moeder-dochter weekend

16-05-2011 12:48 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn middelste meisje (van 7 jaar) echt een beetje een sandwich-kind is tussen haar veeleisende (niet makkelijke) grote broer en kleine-dus nog veel zorg vragende- broertje, zou ik graag eens samen met haar een weekendje weg gaan.

Even ontspannen en alle aandacht alleen voor haar...

Maar de meeste dingen zijn zo duur!

Wie heeft een leuk én betaalbaar idee?
http://www.prestonpalace. ... MiKkMmr7KgCFQGGDgodHBrQDQ
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En samen bijv. met de trein naar Opa/ Oma om daar te logeren? En dan samen overdag op stap? Stuk fietsen, picknickspullen mee, dat werk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
mijn oudste 2 vinden het overigens al heel leuk als ik met een van hen gewoon ga zwemmen of naar de stad ga..even alleen/tijd voor mama..heerlijk vind ik dat zelf ook. kun je nog vaker doen ook dan een weekend weg.

Of een of 2 dagen in de maand een 'naam dochter' dag plannen. Zij mag kiezen wat te doen ,wel binnen de grenzen natuurlijk haha; en elkker met z´n tweetjes. Heeft zij dan veel vaker dan 1x en ze weet dat de dagen er tussenzitten mocht ze zich een beetje gesandwiched voelen zeg maar.
Puck
Inderdaad, samen met de trein weg, iets leuks bezoeken er zijn ook veel leuke musea voor kinderen of het omniversum.
Of een nivonhuis? (natuurvriendenhuis) Heel betaalbaar, ik vond het vroeger echt geweldig: http://www.nivon.nl/accommodaties/allehuizen.asp
Naar Duinrell, en dan een nachtje kamperen op de camping daar? Is niet zo heel duur en een leuk attractiepark en zwembad.

Voor 1 nacht op de goedkoopste kampeerplek ben je voor twee personen ongeveer 40 euro kwijt, dat is inc. twee dagen attractiepark.
Efteling + hotel

Disneyland + hotel

Buiten 't hoogseizoen/vakantie uiteraard.
Nivon-huis moet wel je ding zijn en ik vind het juist relatief duur voor wat je krijgt (kamer waar een blind paard geen schade kan doen met stapelbed). Voor een moeder-kind uitstapje zou ik al helemaal niet naar zo'n huis gaan, waar je waarschijnlijk tussen de grote groepen zal zitten.

Zoek een leuke B&B in een stad met een leuk museum of activiteit (NEMO, Omniversum, dierentuin, oid). Waarschijnlijk vindt ze het al geweldig om met je naar de film te gaan, het gaat om de 1 op 1 aandacht.

Ik vind het wel een heel leuk en lief idee, ga ik ook voor mezelf in gedachte houden.
oh, een hekel aan pretparken...

Ga lekker naar Texel, daar heb je strand, duinen, schapen en wellicht weer zo'n zandsculpturententoonstelling.

En in Cocksdorp zit 'n heel goedkope B&B met zeer goed ontbijt.
Wacht tot het weer wat beter is

en ga een nachtje kamperen

je bent dan erg op elkaar aangewezen en brengt veel tijd met elkaar door

heb je geen tent kijk dan op markplaats of koop een tentje bij de bristol
Met de trein 'sochtends vroeg naar bijvoorbeeld Dusseldorf of Keulen, daar een nachtje slapen in een niet te duur hotel, twee dagen overdag leuke dingen doen (lees: winkelen, de dom beklimmen, chokolade museum enz.) en de volgende dag in de avond weer naar huis.
Wat vind je dochter leuk? Is het een wildebras? Knutselaar? Welke regio? (reiskosten zijn ook kosten)

Een doe-museum is erg leuk. Nemo Amsterdam? Beeld en geluid in Hilversum? 3D film met brilletje? Madurodam Den Haag? Openlucht odeon Arnjem? Dierentuin?

Voor een knutselaar zou je een leuke workshop kunnen overwegen.

Musical of andere theatervoostelling?

Zwemmen bij CP?

Ik verzin maar wat. Volgens mij hoeft het allemaal niet zo moeilijk en duur.
Den Haag is een leuke bestemming, omdat je daar goed kan shoppen, maar er zijn ook veel attracties voor kinderen, zoals Omniversum en Madurodam. Of even naar het strand in Scheveningen als het lekker weer is. Op Hotels.nl kun je er een leuk hotel bijzoeken wat bij je budget past. Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven