Met camper door de VS
vrijdag 11 oktober 2013 om 16:00
Hallo allemaal!
Ik ben met mijn vriend plannen aan het maken voor een grote reis!
Het allerliefst zouden we naar de VS willen, en dan de West-Coast ontdekken.
We zijn hier beiden nog nooit geweest en weten dus niet heel goed hoe we alles moeten uitzoeken en wat we moeten uitzoeken enzovoorts!
We zijn allebei onder de 25, mijn vriend zou gaan rijden en hij heeft 3 jaar rij-ervaring.
We hebben nu nog een hele grote lijst met dingen die we zouden willen zien, waarvan er nog wel wat af zal vallen, omdat niet alles in 1 x mogelijk is..:
Grand Canyon
Monument Valley
Death Valley
L.A.
San Fransisco
Rocky Mountains
Glacier National Park
Las Vegas
Carlsbad Caverns, New Mexico
Moab & Red Rock Country, Utah
Bryce Canyon National Park
Grand Teton national park
Yellowstone National Park
Een aantal vragen heb ik al op een rijtje:
Wat is een betrouwbare/goedkope camperverhuur?
Hoeveel moet je rekenen voor gas/benzine?
Is een camper niet erg inbraakgevoelig?
Hoe duur is het dagelijks leven in de VS?
Gaat het een probleem zijn dat wij onder de 25 zijn?
Natuurlijk zijn alle tips en ervaringen zijn welkom!!
Bij voorbaat dank voor antwoord!
Ik ben met mijn vriend plannen aan het maken voor een grote reis!
Het allerliefst zouden we naar de VS willen, en dan de West-Coast ontdekken.
We zijn hier beiden nog nooit geweest en weten dus niet heel goed hoe we alles moeten uitzoeken en wat we moeten uitzoeken enzovoorts!
We zijn allebei onder de 25, mijn vriend zou gaan rijden en hij heeft 3 jaar rij-ervaring.
We hebben nu nog een hele grote lijst met dingen die we zouden willen zien, waarvan er nog wel wat af zal vallen, omdat niet alles in 1 x mogelijk is..:
Grand Canyon
Monument Valley
Death Valley
L.A.
San Fransisco
Rocky Mountains
Glacier National Park
Las Vegas
Carlsbad Caverns, New Mexico
Moab & Red Rock Country, Utah
Bryce Canyon National Park
Grand Teton national park
Yellowstone National Park
Een aantal vragen heb ik al op een rijtje:
Wat is een betrouwbare/goedkope camperverhuur?
Hoeveel moet je rekenen voor gas/benzine?
Is een camper niet erg inbraakgevoelig?
Hoe duur is het dagelijks leven in de VS?
Gaat het een probleem zijn dat wij onder de 25 zijn?
Natuurlijk zijn alle tips en ervaringen zijn welkom!!
Bij voorbaat dank voor antwoord!
vrijdag 11 oktober 2013 om 17:25
ÚGa naar het forum van Alles Amerika, daar kun je heel veel info vinden en al je vragen stellen.
Alvast wat tips van mijn kant: wat je opnoemt is erg, erg veel, tenzij je echt lange tijd (meerdere maanden) gaat. Maak dus een keuze.
Ook moet je je afvragen of je wel een camper wil. Campers zijn best duur, zeker als je maar met 2 reist. Daarnaast zijn campers wat inflexibeler. Wij, gezin, hadden een auto gehuurd en tentje ter plekke gekocht. Geslapen op campings in de NP's, verder in motels onderweg. Was helemaal top!
Veel plezier met de voorbereidingen, ik vond het echt geweldig daar!
Aanvulling: over de prijs kan ik weinig zinnigs zeggen. Ligt er enorm aan wat je wil doen, hoeveel,luxe je wil, maar je bent toch wel snel veel geld kwijt. Naast je ticket (afh van seizoen ca. 800 euro minstens) en autohuur ( wij betaalden 1600 dollar voor 4 weken, was een grote auto). Campings zijn goedkoop, in de NP's betaalden we 15 dollar per nacht. De tent kostte 100 dollar (gezinsformaat), stoeltjes 10 dollar per stuk. Verder America the Beautifulpas (=toegang tot de NP's) 80 dollar. Uit eten kan voor een paar dollar per persoon voor fastfood, of zo'n 25 dollar voor een heerlijke steak bij Outback, en daar komt dan nog 20%fooi bij.
Al met al zou ik pas gaan plannen als je denkt zo'n 2500 a 3000 euro per persoon beschikbaar te hebben.
Alvast wat tips van mijn kant: wat je opnoemt is erg, erg veel, tenzij je echt lange tijd (meerdere maanden) gaat. Maak dus een keuze.
Ook moet je je afvragen of je wel een camper wil. Campers zijn best duur, zeker als je maar met 2 reist. Daarnaast zijn campers wat inflexibeler. Wij, gezin, hadden een auto gehuurd en tentje ter plekke gekocht. Geslapen op campings in de NP's, verder in motels onderweg. Was helemaal top!
Veel plezier met de voorbereidingen, ik vond het echt geweldig daar!
Aanvulling: over de prijs kan ik weinig zinnigs zeggen. Ligt er enorm aan wat je wil doen, hoeveel,luxe je wil, maar je bent toch wel snel veel geld kwijt. Naast je ticket (afh van seizoen ca. 800 euro minstens) en autohuur ( wij betaalden 1600 dollar voor 4 weken, was een grote auto). Campings zijn goedkoop, in de NP's betaalden we 15 dollar per nacht. De tent kostte 100 dollar (gezinsformaat), stoeltjes 10 dollar per stuk. Verder America the Beautifulpas (=toegang tot de NP's) 80 dollar. Uit eten kan voor een paar dollar per persoon voor fastfood, of zo'n 25 dollar voor een heerlijke steak bij Outback, en daar komt dan nog 20%fooi bij.
Al met al zou ik pas gaan plannen als je denkt zo'n 2500 a 3000 euro per persoon beschikbaar te hebben.
vrijdag 11 oktober 2013 om 17:56
Camper is geweldig en als je veel in natuurparken gaat staan gemiddeld net iets duurder dan auto en motels. Dat komt vooral omdat ze benzine zuipen. Je lijst is inderdaad veel te lang, om dat allemaal te doen heb je minstens 8 weken nodig en dan moet je nog haasten.
Yellowstone en Carlsbad zijn wel heel erg mooi en daar moet je ooit naar toe maar die kosten je allebei wel extra reisdagen dus die kan je beter voor een 2e keer bewaren. Is jammer want ze zijn allebei hoogtepunten.
Op je lijst ontbreken Sequpoia en Yosemite en die zijn ook heel erg mooi en goed te combineren met Las Vegas/Death Valley/San Francisco.
Yellowstone en Carlsbad zijn wel heel erg mooi en daar moet je ooit naar toe maar die kosten je allebei wel extra reisdagen dus die kan je beter voor een 2e keer bewaren. Is jammer want ze zijn allebei hoogtepunten.
Op je lijst ontbreken Sequpoia en Yosemite en die zijn ook heel erg mooi en goed te combineren met Las Vegas/Death Valley/San Francisco.
vrijdag 11 oktober 2013 om 18:18
Met 'n SUV ben je 'n stuk flexibeler en kun je ook door bijv. Monument Valley rijden.
Verder ligt 't aan de maand waarin je op reis wil, wat je 't best kunt doen. Ga je in mei/juni is 'n rondje zuidwesten qua klimaat goed te doen. Ga je hoogzomer kun je best het noordwesten pakken.
Met 'n camper mag je in de zomer niet in Deadvalley komen trouwens.
Verder ligt 't aan de maand waarin je op reis wil, wat je 't best kunt doen. Ga je in mei/juni is 'n rondje zuidwesten qua klimaat goed te doen. Ga je hoogzomer kun je best het noordwesten pakken.
Met 'n camper mag je in de zomer niet in Deadvalley komen trouwens.
vrijdag 11 oktober 2013 om 18:24
Heb je de afstanden tussen al die plekken al uitgerekend? Dan weet je ook hoe lang het reizen is om er te komen. Tel daar je lunchstops bij op, benen strekken, van het uitzicht genieten, winkelen, tanken. En bekijk dan hoeveel of hoe weinig tijd je over houdt om ter plekke te genieten en wat te ondernemen.
Campers hebben een flextarief, heeft te maken met periode, beschikbaarheid etc. Onder de 25 betaal je (fors) meer aan huur en verzekering.
Maar het is er schitterend!
Campers hebben een flextarief, heeft te maken met periode, beschikbaarheid etc. Onder de 25 betaal je (fors) meer aan huur en verzekering.
Maar het is er schitterend!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 11 oktober 2013 om 19:22
vrijdag 11 oktober 2013 om 19:47
Ik was drie weken geleden in monument valley en de weg was met een gewone auto (dus geen pickup of SUV) nog nét te doen, maar wel met samengeknepen billen..
Wat betreft de kosten: wat wij hadden berekend was dat een camper ongeveer even duur was als met een auto en niet al te dure hotelovernachtingen. Want bij een camper moet je toch ook weer extra dingen huren, zoals handdoeken, pannen, stoeltjes om buiten te zitten en hij verbruikt natuurlijk een stuk meer dan een auto. Houd er ook rekening mee dat je in de populaire maanden (mei, juni, september) heel vroeg al op de kampeerterreinen in de national parks moet zijn om nog een plekje te krijgen. Dus misschien is van tevoren reserveren wel zo handig.
Alvast veel plezier, ik kom er net vandaan en vond het super!
Wat betreft de kosten: wat wij hadden berekend was dat een camper ongeveer even duur was als met een auto en niet al te dure hotelovernachtingen. Want bij een camper moet je toch ook weer extra dingen huren, zoals handdoeken, pannen, stoeltjes om buiten te zitten en hij verbruikt natuurlijk een stuk meer dan een auto. Houd er ook rekening mee dat je in de populaire maanden (mei, juni, september) heel vroeg al op de kampeerterreinen in de national parks moet zijn om nog een plekje te krijgen. Dus misschien is van tevoren reserveren wel zo handig.
Alvast veel plezier, ik kom er net vandaan en vond het super!
vrijdag 11 oktober 2013 om 20:46
Zeker met de camper doen! Zoals gezegd, op het alles Amerika forum kan je heel veel informatie vinden en ook je route plaatsen. Daar denkt iedereen echt met je mee!
Daarnaast een tip voor camperhuur: usareisen.de, Duitse website. Die tip kreeg ik op het Amerika forum. Nooit rechtstreeks in Amerika boeken want dan zit je met verzendingen etc. Usareisen heeft ook goede vroegboek kortingen. Wij hebben ook eens geboekt via travelhome, ook goed bevallen!
Daarnaast een tip voor camperhuur: usareisen.de, Duitse website. Die tip kreeg ik op het Amerika forum. Nooit rechtstreeks in Amerika boeken want dan zit je met verzendingen etc. Usareisen heeft ook goede vroegboek kortingen. Wij hebben ook eens geboekt via travelhome, ook goed bevallen!
zaterdag 12 oktober 2013 om 09:20
Maar met een camper in de natuur in een nationaal of State Park staan en dan de elanden 's ochtends rond je camper zien scharrelen, wasberen rond zien rennen en schitterende uitzichten / zonsopgangen/ondergangen te hebben was mij dat extra geld absoluut waard.
De enige stomme camperplek vond ik in Las Vegas: op een geasfalteerd parkeerterrein-achtig iets. Maar wel op de strip, tussen de grote hotels.
De enige stomme camperplek vond ik in Las Vegas: op een geasfalteerd parkeerterrein-achtig iets. Maar wel op de strip, tussen de grote hotels.
zaterdag 12 oktober 2013 om 14:36
Blijft elke keer een discussie punt hier op het forum. Ieder heeft zijn voorkeur, de een wil liefst met een camper (ik bijvoorbeeld) en de ander wil een motelkamer/hotel (elninjoo bijvoorbeeld). Het is persoonlijk. Voor mij is de camper het ultieme gevoel van vrijheid, voor een ander de ergste nachtmerrie...
Wij hebben het voor onze vorige reis helemaal uitgezocht en uitgerekend, camper of auto en cabins, komt ongeveer op hetzelfde neer qua kosten!
Wij hebben het voor onze vorige reis helemaal uitgezocht en uitgerekend, camper of auto en cabins, komt ongeveer op hetzelfde neer qua kosten!
zaterdag 12 oktober 2013 om 15:13
Wauw super zo veel reacties al!! Heel erg bedankt daarvoor!
Ik hoor inderdaad dat camper/auto persoonlijke voorkeur is, dus daar gaan we eens goed over nadenken!
Ons plan was sowieso om wel 2 maanden te gaan, dus wat betreft de tijd, die is er wel!
Waarschijnlijk willen we rond de maanden maart/april/mei gaan.
Bedankt voor alle tips, en ik ga ook eens even kijken op het Alles Amerika forum!
Ik hoor inderdaad dat camper/auto persoonlijke voorkeur is, dus daar gaan we eens goed over nadenken!
Ons plan was sowieso om wel 2 maanden te gaan, dus wat betreft de tijd, die is er wel!
Waarschijnlijk willen we rond de maanden maart/april/mei gaan.
Bedankt voor alle tips, en ik ga ook eens even kijken op het Alles Amerika forum!
zaterdag 12 oktober 2013 om 15:42
Ik was ooit van half april tot half mei in het zuidwesten en we hebben daar nog sneeuw gehad. Bij Lake Tahoe zaten we ingesneeuwd, de Tiogapass was nog niet open en bij Grand Canyon hadden we natte sneeuw en bij Bryce lag nog sneeuw en was het gewoon erg koud (want ook hoog).
Als je naar 't noordwesten zou gaan, tref je uiteraard nog meer kou en afgesloten wegen. In Yellowstone blijft het ook lang winter.
Als je naar 't noordwesten zou gaan, tref je uiteraard nog meer kou en afgesloten wegen. In Yellowstone blijft het ook lang winter.
zaterdag 12 oktober 2013 om 16:04
quote:himalaya schreef op 12 oktober 2013 @ 15:32:
Volgens mij heb je in maart/april/mei op verschillende plekken kans dat passen afgesloten zijn. En denk er aan dat het 's avonds/'s nachts flink koud kan zijn in een camper.
Als jij al vindt dat 't koud is!
Ik was inderdaad blij dat we op motelkamers verwarming hadden in elk geval! Alleen in Deadvalley heb ik de airco aangehad geloof ik
Volgens mij heb je in maart/april/mei op verschillende plekken kans dat passen afgesloten zijn. En denk er aan dat het 's avonds/'s nachts flink koud kan zijn in een camper.
Als jij al vindt dat 't koud is!
Ik was inderdaad blij dat we op motelkamers verwarming hadden in elk geval! Alleen in Deadvalley heb ik de airco aangehad geloof ik
zaterdag 12 oktober 2013 om 16:09
Haha, ooit begin juni in Yosemite in een tent (wel in een gewoon bed) geslapen maar omdat het aan de schaduwkant van een berg zat was het zo ontzettend koud!! Ik heb al mijn kleren aangedaan en tegen mij partner aan gekropen maar we werden allebei niet warm..
Een camper is dan wel beter geïsoleerd maar toch..
Een camper is dan wel beter geïsoleerd maar toch..
zaterdag 12 oktober 2013 om 19:11
zaterdag 12 oktober 2013 om 19:22
quote:himalaya schreef op zaterdag 12 oktober 2013 09:20 Maar met een camper in de natuur in een nationaal of State Park staan en dan de elanden 's ochtends rond je camper zien scharrelen, wasberen rond zien rennen en schitterende uitzichten / zonsopgangen/ondergangen te hebben was mij dat extra geld absoluut waard.
De enige stomme camperplek vond ik in Las Vegas: op een geasfalteerd parkeerterrein-achtig iets. Maar wel op de strip, tussen de grote hotels. "Maar met een camper in de natuur in een nationaal of State Park staan en dan de elanden 's ochtends rond je camper zien scharrelen, wasberen rond zien rennen en schitterende uitzichten / zonsopgangen/ondergangen te hebben was mij dat extra geld absoluut waard.
De enige stomme camperplek vond ik in Las Vegas: op een geasfalteerd parkeerterrein-achtig iets. Maar wel op de strip, tussen de grote hotels."
Ik vind ook zeker dat je moet gaan kamperen, alleen dor ik dat liever met een tent... Het rijden met een auto is prettiger en de afwisseling van tent, suf motel à la Psycho, sjiek hotel in Vegss, schattige B&B aan de kust, die afwisseling vonden wij heel fijn.
De enige stomme camperplek vond ik in Las Vegas: op een geasfalteerd parkeerterrein-achtig iets. Maar wel op de strip, tussen de grote hotels. "Maar met een camper in de natuur in een nationaal of State Park staan en dan de elanden 's ochtends rond je camper zien scharrelen, wasberen rond zien rennen en schitterende uitzichten / zonsopgangen/ondergangen te hebben was mij dat extra geld absoluut waard.
De enige stomme camperplek vond ik in Las Vegas: op een geasfalteerd parkeerterrein-achtig iets. Maar wel op de strip, tussen de grote hotels."
Ik vind ook zeker dat je moet gaan kamperen, alleen dor ik dat liever met een tent... Het rijden met een auto is prettiger en de afwisseling van tent, suf motel à la Psycho, sjiek hotel in Vegss, schattige B&B aan de kust, die afwisseling vonden wij heel fijn.
zaterdag 12 oktober 2013 om 20:41
Ik ben in september/oktober in een groot deel van bovengenoemde gebieden geweest, en was qua warmte en comfort toch blij dat ik in een camper sliep/'s avonds kon verblijven in verband met de temperatuur die snel daalde 's avonds. We hebben zelfs op 2 plekjen nachtvorst gehad. Ik hou er dan persoonlijk niet van om in een tentje te moeten zitten.
Maar gelukkig is er iets te kiezen, voor iedereen!
Maar gelukkig is er iets te kiezen, voor iedereen!