mijn hart ligt ergens anders

26-08-2012 16:18 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al in best veel landen geweest in mijn leven en toch merk ik steeds vaker dat mijn hart ergens anders ligt, niet hier in Nederland.

Daar bedoel ik niet mee dat ik zou willen verhuizen naar een ander land want dat zou een te grote stap zijn voor mij en tenslotte wil ik ook niemand hier achterlaten.

Ik merk dat ik Polen, Slowakije, Tjechië mooier er uit vind zien als Nederland.

Er is mooiere natuur en alles is veel losser zeg maar.

Hier is alles zo strak en heb je nergens bergjes, alles is plat, alles ziet er zo perfect uit, té perfect.

Alles staat zo strak op elkaar in een wijk en dat heb je daar niet zo erg.

Ik vind zelfs Mallorca er nog mooier uit zien als Nederland, sommige krotjes geven mij een leuker gevoel dan dat alles er zo gepast uit ziet hier.

Ik ben benieuwd of andere mensen andere landen ook mooier vinden dan Nederland, en waarom?
Scandinavische landen, vanwege natuur, ruimte en klimaat. Ikmzou wel willen verhuizen.
Waarom ga je niet een jaartje in het buitenland werken, kun je ervaren hoe het daar is?
neederland isprachtig groen, met de frisse lucht.. heerlijk.. maar nederlands is ook grijs, en de mensen leven te veel met agendas. maar daardoor is alles wel goed geregeld.

we zijn een stuk vrijer dan we denken en toch.. ook zo verwend soms..

maar ik hou van holland.

Toch voel ik me er niet altijd thuis en zou ik liever zuidelijker wonen..
..popcorn?
Als je meer het 'losse' zoekt, maar emigreren eng vindt, dan raad ik je de efteling aan. :-)
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Ik hou van Holland, maar niet van het weer.
Doe mij mij Dubai of Abu Dhabi...
Ik ontdek juist steeds meer hoe mooi Nederland is. En hoe fijn het is dat we ervoor zorgen dat er toch nog groene gebieden overblijven doordat we niet zo lekker losjes ruim bouwen.
Heb veel gereisd, vooral in zonnige, prachtige landen maar na jaren besefte ik dat ik NL nooit zal verlaten. Ik ga NL naarmate ik ouder word juist steeds meer waarderen; de natuur, de seizoenen, de wolkenluchten, de cultuur etc. Mijn gedachte hierover is: het kan ergens anders prachtig lijken maar als je bijv. geen uitkering krijgt of er is veel armoede, dreiging van natuurrampen, oorlog of noem maar op dan ga je dat toch echt rap anders zien.... Vraag maar aan de bevolking .
Ik heb in verschillende landen gewoond. Ik zou juist Nergens anders willen wonen dan in Nederland. Ja, er is meer natuurschoon in andere landen. Maar echt leven... nee, dan is het in Nederland veel beter geregeld. Andere landen zijn leuk voor vakantie, een totaal andere ervaring dan ergens echt wonen en leven.

Daarbij, Nederland is een prachtig land. Je moet alleen je ogen openen. Ga eens een keer de wilde orchideeën die inheems zijn aan Nederland opzoeken, of wat vleesetende planten. Je moet je wel verdiepen in de natuur om haar te kunnen waarderen. Want geloof mij, na 5 jaar zijn bergen net zo saai als overal plat. Sterker nog, overal plat is een vrij zeldzaam verschijnsel!
Ga maar eens een paar jaar in het buitenland wonen, dan leer je het wel waarderen: korte reistijden voor alles (kleine afstanden), verkeersregels die nageleefd worden, mensen die op tijd komen, mooie huizen met verwarming en zonder kieren waar alle stof doorheen komt, altijd warme douche, water en electriciteit, mensen die afspraken nakomen, seizoenen, Koninginnedag, sinterklaas........
We hebben heel lang de drang gehad om naar Frankrijk te verhuizen. De plannen waren heel serieus. Uiteindelijk door twijfels van mijn man iis het niet doorgegaan. Nu, 10 jaar later zijn we beide blij dat we het niet gedaan hebben.

Ik ben dol op het stukje Nederland waar we nu wonen, ik geniet van de heuvels, de prachtige natuur. Het naar mijn werk fietsen door de velden, langs de schapen en koeien. De leuke kleine stadscentra, ijs eten bij de boer etc.. Ik heb mijn draai gevonden hier. Heel, heel mischiens denk ik nog eens na over Noorwegen, maar denk niet dat het ooit werkelijkheid gaat worden.
meld je aan voor ik vertrek
quote:Suze02 schreef op 26 augustus 2012 @ 16:44:

Doe mij mij Dubai of Abu Dhabi...Leuk als vrouw zijnde
TO Ik vind belgie soms hetzelfde als het verdere buitenland. Zou je daar niet een soort van weekend huisje kunnen kopen? Kan je er heen wanneer je zelf wilt.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Jaaaa ik ben ook voor Polen!
Oh ik vind het heerlijk dat de dingen in Nederland zo netjes geregeld zijn vergeleken met veel andere landen. Mooie wegen, goed onderhouden groen, alles betrekkelijk dichtbij met het ov, en je kunt goed fietsen in ons platte landschap. Dat losse van veel andere landen is leuk in de vakantie, maar ik zou dat echt niet prettig vinden om in te leven.
quote:luni schreef op 26 augustus 2012 @ 17:18:

[...]

Leuk als vrouw zijnde Spreek je uit ervaring ? Of is dit een aanname ?
quote:cosima schreef op 26 augustus 2012 @ 17:57:

[...]

Spreek je uit ervaring ? Of is dit een aanname ?Ik heb gewikied..Dubai is redelijk vrouwvriendelijk maar abu dhabi niet. Ik zou er niet heen gaan ieg.
quote:luni schreef op 26 augustus 2012 @ 18:07:

[...]

Ik heb gewikied..

Ach zo. Dan zou ik er eerst heen gaan...

Geen van beide steden is vrouwonvriendelijk. Reken maar dat je er op straat een stuk minder lastig wordt gevallen dan hier. En nee je hoeft niet gesluierd rond te lopen.
Nee hoor, bedankt
Ik ben bijna 40 jaar en heb 30 jaar buiten Nederland gewoond, zo ook nu. Er zijn zeker een paar dingen die ik kan waarderen aan Nederland, w.o. de sociale zekerheid die ik op die schaal nog nergens ben tegengekomen. Maar toch ligt mijn hart niet in Nederland en voel ik mij geen "typische" Hollander. Ik ben dan ook heel blij dat ik niet meer in NL woon en er waarschijnlijk ook nooit zal terugkeren. Ik vind het heerlijk hier in Azië, geniet van het klimaat, het eten, de natuur en cultuur! We zijn ook veel in de VS en Aus/NZ te vinden waar we ons ook erg thuis voelen en vooral genieten van de prachtige natuur. Kortom, ik ben eigenlijk een Wereldburger en voel mij heel bevoorrecht dat ik dat mag en kan zijn. Maar definitief terug naar Holland, nee dank je!
@Luni: Cosima heeft gelijk.
Ik hou van reizen en ben dol op andere landen, maar er gaat niets boven het moment dat het vliegtuig weer bijna landt op Schiphol. Dat ik uit het raampje kijk en al die ordelijkheid weer mag aanschouwen. Nederland is mijn thuis, maar voelt ook als mijn thuis. Ik zou niet in een ander land willen wonen, hoe dol ik ook op reizen ben.
Al vanaf dat ik op mijn 15de voor het eerst in Engeland kwam roep ik dat ik daar zou willen wonen. 1 keer ben ik ervoor gegaan en heb er een aantal maanden gewoond, uiteindelijk kon ik er niet gaan studeren en ben terug naar nederland gekomen. Dit jaar zijn we er met de kidneren voor de tweede keer op vakantie geweest en ook die waren enthousiast. Man wordt langzaamaan ook steeds enthousiaster, dus wie weet komt het er echt van. De wens is er absoluut nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven