Mauritius, welke kant/strand?
maandag 21 oktober 2019 om 23:05
Hai all!
Wie is er wel eens naar Mauritius geweest? Wat waren de toffe plekken? Aan welke kant is het het leukst. Waar vind ik het mooiste strand?
Ik lees over flic flac in het Westen maar ook Troux au Biches of Grand Baie meer in het Noorden kom ik veel tegen.
Het liefst zit ik aan het mooiste strand natuurlijk.
Maar daarnaast zoek ik een plek waar 's avonds ook iets te beleven valt. Een leuke boulevard en/of straatjes met diverse restaurantjes/cafeetjes. Misschien wat strandtentjes... Gezellig en levendig zonder dat het een soort "strip van Las Vegas" is zeg maar.
Zijn er ervaringsdeskundigen? Tips voor hotels/appartementen zijn ook welkom. We zijn van plan losse tickets te boeken en los de accommodatie, dus geen all-in pakket. Zo proberen we de kosten een beetje te drukken. En zo is het eventueel ook mogelijk om op twee locaties te gaan zitten.
Een heel andere bestemming is ook nog een optie, we hebben nog niet geboekt.
Ben benieuwd!
PS. "We" = 3 vriendinnen van rond de 40 en we hebben ca. 10 dagen (ex. reistijd, dus 10 dagen op locatie).
Wie is er wel eens naar Mauritius geweest? Wat waren de toffe plekken? Aan welke kant is het het leukst. Waar vind ik het mooiste strand?
Ik lees over flic flac in het Westen maar ook Troux au Biches of Grand Baie meer in het Noorden kom ik veel tegen.
Het liefst zit ik aan het mooiste strand natuurlijk.
Zijn er ervaringsdeskundigen? Tips voor hotels/appartementen zijn ook welkom. We zijn van plan losse tickets te boeken en los de accommodatie, dus geen all-in pakket. Zo proberen we de kosten een beetje te drukken. En zo is het eventueel ook mogelijk om op twee locaties te gaan zitten.
Een heel andere bestemming is ook nog een optie, we hebben nog niet geboekt.
Ben benieuwd!
PS. "We" = 3 vriendinnen van rond de 40 en we hebben ca. 10 dagen (ex. reistijd, dus 10 dagen op locatie).
woensdag 23 oktober 2019 om 09:39
Van iemand die daar woont op zijn site: "As I’ve mentioned above, there are some areas that should definitely be avoided, especially at night. These areas are Port Louis, Grand Baie and even Flic en Flac at night. Actually, it is recommended to not go outside of the resort at night to any place, because after 9pm it can get pretty dangerous"
Als je iets wil met een nachtleven zou ik een andere bestemming kiezen. Maar dan valt Jamaica ook af bijvoorbeeld. Daar moet je ook niet zijn 's avonds. Dan zou ik eerder voor Aruba gaan oid.
De meeste resorts op Mauritius bieden in de avond trouwens genoeg vermaak voor iedereen.
Als je iets wil met een nachtleven zou ik een andere bestemming kiezen. Maar dan valt Jamaica ook af bijvoorbeeld. Daar moet je ook niet zijn 's avonds. Dan zou ik eerder voor Aruba gaan oid.
De meeste resorts op Mauritius bieden in de avond trouwens genoeg vermaak voor iedereen.
woensdag 23 oktober 2019 om 09:47
Ik vond Mauritius helaas ook wat tegenvallen. Omdat wij alleen tijdens schoolvakanties weg kunnen waren wij er in augustus, wanneer het ‘winter’ is op Mauritius. Met 24/25 graden is het natuurlijk niet echt winter, maar heel warm was het ook niet, en het waaide er stevig en er viel best veel regen.
Wij waren op Mauritius om uit te rusten na een avontuurlijke reis door Madagascar, dat uitrusten is wel gelukt, we hebben niet veel gedaan. Voor ons was het dus wel prima! Wij zijn toen ook nog op La Réunion geweest, en dat was geweldig!
Eventueel andere alternatieven voor een zon/zee/strand vakantie: Malediven, Filippijnen, Vietnam
Wij waren op Mauritius om uit te rusten na een avontuurlijke reis door Madagascar, dat uitrusten is wel gelukt, we hebben niet veel gedaan. Voor ons was het dus wel prima! Wij zijn toen ook nog op La Réunion geweest, en dat was geweldig!
Eventueel andere alternatieven voor een zon/zee/strand vakantie: Malediven, Filippijnen, Vietnam
vrijdag 25 oktober 2019 om 00:26
vrijdag 1 november 2019 om 12:53
Lekker hoor!!! Geniet er van!!! Welk eiland en hotel heb je gekozen?Bloemkoolroosje schreef: ↑01-11-2019 11:51Het is Seychellen geworden! Dank voor het meedenken nogmaals!
vrijdag 1 november 2019 om 13:00
@Peponi, we gaan hoppen, Praslin, La Digue en Mahé. 
We gaan voor appartementen/guesthouses. Hotels wordt wat prijzig allemaal. Wel gekeken om in de wat levendige omgevingen te zitten. Beau Vallon op Mahe, Cote d'Or op Praslin en op La Digue vlakbij het 'centrum' aan de westkant. Door centraal te zitten hoeven we niet voor alles een auto te huren.
Tips, zéker welkom! Ik wil graag naar Curieuse, die staat wel op het programma. Verder nog niets specifiek. Tijd zat nog om ons in te verdiepen. Kom maar door met tips. Thanks!
We gaan voor appartementen/guesthouses. Hotels wordt wat prijzig allemaal. Wel gekeken om in de wat levendige omgevingen te zitten. Beau Vallon op Mahe, Cote d'Or op Praslin en op La Digue vlakbij het 'centrum' aan de westkant. Door centraal te zitten hoeven we niet voor alles een auto te huren.
Tips, zéker welkom! Ik wil graag naar Curieuse, die staat wel op het programma. Verder nog niets specifiek. Tijd zat nog om ons in te verdiepen. Kom maar door met tips. Thanks!
vrijdag 1 november 2019 om 13:15
Op La Digue lekker een fiets huren (geen auto's namelijk). En zeker naar het huis gaan waar 'Emmanuelle' destijds is opgenomen. Dat is op loopafstand van het strand wat in elke bounty reclame wordt opgenomen
Op Praslin naar Vallee de Mai waar de grootste kokosnoten ter wereld groeien in de vorm van twee dikke vrouwenbillen. Erg leuke wandeling. Wel met een gids doen die je alles kan vertellen over de dieren en de unieke bomen en planten daar.
Een theeplantage op het hoofdeiland Mahe bezoeken. Wij waren toen de enige en kregen een privé rondleiding. Ik vond het bijzonder interessant.
De markt in de hoofdstad op Mahe (ik weet alleen niet welke dag die is helaas) is heel erg leuk met exotisch nooit eerder gezien fruit. En alles moet je proeven.... ga vroeg want dan zie je een kleurrijk tafereel van bijzondere vissen die net gevangen zijn e.d.
De reuzenschildpadden. Bijna elk eiland heeft zijn eigen schildpadden park. En soms moet je er op La digue gewoon omheen fietsen omdat ze op hun dooie akkertje over de weg banjeren.
Fruitshakes bij de strandbarretjes op La digue met een palmbladeren en rieten overkappingen. Hoe tropisch wil je het hebben.....
Uiteraard gaan snorkelen
Op Praslin naar Vallee de Mai waar de grootste kokosnoten ter wereld groeien in de vorm van twee dikke vrouwenbillen. Erg leuke wandeling. Wel met een gids doen die je alles kan vertellen over de dieren en de unieke bomen en planten daar.
Een theeplantage op het hoofdeiland Mahe bezoeken. Wij waren toen de enige en kregen een privé rondleiding. Ik vond het bijzonder interessant.
De markt in de hoofdstad op Mahe (ik weet alleen niet welke dag die is helaas) is heel erg leuk met exotisch nooit eerder gezien fruit. En alles moet je proeven.... ga vroeg want dan zie je een kleurrijk tafereel van bijzondere vissen die net gevangen zijn e.d.
De reuzenschildpadden. Bijna elk eiland heeft zijn eigen schildpadden park. En soms moet je er op La digue gewoon omheen fietsen omdat ze op hun dooie akkertje over de weg banjeren.
Fruitshakes bij de strandbarretjes op La digue met een palmbladeren en rieten overkappingen. Hoe tropisch wil je het hebben.....
Uiteraard gaan snorkelen
vrijdag 1 november 2019 om 13:33
Tof, dank je wel Peponi!
Als die schildpadden gewoon over de weg wandelen hoeven we ook niet naar een speciaal park daarvoor dus.
Dat van die markt zal ik onthouden, dat het vooral in de ochtend de moeite waard is om te gaan. We willen van Mahé naar Praslin vliegen en de rest met de ferry doen inderdaad. Dat huis van Emmanuelle had ik ook nog niet van gehoord, zet ik ook op het lijstje. Het duurt allemaal nog even maar ik vind het heerlijk dat ik alvast een tropische dagdroom heb voor de komende wintermaanden
Als die schildpadden gewoon over de weg wandelen hoeven we ook niet naar een speciaal park daarvoor dus.
Dat van die markt zal ik onthouden, dat het vooral in de ochtend de moeite waard is om te gaan. We willen van Mahé naar Praslin vliegen en de rest met de ferry doen inderdaad. Dat huis van Emmanuelle had ik ook nog niet van gehoord, zet ik ook op het lijstje. Het duurt allemaal nog even maar ik vind het heerlijk dat ik alvast een tropische dagdroom heb voor de komende wintermaanden
vrijdag 1 november 2019 om 13:41
Op La Digue heb je trouwens, omdat er geen hoogbouw en mega resorts zijn gewoon een heel goed geoutilleerde supermarkt waar je bijna alles kunt kopen. Let wel!!! Haarlak hebben ze vaak niet!
Zonnebrandspray DAAR kopen. Niet op de resorts maar in de supermarkten. Goedkoper en echt beter. Allemaal sprays die niet plakken, heerlijk ruiken en echt geschikt zijn voor de zon daar. Ik neem als we naar de tropen gaan altijd een bups van die bussen mee naar huis.
Mens lekker hoor. De 'met je billen bloot drinken uit een kokosnoot' gevoel. Oke, dat eerste kan niet, maar dat tweede... op elke strand komen ze langs en hakken ze ze terplekke voor je. Ik ben niet zo van de kokosnoten, maar de show die ze ervan maken is die paar dollar echt meer dan waard.
Zonnebrandspray DAAR kopen. Niet op de resorts maar in de supermarkten. Goedkoper en echt beter. Allemaal sprays die niet plakken, heerlijk ruiken en echt geschikt zijn voor de zon daar. Ik neem als we naar de tropen gaan altijd een bups van die bussen mee naar huis.
Mens lekker hoor. De 'met je billen bloot drinken uit een kokosnoot' gevoel. Oke, dat eerste kan niet, maar dat tweede... op elke strand komen ze langs en hakken ze ze terplekke voor je. Ik ben niet zo van de kokosnoten, maar de show die ze ervan maken is die paar dollar echt meer dan waard.
vrijdag 1 november 2019 om 13:42
Dank voor de link!
Vliegen is een bewuste keuze. We beginnen op Praslin namelijk. Als we aankomen op Mahé, in de ochtend, kunnen we pas om 16.30 uur de eerste ferry halen. Vliegen is wat duurder inderdaad, maar aan de andere kant spaar je een taxi naar de haven uit. Bovendien zijn we dan al op het vliegveld en kunnen we met een aansluitende vlucht rond lunchtijd op Praslin zitten. De vakantie begint dan gewoon wat eerder en we willen er natuurlijk zoveel mogelijk uit halen
Daarnaast lijkt het me ook een gave ervaring om in zo'n klein vliegtuigje over te hoppen en de eilanden van bovenaf te bewonderen. De rest doen we wel allemaal met ferry.
Vliegen is een bewuste keuze. We beginnen op Praslin namelijk. Als we aankomen op Mahé, in de ochtend, kunnen we pas om 16.30 uur de eerste ferry halen. Vliegen is wat duurder inderdaad, maar aan de andere kant spaar je een taxi naar de haven uit. Bovendien zijn we dan al op het vliegveld en kunnen we met een aansluitende vlucht rond lunchtijd op Praslin zitten. De vakantie begint dan gewoon wat eerder en we willen er natuurlijk zoveel mogelijk uit halen
Daarnaast lijkt het me ook een gave ervaring om in zo'n klein vliegtuigje over te hoppen en de eilanden van bovenaf te bewonderen. De rest doen we wel allemaal met ferry.
vrijdag 1 november 2019 om 13:45
Weer fijne tips!Peponi schreef: ↑01-11-2019 13:41Op La Digue heb je trouwens, omdat er geen hoogbouw en mega resorts zijn gewoon een heel goed geoutilleerde supermarkt waar je bijna alles kunt kopen. Let wel!!! Haarlak hebben ze vaak niet!
En ik ben wel gek op kokosnoot dus kijk daar erg naar uit. Ook naar die dikke-vrouwenbillen-kokosnoten in dat park. Mán wat zal ik me thuis voelen daar hahaha! Supermarkt gaan we zeker ontdekken. We willen niet voor iedere maaltijd uit hoeven gaan. Ik las ook ergens dat je heerlijke take-away kunt halen daar, voor een paar euro. Ik zie ons al rond fietsen daar, mandje voorop. Wat een geweldig vooruitzicht!
vrijdag 1 november 2019 om 13:45
Overigens bij het Emanuelle huis zitten enorm veel reuzen schildpadden ook. Wees wel bewust alsjeblieft. Het blijven dieren. Niet zomaar aan gaan zitten. Ze zijn niet agressief, maar wij zagen toen veel (volwassen) mensen die het leuk vonden om op die enorm oude dieren alsof ze op een paard gingen zitten want 'leuk voor de foto'. Niet doen! Ze kunnen zich niet verweren verder.
vrijdag 1 november 2019 om 13:48
Klopt, eten kost geen ruk en elke fiets heeft zo'n leuk mandje op La digue. op La Digue hadden we geen last van muggen, op Mahe wel. Neem deet mee die ook tijgermug proof is of koop het daar. De gewone sterke deet zonder tijgermug spul werkt niet tegen die kleine kolerelijers. Iedereen denkt dat tijgermuggen groot zijn, ze zijn een derde van onze gewone huismug en steken door kleding heen en zijn al actief vanaf 16:00 wanneer het nog niet eens schemert. Pas ook op op zandvlooien. Je moet even googelen waar die zitten en in wel seizoen trouwens. Wij hebben ze niet gezien. Ent je wel tegen dat wat ze vragen. Meestal kun je dat gewoon via je verzekering laten vergoeden en kwaad kan het nooit natuurlijk.Bloemkoolroosje schreef: ↑01-11-2019 13:45Weer fijne tips!
En ik ben wel gek op kokosnoot dus kijk daar erg naar uit. Ook naar die dikke-vrouwenbillen-kokosnoten in dat park. Mán wat zal ik me thuis voelen daar hahaha! Supermarkt gaan we zeker ontdekken. We willen niet voor iedere maaltijd uit hoeven gaan. Ik las ook ergens dat je heerlijke take-away kunt halen daar, voor een paar euro. Ik zie ons al rond fietsen daar, mandje voorop. Wat een geweldig vooruitzicht!
vrijdag 1 november 2019 om 13:50
Vreselijk. En oer- oerdom. Ik ben me altijd enorm bewust van dierenwelzijn. Ik doe uit principe nooit mee aan toeristische activiteiten waar dieren bij betrokken zijn. Nooit. Ik weiger zelfs naar een dierentuin te gaan. Nee, ik zal zéker niet voor de lol (of foto) op een schildpad gaan zitten. Dat mensen het überhaupt verzinnen.Peponi schreef: ↑01-11-2019 13:45Overigens bij het Emanuelle huis zitten enorm veel reuzen schildpadden ook. Wees wel bewust alsjeblieft. Het blijven dieren. Niet zomaar aan gaan zitten. Ze zijn niet agressief, maar wij zagen toen veel (volwassen) mensen die het leuk vonden om op die enorm oude dieren alsof ze op een paard gingen zitten want 'leuk voor de foto'. Niet doen! Ze kunnen zich niet verweren verder.
vrijdag 1 november 2019 om 13:56
het waren niet eens chinezen of russen. Engelsen. Die zijn gruwelijk. Ook tijdens de niet eens lange of moeilijke wandeling door het coco de mer park gingen die meiden in hun bikini op slippertjes, vol in de make up, en maar klagen wanneer ze nu eindelijk een keer eens naar het strand gingen om cocktails te drinken.Bloemkoolroosje schreef: ↑01-11-2019 13:50Vreselijk. En oer- oerdom. Ik ben me altijd enorm bewust van dierenwelzijn. Ik doe uit principe nooit mee aan toeristische activiteiten waar dieren bij betrokken zijn. Nooit. Ik weiger zelfs naar een dierentuin te gaan. Nee, ik zal zéker niet voor de lol (of foto) op een schildpad gaan zitten. Dat mensen het überhaupt verzinnen.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 01-11-2019 13:57
1.39% gewijzigd
vrijdag 1 november 2019 om 13:57
Tijgermuggen ook?! Getver. Dan gaat er zeker DEET mee, mét "antitijgermugmeuk". Daar zal ik op letten tegen die tijd. Goede tip!Peponi schreef: ↑01-11-2019 13:48Klopt, eten kost geen ruk en elke fiets heeft zo'n leuk mandje op La digue. op La Digue hadden we geen last van muggen, op Mahe wel. Neem deet mee die ook tijgermug proof is of koop het daar. De gewone sterke deet zonder tijgermug spul werkt niet tegen die kleine kolerelijers. Iedereen denkt dat tijgermuggen groot zijn, ze zijn een derde van onze gewone huismug en steken door kleding heen en zijn al actief vanaf 16:00 wanneer het nog niet eens schemert. Pas ook op op zandvlooien. Je moet even googelen waar die zitten en in wel seizoen trouwens. Wij hebben ze niet gezien. Ent je wel tegen dat wat ze vragen. Meestal kun je dat gewoon via je verzekering laten vergoeden en kwaad kan het nooit natuurlijk.
Zandvlooien had ik over gelezen. Schijnt lastig te voorspellen zijn waar ze (wanneer) zitten. Reisvaccinaties heb ik allemaal nog. Behalve gele koorts. Maar dat willen ze alleen als je uit een gebied komt waar gele koorts aanwezig is. Dus die sla ik over.
In welke tijd ben jij er geweest? En als je nog leuke tips hebt voor een avondje uit... Leuk barretje of strandtentje oid. Ik hoor ze graag!