Met camper door de VS
vrijdag 11 oktober 2013 om 16:00
Hallo allemaal!
Ik ben met mijn vriend plannen aan het maken voor een grote reis!
Het allerliefst zouden we naar de VS willen, en dan de West-Coast ontdekken.
We zijn hier beiden nog nooit geweest en weten dus niet heel goed hoe we alles moeten uitzoeken en wat we moeten uitzoeken enzovoorts!
We zijn allebei onder de 25, mijn vriend zou gaan rijden en hij heeft 3 jaar rij-ervaring.
We hebben nu nog een hele grote lijst met dingen die we zouden willen zien, waarvan er nog wel wat af zal vallen, omdat niet alles in 1 x mogelijk is..:
Grand Canyon
Monument Valley
Death Valley
L.A.
San Fransisco
Rocky Mountains
Glacier National Park
Las Vegas
Carlsbad Caverns, New Mexico
Moab & Red Rock Country, Utah
Bryce Canyon National Park
Grand Teton national park
Yellowstone National Park
Een aantal vragen heb ik al op een rijtje:
Wat is een betrouwbare/goedkope camperverhuur?
Hoeveel moet je rekenen voor gas/benzine?
Is een camper niet erg inbraakgevoelig?
Hoe duur is het dagelijks leven in de VS?
Gaat het een probleem zijn dat wij onder de 25 zijn?
Natuurlijk zijn alle tips en ervaringen zijn welkom!!
Bij voorbaat dank voor antwoord!
Ik ben met mijn vriend plannen aan het maken voor een grote reis!
Het allerliefst zouden we naar de VS willen, en dan de West-Coast ontdekken.
We zijn hier beiden nog nooit geweest en weten dus niet heel goed hoe we alles moeten uitzoeken en wat we moeten uitzoeken enzovoorts!
We zijn allebei onder de 25, mijn vriend zou gaan rijden en hij heeft 3 jaar rij-ervaring.
We hebben nu nog een hele grote lijst met dingen die we zouden willen zien, waarvan er nog wel wat af zal vallen, omdat niet alles in 1 x mogelijk is..:
Grand Canyon
Monument Valley
Death Valley
L.A.
San Fransisco
Rocky Mountains
Glacier National Park
Las Vegas
Carlsbad Caverns, New Mexico
Moab & Red Rock Country, Utah
Bryce Canyon National Park
Grand Teton national park
Yellowstone National Park
Een aantal vragen heb ik al op een rijtje:
Wat is een betrouwbare/goedkope camperverhuur?
Hoeveel moet je rekenen voor gas/benzine?
Is een camper niet erg inbraakgevoelig?
Hoe duur is het dagelijks leven in de VS?
Gaat het een probleem zijn dat wij onder de 25 zijn?
Natuurlijk zijn alle tips en ervaringen zijn welkom!!
Bij voorbaat dank voor antwoord!
zaterdag 12 oktober 2013 om 22:25
Hoe lang wil je gaan?
Wij gaan as zomer vijf weken en hebben dan een rondje vanuit Denver waarin we zowel yellowstone ,Estes park ,las vegas ,yosemite,Lake tahoe en yellowstone ,monument valley en zion in de planning hebben staan.
Voor de eerste keer zou ik yellowstone en estes park niet meenemen.
Ligt ver uit de route en de afstanden zijn enorm.
Zelf reizen we liever met fullsize suv en overnachten in hotels en cabins .
In een NP verblijven we altijd in het park omdat dat zoveel avontuurlijker is.
Wij gaan as zomer vijf weken en hebben dan een rondje vanuit Denver waarin we zowel yellowstone ,Estes park ,las vegas ,yosemite,Lake tahoe en yellowstone ,monument valley en zion in de planning hebben staan.
Voor de eerste keer zou ik yellowstone en estes park niet meenemen.
Ligt ver uit de route en de afstanden zijn enorm.
Zelf reizen we liever met fullsize suv en overnachten in hotels en cabins .
In een NP verblijven we altijd in het park omdat dat zoveel avontuurlijker is.
zaterdag 12 oktober 2013 om 22:42
In twee maanden kan je dit zeker wel uitvoeren.
Volgens mij waren er nu vroegboekakties voor een camper op het alles amerika forum.
Heb verschillende rondreizen gemaakt en behalve Zion en Monument valley en Lake tahoe zijn we overal al geweest.
Wel hebben we dit in verschillende rondreizen gedaan van drie weken steeds.
Tot nu toe is er niet echt een route van iemand die dit allemaal in een reis meeneemt.
Het stuk van Lake tahoe naar Yellowstone vindt ik het meest vervelend.Wij reizen stukje door Oregon om via Crater lake richting yellowstone te gaan.
Zelf hebben we al tickets voor de zomer.
Een paar weken geleden hebben we voor 680 vluchten naar Denver geboekt.
Op dit moment zijn ze alweer ruim 900.
De suv voor vijf weken kost 2900 dollar.
Dat is dus wel een pittig bedrag.
Volgens mij waren er nu vroegboekakties voor een camper op het alles amerika forum.
Heb verschillende rondreizen gemaakt en behalve Zion en Monument valley en Lake tahoe zijn we overal al geweest.
Wel hebben we dit in verschillende rondreizen gedaan van drie weken steeds.
Tot nu toe is er niet echt een route van iemand die dit allemaal in een reis meeneemt.
Het stuk van Lake tahoe naar Yellowstone vindt ik het meest vervelend.Wij reizen stukje door Oregon om via Crater lake richting yellowstone te gaan.
Zelf hebben we al tickets voor de zomer.
Een paar weken geleden hebben we voor 680 vluchten naar Denver geboekt.
Op dit moment zijn ze alweer ruim 900.
De suv voor vijf weken kost 2900 dollar.
Dat is dus wel een pittig bedrag.
zaterdag 12 oktober 2013 om 22:55
Afgelopen mei met mijn vader een rondje oostkust gedaan. We wilden dit zo regelen dat ik ook mocht autorijden (ben 24) maar dat kostte in de staat New York 36 dollar per dag extra ( allemaal voor de verzekering) Nu waren 1100 dollar kwijt voor 18 dagen anders bijna 2000. Kwam ook nog bij dat ik dan de hoofdhuurder moest zijn en we mijn vader als extra bestuurder moesten bij boeken alla 4 dollar per dag. Dat hebben we dus maar niet gedaan. Hou daar goed rekening mee!
En ik ben ook in dat deel van Amerika geweest met een georganiseerde rondreis, ik vond het fantastisch vooral bryce canyon vond ik erg mooi!
En ik ben ook in dat deel van Amerika geweest met een georganiseerde rondreis, ik vond het fantastisch vooral bryce canyon vond ik erg mooi!
It ain't me
zondag 13 oktober 2013 om 13:02
De ANWB had een keer een heel artikel daarover maar de conclusie was dat het net zo duur is om een auto te huren en in motels te slapen (motels zijn goedkoop), als een camper huren en daarin slapen.
Een camper lijkt me vooral een onwijs gedoe in steden, en ook in de natuur als je bijvoorbeeld even ergens heen wilt rijden, moet je eerst alles opruimen. Je kan niet zomaar gaan rijden met het ontbijt nog op tafel
Via google kun je vast veel vinden, heb je bv. al eens ingetypt 'cost of USA road trip' of dat soort dingen?
Een camper lijkt me vooral een onwijs gedoe in steden, en ook in de natuur als je bijvoorbeeld even ergens heen wilt rijden, moet je eerst alles opruimen. Je kan niet zomaar gaan rijden met het ontbijt nog op tafel
Via google kun je vast veel vinden, heb je bv. al eens ingetypt 'cost of USA road trip' of dat soort dingen?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
zondag 13 oktober 2013 om 13:18
Ja, met 'n auto rij je zo even naar een restaurantje of supermarkt op en neer en op motelkamers heb je lekker de ruimte. Kun je wel 'n douche in een camper hebben, maar lijkt me toch net ff wat krapper allemaal dan een comfortabele badkamer in je hotel. Bovendien kun je daar je handdoeken op de grond gooien en er komen vanzelf weer nieuwe, als je met 'n camper gaat zul je het zelf moeten regelen dat je om de haverklap je handdoeken moet wassen.
zondag 13 oktober 2013 om 16:32
Een caravan zou handiger zijn, HAHAHA.... kan je makkelijk even met de auto op pad, naar een stad en daar makkelijk parkeren, of even boodschappen doen... en je laat verder gewoon al je kleding en bordjes en kopjes liggen en staan.
Ik denk wel dat de Amerikanen hun ogen uitkijken als ze een caravan zien.
Ik denk wel dat de Amerikanen hun ogen uitkijken als ze een caravan zien.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
zondag 13 oktober 2013 om 17:18
Mijn ervaring is dat de parkeerplaatsen ervaar groot zijn, bij supermarkten zelfs enorm.
En als we wilden lunchen zochten we een mooi plekje op, maakten lunch, zetten de afwas in de wasbak als we geen zin hadden en reden weer verder. Ook waren we vrij in wat en wanneer we gingen ontbijten/eten. Zeker in de wat afgelegen plekken hebben we gewoon zelf wat gekookt (niet iedereen leeft op Panini's en chips Nien ) en soms gingen we uit eten. Ik vond dat een prima combinatie.
En als we wilden lunchen zochten we een mooi plekje op, maakten lunch, zetten de afwas in de wasbak als we geen zin hadden en reden weer verder. Ook waren we vrij in wat en wanneer we gingen ontbijten/eten. Zeker in de wat afgelegen plekken hebben we gewoon zelf wat gekookt (niet iedereen leeft op Panini's en chips Nien ) en soms gingen we uit eten. Ik vond dat een prima combinatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 13 oktober 2013 om 21:43
Carlsbad caverns is wel aardig eindje uit de route.
Mocht je toch New mexico doorrijden om het te bezoeken
kan je Santa fe ook meenemen,
Vondt de caverns erg mooi en een bezoek zeker waard.
Mocht je echt graag Nationale parken bezoeken vanaf carlsbad is het niet zo ver naar Big bend in Texas.
Dit vondt ik een van de mooiste np die we bezocht hebben.
En de lodge in het park was overweldigend.
Misschien een andere aankomst en vertrekpunt.
Alleen zit je dan wel aan oneway kosten vast.
Mocht je toch New mexico doorrijden om het te bezoeken
kan je Santa fe ook meenemen,
Vondt de caverns erg mooi en een bezoek zeker waard.
Mocht je echt graag Nationale parken bezoeken vanaf carlsbad is het niet zo ver naar Big bend in Texas.
Dit vondt ik een van de mooiste np die we bezocht hebben.
En de lodge in het park was overweldigend.
Misschien een andere aankomst en vertrekpunt.
Alleen zit je dan wel aan oneway kosten vast.
zondag 13 oktober 2013 om 22:05
quote:missesjn schreef op 12 oktober 2013 @ 19:52:
Niet elke camping is hetzelfde sassafras, ook die heb je in alle smaken. Van parkeerterrein bij de supermarkt (mag moet overal) tot super de luxe met eigen badkamer bij je plek!Eh, dat beweer ik ook niet. In mijn post staat een ongelukkige quote, die mogelijk voor verwarring zorgt. Ik ben vóór kamperen, maar van mij hoeft luxe niet zo. Overigens is kamperen in de NP's wel behoorlijk primitief, geen warm water, douches alleen bij de bezoekerscentra e.d. Maar wel heel veel ruimte, rust, bij elke plek een picknicktafel en een firepit..... Ik vond het super kamperen.
Niet elke camping is hetzelfde sassafras, ook die heb je in alle smaken. Van parkeerterrein bij de supermarkt (mag moet overal) tot super de luxe met eigen badkamer bij je plek!Eh, dat beweer ik ook niet. In mijn post staat een ongelukkige quote, die mogelijk voor verwarring zorgt. Ik ben vóór kamperen, maar van mij hoeft luxe niet zo. Overigens is kamperen in de NP's wel behoorlijk primitief, geen warm water, douches alleen bij de bezoekerscentra e.d. Maar wel heel veel ruimte, rust, bij elke plek een picknicktafel en een firepit..... Ik vond het super kamperen.
zondag 13 oktober 2013 om 22:20
Oh verkeerd gelezen dan sassafras (kan niet quoten mobiel)!
Ben van de campermaffia, wil iedereen zooo graag overtuigen van de voordelen van rondreizen met de camper, zeker in een land als Amerika
Maar goed, moet me ook realiseren dat niet iedereen dat wil, zoals Nien bijvoorbeeld! Gelukkig wil niet iedereen hmdezelfde soort vakantie, zou maar saai worden anders.
Ben van de campermaffia, wil iedereen zooo graag overtuigen van de voordelen van rondreizen met de camper, zeker in een land als Amerika
Maar goed, moet me ook realiseren dat niet iedereen dat wil, zoals Nien bijvoorbeeld! Gelukkig wil niet iedereen hmdezelfde soort vakantie, zou maar saai worden anders.
maandag 14 oktober 2013 om 10:42
Het aantal plaatsen/parken dat je opnoemt is te veel voor ''eén reis, maar dat zeg je zelf ook al.
Als je voor aankomst en vertrek verschillende steden uitkiest, kun je een groter gebied bezoeken. Bijv. aankomst in SF, terug naar huis vanuit San Diego. Vaak is dat qua vlucht niet duurder en qua huurauto ook niet. Hoe dat bij campers zit, moet je goed navragen.
Overigens is het reizen met een camper voor 2 personen duurder dan de combinatie huurauto-motels.
Ik ben zelf van de tweede optie, slaap graag in een goed bed. Hotels/motels mogen van mij heel eenvoudig zijn. Schoon zijn ze allemaal. Het grote voordeel van een camper is dat je dichter bij de natuur bent. Maar met een huurauto kun je óók vroeg op zodat je bij zonsopkomst in de natuur bent. Het nadeel van een camper (vind ik) is dat je eenmaal "hooked up" niet meer zo eenvoudig een rondje kunt rijden naar een mall of een restaurant.
Wij hebben in berggebieden (Yellowstone, Grand Teton, Yosemite) begin september flinke sneeuwbuien) meegemaakt, maar tijdens diezelfde reis ook woestijnwarmte. Die verscheidenheid vind ik juist het aantrekkelijke van rondreizen in de VS.
Als je voor aankomst en vertrek verschillende steden uitkiest, kun je een groter gebied bezoeken. Bijv. aankomst in SF, terug naar huis vanuit San Diego. Vaak is dat qua vlucht niet duurder en qua huurauto ook niet. Hoe dat bij campers zit, moet je goed navragen.
Overigens is het reizen met een camper voor 2 personen duurder dan de combinatie huurauto-motels.
Ik ben zelf van de tweede optie, slaap graag in een goed bed. Hotels/motels mogen van mij heel eenvoudig zijn. Schoon zijn ze allemaal. Het grote voordeel van een camper is dat je dichter bij de natuur bent. Maar met een huurauto kun je óók vroeg op zodat je bij zonsopkomst in de natuur bent. Het nadeel van een camper (vind ik) is dat je eenmaal "hooked up" niet meer zo eenvoudig een rondje kunt rijden naar een mall of een restaurant.
Wij hebben in berggebieden (Yellowstone, Grand Teton, Yosemite) begin september flinke sneeuwbuien) meegemaakt, maar tijdens diezelfde reis ook woestijnwarmte. Die verscheidenheid vind ik juist het aantrekkelijke van rondreizen in de VS.