Marrakech geschikt voor stedentrip ?
dinsdag 26 februari 2013 om 10:56
Voor een huwelijksweekend van vriendin ben ik op verzoek van haar partner (hij wil niet dat zij het weet en wil niet het risico lopen dat het ergens in de computer te voorschijn komt ) Dus ik heb de opdracht
stedentrip
vliegen
vrijdag heen, zondag terug
Geen 5 sterren hotel maar ook geen hostel.. dus er tussen in..
Ik kwam Marrakech tegen.. Is dat geschikt voor vrijdag-zondag (event maandag) ? Ziet er super uit en ik denk dat ze het daar erg leuk gaan vinden..
stedentrip
vliegen
vrijdag heen, zondag terug
Geen 5 sterren hotel maar ook geen hostel.. dus er tussen in..
Ik kwam Marrakech tegen.. Is dat geschikt voor vrijdag-zondag (event maandag) ? Ziet er super uit en ik denk dat ze het daar erg leuk gaan vinden..
dinsdag 26 februari 2013 om 11:05
dinsdag 26 februari 2013 om 11:15
Vliegen is overigens duur naar Marrakech. zomaar 700 euro voor twee.. en weinig keuze in vertrek luchthavens (ze zijn flexibel qua luchthaven).. mmmm.. lastig..
Maar ik zoek lekker verder .. zo leuk om voor iemand iets te zoeken..
Ik maak dus een lijst met 3 bestemmingen, hotels etc.. en dan kiest hij en boek ik voor hem.. wat zal ze verrast zijn
Maar ik zoek lekker verder .. zo leuk om voor iemand iets te zoeken..
Ik maak dus een lijst met 3 bestemmingen, hotels etc.. en dan kiest hij en boek ik voor hem.. wat zal ze verrast zijn
dinsdag 26 februari 2013 om 11:17
dinsdag 26 februari 2013 om 11:36
quote:poldervrouw schreef op 26 februari 2013 @ 11:15:
Vliegen is overigens duur naar Marrakech. zomaar 700 euro voor twee.. en weinig keuze in vertrek luchthavens (ze zijn flexibel qua luchthaven).. mmmm.. lastig..Huh? Incl duur hotel dan neem ik aan?? Want wij waren voor tickets Ryanair 35 euro pp kwijt, dus 70 euro per twee!
Vliegen is overigens duur naar Marrakech. zomaar 700 euro voor twee.. en weinig keuze in vertrek luchthavens (ze zijn flexibel qua luchthaven).. mmmm.. lastig..Huh? Incl duur hotel dan neem ik aan?? Want wij waren voor tickets Ryanair 35 euro pp kwijt, dus 70 euro per twee!
dinsdag 26 februari 2013 om 12:00
Ook ik vind het te ver vliegen voor een paar dagen, en niet echt de moeite waard. Marrakech is echt een toeristenhol, en wat mij betreft een van de mindere steden in Marokko. Fes bv. is veel authentieker.
Je hebt in Marokko wel mooie Riads om in te verblijven.
Voor een romantisch weekend zou ik eerder kiezen voor Budapest, Salzburg, Porto, Lissabon, Sevilla, Barcelona, Florence, Venetie etc.. Maar het ligt natuurlijk heel erg aan de interesses van het bruidspaar. Er moet ook niet teveel te doen zijn, want 3 dagen is te kort voor steden als Rome en Wenen.
Je hebt in Marokko wel mooie Riads om in te verblijven.
Voor een romantisch weekend zou ik eerder kiezen voor Budapest, Salzburg, Porto, Lissabon, Sevilla, Barcelona, Florence, Venetie etc.. Maar het ligt natuurlijk heel erg aan de interesses van het bruidspaar. Er moet ook niet teveel te doen zijn, want 3 dagen is te kort voor steden als Rome en Wenen.
dinsdag 26 februari 2013 om 13:16
Marrakech valt idd af.. Te duur, te ver en ik denk te kort.. Groupon even bekeken maar de beoogde datum in mei 10-11-12 (event 9 mei erbij) zat daar niet tussen. Ik bedenk me nu ook pas dat het mei vakantie is in sommige regios (ze hebben geen kinderen overigens.. maar ivm het werk van beiden kan het niet op een andere datum EN het is dan hun trouwdag).
Sevilla zou ik zelf nooit opgekomen zijn
Budapest lijkt me ook mooi
Het stel is op zich wel aktief.. houdt van leuke rondwandelen, musea, wat winkelen en vooral bezienswaardigheden bekijken . ze zullen alleen in het hotel slapen zeg maar.. eten doen ze elders..
Sevilla zou ik zelf nooit opgekomen zijn
Het stel is op zich wel aktief.. houdt van leuke rondwandelen, musea, wat winkelen en vooral bezienswaardigheden bekijken . ze zullen alleen in het hotel slapen zeg maar.. eten doen ze elders..
dinsdag 26 februari 2013 om 13:18
dinsdag 26 februari 2013 om 13:26
dinsdag 26 februari 2013 om 13:30
quote:lydiam1 schreef op 26 februari 2013 @ 13:18:
Vliegen naar marrakesh hoeft niet duur te zijn, ik betaalde 268 voor een retourtje voor 2 personen. Gewoon net Ryanair. Van vrijdag tot maandag is eigenlijk wel wat kort. Vooral omdat het wat verder weg is. Ik zou dus wel een dagje langer aanraden. Wel een ontzettend gave stad.
Vind ik echt heel veel geld voor Ryanair. Wij vliegen ieder voorjaar wel een keer of 2-3 naar verschillende plekken in Europa (+ Marrakech) en nog nooit meer dan 150 euro voor ons samen betaald. En dat waren voor ons de duurdere tickets..
Maar wij kijken meestal eerst naar welke plekken op welke data we goedkoop kunnen vliegen en dan kiezen we daar de bestemming uit..
Vliegen naar marrakesh hoeft niet duur te zijn, ik betaalde 268 voor een retourtje voor 2 personen. Gewoon net Ryanair. Van vrijdag tot maandag is eigenlijk wel wat kort. Vooral omdat het wat verder weg is. Ik zou dus wel een dagje langer aanraden. Wel een ontzettend gave stad.
Vind ik echt heel veel geld voor Ryanair. Wij vliegen ieder voorjaar wel een keer of 2-3 naar verschillende plekken in Europa (+ Marrakech) en nog nooit meer dan 150 euro voor ons samen betaald. En dat waren voor ons de duurdere tickets..
Maar wij kijken meestal eerst naar welke plekken op welke data we goedkoop kunnen vliegen en dan kiezen we daar de bestemming uit..