Met de camper door west usa

dinsdag 21 november 2017 om 13:21
Na een geweldige reis door Maleisie met ons gezin hebben we de smaak te pakken en willen graag als volgende verre reis met de camper door het westen van de VS reizen.
Route heb ik al min of meer uitgestippeld, nu ben ik aan het kijken naar camperprijzen. Maar jeetje, wat een verschillen en wat een enorm verschil tussen bijvoorbeeld april en juli.
Als we in de meivakantie zouden gaan betaal je nog niet de helft voor de camperhuur dan in juli, maar dan zouden we maar 2 weken kunnen, in de zomer 3. Ik ben benieuwd naar ervaringen en of ik verkeerd zoek....ik kom namelijk op dik 3000 euro aan camperhuur voor 18 nachten in de zomervakantie.
Als dit een normale prijs is dan is dat zo maar ik ben benieuwd naar ervaringen en waar jullie dan geboekt hebben. Vertrek kan zijn vanaf LA, Las Vegas of San Fransisco.
Dank!
Route heb ik al min of meer uitgestippeld, nu ben ik aan het kijken naar camperprijzen. Maar jeetje, wat een verschillen en wat een enorm verschil tussen bijvoorbeeld april en juli.
Als we in de meivakantie zouden gaan betaal je nog niet de helft voor de camperhuur dan in juli, maar dan zouden we maar 2 weken kunnen, in de zomer 3. Ik ben benieuwd naar ervaringen en of ik verkeerd zoek....ik kom namelijk op dik 3000 euro aan camperhuur voor 18 nachten in de zomervakantie.
Als dit een normale prijs is dan is dat zo maar ik ben benieuwd naar ervaringen en waar jullie dan geboekt hebben. Vertrek kan zijn vanaf LA, Las Vegas of San Fransisco.
Dank!
dinsdag 21 november 2017 om 17:29
Is dit iets voor je TO?
https://camperreizen.wtc.nl/noord-ameri ... en-in-luxe
Van Las Vegas naar Los Angelos, 22 dagen in juli 2018 voor een camper voor 5 personen.
Edit: Oh, zie dat je pas in 2019 gaat..
Ik zou alsnog WTC in de gaten houden. Mijn vriend en ik zijn dit jaar naar USA gegaan, van Minneapolis naar Las Vegas, 16 dagen voor € 1.985,- voor 2 personen inclusief vliegtickets, bagage en camperhuur, transfers en overnachting voor de eerste nacht in een hotel.
Van Las Vegas naar Los Angelos, 22 dagen in juli 2018 voor een camper voor 5 personen.

Ik zou alsnog WTC in de gaten houden. Mijn vriend en ik zijn dit jaar naar USA gegaan, van Minneapolis naar Las Vegas, 16 dagen voor € 1.985,- voor 2 personen inclusief vliegtickets, bagage en camperhuur, transfers en overnachting voor de eerste nacht in een hotel.
Consistency compounds.
dinsdag 21 november 2017 om 18:12
OwlyOne schreef: ↑21-11-2017 17:29Is dit iets voor je TO?
Daar komen dan wel nog kosten bij voor de km’s want met 2500 km ga je dat rondje niet redden denk ik. Wij hebben hetzelfde rondje gemaakt met als uitstap salt lake city. En wij hebben 5000 km gereden , wel in bijna 4 weken

dinsdag 21 november 2017 om 18:32
Beperkt shoppen. We kregen niet alles vergoed dus konden alleen maar het belangrijkste vervangen.bloesem1977 schreef: ↑21-11-2017 17:05O jee, en toen? Meteen shoppen? En jullie slapen in motels ? Of hotels? Of camping?
Ik houd alle opties nog open dus ook een auto....
We hadden een combi van motels, hotels en cabins. In sequoia een cabin, in Yosemite een tent. Op nog 1 of 2 plekken een cabin en verder vooral motels. We zaten ongeveer op een gemiddelde van 110 euro per nacht voor verblijf
dinsdag 21 november 2017 om 19:09
Wij hebben het deze zomer gedaan en vlogen op Los Angeles - het was fantastisch. Wij waren met zn drieën en hebben leuke motels uitgekozen. Als je al een kwartier van de ingang van een park gaat zitten, scheelt dat behoorlijk in de kosten en we hadden prima kamers voor rond de 120e voor 3 personen per nacht. Het was het meer dan waard - ik vond de auto zelf prettig omdat je ook wat kleinere wegen makkelijker op kan rijden en ook sneller kan rijden dan met een camper. Moet wel zeggen dat wij ook geen kampeerders zijn dus dat een camper ons daarom ook niet echt trok. Veel plezier met plannen!

dinsdag 21 november 2017 om 20:08
On topic: leuk plan! Met een camper op pad is leuk (hebben wij in Europa gedaan) en west Amerika is ook leuk (hebben we kort gewoond en met de auto veel verkend), dus moet een goede combi worden! Verder geen zinnige bijdrage over de prijs, sorry.bloesem1977 schreef: ↑21-11-2017 14:02We gaan naar camping les lacs du verdon. Met enorme glijbanen sinds dit jaar. Recensies op zoover dateren nog van voor het grote nieuwe zwembad. Mooie omgeving, grote stacaravan en ivm vroegboekkorting en vaste klantenkorting betaal ik voor 14 nachten maar 1100 euro. Je begrijpt dat we daardoor wat extra opzij kunnen zetten voor de reis naar Amerika.
Jullie camping heb ik ook gezien en ziet er idd heel goed uit. Enige reden waarom we toch niet die kant op gaan is de onvoorspelbaarheid van het weer.
Off topic (sorry!): zo'n camping zocht ik nou voor west Frankrijk, maar ik begrijp dat ik beter voor zuid kan gaan ivm het weer en zonzekerheid? Dit schooljaar zitten we voor het eerst vast aan de schoolvakanties, dus ik ben wat nieuw en onhandig nog met het zoeken naar een goede plek. Is zoiets als dit goed te doen qua reistijd (2 dagen rijden beter?) en qua vermaak voor kleintjes? Oudste is 5 en zoekt echt wel vermaak als in zwemmen en spelletjes en speelvriendjes, de jongste is 1 en is gewoon als blij als wij er zijn.

dinsdag 21 november 2017 om 20:48
Ik had eerst camping le pin parasol geboekt in de Vendee. Lijkt me een top camping met super leuk zwembad, maar vanwege de onvoorspelbaarheid van het weer toch omgeboekt. Zou voor ons 900 km zijn,dat rijden wij in 1 dag maar hier zijn ze dan ook gewend te reizen. Vanuit die camping was er genoeg leuks in de omgeving voor kinderen; ik heb puur omgeboekt omdat we toch wel heel graag redelijke zonzekerheid hebben.ShaunTheSheep schreef: ↑21-11-2017 20:08On topic: leuk plan! Met een camper op pad is leuk (hebben wij in Europa gedaan) en west Amerika is ook leuk (hebben we kort gewoond en met de auto veel verkend), dus moet een goede combi worden! Verder geen zinnige bijdrage over de prijs, sorry.
Off topic (sorry!): zo'n camping zocht ik nou voor west Frankrijk, maar ik begrijp dat ik beter voor zuid kan gaan ivm het weer en zonzekerheid? Dit schooljaar zitten we voor het eerst vast aan de schoolvakanties, dus ik ben wat nieuw en onhandig nog met het zoeken naar een goede plek. Is zoiets als dit goed te doen qua reistijd (2 dagen rijden beter?) en qua vermaak voor kleintjes? Oudste is 5 en zoekt echt wel vermaak als in zwemmen en spelletjes en speelvriendjes, de jongste is 1 en is gewoon als blij als wij er zijn.
Naar de Provence is 1100 km en dat vinden we op het randje qua afstand. Denk dat we 1 overnachting doen.
anoniem_61390 wijzigde dit bericht op 21-11-2017 20:50
3.97% gewijzigd

dinsdag 21 november 2017 om 20:49
Bedankt voor de tip! Ga ik in de gaten houden!OwlyOne schreef: ↑21-11-2017 17:29Is dit iets voor je TO?
dinsdag 21 november 2017 om 20:50
OFF-TOPIC:
@Shaun, kijk eens naar camping Le Pin Parasol aan de Franse westkust. Is ca. 930 km volgens mij, dus dat moet prima te doen zijn in één dag rijden.
Wij hebben getwijfeld tussen deze camping en die we nu hebben gekozen. En dat hebben we uiteindelijk gekozen omdat die camping maar 780 km is, scheelt toch 250 km = 3,5 uur rijden ongeveer met een caravan. Plús manlief wilde graag eens iets van Normandië (invasiestranden etc) zien dus dat kunnen we nu met daguitstapjes combineren.
Ook een topcamping is Les Alicourts in de Loire streek, op maar ca. 650 km. Práchtig zwembad, met nieuwe glijbanen!, een leuke speeltuin en een fijn meer. Ook echt een aanrader, júist ook vanwege de afstand. Zijn wij ook heen geweest toen onze kinderen jonger waren. Leuke kastelen in de omgeving ook.
@Shaun, kijk eens naar camping Le Pin Parasol aan de Franse westkust. Is ca. 930 km volgens mij, dus dat moet prima te doen zijn in één dag rijden.
Wij hebben getwijfeld tussen deze camping en die we nu hebben gekozen. En dat hebben we uiteindelijk gekozen omdat die camping maar 780 km is, scheelt toch 250 km = 3,5 uur rijden ongeveer met een caravan. Plús manlief wilde graag eens iets van Normandië (invasiestranden etc) zien dus dat kunnen we nu met daguitstapjes combineren.
Ook een topcamping is Les Alicourts in de Loire streek, op maar ca. 650 km. Práchtig zwembad, met nieuwe glijbanen!, een leuke speeltuin en een fijn meer. Ook echt een aanrader, júist ook vanwege de afstand. Zijn wij ook heen geweest toen onze kinderen jonger waren. Leuke kastelen in de omgeving ook.

woensdag 22 november 2017 om 16:04
Ik zit inmiddels te denken aan een combi auto/camper. Misschien is dat iets als ik de route wat omgooi.
Dan zouden we bijvoorbeeld in SF kunnen starten, met de auto via de kusweg naar Los Angeles . Dan van LA naar Las Vegas met stukje dead valley, wat met camper in de zomer niet mag en dan in Las Vegas de auto ruilen voor de camper en via de nationale parken naar SF terug.
Ik ga me daar eens in verdiepen, met deze optie zitten we niet met een camper in de steden en heeft manlief toch de helft van de reis zijn camper.
Zit ik wel met 2x drop off kosten.....
Dan zouden we bijvoorbeeld in SF kunnen starten, met de auto via de kusweg naar Los Angeles . Dan van LA naar Las Vegas met stukje dead valley, wat met camper in de zomer niet mag en dan in Las Vegas de auto ruilen voor de camper en via de nationale parken naar SF terug.
Ik ga me daar eens in verdiepen, met deze optie zitten we niet met een camper in de steden en heeft manlief toch de helft van de reis zijn camper.
Zit ik wel met 2x drop off kosten.....
woensdag 22 november 2017 om 16:14
Of een (korte) combi met Canada en daar de camper gebruiken en het stuk USA met de auto?
Mij lijkt overigens gewoon de auto het prettigst. Een camper was ook de droom van mijn man om ooit, met ons pensioen, daarin samen te gaan rondtrekken. Tót we eens voor de lol wat campers gingen bekijken, toen schrokken we wel van hoe klein die eigenlijk toch wel zijn, en dan bekeken we ook nog es grotere versies. Onze eigen (vrij grote) caravan is toch groter en vooral praktischer. Kortom: hij is volgens mij wel genezen van zijn plan.
Al zijn de campers in de USA wel groter natuurlijk. Maar telkens aankomen, tafel/stoelen uitklappen, waarschijnlijk (meer) zelf koken, naar de douchehokken... neuh...dan toch liever op zo'n (dure!) reis toch wat meer luxe en lekker in je bed kunnen ploffen, aanschuiven voor het ontbijt, kunnen douchen en direct pyjama aan. Mijn idee hoor.
Trouwens: volgens mij hebben weinig campings daar een zwembad en het is toch, vooral ook voor de kinderen, wel érg prettig om aan het einde van de dag nog wel even lekker te kunnen plonzen en afkoelen. Denk ik.
Mij lijkt overigens gewoon de auto het prettigst. Een camper was ook de droom van mijn man om ooit, met ons pensioen, daarin samen te gaan rondtrekken. Tót we eens voor de lol wat campers gingen bekijken, toen schrokken we wel van hoe klein die eigenlijk toch wel zijn, en dan bekeken we ook nog es grotere versies. Onze eigen (vrij grote) caravan is toch groter en vooral praktischer. Kortom: hij is volgens mij wel genezen van zijn plan.
Al zijn de campers in de USA wel groter natuurlijk. Maar telkens aankomen, tafel/stoelen uitklappen, waarschijnlijk (meer) zelf koken, naar de douchehokken... neuh...dan toch liever op zo'n (dure!) reis toch wat meer luxe en lekker in je bed kunnen ploffen, aanschuiven voor het ontbijt, kunnen douchen en direct pyjama aan. Mijn idee hoor.
Trouwens: volgens mij hebben weinig campings daar een zwembad en het is toch, vooral ook voor de kinderen, wel érg prettig om aan het einde van de dag nog wel even lekker te kunnen plonzen en afkoelen. Denk ik.

woensdag 22 november 2017 om 16:22
We kwamen op vakantie een paar keer nederlanders tegen met een camper. Het ene gezin was enthousiadt. Maar die hadden maar een vrij kleine. Ik zou dat dus al niet willlen, zit je dus nog continu op elkaar lip. Het andere gezin was wat minder enthousiast. Ze knden niet overal met de camper komen. Je miet bij tunnels rekening houden met wanneer je er komt want door sommige tunnels kun je alleen maar door het midden rijden en moet dus het verkeer van de andere kant afgezet worden (Zion) en veel tijd kwijt aan tanken. Je koffers niet hoeven uit te pakken etc is zeker een voordeel. Je moet wel weer beddengoed etc mee sleper ernaar toe.

donderdag 23 november 2017 om 22:37
donderdag 23 november 2017 om 22:45
Dat klopt, als je inderdaad in hotels overnacht. Maar als je met een tent kampeert op de campings van een NP betaal je een schijntje, bijv 15 dollar per nacht om op de meest fantastische plaatsen te staan.bloesem1977 schreef: ↑21-11-2017 13:44Dat klinkt heel gaaf maar voor ons te avontuurlijk met de kinderen
Heb op het allesamerika forum gelezen dat het onderaan de streep nauwelijks uitmaakte of je een camper huurt of een auto en dus overnacht in motels/ hotels
Man wil erg graag met de camper , mij maakt het niet uit, dus vandaar de keuze![]()
Wij hebben 5 jaar geleden een reis USA westkust gedaan zo en vorig jaar Canada/USA westkust met kinderen en dat ging super (bij de eerste reis was jongste 11, dus geen baby). Als je meer wilt weten, stuur me dan een pb.
vrijdag 24 november 2017 om 07:16
Je kunt ook hotels al met ontbijt erbij boeken.bloesem1977 schreef: ↑23-11-2017 22:37Jullie brengen me wel aan het twijfelen....
Behalve uit de koffer leven lijkt het me ook niet fijn 3 x per dag te moeten gaan uiteten omdat je geen keukentje hebt. Of ik zou moeten uitzoeken of je ook motels of hotels met keukenblok hebt of wellicht hebben ze ook huisjes of stacaravans op campings.
Voor onderweg een broodje bij de Subway is ook prima. En als je een koelbox koopt, kun je ook wat brood, kaas/ham, fruitsalade, pot pasta halen en zo ook een keer zelf je lunch onderweg maken. Zo deden wij het althans. Dus dan gingen we die dagen alleen 's avonds uit eten, of kookten zelf in dr villa. Maar er waren bij ons inderdaad ook wel dagen dat we 2x uit eten gingen.
Maar als je uitgebreid ontbeten hebt bij Ihop of Dennys, sla je de lunch feitelijk wel over hoor! Dan is even wat fruit ofzo al voldoende of effe een grote koek/ijsco ofzo.
Want tjeee...dat is niet normaal joh, die porties.
Wij hadden, in Florida, weliswaar ook wel 1 á 2 hotels waar een klein keukentje in zit. Dus ze zijn er wel.
Maar eerlijk: ik vond het juist heerlijk om na die vermoeiende dagen niet meer te koken. In de villa hebben we dat, ook uit kostenoogpunt en omdat het soms even prettiger was, een paar keer wel gedaan. Maar voor de rest vond ik het geen straf hoor om ene leuk restaurantje uit te zoeken!
Ik kook namelijk normaal áltijd op vakantie, dus dit was voor mij nu ook weleens lekker en luxe.
Ben benieuwd wat het wordt!

vrijdag 24 november 2017 om 09:18
Supermarkten zijn niet goedkoop in Amerika, ik vond het in ieder geval tegenvallen. Als lunch hadden we meestal den broodje ofzo. Vaak ook wel een salade van een supermarkt. We hadden een koelbox gekocht en daar paste genoeg in. Eigenlijk gingen we alleen echt voor het avondeten uiteten. En soms ontbijt. Vaker ook laat ontbijt, op een rijdag, en dan geen lunch. Wat yoghurt of fruit hoogstens
vrijdag 24 november 2017 om 10:56
Mijn man en ik zijn net een weekje terug van 3,5 weken Westkust VS. We hebben ongeveer jullie route gevolgd maar dan in de omgekeerde richting, nl. LA - Joshua Tree - Glen Canyon - Grand Canyon - Bryce Canyon - Zion - Death Valley - Sequoia NP - Yosemite - San Francisco - Monterey - LA
Het grote voordeel aan het in deze richting te doen, is dat je ten volle kan genieten van de Pacific Highway bij het terugkeren naar LA.
Wij hebben bij Alamo een SUV gehuurd, we hadden een Nissan Rogue gereserveerd (€560) maar eens je daar toekomt mag je kiezen uit een hele rij SUV’s. Wij hadden het geluk dat er ook een Nissan Pathfinder tussenzat. We waren eigenlijk van plan om in de Walmart een tentje e.d. te kopen maar doordat we de Pathfinder hadden, was dit niet meer nodig. We konden gewoon onze twee achterbanken neerleggen en dan was er nog voldoende plaats voor mijn man (1m85) en ik om ons languit neer te leggen. We hebben dus lekker in onze auto geslapen op de campings.
We hadden achterin ook een aansluiting voor een koelbox.
De andere nachten hebben we gewoon in motels overnacht (die vaak ook een hot tub en zwembad hadden, dus het valt beter mee dan je zou verwachten
en enkele nachten ook in een hotel. Bijna alle motels hadden een koelkast, microgolfoven en kitchenette. Het ontbijt in die motels en hotels stelt vaak heel weinig voor: cornflakes, wafels, toast met confituur/pindakaas,... Veel zoetigheden en koolhydraten.
We gingen vaak naar de supermarkt voor fruit en trailmix voor overdag en ‘s avonds haalden we soms iets warms te eten bij de delicatessenafdeling van de supermarkt.
Ik zou sowieso voor een SUV in combinatie met motels/hotels/airbnb gaan, je gaat hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitkomen dan met een mobilhome én je gaat meer comfort hebben.
Je kan dan nog steeds naar campings gaan, let er wel op dat je in de nationale parken je camping best zes maanden op voorhand boekt (in het hoogseizoen).
En koop best een annual pass voor de nationale parken: 80 USD/wagen/jaar idpv 30 USD/park.
Het grote voordeel aan het in deze richting te doen, is dat je ten volle kan genieten van de Pacific Highway bij het terugkeren naar LA.
Wij hebben bij Alamo een SUV gehuurd, we hadden een Nissan Rogue gereserveerd (€560) maar eens je daar toekomt mag je kiezen uit een hele rij SUV’s. Wij hadden het geluk dat er ook een Nissan Pathfinder tussenzat. We waren eigenlijk van plan om in de Walmart een tentje e.d. te kopen maar doordat we de Pathfinder hadden, was dit niet meer nodig. We konden gewoon onze twee achterbanken neerleggen en dan was er nog voldoende plaats voor mijn man (1m85) en ik om ons languit neer te leggen. We hebben dus lekker in onze auto geslapen op de campings.

We hadden achterin ook een aansluiting voor een koelbox.
De andere nachten hebben we gewoon in motels overnacht (die vaak ook een hot tub en zwembad hadden, dus het valt beter mee dan je zou verwachten

We gingen vaak naar de supermarkt voor fruit en trailmix voor overdag en ‘s avonds haalden we soms iets warms te eten bij de delicatessenafdeling van de supermarkt.
Ik zou sowieso voor een SUV in combinatie met motels/hotels/airbnb gaan, je gaat hoogstwaarschijnlijk goedkoper uitkomen dan met een mobilhome én je gaat meer comfort hebben.
Je kan dan nog steeds naar campings gaan, let er wel op dat je in de nationale parken je camping best zes maanden op voorhand boekt (in het hoogseizoen).
En koop best een annual pass voor de nationale parken: 80 USD/wagen/jaar idpv 30 USD/park.

vrijdag 24 november 2017 om 21:58
Wij zijn (wel nog zonder kind) een maand geweest maar wel met auto en in motels/hotels/cabin geslapen.
Bedenk je dat je met een camper beperkter bent met parkeren en niet overal kunt komen. De VS is echt ingesteld op de reiziger dus overal prima en goedkoop te overnachten (coupons!), meestal op handige locaties en overal is wat te eten. Bovendien kun je flexibeler zijn met je reisschema omdat je niet vooraf campings hoeft te boeken.
Twee weken is erg kort, ik zou voor minimaal drie weken gaan als het lukt. Wij zijn destijds vlak na labour day geland en dat was heerlijk: niet de hysterische drukte (behalve Yosemite ) en niet te heet.
Minder bekende pareltjes: Point Lobos State reserve en Antelope Canyon.
Bedenk je dat je met een camper beperkter bent met parkeren en niet overal kunt komen. De VS is echt ingesteld op de reiziger dus overal prima en goedkoop te overnachten (coupons!), meestal op handige locaties en overal is wat te eten. Bovendien kun je flexibeler zijn met je reisschema omdat je niet vooraf campings hoeft te boeken.
Twee weken is erg kort, ik zou voor minimaal drie weken gaan als het lukt. Wij zijn destijds vlak na labour day geland en dat was heerlijk: niet de hysterische drukte (behalve Yosemite ) en niet te heet.
Minder bekende pareltjes: Point Lobos State reserve en Antelope Canyon.

vrijdag 24 november 2017 om 22:23
Ik heb heel wat gereisd met een camper door de U.S. en ik kan het van harte aanbevelen. Meer luxe dan met de tent, flexibel (wij boeken meestal pas op de dag zelf een camping), zelf koken, eigen wc bij je, en middenin de natuur slapen op de state campings.
Wij houden niet van motels en hotels en gaan liever ook niet iedere dag uit eten. Bij de toeristische plekken zijn ze meestal ingesteld op campers en zijn er speciale parkeerplekken. De enkele keer dat we een stad willen bezoeken parkeren we aan de rand en nemen een Uber of het OV, en boeken eventueel een hotel voor de nacht.
Wij houden niet van motels en hotels en gaan liever ook niet iedere dag uit eten. Bij de toeristische plekken zijn ze meestal ingesteld op campers en zijn er speciale parkeerplekken. De enkele keer dat we een stad willen bezoeken parkeren we aan de rand en nemen een Uber of het OV, en boeken eventueel een hotel voor de nacht.

vrijdag 24 november 2017 om 22:30
Antelope canyon minder bekend? Het was zo druk daar afgelopen zomer, niet meer grappig. Eerst drie kwartier in een rij buiten moeten wachten, toen waren we heel blij dat we 1 van de eerste in de ochtend gekozen hadden. Ik begreep dat de wachttijd in de middag kon oplopen tot een paar uur. Buiten, bij 40 graden....Hetvrijewoord schreef: ↑24-11-2017 21:58Wij zijn (wel nog zonder kind) een maand geweest maar wel met auto en in motels/hotels/cabin geslapen.
Minder bekende pareltjes: Point Lobos State reserve en Antelope Canyon.![]()
En dan in een rij er doorheen. Met heel veel andere mensen. Als je een foto wilde maken werd er geroepen dat je moest doorlopen. En dan hadden wij nig de 'rustige' canyon gekozen.

vrijdag 24 november 2017 om 23:07
Grappig, wij stonden vorig jaar op een camping in de verdon en het jaar ervoor met onze kinderen naar westkust VS, rondreis met een auto.
Ook ik vind het ideaal dat je met de auto op elke plek kunt komen.
En vergis je niet, de route die jij gaat maken kost al enorm veel energie. En dan wil je ook nog het ov pakken.
En LA: super gaaf, maar probeer er niet in de spits in/uit te rijden!
Als je echt met de camper wil, is twee weken in mei dan een optie in Florida? Je hebt dan in elk geval mooi weer.
Ook ik vind het ideaal dat je met de auto op elke plek kunt komen.
En vergis je niet, de route die jij gaat maken kost al enorm veel energie. En dan wil je ook nog het ov pakken.
En LA: super gaaf, maar probeer er niet in de spits in/uit te rijden!
Als je echt met de camper wil, is twee weken in mei dan een optie in Florida? Je hebt dan in elk geval mooi weer.

vrijdag 24 november 2017 om 23:10
Met kinderen en in het hoogseizoen moet je echt reserveren hoor, en je kunt geen coupons gebruiken.Hetvrijewoord schreef: ↑24-11-2017 21:58Wij zijn (wel nog zonder kind) een maand geweest maar wel met auto en in motels/hotels/cabin geslapen.
Minder bekende pareltjes: Point Lobos State reserve en Antelope Canyon.![]()