Minibus huren.

05-07-2017 14:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Binnenkort vertrekken we met een groep van 7 vrienden naar Kroatië, met een huur busje.
Nu had ik enkele vraagjes, mede omdat ik de boeker ben van dit busje en dit nergens kan vinden op hun website.
We zouden dit in één volledige rit doen, door om de zoveel uur af te wisselen van persoon, maar is dit wel reglementair, mogen er meerdere mensen met dat busje rijden of enkel de boeker?

& dan iets verder nagedacht.
Wat gebeurd er als iemand van mijn vrienden onbewust iets tegenkomt met de wagen, dit staat dan waarschijnlijk ook op mijn naam neem ik aan? Of hoe gaat dit?

Iemand meer ervaring met huur autos/busjes?

Groetjes.

Groetjes
Ian
Meestal is het mogelijk meerdere chaffeurs te hebben maar die moet je wel vooraf aanmelden. En vaak moet je ook extra voor betalen.
Wat bedoel je met "iets tegenkomt"? Een ongeluk?
De booking staat op jouw naam dus jij zal verantwoordelijke zijn. Dus in dat geval zul je het met je vrienden moeten regelen.
Denk je aan het afkopen van het eigen risico?
Deze vragen kun je prima aan de verhuurder stellen.

Bij de verhuurder kan je de bestuurders opgeven, dit kunnen er ook meerdere zijn. Als huurder van het busje ben jij verantwoordelijk voor de bus en alles wat daarmee gebeurd. Mocht er schade worden gereden die niet gedekt is, dan ben jij aansprakelijk en dien jij je vriend weer aansprakelijk te stellen.

Lees altijd de voorwaarden bij autohuur, weet wat wel en niet verzekerd is, wat je eigen risico is e.d.. Voorkom verrassingen.
http://www.europcar.nl/over-europcar/voorwaarden
(als voorbeeld, weet niet waar jij huurt)
Bij deze mag je trouwens niet naar Kroatie
Jij zal als hoofdbestuurder te boek staan. Alle bijrijders zijn zelf verzekerd
Vraag dat aan de verhuurder, deze kan het je precies uitleggen.
Bel anders even met de verhuurder. Wij kunnen wel gissen, zij weten het echt
Kirikou schreef:
05-07-2017 14:23
Meestal is het mogelijk meerdere chaffeurs te hebben maar die moet je wel vooraf aanmelden. En vaak moet je ook extra voor betalen.
Wat bedoel je met "iets tegenkomt"? Een ongeluk?
De booking staat op jouw naam dus jij zal verantwoordelijke zijn. Dus in dat geval zul je het met je vrienden moeten regelen.
Denk je aan het afkopen van het eigen risico?
Afkopen van het eigen risico, hmm wat bedoel je daar mee?
Op de factuur zie ik staan: Stoffelijke schade, BA Derden, Glasbraak en Diefstal met een prijs bij. Wat dit wil zeggen heb ik eigenlijk niet veel weet van. Nogal een leek daar in...

Groetjes.
Fouco schreef:
05-07-2017 14:31
Afkopen van het eigen risico, hmm wat bedoel je daar mee?
Op de factuur zie ik staan: Stoffelijke schade, BA Derden, Glasbraak en Diefstal met een prijs bij. Wat dit wil zeggen heb ik eigenlijk niet veel weet van. Nogal een leek daar in...
Normaal gesproken zit er bij de huurprijs verzekering inbegrepen. Maar vaak zit er een eigen risico aan bv 500 per gebeurtenis. Dat betekent dat je de eerste 500 euro van de schade zelf moet betalen. Dit kun je afkopen, dwz een extra bedrag betalen waardoor je geen eigen risico bij schade hebt.
iedereen die wil rijden moet meestal vermeld worden bij huren van een busje.

bij de meeste verhuurbedrijven moeten de bestuurders minimaal 21 of 25 jaar oud zijn.

oftewel, gewoon naar de voorwaarden vragen bij een verhuurbedrijf
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wel als er nergens in de algemene voorwaarden of factuur wordt verteld dat alleen de boeker mag rijden, dan maak ik zelf toch geen fout als ik andere vrienden ook laat rijden?

Groetjes
hamerhaai schreef:
05-07-2017 14:40
iedereen die wil rijden moet meestal vermeld worden bij huren van een busje.

bij de meeste verhuurbedrijven moeten de bestuurders minimaal 21 of 25 jaar oud zijn.

oftewel, gewoon naar de voorwaarden vragen bij een verhuurbedrijf
Het is eigenlijk een garage met tankstation, die ook minibus verhuren.
Maar staat nergens te vinden bij de voorwaarden.

Groetjes
Fouco schreef:
05-07-2017 14:43
Wel als er nergens in de algemene voorwaarden of factuur wordt verteld dat alleen de boeker mag rijden, dan maak ik zelf toch geen fout als ik andere vrienden ook laat rijden?
Ik zou dat echt even navragen.
Meerdere bestuurders moet eigenlijk altijd aangemeld worden (en rijbewijs getoond)

Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie je rijbewijs?
anoniem_198599 wijzigde dit bericht op 05-07-2017 14:45
Reden: toevoeging
11.05% gewijzigd
Kirikou schreef:
05-07-2017 14:46
Ik zou dat echt even navragen.
Meerdere bestuurders moet eigenlijk altijd aangemeld worden (en rijbewijs getoond)

Hoe oud zijn jullie en hoe lang hebben jullie je rijbewijs?
Zal ik zeker eens navragen.
Er staat ook nergens dat bepaalde landen verboden zijn, dus veronderstel ik dat dit mag.

We zijn allemaal tussen de 21 en 26. één persoon is 20 jaar.
Ik heb al 5.5 jaar mijn rijbewijs, sommigen 3 a 2 jaar, twee mensen pas een jaar.
Als jij iets doet wat volgens de voorwaarden (waar je zelf voor tekent!) niet mag, dan ben je mogelijk niet verzekerd en/of kan er een enorm bedrag aan schade op je worden verhaald. Denk hierbij met gemak aan bedragen van 5 a 6 cijfers. Dus wees niet zo eigenwijs en neem het eerder gegeven advies ter harte: contacteer de verhuurder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven