Melbourne - Sydney met de auto
zondag 16 oktober 2011 om 16:53
Opeens heb ik besloten dat ik in december drie weken naar Australie ga. Ik ben er nog nooit geweest, maar wil graag naar Melbourne en Sydney. Zelf dacht ik aan vliegen naar Melbourne, dan met een huurauto naar Sydney rijden om daar oud en nieuw te vieren en dan terugvliegen. Ik heb alle tijd. Ik wil graag eerst een paar dagen in Melbourne rondkijken, daarna onderweg naar Sydney telkens een paar dagen in hotelletje(s) blijven en de laatste week in Sydney verblijven. Wie heeft tips voor leuke hotels/pensions/bed&breakfast in Melbourne en Sydney en op de route tussen de steden? En wat moet ik echt gaan doen/zien in beide steden en de weg ertussen?
Of is mijn plan helemaal niet realistisch?
Het is nogal een impulsieve actie en ik heb me er nog helemaal niet in verdiept. Maar misschien kan iemand hier me alvast een beetje op weg helpen.
Of is mijn plan helemaal niet realistisch?
Het is nogal een impulsieve actie en ik heb me er nog helemaal niet in verdiept. Maar misschien kan iemand hier me alvast een beetje op weg helpen.
zondag 16 oktober 2011 om 17:26
als je het wil zou ik maar snel een hostel boeken voor o&n in Sydney, ik boekte een half jaar van te voren en toen zaten sommige hostels al vol!
verder voor sydney geen hostel tips want de hostels waar ik verbleef zou ik niet aanraden.
in Melbourne ben ik in een nomads hostel geweest en dat is wel een aanrader.
heb zelf niet de route Melbourne - Sydney gedaan dus geen tips maar volges mij moet het in 3 weken wel te doen zijn houd er alleen wel rekenig mee dat je in somige hostels tusssen kerst en o&n een minimum aantal dagen moet boeken, soms wel 10 dagen dus dat je beperkt bent in de keuze voor een hostel.
verder voor sydney geen hostel tips want de hostels waar ik verbleef zou ik niet aanraden.
in Melbourne ben ik in een nomads hostel geweest en dat is wel een aanrader.
heb zelf niet de route Melbourne - Sydney gedaan dus geen tips maar volges mij moet het in 3 weken wel te doen zijn houd er alleen wel rekenig mee dat je in somige hostels tusssen kerst en o&n een minimum aantal dagen moet boeken, soms wel 10 dagen dus dat je beperkt bent in de keuze voor een hostel.
zondag 16 oktober 2011 om 17:27
Tip: reserveer alvast je restaurant bij Sydney Harbor voor oudjaarsavond, anders heb je geen plek meer.
In Melbourne ben ik niet geweest, dus daar geen tips voor.
In Sydney zat ik in Sydney Vibe hotel 5 minuten lopen van Hyde Park en de metro. Prima hotel, prima locatie.
Vanuit Sydney ben ik o.a. naar de Blue Mountains gegaan met de trein. En ook op jackeroo/jilleroo avontuur in Bingara. Als je van paarden houdt en jezelf ook 'ns McLeods Daughter wil voelen, een aanrader.
In Sydney zelf ben ik o.a. gaan jetboaten, naar Olympic Park geweest, met 'n watervliegtuigje gevlogen vanaf Rosebay en ook ben ik nog naar Manly geweest.
In Melbourne ben ik niet geweest, dus daar geen tips voor.
In Sydney zat ik in Sydney Vibe hotel 5 minuten lopen van Hyde Park en de metro. Prima hotel, prima locatie.
Vanuit Sydney ben ik o.a. naar de Blue Mountains gegaan met de trein. En ook op jackeroo/jilleroo avontuur in Bingara. Als je van paarden houdt en jezelf ook 'ns McLeods Daughter wil voelen, een aanrader.
In Sydney zelf ben ik o.a. gaan jetboaten, naar Olympic Park geweest, met 'n watervliegtuigje gevlogen vanaf Rosebay en ook ben ik nog naar Manly geweest.
maandag 17 oktober 2011 om 01:22
Ik ben van Melbourne naar Sydney gereden en heb er een dag of 10 over gedaan (weet ik niet meer zeker, is een aantal jaar geleden). Wij hadden een campertje gehuurd en hebben overal gekampeerd. Was heerlijk. Hele goede wegen en leuke dorpjes en mooie meren (oa Gippsland) onderweg. In Eden zijn we gaan whalewatchen.