Marrakech geschikt voor stedentrip ?

26-02-2013 10:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een huwelijksweekend van vriendin ben ik op verzoek van haar partner (hij wil niet dat zij het weet en wil niet het risico lopen dat het ergens in de computer te voorschijn komt ) Dus ik heb de opdracht

stedentrip

vliegen

vrijdag heen, zondag terug

Geen 5 sterren hotel maar ook geen hostel.. dus er tussen in..

Ik kwam Marrakech tegen.. Is dat geschikt voor vrijdag-zondag (event maandag) ? Ziet er super uit en ik denk dat ze het daar erg leuk gaan vinden..
Eventueel Istanbul? Wel de cultuur, maar niet het opdringerige. Wij zijn net terug van een lang weekend.
9 mei is Hemelvaart dus voor veel Europeanen een lang weekend (wij krijgen de vrijdag er iig 'gratis' bij als vrije dag). Het zal dus moeilijk worden om goedkope tickets te vinden, en overal druk zijn!
Ik vind Lissabon een echte aanrader! Dichtbij, lekker klimaat en lang niet zo druk en massaal als bijv. Barcelona. Relaxte sfeer, veel te zien, port proeven, fado luisteren...heerlijk!
10- 15 mei retourtje Venetie vanaf Weeze bij Ryan Air 60 euro pp. Let op: dat is alleen met handbagage.
I choose happy!
Istanbul inderdaad, super combi tussen traditie en hip/trendy met mooie (romantische) bezienswaardigheden.
Istanbul is inderdaad erg leuk, maar er is ook wel erg veel te zien en het is best ver weg, waardoor je de helft van de tijd al kwijt bent aan reizen/wachten/transfers. Als je maar 3 dagen hebt zou ik een kleinere stad nemen, die ook wat dichterbij ligt.

bovendien 'verlies' je op de heenreis een uur door tijdverschil, terwijl je er naar Portugal één bij krijgt!
Istanbul was 3 uur vliegen en een uur transfer vanaf het vliegveld (wij vlogen op hun Aziatische vliegveld). Qua bezienswaardigheden heb je aan 3 dagen inderdaad niet genoeg, maar je kan een paar van de meest bekende doen.

Londen is anders ook leuk (helemaal als ze van theater houden, goedkope tickets ter plaatse of via lastminute.com)

Uurtje vliegen, vaak goedkope vluchten, mooie parken voor wandelingen en picknicks, veel te zien en te doen op een beperkt oppervlak (makkelijke te belopen of met de bus/metro).
London heeft alleen wel waaaaardeloze hotels, of je moet flink meer betalen..

Voor zo'n bijzonder weekendje zou ik eerder voor iets gaan waar het weer half mei vaak mooi genoeg is om in ieder geval buiten te kunnen lunchen, dus een Sevilla, Granada, Porto, Lissabon, Bergamo. Deze steden zijn ook sfeervoller.
Granada is super en niet duur. Vliegen op Malaga en dan met bus naar Granada. Pension recogidas 6 kan ik aanraden.
I choose happy!
Nee london is te simpel gedacht..

Ik heb nu venetie (betaalbaar qua vliegen, hotels wel iets duurder maar te doen) op no 1.

barcelona is ook leuk

En nog 1.. ik twijfel tussen budapest of sevilla.. Beiden lijken mij leuk.

maar goed. hij gaat kiezen..
Ik weet niet wat het aanbod in Venetie is, maar een goed alternatief voor hotels is Wimdu.nl. Bemiddelaar voor prive appartementen.
I choose happy!
quote:poldervrouw schreef op 26 februari 2013 @ 16:41:

Nee london is te simpel gedacht..

Ik heb nu venetie (betaalbaar qua vliegen, hotels wel iets duurder maar te doen) op no 1.

barcelona is ook leuk

En nog 1.. ik twijfel tussen budapest of sevilla.. Beiden lijken mij leuk.

maar goed. hij gaat kiezen..

Goede selectie!

Mijn vriend heeft mij eens als verrassing meegenomen naar Venetie en het was echt alsof ik in een sprookje terechtkwam. Ik had echt niet verwacht dat we daar heen zouden gaan, en alles (incl. het weer) was fantastisch. Normaal bereid ik me ook goed voor op stedentrips, reisgidsen lezen etc. maar juist omdat ik die voorbereiding nu niet had, leek het wel een droom, en soms vergeet ik alsnog dat ik er geweest ben.

Budapest en Sevilla zijn natuurlijk heel verschillend maar beide superleuk, ik ben in beide steden vaak geweest en ik zou de keuze dan maar baseren op praktische punten zoals vluchtschema en kosten.

Weet zeker dat je vriendin het hoe dan ook super zal vinden!
Marrakech is echt super, maar je vliegt wel goed 4 uur dus dat is in totaal al een dag kwijt.

Sevilla is ook fantastisch, mooi weer in mei, cultuur, gezellige bars en tapas, alles kan te voet en om het helemaal romantisch te maken in koets door de stad. Er zijn prachtige hotelletjes, kleinschalig en erg romantisch, eentje vlak naast de kathedraal, maar kan niet meer op de naam komen.

Een weekendje Sevilla moet echt niet duur zijn, wij gingen voor 70 Euro met z'n tweeen met het vliegtuig, en een 2 persoonskamer heb je vanaf 40 Euro per nacht (goedkoop) en meer luxueus al vanaf 70 Euro per nacht.

Lissabon is ook een goeie keuze hoewel een stuk frisser als Marrakech en Sevilla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven