Meivakantie kids, resort, All inclusive

24-09-2021 09:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ga het gewoon eens proberen een week in een resort, All inclusive in de meivakantie met mijn jongens van 5 en 7

Het lijkt mij gewoon best een keer lekker om op deze manier vakantie te vieren voor een weekje.

Ik ben wel iets gezien op mallorca maar weet niet of het dan al warm genoeg is begin mei.

Heeft iemand hier leuke tips voor zo’n resort met kids?
Alle reacties Link kopieren
Turkije staat er vol mee.
Alle reacties Link kopieren
Ooit eens op Mallorca geweest tijdens de meivakantie. We konden lekker in de zon liggen, maar zwemmen was nog ijskoud. De zwembaden zijn dan net gevuld voor het aankomende seizoen, dus ze hebben nog geen lekkere temperatuur. Ook veel restaurants en winkeltjes zijn nog gesloten.
Het was wel al druk in het resort en we konden fijne uitstapjes maken. Het was perfect weer voor uitstapjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee!, Griekenland is nog niet echt een lekkere temperatuur geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Mallorca heeft qua klimaat r een prima temparatuurtje in mei om iets te ondernemen. Wel is het so dat als je wilt zwemmen, aan strand wil liggen dat wel echt te koud is. Daarnaast is het op de drukke plekken nog niet echt seizoen. Sommige winkeltjes en restaurants zijn nog dicht.

Wel is het aan te raden, maar dat zou ik dat niet all inclusief doen, een appartement te huren en een auto. Het is echt een leuk eiland maar daar zie je eigenlijk niks van op de all inclusive locaties.
Alle reacties Link kopieren
In mei is het op alle bekende plekken rondom de middellandse zee prima te doen.
Er staan letterlijk duizenden resorts, die via de bekende Nederlandse organisaties te boeken zijn, die allemaal ongeveer hetzelfde bieden.
jo12345 schreef:
24-09-2021 11:05
In mei is het op alle bekende plekken rondom de middellandse zee prima te doen.
Er staan letterlijk duizenden resorts, die via de bekende Nederlandse organisaties te boeken zijn, die allemaal ongeveer hetzelfde bieden.
Qua temperatuur tussen grofweg 10 en 6 inderdaad prima. Maar ''s avonds fris en veel zwembaden nog ijs en ijskoud. Dat is voor kinderen echt niet leuk!

Ik baal ook altijd de meivakantie altijd zo idioot vroeg valt in NL. Waarom niet van half tot eind mei. Dan tref je op veel plekken al veel warmer weer....
Alle reacties Link kopieren
We zijn een keer in mei in Turkije geweest en zoals eerder al in geschreven is het zwemwater (eigenlijk te) koud, de avonden koel en heel snel donker.

Zelf zou ik het niet snel nog eens doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de canarische eilanden? Daar is de temperatuur waarschijnlijk stabieler en kan je makkelijker zwemmen.
Kaapverdië, bijvoorbeeld Boa Vista via TUI.
Alle reacties Link kopieren
In mei zou ik gaan voor de canarische eilanden,caribean of kaapverdie
Griekenland, spanje en turkije is echt nog te koud.

Aanrader is resort Bahia Fantasia op de Dominicaanse republiek. Resort is hier echt van een uitmuntend niveau.
Onze kinderen vonden het hier echt fantastisch. Eten was zeer goed, kaviaar en kreeft was bijvoorbeeld all in te krijgen bij het buffet. Veel show cooking en heerlijke toetjes.
Tevens kun je gebruik maken van de faciliteiten van de andere bahia resorts die allemaal bij elkaar zitten. Er rijden golfkarretjes rond die je door het hele complex kunnen brengen.

Verdere resort aanraders:
- Tamarijn Aruba
- Barut Hemera in Side Turkije
- Pelagos op Kos
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in de meivakantie eens in Fuertuventura geweest en Turkije.

Fuertuventura mooi zonnig weer gehad, maar ochtenden fris. En: veel wind! Dat maakte het voor het gevoel een stuk kouder, zeker aan het zwembad. We moesten echt in een bepaalde hoek van het zwembad liggen waar we beschut lagen, dan was het lekker. Maar water koud, ben er niet in geweest. Kids hebben nergens last van.
Mooi park: Pierre de Vacanse Origo Mare. Hadden een huisje met 2 slaapkamers dus dat was fijn. Golfbad, glijbaan, midgetgolfen en voetbalveld aanwezig.
Ligt wel afgelegen en je moet echt auto hebben om ergens heen te gaan.
Gezien de wind zullen wij in het voor-/najaar niet teruggaan naar dit eiland, in de zomer als het warmer is, is het misschien anders.

Turkije daarentegen: perfect weer gehad! Prachtig zonnig weer, elke dag ca. 25-28 graden. Water was de eerste dag koud, maar daarna ineens een stuk warmer.
Wij zaten in zo’n glijbanenparadijs en mijn pubers willen nog steeds graag terug.
We zaten in een resort van Eftalia, keurig netjes maar geen overdreven luxe, gewoon prima. Ook qua eten prima, niets bijzonders, maar met pubers helemaal oke. Maar het allerleukst was dat er bij die hotels (is een keten)nog een strand hoort met ca. 20 glijbanen: Eftalia Island, incl. restaurants waar ook de all inclusive gold (en snacks en ijsjes ed). Wij vonden het heel leuk: ene dag ochtend bij het hotel (ook glijbanen erbij), lunch in het hotel en de middag naar het strand. Andere dag andersom en ‘s ochtends al naar het strand en daar lunchen en ‘s avonds weer in het hotel eten.
Voetbalveld bij het hotel waar de jongens ook ‘s avonds heen gingen.
Enige nadeel: lange transfer. Mijn maar jongens zouden dat er zo opnieuw voor over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven