )

of Wenen/praag..

Ze willen iig vliegen..
Vliegen is overigens duur naar Marrakech. zomaar 700 euro voor twee.. en weinig keuze in vertrek luchthavens (ze zijn flexibel qua luchthaven).. mmmm.. lastig..

Maar ik zoek lekker verder .. zo leuk om voor iemand iets te zoeken..

Ik maak dus een lijst met 3 bestemmingen, hotels etc.. en dan kiest hij en boek ik voor hem.. wat zal ze verrast zijn :-)
Ik heb ook positieve verhalen gehoord, maar denk tegelijkertijd dat het wel een bestemming is die je een beetje moet liggen. Ik ken wel mensen die je niet echt blij zou maken met de drukte in souk, de stijl van de verkopers, afdingen etc. Zijn het daar de types voor?
Budapest is ook mooi en goedkoper dan wenen. Vooral ook een avondje opera erbij boeken.
quote:poldervrouw schreef op 26 februari 2013 @ 11:15:

Vliegen is overigens duur naar Marrakech. zomaar 700 euro voor twee.. en weinig keuze in vertrek luchthavens (ze zijn flexibel qua luchthaven).. mmmm.. lastig..Huh? Incl duur hotel dan neem ik aan?? Want wij waren voor tickets Ryanair 35 euro pp kwijt, dus 70 euro per twee!
Nee.. Echt alleen vliegen .. Via cheap tickets gezocht en sky scanner..

Ze willen half mei.. Misschien dat nog van invloed ?
Hotel rond de 150 euro twee nachten
Net gecheckted .. Dik 400 euro bij Ryanair ..Düsseldorf Marrakech
Geweldig Marrakech. Ik ben er geweest tijdens een rondreis. Je kunt je er wel een week vermaken (inclusief allerlei excursies). Een weekend is veel te kort en het vliegen is veel te lang.
Zoals eerder gezegd staat er nu een deal op Groupon inclusief tickets vanaf Eindhoven. Data in mei staan er nog tussen.
Ik vond het ver-schrik-ke-lijk!
Oeps, dat is dan dikke pech. Wij zijn nl vorig jaar in mei geweest, vanaf Weeze. Maar toen waren er veel tax-loze tickets..

Is erg veel geld voor zo weinig dagen..
Collega van me is net terug en vond er niks aan. Te druk, te opdringerige mensen en de omgeving te viezig.
Ook ik vind het te ver vliegen voor een paar dagen, en niet echt de moeite waard. Marrakech is echt een toeristenhol, en wat mij betreft een van de mindere steden in Marokko. Fes bv. is veel authentieker.

Je hebt in Marokko wel mooie Riads om in te verblijven.

Voor een romantisch weekend zou ik eerder kiezen voor Budapest, Salzburg, Porto, Lissabon, Sevilla, Barcelona, Florence, Venetie etc.. Maar het ligt natuurlijk heel erg aan de interesses van het bruidspaar. Er moet ook niet teveel te doen zijn, want 3 dagen is te kort voor steden als Rome en Wenen.
Oh Sevilla!! Prachtig stadje, heel romantisch, heerlijke tapas, goedkope tickets én mooi weer.. ;)
Porto is prachtig! Stadje waar ik ben geweest tijdens het 1e weekendje weg met mijn vriend en we hebben genoten! Zou er graag nog een keertje teruggaan ...
Marrakech valt idd af.. Te duur, te ver en ik denk te kort.. Groupon even bekeken maar de beoogde datum in mei 10-11-12 (event 9 mei erbij) zat daar niet tussen. Ik bedenk me nu ook pas dat het mei vakantie is in sommige regios (ze hebben geen kinderen overigens.. maar ivm het werk van beiden kan het niet op een andere datum EN het is dan hun trouwdag).

Sevilla zou ik zelf nooit opgekomen zijn :-) Budapest lijkt me ook mooi

Het stel is op zich wel aktief.. houdt van leuke rondwandelen, musea, wat winkelen en vooral bezienswaardigheden bekijken . ze zullen alleen in het hotel slapen zeg maar.. eten doen ze elders..
Vliegen naar marrakesh hoeft niet duur te zijn, ik betaalde 268 voor een retourtje voor 2 personen. Gewoon net Ryanair. Van vrijdag tot maandag is eigenlijk wel wat kort. Vooral omdat het wat verder weg is. Ik zou dus wel een dagje langer aanraden. Wel een ontzettend gave stad.
Ah, als je alleen op die data kunt wordt het lastiger..

Sevilla is erg mooi inderdaad, maar lastig qua datum.

Bergamo vond ik ook een lief stadje, klein genoeg voor zo'n kort weekend ook en heeeeeerlijk Italiaans gegeten daar. Daar kun je voor 192 euro voor 2 heenvliegen vanaf Weeze.
quote:lydiam1 schreef op 26 februari 2013 @ 13:18:

Vliegen naar marrakesh hoeft niet duur te zijn, ik betaalde 268 voor een retourtje voor 2 personen. Gewoon net Ryanair. Van vrijdag tot maandag is eigenlijk wel wat kort. Vooral omdat het wat verder weg is. Ik zou dus wel een dagje langer aanraden. Wel een ontzettend gave stad.

Vind ik echt heel veel geld voor Ryanair. Wij vliegen ieder voorjaar wel een keer of 2-3 naar verschillende plekken in Europa (+ Marrakech) en nog nooit meer dan 150 euro voor ons samen betaald. En dat waren voor ons de duurdere tickets..

Maar wij kijken meestal eerst naar welke plekken op welke data we goedkoop kunnen vliegen en dan kiezen we daar de bestemming uit..
ik zit helaas vast aan datum.. dat zoekt wel beperkt..

Ik vlieg ook meestal rond de 100/150 euro met zijn tweetjes en dan goedkoop hotel ergens.. Maar goed.. dit is niet voor mezelf..

zit nu te kijken voor sevilla en barcelona..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven