Met de camper door west usa

21-11-2017 13:21 130 berichten
Na een geweldige reis door Maleisie met ons gezin hebben we de smaak te pakken en willen graag als volgende verre reis met de camper door het westen van de VS reizen.
Route heb ik al min of meer uitgestippeld, nu ben ik aan het kijken naar camperprijzen. Maar jeetje, wat een verschillen en wat een enorm verschil tussen bijvoorbeeld april en juli.
Als we in de meivakantie zouden gaan betaal je nog niet de helft voor de camperhuur dan in juli, maar dan zouden we maar 2 weken kunnen, in de zomer 3. Ik ben benieuwd naar ervaringen en of ik verkeerd zoek....ik kom namelijk op dik 3000 euro aan camperhuur voor 18 nachten in de zomervakantie.
Als dit een normale prijs is dan is dat zo maar ik ben benieuwd naar ervaringen en waar jullie dan geboekt hebben. Vertrek kan zijn vanaf LA, Las Vegas of San Fransisco.
Dank!
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad ook wat wij gedaan hebben Bloesem.
Wij hadden een cabrio voor highway 1, helemaal leuk :proud:
En de meerprijs tov een gewone auto valt heel erg mee! Al moet je dan even kijken of je met kinderen genoeg ruimte hebt.
Iedereen kiest gewoon wat hij het fijnste vind. Ik hoop dat jullie een super vakantie hebben! Misschien komen we jullie nog tegen😉
lisbeth schreef:
04-12-2017 07:49
Iedereen kiest gewoon wat hij het fijnste vind. Ik hoop dat jullie een super vakantie hebben! Misschien komen we jullie nog tegen😉
Wij gaan pas in 2019😀
Ik ben lekker op tijd😉
Haha oke, ik denk dat we dat jaar een keer binnen europa blijven.
De kustweg highway 1 is schitterend!
Vooral bij Big Sur. Er zijn mooie (korte) wandelroutes.
O.a. in Andrew Molera State park, naar een strandje met schilderachtig drijfhout. Wij hebben er vol bewondering naar luchtkunstenaars pelikanen zitten kijken.
In Julia Pfeiffer Burns State Park is een heel mooi uitzichtpunt op een watervalletje dat op het strand uitkomt.
We hebben wat gepuzzeld met mogelijke routes en aangezien we voor komende zomer mooie ticketprijzen naar San Fransisco zien ga ik er van uit dat die mooie prijzen een jaar later er ook zullen zijn en dus laten we de route daar starten (maar dat kan natuurlijk nog wijzigen)
Idee is om de eerste week met de auto te doen en de resterende 2 weken met de camper. Van Las Vegas naar Yosemite zijn we er nog niet uit. Is de tiogapas met de camper te doen? In 1x te rijden of ergens overnachten? Ik hoor het graag.

Dag 1 AMS -San Fransisco
Dag 2 San Fransisco ( pier 39, cable car, Alcatraz, golden gate bridge)
Dag 3 van SF naar Monterrey /Carmel , Highway 1
Dag 4 van Monterey / Carmel naar Pismo Beach
Dag 5 van Pismo Beach naar Los Angeles via Santa Barbara
Dag 6 Los Angeles ( Hollywood sign, walk of Fame, Beverly Hills, Malibu etc
Dag 7 universal studio’s of dagje strand en camper ophalen en auto inleveren.
Dag 8 van Los Angeles naar Kingman via Joshua Tree
Dag 9 van Kingman naar Grand Canyon via stukje route 66
Dag 10 van grand canyon naar Page, Antylope Canyon, horseshoe
Dag 11 Page
Dag 12 van Page naar Bryce
Dag 13 van Bryce naar Zion
Dag 14 Zion
Dag 15 van Zion naar Las Vegas
Dag 16 van Las Vegas naar Yosemite, waar overnachten halverwege?
Dag 17 van overnachtingsplaats naar Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 van Yosemite naar SF, inleveren camper
Dag 21 SF naar AMS

Is dit haalbaar? En ook af en toe een uurtje zwembadtijd? KOA campings hebben vaak een zwembad, daar hoeven we niet een halve dag gebruik van te maken maar een paar uurtjes is natuurlijk wel fijn.
anoniem_61390 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 11:35
0.09% gewijzigd
Dag 8 t/m 13 vind ik er volgepakt uitzien.
Je wilt toch wel eens een wandeling maken?
bloesem1977 schreef:
11-12-2017 09:39
We hebben wat gepuzzeld met mogelijke routes en aangezien we voor komende zomer mooie ticketprijzen naar San Fransisco zien ga ik er van uit dat die mooie prijzen een jaar later er ook zullen zijn en dus laten we de route daar starten (maar dat kan natuurlijk nog wijzigen)
Idee is om de eerste week met de auto te doen en de resterende 2 weken met de camper. Van Las Vegas naar Yosemite zijn we er nog niet uit. Is de tiogapas met de camper te doen? In 1x te rijden of ergens overnachten? Ik hoor het graag.

Dag 1 AMS -San Fransisco
Dag 11 Page
Dag 14 Zion
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 21 SF naar AMS

Is dit haalbaar! En ook af en toe een uurtje zwembadtijd? KOA campings hebben vaak een zwembad, daar hoeven we niet een halve dag gebruik van te maken maar een paar uurtjes is natuurlijk wel fijn.
Nou ben ik sowieso niet zo van de rondreizen en niet van het vooruit plannen (we reizen altijd zoveel mogelijk zonder plan), maar ik word al moe als ik dit schema lees. Er zijn heel veel reisdagen bij.
Ik persoonlijk zou heel Las Vegas skippen en hier en daar iets langer blijven. Ik vind zelf dat je dan veel meer van de omgeving mee krijgt, doordat je relaxter kunt rondkijken en ook meer "niks"tijd hebt. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
Klinkt goed!
Van Pismo beach naar LA is best een stuk rijden. Wij zijn Santa Barbara en Malibu gewoon doorheen gecrosst zijn daarna naar Santa Monica geweest en een stukje door Beverly hills gereden. Daarna waren we zo moe dat er echt geen tijd en energie meer was voor Walk of fame en/of Hollywood sign (die hebben we de volgende dag gedaan). Wees dus voorbereid om hier te schrappen als je dag niet verloopt zoals gepland.
Nog even een reminder: als je de camper van Cruise America huurt, zorg dan dat je je huurauto kunt inleveren bij Long Beach airport, scheelt heel wat heen en weer gerij.
Kingman - Grand Canyon hebben wij ook gedaan en dan kun je inderdaad nog een kleine wandeling doen maar niet veel. Zelfde geldt voor je middag in Bryce. Als je toch niet meer dan 1,5-2 uur wilt wandelen is dat genoeg, anders zou ik nog even schuiven.

Voor je overnachting tussen LV en Yosemite: als je het niet te ver vind rijden vanaf LV is Convict Lake echt heel mooi. Heel rustig en als je op tijd boekt is dit je uitzicht vanaf je camper:
Afbeelding
Oh en tenzij je Angels Landing wilt gaan doen zou ik zelf eerder voor een extra dag Bryce keizen dan Zion maar dat is denk ik persoonlijk.
Bryce is wmb veel unieker.
Oh nog een tip trouwens: als je je camper hebt opgehaald kun je naar Applewhite Campground rijden. Meteen in de natuur en heel goedkoop, en je kunt er gewoon laat aan komen. Wij hebben Joshua Tree overgeslagen dus zaten ook meteen goed op weg voor de richting van Kingman.
Bedankt voor de reacties. Mooi uitzicht AnAppleAday!
We hebben nog ruimte om ergens een nacht toe te voegen ( Bryce?) en ik denk dat we ook met 1 ipv 2 overnachtingen van SF naar LA kunnen. Monterrey en Carmel liggen maar 2 uurtjes zuid van SF dus we kunnen ook alleen in Pismo overnachten.
Las Vegas ben ik al eens geweest, ik hoef geen tweede keer, man wil het gezien hebben en dat begrijp ik. 1 nacht is wel voldoende.

Ik zie overigens maar 2 echt lange reisdagen en dat is van LA naar Kingman en van Las Vegas naar Yosemite ( met overnachting)
bloesem1977 schreef:
11-12-2017 10:56
Bedankt voor de reacties. Mooi uitzicht AnAppleAday!
We hebben nog ruimte om ergens een nacht toe te voegen ( Bryce?) en ik denk dat we ook met 1 ipv 2 overnachtingen van SF naar LA kunnen. Monterrey en Carmel liggen maar 2 uurtjes zuid van SF dus we kunnen ook alleen in Pismo overnachten.
Las Vegas ben ik al eens geweest, ik hoef geen tweede keer, man wil het gezien hebben en dat begrijp ik. 1 nacht is wel voldoende.

Ik zie overigens maar 2 echt lange reisdagen en dat is van LA naar Kingman en van Las Vegas naar Yosemite ( met overnachting)
Dit zou ik echt niet doen, zo zonde! Sowieso rijdt je niet over de 101 maar over de 1 (anders zie je nog die mooie highway 1 niet) dus dat is al langer dan google maps zegt en wij vonden dat we nu al teveel moesten haasten en weinig stops konden maken en wij deden hetzelfde als jullie. Van SF naar Pismo over de 1 is 5,5 uur rijden en dan ben je nog nergens gestopt terwijl dit juist hèt traject is voor stops.

Edit: als je er toch wel voor kiest dan zou ik wel de 101 naar Montery pakken en van daaruit de 1 naar Pismo, dat eerste stuk is nog het minst indrukwekkend maar toch...
Helder, dan doen we gewoon 2 nachten. Desondanks kan ik nog ergens een nacht toevoegen. Ik twijfel tussen Zion en Bryce , Bryce is logischer daar zijn we met het huidige schema maar een halve dag
bloesem1977 schreef:
11-12-2017 11:33
Helder, dan doen we gewoon 2 nachten. Desondanks kan ik nog ergens een nacht toevoegen. Ik twijfel tussen Zion en Bryce , Bryce is logischer daar zijn we met het huidige schema maar een halve dag
Ik vind beide parken mooi. Mijn 2 favoriete. Je kunt dat er plaatse besluiten. Ze zijn niet ver van elkaar.
Voor de kinderen is denk ik Zion mooi. Je kunt er een stuk door de rivier wandelen. Heel apart!
Maar ook een wandeling langs de sprookjesachtige rotsformaties in Bryce is ook leuk voor de kinderen.
Geen Monument Valley? Vond ik één van de indrukwekkendste parken in het zuidwesten.
LA vond ik tegenvallen en zou dat ivm tijdgebrek in jullie geval helemaal skippen maar je vanaf SF helemaal op het natuurparken rondje concentreren met 'n cultuurshock in Vegas.
Bryce vond ik prachtig, Zion niet zo. Da's misschien alleen als je er echt gaat wandelen. Op reis rij ik graag van uitzichtpunt naar uitzichtpunt zonder elke keer 'n dag kwijt te zijn aan wandelingen.
LA schrappen is ook in me op gekomen, ben er vroeger als tiener geweest en vond het rijden door Beverly Hills wel leuk en het Hollywood sign gewoon leuk om gezien te hebben, evenals het baywatch strand😉
Het is voor mij geen must maar ik ben niet alleen en wil ook tegemoet komen aan de wensen van man en kinderen. Maar het is zeker een optie, het zou toch een paar dagen schelen.
Monument valley staat ook op wensenlijstje maar ik moet nog even bekijken of dat wel in te plannen valt.
Denk dat we nacht extra in Bryce doen, in Zion zijn we al bijna 2 dagen volgens dit schema.
anoniem_61390 wijzigde dit bericht op 11-12-2017 13:25
1.11% gewijzigd
Kiezen is moeilijk, want alles is mooi en nieuw voor jullie.
En wat de een tegen valt, vindt de ander geweldig,
Zelf zie ik liever 4 parken goed, dan 8 vluchtig.
Die andere 4 komen dan hopelijk in de toekomst aan bod.
Wij hebben inmiddels 3 x een rondreis in het zuid-westen gedaan en overwegen, na 10 jaar, een 4e in 2019.
Wij zijn afgelopen mei in west USA geweest en ik vond monument valley echt prachtig! Ik zou dus echt kijken of je dat er in kan krijgen en dan iets anders skippen. Zion vond ik zelf een beetje tegenvallen: echt supersupersuperdruk (we liepen letterlijk in optocht en voor het enige restaurant moest je een uur in de rij staan) en dat was buiten de vakanties. En wij hebben af en toe ook echt wat lummeldagen gehad, waarbij de kinderen in het zwembad lagen.
Ik vind je schema dus ook wel erg vol overkomen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Vind je schema ook erg druk. Maar wij houden verschrikkelijk veel van wandelen en hebben in alle parken waar we zijn geweest echt mooie dagtochten (of zelfs tweedaagse tochten gemaakt). Was trouwens wel voordat we kinderen hadden.
Zijn jullie ook van het wandelen of meer van alleen de uitzichtpunten langs ?

Bryce vond ik het echt het meest indrukwekkend, zou dan daar nog een extra nachtje doen. En dan in ieder geval de 'Peekaboo loop' lopen.

Ik zou in ieder geval proberen om in alle parken ook daadwerkelijk in het park te slapen. Wij vonden dat echt geweldig. Dat was wel met een klein tentje ipv camper.
We vinden wandelen leuk, maar geen uren. Vooral uitzichtpunten en korte routes. Heb diverse korte routes In de parken op diverse sites voorbij zien komen.
Ik ga me nog eens beraden, het liefst bouw ik wat meer rust in en LA schrappen zou dan veel schelen.........
Dag 1 AMS -San Fransisco
Dag 11 Page
Dag 14 Zion
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 21 SF naar AMS

Van vegas naar yosemite met maar 1 overnachting zijn twee drukke rijdagen en naar mijn idee mis je veell moois daar waaronder death valley. Daarbij. Hoe wil je van vegas naar yosemite rijden?
Bryce 1 nacht erbij zou ik zeker doen als je de ruimte hebt. Zion 1 nacht minder zeker niet doen. Ik vond beide even mooi. Anders dat wel maar even mooi. En stop op weg van zion naar vegas bij valley of fire.
Wij vonden antelope canyon dus weinig aan. We slaan het dit jaar ook bewust over.
Route 66 is niks aan. Wij hebben het dit jaar ook gereden maar het is gewoon een saai stuk weg.
Ons schema was afgelopen jaar zo:

SF
Sf
Sf
SF-Sequioa
Sequioa
Sequioa
Sequioa-yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite-Bodie
Bodie-DV
Dv-Las Vegas
LV-Zion
Zion
Zion –Bryce
Bryce-Page
Page-GC
GC-Needles
Needles-LA
LA
LA
LA-pismo beach
Pismo beach monterey
denk eraan dat juist de korte routes overal erg druk zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven